Sunday, January 19, 2014

UNCAT ကို လက္မွတ္မထုိးျခင္းသည္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈမရွိသည့္ ျပယုဂ္သာျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ေထာက္ျပေျပာဆို

စိုးသန္းလင္း

ညႇဥ္းပန္းႏိွပ္စက္ျခင္းကို ဆန္႔က်င္သည့္ ကမၻာ့ကုလသမဂၢ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပဋိညာဥ္စာတမ္း (UNCAT- United Nations Convention Against Torture)လက္မွတ္ထိုးျခင္းသည္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားကို မထိခိုက္ေစေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သို႔ လက္မွတ္မထိုးႏိုင္ေသးျခင္းမွာ စာခ်ဳပ္တြင္ပါ၀င္သည့္ ညႇဥ္းပန္းႏိွပ္စက္ျခင္း၊ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ က်ဆင္းေအာင္လုပ္ျခင္းစသည့္ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္မ်ားကို ထိထိ ေရာက္ေရာက္ မတားႏိုင္ေသးျခင္း၏ ျပယုဂ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ပြင့္ျဖဴမဲဆႏၵနယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္ စားလွယ္ ေဒါက္တာေအာင္မိုးညိဳက မဇိ္ၥ်မကို ေျပာသည္။

“စာခ်ဳပ္တစ္ခုကို ေလးစားလိုက္နာပါမယ္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ထိုးၿပီးကာမွ မေလးစား မလိုက္နာႏိုင္ရင္ ႏိုင္ငံ လည္း ဂုဏ္သိကၡာ က်ပါမယ္၊ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားနဲ႔ ကိုက္ညီ၊ မကိုက္ညီဆိုတာလည္းအေလးအနက္ စဥ္းစားရပါမယ္လို႔ ႏိုင္ငံျခားေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီးက ေျဖသြားတယ္၊ ဒီစာခ်ဳပ္ ကို လက္မွတ္ထိုးျခင္းဟာ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားကို ထိခိုက္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မထင္ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ဒါကို လက္မွတ္ မထိုးႏိုင္ေသးျခင္းဟာ စာခ်ဳပ္မွာပါတဲ့ ဥပေဒမဲ့လုပ္ရပ္ေတြကို ထိထိေရာက္aရာက္ မတားႏိုင္ေသးတာ၊ မကိုင္တြယ္ႏိုင္ေသးတာကို ျပသလိုက္တာပဲ” ဟု ၎ က ဇန္န၀ါရီ ၁၆ ရက္၌ က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ န၀မ ပံုမွန္အစည္းအေ၀း ေခတၱရပ္နားခ်ိန္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေဒါက္တာေအာင္မိုးညိဳက အစိုးရအေနျဖင့္ UNCAT ပဋိညာဥ္စာတမ္းအား မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေလးစား လိုက္နာရန္ လက္မွတ္ေရးထိုးမည္နည္းဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မွတစ္ဆင့္ အစိုးရအဖြဲ႕သို႔ ေမးျမန္း ခဲ့ျခင္းကို ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးသန္႔ေက်ာ္က “စာခ်ဳပ္ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္၊ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ ဆိုခ်က္မ်ားနဲ႔ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံတကာဥပေဒအရ စကားရပ္တစ္ခုခ်င္း အဓိပၸာယ္ သက္ေရာက္မႈေတြ၊ တျခားႏိုင္ငံေတြရဲ႕ အေလ့အထေတြ၊ မိမိ ႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာနဲ႔ အက်ဳိးစီးပြားကို ထိခိုက္ႏိုင္ေျခ မ်ားအေပၚမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာသံုးသပ္ဖို႔ လိုပါတယ္၊ ကြန္ဗင္းရွင္းနဲ႔အညီ ညႇဥ္းပန္းႏိွပ္စက္မႈ တားဆီးေရးအတြက္ ဥပေဒျပဳေရး အပိုင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအပိုင္းနဲ႔ တရားစီရင္ေရး အပိုင္းတို႔မွာလည္း ထိ ေရာက္တဲ့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္ရမယ့္ အေျခအေန ျဖစ္ေစရန္လည္း လိုပါ တယ္” ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။

UNCAT ကြန္ဗင္းရွင္းကို လက္ေတြ႕ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္သည့္ အခ်ိန္မွသာ ပါ၀င္ သင့္ၿပီး အဆင္0သင့္မျဖစ္မီ ပါ၀င္ပါက (လက္မွတ္ထုိးပါက) လိုက္နာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈတြင္ အားနည္းျခင္း၊ ေ၀ဖန္ ျပစ္တင္ခံရျခင္းမ်ား ရိွလာႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယင္းအခ်က္မ်ားကို စဥ္းစားဖို႔လိုေၾကာင္း၊ သို႔မဟုတ္ပါက ႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာကိုပါ ထိခိုက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ဦးသန္႔ေက်ာ္က ဆိုသည္။

ႏိုင္ငံျခားေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီး၏ ေျဖၾကားခ်က္ကို ၿခံဳငံုၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရိွအေျခအေနမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးပိုင္းတြင္ လြန္စြာအားနည္းလ်က္ရိွေၾကာင္း၊ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ရပ္မ်ားကို မကိုင္တြယ္၊ မတားဆီးႏိုင္ေသးသည့္ ျပယုဂ္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ေအာင္မိုး ညိဳက သံုးသပ္လုိက္သည္။

အဆိုပါ UNCAT ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ မတ္ ၁၉ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အ႒မ ပံုမွန္အစည္းအေ၀းတြင္ ေဒါက္တာေအာင္မိုးညိဳကပင္ အဆိုတင္သြင္းခဲ့သည္။

UNCAT ကို လြယ္လင့္တကူ လက္မွတ္ထိုးႏိုင္ဖို႔ကမူ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕၊တရားစီရင္ေရးအဖြဲ႕ အသီးသီး တို႔က မိမိတို႔အဖြဲ႕အတြက္ လက္ကိုင္လမ္းၫႊန္မ်ား၊ က်င့္ထံုးမ်ားအတိုင္း အမွန္တကယ္ က်င့္သံုးသြား ဖို႔က လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႔၀င္ ဦးတိုးႏိုင္မန္းက မဇိ္ၥ်မသို႔ ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရိွ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ေလ့လာဖို႔လိုေၾကာင္း၊ ပံုစံက်သည့္ formal organization မ်ား ရိွသ ကဲ့သုိ႔ ပံုစံမက်သည့္ အဖြဲ႕မ်ားလည္းရိွေၾကာင္း၊ ပံုစံက်သည့္ အဖြဲ႕မ်ားတြင္ က်င့္ထံုးက်င့္စဥ္ ethic မ်ား၊ mission ၊ vision မ်ား၊ aims and objective မ်ားလည္းရိွေၾကာင္း SOP ေခၚသည့္ Standard Operation Procedure မ်ား၊ Job Discription မ်ားရိွ ေၾကာင္း၊ ၎တို႔ကို စနစ္တက် စုစည္း ဖြဲ႕စည္း ထားႏိုင္ျခင္းမရိွေသာ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားမ်ားၾကားေနပါက တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ (rule of law) မရိွႏိုင္ေတာ့ ေၾကာင္း ၎က ျဖည့္စြက္ေျပာခဲ့သည္။

No comments: