Thursday, February 26, 2009

အစိုးရ ေလာင္စာဆီေစ်း ျပင္ပထက္ပို

ၾကည္ေဝ Thursday, 26 February 2009

စစ္အစုိးရ အေနႏွင့္ ဒီဇယ္ေစ်း၊ ဓာတ္ဆီ ေစ်းမ်ားကို ျပင္ပ ေပါက္ေစ်းအတိုင္း ေရာင္းခ် ေပးၿပီး တန္ဆာခ မ်ားကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္လွ်င္ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ခမ်ား သိသိသာသာ က်ဆင္း သြားသျဖင့္ ကုန္ေစ်းနႈန္း မ်ားပါ က်ဆင္း သြားႏိုင္ေၾကာင္း ဘုရင့္ေနာင္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးကေျပာသည္။

လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ ျပင္ပ ဒီဇယ္ေစ်းမွာ တဂါလံ ၁၅၀၀ က်ပ္၊ ၁ ပီပါ က်ပ္ ၇ ေသာင္းေစ်း အထိ ျပဳတ္က် ေနေသာ္လည္း အစိုးရ ထံမွာ ဒီဇယ္ကို တဂါလံ က်ပ္ ၃၀၀၀ ႏွင့္ ၀ယ္ယ ူေနရေၾကာင္း ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္အသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူက ေျပာသည္။

“ျမန္မာႏို္င္ငံမွာ ကုန္ေစ်း ႏႈန္းေတြက သိသိသာသာ မက်ဘူးဆိုတာ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ၊ ဆီေစ်းက အျပင္မွာသာ က်ေနတာ၊ အစိုးရက ခ်မွ ခ်မေပးတာ က်ေနာ္တို႔က အစိုးရ ေစ်းနဲ႔ပဲ ၀ယ္သံုး ေနရတယ္။ အစိုးရသာ ဆီေစ်း ခ်ေပးလိုက္ ကုန္ေစ်း နႈန္းက ျပဳတ္က်သြားမွာ” ဟု အဆိုပါ လုပ္ငန္းရွင္က ေျပာဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလာင္စာဆီႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရကသာ ခ်ဳပ္ကိုင္ထား သျဖင့္ ယာဥ္ပို္င္ရွင္မ်ားမွာ အစိုးရ သတ္မွတ္ေသာ ႏႈန္းအတိုင္း ဆီ၀ယ္ယူသံုးစြဲရ ၾကရသည္။ တခ်ိဳ႕မွာ အျပင္ ဆီေစ်းႏွင့္ အစိုးရ ဆီထုတ္ေစ်း ထက္၀က္ခန္႔ ကြာေန ေသာေၾကာင့္ အျပင္ဆီကို ၀ယ္ယူသံုး စြဲလုိေသာ္လည္း အစိုးရဆီကို ခြဲတမ္းျပည့္ေအာင္ ၀ယ္ယူေနရေၾကာင္း သိရသည္။

“ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကေတာ့ အျပင္ဆီကို မ်ားမ်ား၀ယ္ၿပီး အစိုးရဆီကို ေလွ်ာ့ထုတ္ၾကတယ္။ အစိုးရဆီက လံုး၀မထုတ္ရင္လည္း ဆီစာအုပ္ သိမ္းမယ္လို႔ ၾကားေနေတာ့ ပံုမွန္ ထုတ္ေပး ေနရတယ္” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ တဦးက ဆိုသည္။

၂၀၀၈ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ အထိ ဒီဇယ္ေစ်းမွာ တပီပါ က်ပ္ ၃ သိန္း ၀န္းက်င္ထိ ေစ်းရွိခဲ့ေသာ္လည္း ကမၻာ့ေရနံ ေစ်းနႈန္း က်ဆင္းမႈႏွင့္ အတူ ျပည္တြင္း ေလာင္စာဆီေစ်းမွာ တပီပါ က်ပ္ ၇ ေသာင္း အထိ က်ဆင္းခဲ့သည္။

လက္ရွိ အေျခအေနတြင္ ကားပိုင္ရွင္မ်ားသည္ အစိုးရဆီကို ပံုမွန္ သြားမထုတ္ၾကေတာ့ဘဲ အျပင္ ဆီဆိုင္မ်ား မွသာ ၀ယ္သံုး ေနၾက ေသာေၾကာင့္ အစိုးရ ဆီဆိုင္မ်ားက ပံုမွန္ဆီလာမထုတ္ေသာ ယာဥ္မ်ားကို ဆီစာအုပ္ သိမ္းမည္ဟု ၿခိမ္းေျခာက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ား ထံမွ သိရွိရသည္။

“အစုိးရက ဆီေစ်းတက္တုန္းကေတာ့ လိုက္တယ္တယ္။ အခု ဆီေစ်းေတြ က်ေတာ့ သူက ခ်မေပးဘူး၊ ခ်ေပးလိုက္ရင္ ကုန္ေစ်းနႈန္း ေတြက ခုထက္ပိုက်သြားမွာ” ဟု ရန္ကုန္မွ သတင္း ဂ်ာနယ္အယ္ဒီတာ တဦးက ေျပာဆို ေ၀ဖန္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္သို႔ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေနေသာ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားသည္ ဆီကို အစိုးရ ထုတ္ေစ်းႏွင့္သာ ၀ယ္ယူၾကရ သကဲ့သို႔ လမ္းေၾကး၊ တံတားေၾကး မ်ားကိုလည္း ယခင္အတိုင္းသာ ေကာက္ခံေနျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ခ မ်ားမွာ ယခင္ထက္ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာ က်ဆင္း ေနရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ရန္ကုန္မွ မႏၱေလးသို႔ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ရာ အေ၀းေျပး လမ္းတေလွ်ာက္တြင္ ၄၈ မိုင္ အကြာအေ၀းတိုင္း၌ ဂိတ္ တဂိတ္က် ထားရွိေနၿပီး၊ တန္ ၂၀ အထက္ကို တတန္လွ်င္ က်ပ္ ၂၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ေကာက္ခံလ်က္ရွိသည္။တံတားျဖတ္သန္းခ မ်ားမွာလည္း ဆယ္ဘီကား တစင္းလွ်င္ က်ပ္ ၄ ေသာင္းမွ က်ပ္ ၈ ေသာင္းအထိ ေကာက္ခံ ေနၾကေသာေၾကာင့္ ကုန္စည္သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ေရးစရိတ္မ်ားမွာ က်ဆင္းျခင္းမရွိဘဲ ယခင္ အတိုင္းပင္ ျဖစ္ေနရေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ယခုအခါ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ခမွာ တပိႆာကို က်ပ္ ၃၀ ႏႈန္းႏွင့္ တတန္ကို က်ပ္ ၁၆၀၀၀ ၀န္းက်င္ ေပါက္ေစ်းရွိၿပီး ယခင္က တတန္လွ်င္ က်ပ္ ၁၈၀၀၀ ေစ်း ေပးေဆာင္ခဲ့ရေၾကာင္း သိရွိရသည္။

လက္ရွိဆီေစ်းမွာ ယခင္ကထက္ ၃ ဆခန္႔ က်ဆင္းသြားေသာ္လည္း ကုန္စည္ခ နႈန္းထားမ်ားမွာမူ ယခင္ကထက္ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ခန္႔သာ က်ဆင္းလ်က္ရွိၿပီး ကုန္ေစ်းနႈန္းမ်ား မွာလည္း ယခင္ေစ်းထက္ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာ က်ဆင္းသြားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။

ယခင္ဆီေစ်းေတြ မက်ခင္တုန္းက ၂၀၀၈ စက္တင္ဘာလအတြင္း ဆန္အိတ္တအိတ္၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ စရိတ္မွာ ၇၀၀ က်ပ္ျဖစ္ၿပီး ယခုတြင္မူ ဆန္အိတ္တအိတ္၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ စရိတ္မွာ ၆၅၀ က်ပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရင့္ေနာင္ ပြဲ႐ံုမ်ားမွ ၾကားသိရသည္။

အေျခခံကုန္ပစၥည္းမ်ားတြင္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ စရိတ္သည္လည္း အေရးပါေသာေၾကာင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခမ်ား ေလ်ာ့က်သြားပါမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား၏ ေစ်းနႈန္းမ်ား သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်သြားႏိုင္ေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ေျပာဆိုသည္။

“အခုလက္ရွိအေျခအေနမွာ ကုန္ပစၥည္းေတြပဲ ေစ်းက်ၿပီး သယ္ယူခေတြက မက်ဘူး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္ေတြပါက်မွ ကုန္ေစ်းနႈန္းက ျပဳတ္က်သြားမွာ” ဟု ကုန္သည္တဦးက ေျပာဆိုသည္။

လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကမၻာ့ စီးပြားေရး အၾကပ္အတည္း၏ သက္ေရာက္မႈေၾကာင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ထိခိုက္လ်က္ရွိၿပီး အလုပ္သမားမ်ား၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ၀င္ေငြေလ်ာ့က်ေနခ်ိန္တြင္ အေထြေထြ ကုုန္ေစ်းနႈန္းမ်ား က်ဆင္းပါမွသာ ခံသာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရး တကၠသိုလ္မွ ပါေမာကၡတဦးက သံုးသပ္ သည္။

“ကုန္စည္ သယ္ယူစရိတ္ေတြ ေလွ်ာ့ခ်ေပးရမယ္၊ ေနာက္ ဘတ္စ္ကားေတြမွာလည္း ကားခေတြက ၿပီးခဲ့တဲ့၂၀၀၇ ေလာင္စာဆီေစ်းတက္တုန္းက ႏႈန္းေတြပဲ ျဖစ္ေနတာကို ေလွ်ာ့ေပးမွ အဆင္ေျပႏိုင္ဖို႔ ခုလို ၀င္ေငြနည္းခ်ိန္မွာ ဒါေတြမေလွ်ာ့ရင္ လူေတြပိုဒုကၡေရာက္တာေပါ့” ဟု သူက ဆိုသည္။

ျမန္မာစစ္ အစိုးရသည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္မွ စတင္ၿပီး ေလာင္စာဆီ ေစ်းမ်ားကို ယခင္ ၁ ဂါလံ ၁၅၀၀ က်ပ္ေရာင္းေနရာမွ တဂါလံ ၃၀၀၀ က်ပ္ အထိ ျမႇင့္တင္လိုက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ကမၻာ့ေလာင္စာဆီေစ်း က်ဆင္းသြားေသာ္လည္း ထိုေစ်းအတိုင္းပင္ ဆက္လက္ေရာင္းခ်လွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။


No comments:

Post a Comment