Tuesday, March 3, 2015

စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန၏ ၂၀၁၅-၁၆ စီမံကိန္းႀကီး ေလးခုသည္ ေရရွည္ အ႐ံႈးျပႏိုင္၍ ျပန္လည္ သုံးသပ္သင့္ဟု ေထာက္ျပ

စိုးသန္းလင္း

၂ဝ၁၅-၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ စက္မႈဝန္ ႀကီးဌာနက က်ပ္ဘီလီယံ ငါးဆယ္သုံးစြဲမည့္ စီမံကိန္း ေျခာက္ခုတြင္ ပါဝင္ၿပီး ထို ႏွစ္အတြင္း ရာႏႈန္းျပည့္ ၿပီးစီးမည္ဆိုသည့္ ရန္ကုန္ ကားစက္႐ုံ၊ ျမင္းၿခံ ကားအိတ္ဇယ္ စက္႐ုံ၊ သာဂရအႀကီးစား ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ စက္႐ုံႏွင့္ ပင္းပက္သံမဏိစက္႐ုံ စီမံကိန္းႀကီး ေလးခုတို႔သည္ ေစ်းကြက္မဝင္၊ တြက္ေျခမကိုက္သျဖင့္ ေရရွည္တြင္ အ႐ႈံးေပၚ ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျပန္လည္သုံးသပ္ၾကရန္ ဇမၺဴသီရိ ၿမိဳ႕ နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚစႏၵာမင္းက ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၆ ရက္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ေဝဖန္ေထာက္ျပခဲ့သည္။

ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ခန္႔မွန္း က်ပ္ ၂၈ ဘီလီ ယံေက်ာ္ (၂၈ဝ၆၃ ဒသမ ၉ဝ၄ ဘီလီယံ) ရွိသည့္ ရန္ကုန္ကားစက္႐ုံ စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၎က' Truck Manufacturing Project (Ygn ) စက္႐ုံဟာ စက္စတင္ စမ္းသပ္လည္ပတ္ေနတဲ့ အေျခအေနမွာ ရွိပါတယ္။ ယခင္က ယာဥ္သုံးတန္၊ ကုန္သုံးတန္ ယာဥ္ေတြပဲ ထုတ္ခဲ့ၿပီး အခု ၁ဝ တန္မွ ၁၅ တန္ရွိ Truck ကားေတြ ထုတ္ဖို႔ တပ္ဆင္ေနခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။

၎စက္႐ုံက ထုတ္တဲ့ကားေတြကို ဌာနအခ်င္းခ်င္းကလည္း မဝယ္သလို တပ္မေတာ္ကလည္း မဝယ္တဲ့အတြက္ ေစ်းကြက္မရွိဘဲေရရွည္မွာ အ႐ႈံးျပမယ့္ စီမံကိန္းျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ဆိုသည္။

ထို႔အတူ ဒုတိယ စီမံကိန္းျဖစ္သည့္ ကားအိတ္ဇယ္ စက္႐ုံစီမံကိန္း (ျမင္းၿခံ) သည္လည္း က်ပ္ ၈၆ ဘီလီယံေက်ာ္ ( ၈၆,၅၅၁ ဒသမ ၈၉၁) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံထားရျပီး ထြက္ရွိလာသည့္ ကားအိတ္ဇယ္မ်ားကို မေကြး ကားစက္႐ုံမွ ထုတ္ေသာ ၂၅ တန္ ထရပ္ကားမ်ားႏွင့္ ထုံးဘိုမွထုတ္ေသာ Double Cab ကားမ်ားတြင္ တပ္ဆင္ရန္ ရည္ရြယ္ထားေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ႏုိင္ငံတကာမွ Double Cab ကားမ်ား ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာျဖင့္ ဝင္ေရာက္ေနျခင္းေၾကာင့္ ေစ်းကြက္မဝင္ေသာ စီမံကိန္းျဖစ္ေနေၾကာင္းလည္းေဒၚစႏၵာမင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

''တတိယ စီမံကိန္းျဖစ္တဲ့ အႀကီးစား ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ထုတ္လုပ္မႈ စီမံကိန္း (သာဂရ) ရဲ႕ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက က်ပ္ ဘီလီယံ ၅၈ ေက်ာ္(၅၈,၅၉၆ ဒသမ ၄၆၆) ရွိပါတယ္။ အခုအခ်ိန္အထိ အေႂကြးဆပ္ေနရဆဲ စက္႐ုံလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပး စက္ေတြ၊ မီးရထား ေခါင္းတြဲေတြ၊ ေရယာဥ္ႀကီးေတြမွာ တပ္ဆင္တဲ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြ ထုတ္လုပ္ေနၿပီး ထုတ္လုပ္တဲ့ကာလ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ မီးရထားဌာနက ေခါင္းတြဲအင္ ဂ်င္ အလုံး ၃ဝ ဝယ္မယ္လို႔ေတာ့ သိရပါတယ္။ တပ္မေတာ္ေရကလည္း ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ေတြ ဝယ္မယ္လို႔ သိရတယ္။ ဒါေပမယ့္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္ေတြကေတာ့ တစ္လုံးမွ မေရာင္းရေသးပါဘူး။ ေရရွည္မွာ ေခတ္မီအင္ဂ်င္ေတြ မထုတ္လုပ္ႏိုင္ရင္ ရပ္သြားႏိုင္တဲ့ အေျခအေနရွိပါတယ္''ဟု ၎က လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပသည္။

စတုတၳ စီမံကိန္းျဖစ္သည့္ သံမဏိစက္႐ုံ (ပင္းပက္) စီမံကိန္းမွာ က်ပ္ ၃၈ ဘီလီယံ ေက်ာ္ (၃၈ဝ,ဝ၂၃ ဒသမ ဝ၈၁) ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ သံစိမ္းတန္ခ်ိန္ ႏွစ္သိန္း ထုတ္လုပ္ ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမင္းၿခံ သံမဏိစက္႐ုံအတြက္ သံမဏိကုန္ၾကမ္းမ်ား ထုတ္ေပးမည့္ မရွိမျဖစ္လိုအပ္ေသာ စက္႐ုံျဖစ္ရာ ေရရွည္တြင္ စီးပြားေရး တြက္ေျခကိုက္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ ျမင္းၿခံစက္႐ုံသည္ ၎၏ စက္စြမ္းအားျပည့္ လည္ပတ္ႏိုင္ရန္ ပင္းပက္စက္႐ုံက ထုတ္ေပးႏိုင္သည့္ ကုန္ၾကမ္းျဖင့္ မလုံေလာက္ေသာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္လိုေသာ ကုန္ၾကမ္းသံစိမ္း တန္ခ်ိန္ ခုနစ္သိန္းကို ႏိုင္ငံျခားမွ တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ စက္စြမ္းအားျပည့္ လည္ပတ္ႏိုင္ရန္ စက္႐ုံတိုးခ်ဲ႕ဖို႔ လိုအပ္လာေၾကာင္း၊ တိုးခ်႕ဲရန္က်ပ္ ဘီလီယံ ၃၈ဝ ခန္႔လိုၿပီး ထိုေငြရင္းအတြက္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ အတိုး က်ပ္ ၆၅ ဘီလီယံ ေပးေနရမည္ဟုလည္း ဆိုသည္။

ထို႔အျပင္ ၎က ''အရင္ အစိုးရလက္ထက္က စီမံကိန္း စီးပြားေရးစနစ္ျဖစ္လို႔ ျမတ္တာ ႐ႈံးတာမၾကည့္ဘဲ စက္႐ုံေတြေဆာက္လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ အခုက ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးစနစ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထုတ္ကုန္ေတြဟာ ေစ်းကြက္ရွိသလား၊နယ္စပ္က ဝင္ေနတဲ့ အမ်ဳိးတူ ထုတ္ကုန္ေတြနဲ႔ ေစ်းႏႈန္းယွဥ္ႏိုင္သလား၊ ေနာင္ငါးႏွစ္ မွာ ဒီထုတ္ကုန္ေတြဟာUpgradeျဖစ္မလား၊ ေပးေနရတဲ့အတိုးေတြနဲ႔ တြက္ေျခကိုက္မလား ဆိုတာေတြ ကိုလည္း စဥ္းစားဖို႔လိုပါတယ္'' ဟုလည္း သုံးသပ္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

No comments: