Thursday, April 2, 2009
လမ္းတံတား ေလလံေၾကး အလြန္ျမင့္ကုန္ေစ်းႏႈန္း မက်ႏိုင္
NEJ /ဧၿပီလ(၂) ရက္၊ ၂၀၀၉
ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လ (၃ဝ) ရက္က ရန္ကုန္တိုင္း ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီ႐ံုးတြင္ လမ္းတံတား အသံုးျပဳခ ေကာက္ခံ ေရး ဂိတ္မ်ား အတြက္ ေလလံပဲြျပဳ လုပ္ခဲ့ရာ ေလလံေၾကးမ်ား စံခ်ိန္တင္ျမင့္ တက္ခဲ့ျခင္း ေၾကာင့္ လမ္းတံတား အသံုးျပဳ ခမ်ား ဆက္ လက္ ျမင့္တက္ဦး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္စည္ သယ္ယူပို႔ ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေန သူမ်ားက ေျပာသည္။
အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ခရီးသြားလာေရး၊ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္မ်ား ဆက္လက္ျမင့္တက္ေနဦးမည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းရန္လည္း မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း အဆုိပါ ပုိ႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း လုပ္ေနသူမ်ားက သံုးသပ္ေျပာဆိုေနၾကသည္။
ရန္ကုန္ ဘုရင့္ေနာင္ပဲြ႐ံု ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးက “ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္က လမ္းတံတားေကာက္ခံေရးဂိတ္ ေလလံပဲြမွာ အင္းစိန္နဲ႔ လႈိင္သာယာကို ဆက္သြယ္ထားတဲ့ ေအာင္ေဇယ် တံတားဟာ ေလလံေၾကး က်ပ္ သိန္း (၁၁,၅ဝဝ) အထိ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကထက္ က်ပ္ သိန္း (၅ဝဝ) ပိုေနေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ေလလံသမားေတြ တံတားျဖတ္သန္းခ ဆက္ၿပီး တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံေနဦးမွာပဲ။ ဒီေတာ့ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး ႏႈန္းေတြက ခ်လို႔ မရေတာ့ဘူး။ အက်ိဳးဆက္က ကုန္ေစ်းႏႈန္းလည္း ဒီလိုပဲ ဆက္တက္ေနဦးမွာပဲ” ဟု ရွင္းျပသည္။
အဆိုပါေန႔ ေလလံပဲြတြင္ ယခင္ႏွစ္က က်ပ္သိန္း (၃,၁ဝဝ) ရွိသည့္ ေရႊျပည္သာတံတားကို ယခု က်ပ္သိန္း (၄,၅၆၇)၊ ယခင္ႏွစ္က က်ပ္သိန္း (၄,၅ဝဝ) ရွိသည့္ ဘုရင့္ေနာင္တံတားကို ယခု က်ပ္သိန္း (၆,၆ဝဝ)၊ ယခင္ႏွစ္က က်ပ္သိန္း (၁,၁၄ဝ) ရွိသည့္ အမွတ္ (၄) လမ္းဂိတ္ ေလလံေၾကးကို ယခုႏွစ္ က်ပ္သိန္း (၃,ဝဝ၆)၊ ေလလံၾကမ္းခင္း ေစ်း က်ပ္သိန္း (၅ဝဝ) ရွိသည့္ ဒဂံုတံတားကို က်ပ္သိန္း (၄,ဝဝ၅) ေပးၿပီး ေလလံေအာင္ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေလလံစနစ္သည္ ေလလံမစတင္ခင္ အာဏာပိုင္အဖဲြ႔က ေလလံေအာင္မည့္သူမ်ားအတြက္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ ခ်ထားၿပီး အဆိုပါစည္းကမ္းခ်က္မွာ တန္ခ်ိန္ မည္မွ်ရွိသည့္ကားကို တံတား သို႔မဟုတ္ လမ္း ျဖတ္သန္းခ မည္မွ် ေကာက္ခံပါ့မည္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ေရးထိုးရျခင္း ျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတဝွမ္းက လမ္းတံတားေၾကး ေလလံေအာင္ၿပီး ေငြေကာက္ခံသူမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္အဖဲြ႕အစည္းမ်ားကို လာဘ္ထိုးၿပီး လမ္းတံတား ျဖတ္သန္းခ ပိုမိုေကာက္ခံေလ့ရွိၾကသည္။
အဆုိပါကိစၥကုိ သက္ေသခံ အေထာက္အထားမ်ားျဖင့္တင္ျပေသာ္လည္း အာဏာပိုင္အဖဲြ႔၀င္မ်ားက လာဘ္ယူထား ၾကသည့္အတြက္ အေရးယူမႈ ျပဳလုပ္သည္ကုိ မေတြ႔ရေၾကာင္း၊ ထုိေၾကာင့္ လမ္းတံတား ျဖတ္သန္းခ ေၾကးမ်ား အလြန္ျမင့္မားေနသည့္အတြက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခႏွင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားလည္း ျမင့္တက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
ယခုလက္ရွိ ဒီဇယ္ဆီအပါအဝင္ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းေန၍ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခႏွင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းလာမည္ဟု ျပည္သူမ်ားက ယူဆထားေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္တြင္ စစ္အစိုးရက ကားတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ကို ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အသံုးျပဳၿပီး အမ်ားျပည္သူကို ပိတ္ပင္ထား၍ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား အဆမတန္ ႀကီးျမင့္ေနသည့္ အတြက္ အဆိုပါကားမ်ားအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေငြ ပမာဏသည္ ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ခကို အဓိက ဆံုးျဖတ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
ဒုတိယအားျဖင့္ အထက္ပါ လမ္းတံတား ေကာက္ခံေၾကးႏႈန္းထားမ်ားျဖစ္ၿပီး တတိယက်မွသာ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္းက ဆံုးျဖတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကားတင္သြင္းခြင့္မ်ားကို ကိုယ္က်ိဳးရွာ ပိတ္ပင္ထားေသးသေရြ႕၊ လမ္းတံတားေၾကးမ်ား ျမင့္မားေနေသးသေရြ႔႕ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား အဆမတန္ က်ဆင္းသည့္တိုင္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစရိတ္မ်ားႏွင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ကုန္သည္ အသိုင္းအဝိုင္းက ေဝဖန္ေျပာၾကားေနၾကသည္။
No comments:
Post a Comment