ေကလတ္
တရားမဲ့ ရက္စက္ၾကမ္းတမ္းၿပီး ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ဖြယ္ ေကာင္းလွေသာ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားအေၾကာင္း အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္ ထိထိမိမိေရးသားထားေသာ စာအုပ္စာတမ္း၊ ၀တၳဳမ်ား က်ေနာ္တုိ႔တြင္ မ်ားစြာမရွိလွပါ။ ကာရင္ ေကာ္နယ္လီ (Karen Connelly) ေရးသားေသာ “အိမ္ေျမႇာင္ေလွာင္ခ်ဳိင့္” (The Lizard Cage) စာအုပ္ကဲ့သို႔ စူးရွထိမိစြာ သရုပ္ေဖာ္ ေရးသားႏုိင္ေသာ စာအုပ္မ်ဳိးဆုိလွ်င္ ပုိ၍ပင္ ရွားပါသည္။
တနည္းဆိုရလွ်င္ ေကာ္နယ္လီက ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားအားလုံး၏ အေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ ရႈေထာင့္မ်ဳိးစုံမွ တင္ျပေရးသားသြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႀကဳိတင္ခန္႔မွန္းမထားႏုိင္ေသာ ခုံရံုးမ်ား၏ သဘာ၀၊ ရက္စက္္ကမ္းၾကဳတ္ၿပီး တပါးသူ မ်က္ရည္ေပါက္ႀကီးငယ္က်မွ အာသာေျပေလ့ရွိၾကေသာ ေထာင္မွဴး ေထာင္ပုိင္မ်ားႏွင့္ “အိမ္ေျမႇာင္ေလွာင္ခ်ဳိင့္” ထဲမွဘ၀ကို လႊမ္းမုိးေနေသာ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဖိစီးႏွိပ္စက္မႈတုိ႔ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ေဖာ္ျပသြားပါသည္။
ေကာ္နယ္လီသည္ ကာရန္၊ နရီကၽြမ္းက်င္လွေသာ ကဗ်ာဆရာမတဦးျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ သူမ၏ အေရးအဖဲြ႔မွာ ဇာတ္လမ္းပါ ရက္စက္ယုတ္မာမႈမ်ားက လႊမ္းမုိးမထားႏုိင္ေလာက္ေအာင္ လွပလြန္းလွပါသည္။ ေတးေရးဆရာ ေတဇာ၏ဘ၀ အက်ဥ္း ေထာင္ထဲတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ နစ္ျမဳပ္သြားရသည့္ ဇာတ္ေၾကာင္း၏အစကို ထင္မွတ္မထားႏုိင္ေလာက္ေသာ တင္ျပပုံမ်ဳိးျဖင့္ တင္ျပသြားခဲ့ပါသည္။ အျခား ျမန္မာအက်ဥ္းသားမ်ားနည္းတူ ဒုကၡတြင္းနက္ထဲ နစ္ျမဳပ္က်ဆင္းသြားရရွာေသာ သူတုိ႔ အားလုံး၏ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းကို ဒီမုိကေရစီလႈပ္ရွားမႈႀကီးမွ အစျပဳထားပါသည္။
သုိ႔ေသာ္စာအုပ္တြင္ အေၾကာင္းရင္းထက္ အက်ဳိးဆက္ကိုသာ ပုိမုိအာရံုစုိက္ထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ စာေရးသူက ဇာတ္ေၾကာင္းေျပာသူအျဖစ္ ၀င္ေျပာေသာအေၾကာင္းအရာအမ်ားစုသည္ ေတဇာ၏ အက်ဥ္းပိတ္ တုိက္ခန္းအတြင္းထဲ၌သာ လွည့္ပတ္ေမႊေႏွာက္ေနခဲ့ၿပီး ေမွ်ာ္လင့္မထားႏုိင္သည့္ သူ၏ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနေသာ ဖိစီးမႈ မ်ားကို အားျပဳတင္ျပထားပါသည္။ သံတုိင္အျပင္ဘက္မွ ရက္စက္ယုတ္မာလွေသာ ေထာင္၀ါဒါမ်ား၏ အႏုိင္က်င့္ ႏွိပ္စက္ မႈကို မခံႏုိင္ေတာ့သည့္အဆုံး တုိက္ခန္းထဲမွ အိမ္ေျမႇာင္ကိုပင္ လုိက္လံဖမ္းဆီး စားေသာက္ရဲေသာ သတၱိေပၚလာသည့္ အေျခအေနအထိ ျဖစ္လာပံုကို လႈပ္ခတ္႐ုန္းႂကြေအာင္ တင္ျပသြားခဲ့ပါသည္။
၀တၳဳတပုဒ္လုံးတြင္ ေတဇာအား အက်ဥ္းေထာင္ႀကီးက ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျခင္းကို ေန႔စဥ္ေရြးခုိင္းေနေၾကာင္းကို စာရႈသူမ်ား ေမ့မသြားေစရန္အတြက္ တခ်ိန္လုံး သတိေပးေနသည္မွာ ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္မွ ဇာတ္ေကာင္ အိမ္ေျမႇာင္ပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ အိမ္ေျမႇာင္တုိ႔က သူ၏ မေလာက္မငွ ရိကၡာရာရွင္ကို ပိုမ်ားလာေစသည္။ ထုိမွရလာေသာ အင္အားမ်ားျဖင့္ သူ၏ ရွည္လ်ားၿငီးေငြ႔ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္းေသာ အက်ဥ္းစံဘ၀ကို လႊဲဖယ္ ေမ့ေပ်ာက္ထားႏုိင္ရန္ အတြက္ သူ႔စိတ္ကို အလုပ္ေပးစြမ္းႏုိင္ရန္လည္း အိမ္ေျမႇာင္က ကူညီေပးျပန္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ၏မသတီစရာ ေထာင္ပုံစံခြက္ထဲတြင္ ဖုံးဖိ
၀ွက္ထားရန္ သူႀကဳိးစားေနေသာ အ႐ုိးေခ်ာင္းငယ္မ်ားက သူ႔ကို ျပန္၍ ေလွာင္ေျပာင္ေနျပန္ပါသည္။ ယင္းသည္ ေန႔စဥ္ သူ႔ကုိယ္သူကာကြယ္ရန္ အားထုတ္မႈမ်ားႏွင့္ အတူတြဲပါေနေသာ ရွက္ရြံ႕အားငယ္ရမႈ ျဖစ္ပါသည္။
ေကာ္နယ္လီသည္ ျပင္ပကမၻာႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရရန္ အက်ဥ္းသားတုိ႔က ႀကဳိးစားအားထုတ္မႈမ်ားကို တိတိက်က် ေရးသားထားႏုိင္ခဲ့သည့္အျပင္ ေထာင္မွဴးေထာင္ပုိင္မ်ားက ၎ကဲ့သို႔ ျပင္ပကမၻာႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရလုိမႈကို အခြင့္ ေကာင္းယူၿပီး အက်ဥ္းသားမ်ားအေပၚ ပိုမုိရက္စက္ယုတ္မာစြာ မည္သုိ႔ျပဳက်င့္ေလ့ရွိသည္ကိုလည္း ေဖာ္ျပသြားႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ ေတဇာသည္ သူမ်ားဒုကၡေရာက္မွ အာသာေျပတတ္သူတုိ႔၏ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ရွိသမွ် စြမ္းအင္အားလုံး ကုန္ခမ္းသြားခဲ့ဖူး ပါသည္။ ထုိစဥ္က သူႏွင့္သူ႔အေဖာ္မ်ားအဖို႔ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ရန္ဆို၍ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္စိတ္၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ ပိုင္ခြင့္သာ က်န္ရစ္ပါေတာ့သည္။
ေတဇာက သူ႔ေလွာင္အိမ္ထဲမွ အိမ္ေျမႇာင္ငယ္မ်ားကို ေခ်ာင္းေျမာင္းဖမ္းဆီးေနစဥ္တြင္ အညႇာတာမဲ့ သူ႔အခ်စ္ေတာ္
ေထာင္၀ါဒါ ကိုေတာ္ေခ်ာကလည္း သူ႔ကိုဒုကၡေပးရန္ အလစ္ေခ်ာင္းေနပါသည္။ အခြင့္အေရးရသည္ႏွင့္ တခါတည္း ရက္စက္ပါေတာ့သည္။ အဆုံးသတ္တြင္ ဆုံးရႈံးသြားခဲ့ေသာ သူ႔ စြမ္းအင္တခ်ဳိ႔ျပန္ရလာေစရန္အတြက္ ေတဇာက အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပပါေတာ့သည္။ သူ႔ဆႏၵျပမႈမွ ဘာဆက္ျဖစ္သည္ကို ၀တၳဳအဆုံးသတ္တြင္ ဆက္လက္မေဖာ္ျပေတာ့ျခင္း သည္လည္း တမ်ဳိးေကာင္းသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေကာင္းပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ စာေရးသူက ယခုတုိင္ ထုိအိမ္ေျမႇာင္ ေလွာင္ခ်ဳိင့္ထဲတြင္ ပိတ္မိေနဆဲ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၁,၀၀၀ ေက်ာ္၏ဘ၀မ်ားအေၾကာင္းကို ေတဇာ၏ဇာတ္လမ္းႏွင့္ ယွက္ႏြယ္ေပါင္းစပ္ ဆက္လက္တင္ျပသြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
စာဖတ္သူ၏ အာရံုကိုဖမ္းစားႏုိင္ေသာ ၀တၳဳပါနိမိတ္ပုံမ်ားကို ေက်ာ္ၾကည့္လွ်င္ ဇာတ္လမ္းသည္ ထုိႏုိင္ငံေရး အရႈပ္ အေထြးႀကီးတြင္ ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ ညီအစ္ကုိႏွစ္ေယာက္၏ သာမန္ဇာတ္လမ္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိႏုိင္ငံေရး ရႈပ္ေထြးမႈသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတုိ႔၏ဘ၀ကို ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပုံေဖာ္ေနခဲ့ပါသည္။ ကာရင္ ေကာ္နယ္လီက ဤစာအုပ္သည္ ေအာင္ေဇာ္ႏွင့္ ေက်ာ္စြာမုိးတို႔ ညီအစ္ကိုသုိ႔ ရည္ၫႊန္းေရးသားသည္ဟု ေဖာ္ျပထားၿပီး မူရင္းျဖစ္ရပ္မွန္ အျဖစ္အပ်က္ကို ခပ္ပါးပါးသာ ဇာတ္လမ္းဆင္ ဖုံးကြယ္ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထုိညီအစ္ကုိႏွစ္ဦးသည္ ၎တုိ႔၏ ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ ေၾကာင့္ လုိက္လံဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ခံရၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံနယ္စပ္ တေနရာတြင္ျပန္လည္ဆုံေတြ႔ ခဲ့ၾကရပါသည္။ အျခား စာဖတ္သူမ်ား၏ အျဖစ္အပ်က္ႏွင့္လည္း ခပ္ဆင္ဆင္ တူေကာင္းတူေနႏုိင္ပါသည္။ ေတဇာ၏ ကုိယ္ေရးျဖတ္သန္းမႈႏွင့္ အေသးစိတ္ျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္၏ ျဖတ္သန္းမႈ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုလည္း ရွာေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။
ေကာ္နယ္လီ၏ စံဇာတ္ေကာင္ကဲ့သုိ႔ပင္ က်ေနာ္လည္း အိမ္ေျမႇာင္ေလွာင္ခ်ဳိင့္ထဲတြင္ ပိတ္မိခဲ့ဖူးပါသည္။ အစ္ကုိျဖစ္သူ ႏွင့္လည္း ကြဲကြာခဲ့ရပါသည္။ အစ္ကုိက သူ၏ဒီမုိကေရစီတုိက္ပြဲကို ဆက္တုိက္ရန္အတြက္ အိႏၵိယနယ္စပ္သုိ႔ ထြက္ေျပး ေရာက္ရွိသြားပါသည္။ က်ေနာ့္မွာမူ ေထာင္တြင္းဖိႏွိပ္မႈ၊ ရက္စက္မႈမ်ားကို ျပင္ပကမၻာသုိ႔ အသိေပးျဖန္႔ေ၀ရန္ စာထုတ္မႈႏွင့္ မိသားစုႏွင့္အဆက္အသြယ္ရရန္ ႀကဳိးစားမႈတုိ႔ျဖင့္ ေထာင္တြင္းမွ ေနာက္အမႈတက္ၿပီး ျပစ္ဒဏ္အတုိးခံခဲ့ရပါသည္။
ေတဇာနည္းတူ က်ေနာ္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း ယံုၾကည္ေလးစားမႈ ရွိပါသည္။ သူ၏အနီး တြင္ ကာလတခုၾကာ လုပ္ကုိင္ခြင့္ရရွိခဲ့ဖူးသည္မွာ မိမိအတြက္ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ ဂုဏ္ယူေနရဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္ သည္လည္း ၀တၳဳထဲမွ ဇာတ္ေကာင္ကဲ့သို႔ပင္ ေထာင္၀င္စာမရွိဘဲ သီးျခားအက်ဥ္းပိတ္ျပစ္ဒဏ္ကို ခံခဲ့ရဖူးပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေထာင္အတြင္းသုိ႔ ပစၥည္းေမွာင္ခုိအသြင္းအထုတ္လုပ္ရန္ ကုလားေလးကဲ့သုိ႔ေသာ ရာဇ၀တ္သားမ်ားကိုလည္း စြန္႔စား ခုိင္းေစခဲ့ရဖူးပါသည္။
ေကာ္နယ္လီသည္ ေတဇာ၏ဇာတ္ရုပ္ အသက္၀င္လာေစရန္အတြက္ အထက္ပါ အေသးစိတ္ အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ စရုိက္မ်ားကို ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ဆင္ တင္ျပရာတြင္ စူး၊ ေဆာက္၊ ပစၥည္းမ်ားအျဖစ္ အသုံးျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ထုိအျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ စရုိက္လကၡဏာမ်ားသည္ ျမန္မာအဏာရွင္အစုိးရ လက္ေအာက္တြင္ က်ေနာ္တုိ႔အားလုံး ခါးသီးစြာ ရင္ဆုိင္ခံစား ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရသည့္၊ ရင္ဆုိင္ျဖတ္ေက်ာ္ေနရဆဲ ျဖစ္သည့္ ေျခာက္ျခားဖြယ့္ ရုဒၵသစၥာတရားပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။
စာအုပ္တြင္ အေၾကာင္းအရာအခ်ဳိ႕ မွားယြင္းေနသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရပါသည္။ ျမန္မာအက်ဥ္းေထာင္ အားလုံး ညဘက္တြင္ ဘယ္ေသာအခါမွ အေမွာင္မခ်ပါ။ မီးမပ်က္ပါ။ လုံျခဳံေရးအတြက္အၿမဲတမ္း မီးဖြင့္ထားပါသည္။ ထုိအခ်က္ေၾကာင့္ပင္ ေတဇာအတြက္ လိင္အာသာ ေျဖေဖ်ာက္ရန္ အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္သည္ ညေနေစာင္းခ်ိန္ကို ေရြးရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ေထာင္၀ါဒါမ်ားက အိပ္ငုိက္ေနေလ့ ရွိၾကပါသည္။
ေထာင္၀ါဒါတဦးသည္ သူမ၀တၳဳတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သလို မည္သို႔ေသာအခါမွ် အက်ဥ္းသားမ်ား၏ ပစၥည္းမ်ားကို ကိုယ္တုိင္ တလာစီေလ့ မရွိပါ။ သူတုိ႔ကိုယ္ သူတုိ႔ ဤေလာကတြင္ ဘုရင္တပါးကဲ့သုိ႔ မွတ္ထင္ထားၿပီး ရာထူးအဆင့္နိမ့္ေသာ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ားကိုသာ တလာစီ ရွာေဖြခုိင္းေလ့ရွိပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ အက်ဥ္းသားမ်ားအား အုပ္ခ်ဳပ္ရန္ ေထာင္မွခန္႔အပ္ေသာ အက်ဥ္းသားတန္းစီး အပါအ၀င္ မည္သည့္အက်ဥ္းသားမွ် လက္ပတ္နာရီ ပတ္ခြင့္မရွိပါ။
အထက္ပါ မျဖစ္စေလာက္ အခ်က္အလက္ မွားယြင္းမႈက ေကာ္နယ္လီ၏ ရုန္းႂကြေနေသာ ဇာတ္လမ္းကို မည္သုိ႔မွ် မထိခုိက္ေစႏုိင္ပါ။ သူမ၏ အိမ္ေျမႇာင္ေလွာင္ခ်ဳိင့္သည္ အျပစ္မဲ့သူတဦး ေန႔စဥ္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ဖိစီးႏွိပ္စက္ခံေနရေသာ က်ဥ္းက်ပ္လွသည့္ ရူးသြပ္ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ အက်ဥ္းခန္းတခန္းထက္မ်ားစြာ ပုိလြန္၍ တာသြားေသာ နိမိတ္ပုံသေကၤတ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိမွ်မက ေကာ္နယ္လီ၏ စာအုပ္သည္ အာဏာရွင္အစိုးရတရပ္က ႏုိင္ငံတခုလံုးကို ျပန္ေပးဆြဲထားသည့္ သဖြယ္ ထိန္းသိမ္းအၾကပ္ကိုင္ထားသည့္ အေျခအေနႏွင့္ ၎ႏုိင္ငံသားမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္ ထိုက္တန္သည့္ အဆင့္ေနရာကို ျပန္လည္ရရွိရန္အတြက္ ႀကဳိးပမ္းအားထုတ္ေနပံုမ်ားကုိပါ ပုံေဖာ္ျခယ္မႈန္း သြားခဲ့ပါသည္။ ။
၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လထုတ္ ဧရာ၀တီ မဂၢဇင္းမွ Kay Latt ေရးသည့္ Telling Dreadful Truths ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆိုေဖာ္ျပပါသည္။
(ေကလတ္သည္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္းတဦးျဖစ္ၿပီး စစ္အစုိးရ၏ နာမည္ဆုိးျဖင့္ေက်ာ္ၾကားလွေသာ အင္းစိန္ႏွင့္ သရက္အက်ဥ္းေထာင္တုိ႔တြင္ ၁၉၉၀ မွ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္အထိ ရွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေထာင္က်ခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္ပါသည္)
No comments:
Post a Comment