Thursday, May 12, 2016

ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ NLD ၏ ကတိကဝတ္မ်ား

ဘာေတးလ္ လင့္တနာ


ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ ျပည္တြင္းစစ္ ျပႆနာအတြက္ အေျဖရွာေရးက သူတို႔၏ ထိပ္တန္း ဦးစားေပးမ်ား ထဲမွ တခုျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာအစိုးရသစ္က ေၾကညာထားခဲ့သည္။ အဆိုပါ အခ်က္သည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလတြင္ လက္ရွိ အာဏာရ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (NLD) ပါတီ စတင္ တည္ေထာင္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္လည္း ကိုက္ညီမႈရွိပါသည္။

“တိုင္းရင္းသားအေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ႏွစ္ ၄၀ ၾကာ သမုိင္းသည္ ၀မ္းနည္းစရာ ကိစၥတခု ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘတ္ဂ်က္၏ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ကို ကာကြယ္ေရး အတြက္ သံုးစြဲခဲ့ရသျဖင့္ တိုင္းျပည္၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးကို ႀကီးမားစြာ ထိခိုက္နစ္နာေစခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က တိုင္းရင္းသားလူနည္း စုမ်ားအတြက္ ေရရွည္အက်ိဳးရွိမည့္ အေျဖတခုကို ရွာေဖြရမည္ ျဖစ္သည္။ လူနည္းစုမ်ား၏ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရး၊ ျပည္ေထာင္စုတခုလံုး ေအးခ်မ္းသာယာေစေရး တို႔ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစမည့္ အျမင့္ဆံုး ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ရရွိေစေရးမွာ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ရည္မွန္းခ်က္ ျဖစ္သည္” ဟု သူတို႔က ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရွိရန္မွာ အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ ဆန္းသစ္သည့္ ခ်ဥ္းကပ္မႈတခုကို ရွာေဖြရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေနသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ယခင္သမၼတေဟာင္း ဦးသိန္းစိန္က MPC ေခၚ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရး လုပ္ငန္း ဗဟိုဌာန (Myanmar Peace Center) အမည္ရွိ အဖြဲ႔အစည္းတခုကို ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအ၀ိုင္း၏ ႀကီးမားေသာ ဘ႑ာေရး အေထာက္အပံ့ျဖင့္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ား ႏွင့္ ေဆြးေႏြးမည့္ အစီအစဥ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႔ေသာ္လည္း ျပႆနာမွာ MPC က အဆင့္ေက်ာ္၍ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ကို အရင္လက္မွတ္ထိုးၿပီး ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ေနာက္ပိုင္းမွ ျပဳလုပ္ရန္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားကို ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္မွာ အစိုးရ ႏွင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ ရရွိသည့္ အဖြဲ႔မ်ားကို အက်ိဳးအျမတ္ မ်ားျပားသည့္ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပးအပ္မည္ဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပိုင္းက်မွသာ ႏိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးမႈ တခ်ိဳ႕ ျပဳလုပ္ေကာင္းျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

အဆိုပါ မူ၀ါဒ အျပည့္အ၀ က်႐ံႈးသြားခဲ့ျခင္းက အံ့အားသင့္ဖြယ္ရာ မဟုတ္ပါ။ သေဘာတူခဲ့သူ တခ်ိဳ႕ေတာ့ ရွိပါသည္။ ရာထူး သက္တမ္း မကုန္ဆံုးမီ ၁၁ နာရီ အလိုတြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ အစိုးရက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္း တခ်ိဳ႕ကို ေနျပည္ေတာ္သို႔ ဖိတ္ေခၚခဲ့ေသးသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပမီ တလပင္ မလိုေတာ့သည့္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၁၅ ရင္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္တြင္ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ လက္မွတ္ေရး ထိုးခဲ့ျခင္းက အေတာ္ပင္ထူးျခားေသာ တိုက္ဆိုင္မႈတခု ျဖစ္သည္။

လက္မွတ္ထိုးခဲ့သည့္ အဖြဲ႔ ၈ ဖြဲ႔ ရွိ ေသာ္လည္း ၅ ဖြဲ႔မွာ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ မရွိသည့္ အဖြဲ႔မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ တဖြဲ႔ အပါအ၀င္ ျဖစ္သည့္ ဒီမိုကေရစီ အက်ဳိးျပဳ ကရင္အမ်ဳိးသား တပ္မေတာ္ (DKBA) မွာ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာဘတြင္ ကရင္ အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ံုး (KNU) မွ ခြဲထြက္ လာၿပီးကတည္းက အစိုးရႏွင့္ မဟာမိတ္ျပဳထားသည့္ အဖြဲ႔အစည္းတခု ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္မွတ္ထိုးခဲ့သည့္ အဖြဲ႔မ်ားထဲတြင္ အစိုးရႏွင့္ အမွန္တကယ္ လက္နက္ကိုင္ တိုက္ခိုက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည့္ အဖြဲ႔အစည္းဟူ၍ KNU ႏွင့္ ရွမ္းျပည္ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးေကာင္စီ (RCSS) တို႔သာ ပါ၀င္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တျခား တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ႀကီးမ်ား ျဖစ္သည့္ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (KIA)၊ ပေလာင္ (တအာင္း) အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (TNLA)၊ ‘၀’ျပည္ ေသြးစည္းညီညြတ္ေရး တပ္မေတာ္ (UWSA)၊ ျမန္မာ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ မဟာမိတ္တပ္မေတာ္ (MNDAA)၊ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကရက္တစ္ မဟာမိတ္ တပ္မေတာ္ (ရွမ္းျပည္နယ္ အေရွ႕ပိုင္း)၊ ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္ (SSA) တို႔ အဆိုပါ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီခ်က္ လက္မွတ္ထိုးရာတြင္ မပါ၀င္ခဲ့ၾကပါ။ အဆိုပါ အဖြဲ႔မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တြင္းမွ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အင္အား စုစုေပါင္း၏ ၅ ပံု ၄ ပံု ရွိေနသည့္ အဖြဲ႔မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ အဆိုပါ သေဘာတူညီခ်က္ေၾကာင့္ လက္မွတ္ထိုးခဲ့သည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ မထိုးသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ၾကားတြင္ ကြဲျပားမႈမ်ားျဖစ္ေစခဲ့သည္။ အစိုးရတပ္၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈကို ရရွိထားေသာ RCSS က ထိုင္းႏိုင္ငံ နယ္စပ္ တေလွ်ာက္ ၎၏ စခန္းမ်ားမွ တပ္သား ၂၀၀၀ ခန္႔ကို ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္း၍ ပေလာင္တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ျဖစ္သည့္ TNLA ႏွင့္ တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ TNLA မဟာမိတ္မ်ား ျဖစ္သည့္ UWSA၊ KIA ၊ ရွမ္းျပည္တပ္ မေတာ္ ႏွင့္ MNDAA တို႔က လည္း RCSS ကို တိုက္ခိုက္ရန္ ကတိျပဳခဲ့ၾကသည္။

KNU က တရား၀င္ ကြဲျပားျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း အစိုးရႏွင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ မ်ားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အဖြဲ႔အစည္း အတြင္းတြင္ ကြဲျပားမႈမ်ား နက္႐ိႈင္းစြာ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ေနျပည္ေတာ္တြင္ လက္မွတ္ထိုးၿပီး ၃ ပတ္ပင္ မၾကာသည့္ ႏို၀င္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ UWSA ၏ ဌာနခ်ဳပ္ ပန္ဆန္းတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ား၏ ထိပ္သီး အစည္းအေ၀းသို႔ KNU ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္ ၂ ဦး တက္ေရာက္ လာခဲ့သည္ကို အံ့အားသင့္ဖြယ္ရာ ေတြ႔ရွိရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔က ကရင္အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးအဖြဲ႔ (KNDO) ကို ကိုယ္စား ျပဳ၍ တက္ေရာက္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကရင္ ေတာ္လွန္ေရး လႈပ္ရွားမႈတြင္ အက္ေၾကာင္း တခုရွိေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပသလုိ မျဖစ္ခဲ့ပါ။

အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ေရးထိုးရန္အတြက္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေသြးေဆာင္ စည္း႐ံုးျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ ေသြးခြဲသည့္ မူ၀ါဒျဖင့္ ေရွ႕ဆက္သြားရန္ ခက္ခဲႏိုင္ပါသည္။ အေကာင္းဆံုးမွာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔က ရရွိခဲ့သည့္ သေဘာတူညီခ်က္ကို ေဘးဖယ္ထားလိုက္ရန္ ျဖစ္သည္။

တျခားဘက္မွ ၾကည့္လွ်င္ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ျခင္း မရွိသည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔မ်ားက ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ တျခားေသာ သိသာျမင္သာသည့္ နည္းလမ္းတခုျဖင့္ ပါ၀င္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထို႔အျပင္ သူတို႔သည္ ျဖစ္လာႏိုင္သည့္ အနာဂတ္အတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္းထက္ ျဖစ္လာမွသာ တု႔ံျပန္ခဲ့ၾကသည္။ ယခု အခါတြင္လည္း အစိုးရသစ္က ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးရန္ ဖိတ္ေခၚလာမည္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနျခင္းထက္ အနည္းငယ္မွ်သာ ပို၍ လုပ္ေနခဲ့ၾကသည္။ အရာရာတြင္ အျပစ္ျမင္တတ္သူမ်ားကေတာ့ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ တခ်ိဳ႕သည္ သူတို႔ကို အစိုးရသစ္က ကမ္းလွမ္းလာမည့္ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားေသာ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို (အကယ္၍ ကမ္းလွမ္းမႈမ်ားသည္ ယခင္ အစိုးရက KNU ၊ RCSS ႏွင့္ တျခား အဖြဲ႔မ်ားကို ေပးခဲ့သည့္ စီးပြားေရး သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ထက္ပင္ ပို၍ ေကာင္းခဲ့လွ်င္) ေစာင့္ဆိုင္း ေနၾကသည္ဟု ေျပာႏိုင္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွ အေျခအေနသည္ ႏိုင္ငံျခားသား ပြဲစားမ်ားေၾကာင့္ ႐ႈပ္ေထြးေနသည္ဟု ဆိုလွ်င္ပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အတြက္ က်ယ္ျပန္႔သည့္ လမ္းျပေျမပံုတခု ေပၚထြက္လာေရးက မခက္ခဲသင့္ပါ။ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အက်ိဳးေဆာင္မ်ားဟု ရည္ညႊန္းခဲ့သူမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တိုင္းရင္းသား ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လံုး၀နားမလည္သူမ်ား သို႔မဟုတ္ အနည္းငယ္မွ်သာ သိထားသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရၿပီး ျဖစ္သည္။ သူတို႔၏ အဓိက စိတ္၀င္စားမႈမွာ ႏိုင္ငံျခားမွ ရန္ပံုေငြမ်ား စီး၀င္ေနသည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရတနာသိုက္ အတြင္းမွ ေငြရွာႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္။ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားသည့္ ေနရာမ်ားမွ ျပည္သူတို႔၏ နာက်င္ခံစားမႈမ်ားကို ဖယ္ထုတ္ရန္ မဟုတ္ပါ။

ေရွ႕ဆက္သြားႏိုင္မည့္ ႐ိုးစင္းေသာ နည္းလမ္းတခုမွာ ပထမ အဆင့္အေနျဖင့္ အစိုးရက တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး တခုကို ေၾကညာသင့္ပါသည္။ ထိုအဆင့္တြင္ မည္သူမွ် လက္မွတ္ထိုးရန္ မလိုပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ေျမျပင္လက္ေတြ႔ အေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္မႈ အခ်ိဳ႕ လိုအပ္လာပါလိမ့္မည္။

ထို႔ေနာက္ အစိုးရက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ႏွင့္ ဘာသာေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ဖိတ္ေခၚ၍ ေရွ႕ဆက္သြားမည့္ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးသင့္ပါသည္။

တတိယ အဆင့္မွာ ျပည္ေထာင္စုကို ခိုင္မာေစၿပီး တိုင္းရင္းသား ပဋိပကၡမ်ားအတြက္ ေရရွည္တည္ၿမဲသည့္ အေျဖမ်ားေပးမည့္ ဖက္ဒရယ္ပံုစံမ်ားကို ေလ့လာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ျပႆနာ ျဖစ္ေနခဲ့သည့္ ျပည္တြင္းစစ္ပြဲကို ဆက္ေနျခင္းက အမ်ိဳးသား ညီညြတ္ေရးကို ထိခိုက္နစ္နာမႈသာ ျဖစ္ေစပါလိမ့္မည္။

ထို႔ေနာက္ ဖက္ဒရယ္ပံုစံမွာလည္း ဗမာမဟုတ္သည့္ ျပည္သူမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ NLD ၏ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေၾကညာခ်က္တြင္ ကတိျပဳထားသည္မ်ား ႏွင့္ ကိုက္ညီေသာ သေဘာတူညီမႈ ပံုစံတခု ျဖစ္သင့္ပါသည္။

ပဥၥမေျမာက္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတူညီခ်က္ တခုကို လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားကို ဖ်က္သိမ္း၍ ေဒသခံရဲတပ္ဖြဲ႔မ်ား သို႔မဟုတ္ အရပ္ဘက္အဖြဲ႔အစည္း ႏွင့္ အစိုးရ အစရွိသျဖင့္ ေျပာင္းလဲသြားျခင္း သာလွ်င္ အေကာင္းဆံုး အေျဖျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထိုသေဘာတူညီခ်က္ကို ၁၉၄၇ ခုႏွစ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းက တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ႏွင့္အတူ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံကို မည္သို႔ ဖြဲ႔စည္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည့္ သမိုင္း၀င္ပင္လံု စာခ်ဳပ္ကို ဆက္ခံသည့္ သေဘာတူညီခ်က္ တခုဟု စဥ္းစားႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပထမ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကဲ့သို႔ပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မည့္သို႔ေသာ ႏိုင္ငံေရး တည္ေဆာက္ပံု တခုရွိသင့္သည္ ဆိုသည္ကို အားလံုး တစိတ္တ၀မ္းတည္း သေဘာတူညီသည့္ အေနအထားကို ေရာက္ရွိၿပီးမွ လက္မွတ္ေရးထိုး သင့္ပါသည္။

ထိုသို႔ ျဖစ္လာရန္ လြယ္ကူမည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ရွိခဲ့သည့္ ပဋိပကၡမ်ားကို ေျဖရွင္းျခင္းက မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္မွ မရွိခဲ့ပါ။ အနည္းဆံုးေတာ့ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ယခင္အစိုးရႏွင့္ ၎ကို ေထာက္ပံ့ေနသည့္ ႏိုင္ငံ တကာအလွဴရွင္မ်ား၏ မူ၀ါဒမ်ားထက္ေတာ့ ပို၍ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ပါလိမ့္မည္။ အဓိက တာ၀န္မွာ ကမာၻေပၚတြင္ သက္တမ္း အရွည္ဆံုး လူမ်ိဳးစု စစ္ပြဲမ်ားထဲမွတခုကို အဆံုးသတ္ေပးရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အဓိပၸါယ္မရွိေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး စီမံကိန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၏ ရန္ပံုေငြမွ အက်ိဳးအျမတ္ရယူရန္ မဟုတ္ပါ။ NLD က ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သလို ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္ က်ခဲ့ရေသာ ျမန္မာျပည္သူမ်ားသည္ လူမ်ိဳးဘာသာ မခြဲျခားဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ၊ တဦးႏွင့္ တဦး သဟဇာတျဖစ္စြာ ေနထိုင္ရန္ အလြန္ထိုက္တန္လွပါသည္။

(ဧရာဝတီ အဂၤလိပ္ပိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ Bertil Linter ၏ How the NLD Can Fulfill Its Promise of Peace ကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

No comments: