Wednesday, January 27, 2010

မဲေဆာက္သြားတဲ့လမ္း


''ခရီးသြားျခင္းသည္ စိတ္ကိုလည္း အၿငီးေျပေစသည္။ ဗဟုသုတအဖံုဖံုကိုလည္း ရေစသည္။ လူထုမ်ား၏ ဘဝကိုလည္း အနီးကပ္ ေလ့လာခြင့္ရသည္။ တနည္းေျပာရလွ်င္ ပန္းခင္းကို ျမင္းစီးၿပီးၾကည့္သည္ႏွင့္ တူပါသည္။ ျမင္းေပၚမွ ၾကည့္ရသျဖင့္ အခ်ဳိ႕ပန္းမ်ား၏ အေသြးအေရာင္ကို သဲကြဲစြာ မျမင္ရပါ။ အခ်ဳိ႕ ပန္းမ်ား၏ ရနံ႔ကို ခြဲခြဲျခားျခား မရႉ႐ႈိက္ရပါ။ အေဝးကသာ ရႉ႐ႈိက္ႏိုင္ပါ၏။ ျမင္းေပၚမွဆင္းၿပီး ပန္းခင္းေတြထဲ ကို သြားကာ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း၊ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာႏိုင္လွ်င္မူ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေပလိမ့္မည္'' လို႔ စာထဲမွာ က်မ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။

ခရီးသြားျခင္းကို က်မ ႏွစ္သက္သူပါ။ ခရီးေတြသြားဖို႔ ကံၾကမၼာကလည္း ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ထဲက ေထာင္ဒဏ္ ၁၄ ႏွစ္နဲ႔ အက်ဥ္းက်ခံခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမား ခင္ပြန္းသည္ကို ေထာင္ဝင္စာေတြ႔ႏိုင္ဖို႔ လစဥ္ သြားခဲ့ရတာ ၈ ႏွစ္ ၾကာခဲ့တယ္။ ခင္ပြန္းသည္ လြတ္လာေတာ့ ဘဝတူအက်ဥ္းက် မိသားစု ေတြ႔ရတဲ့ ေထာင္ဝင္စာခရီးက ၂ ႏွစ္ ၾကာခဲ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ ေဝးလံေခါင္သီတဲ့ အက်ဥ္းစခန္းေတြဆီကို ေထာင္ဝင္စာ ေတြ႔မယ့္ မိသားစုေတြ အလြမ္းတံတားထိုးႏိုင္ဖို႔ က်မ လိုက္ပို႔ခဲ့ရတာ။

ျမစ္ၾကီးနား၊ မိုင္းဆတ္၊ ဘူးသီးေတာင္ အက်ဥး္ေထာင္ေတြအထိ ေရာက္ခဲ့ရတယ္။ လမ္းခရီးအေတြ႔အၾကံဳ ခံစားမႈ၊ ေဒသခံေတြရဲ႕ ေဒသထြက္ကုန္ အစရွိတာေတြကုိ က်မ ခံစားရသေလာက္ ခရီးသြားေဆာင္းပါးေတြ ေရးခဲ့ဖူးတယ္။

ဆရာၾကီး ဒဂုန္တာရာကေတာ့ ''က်ေနာ္က ခရီးသြားရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မအိပ္ဘူး။ လမ္းေဘးဝဲယာက ႐ႈခင္းေတြကို မ်က္စိတဆံုး ၾကည့္ရတယ္။ အေရာင္ေတြ၊ ႐ႈခင္းေတြကို မွတ္မိေနေတာ့ အခု စာေရးေနတာကို အမ်ားၾကီး အေထာက္အကူျပဳတယ္။ က်ေနာ့္မ်က္လံုး ကြယ္သြားတဲ့ေနာက္ ဘာမွျမင္ရေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး။ အရင္တုန္းက ျမင္ခဲ့တာေတြကို ျမင္ေယာင္ၿပီး ေရးရတာ။ စာေရးရင္ ကက္ဆက္ေခြထဲ အသံသြင္းၿပီး၊ က်ေနာ္က ပါးစပ္နဲ႔ ေရးတယ္။ တူမ ျမင့္ျမင့္စိန္နဲ႔ ေျမးမ ေဒဝီက အသံနားေထာငိၿပီး စာနဲ႔ ျပန္ေရးတယ္'' လို႔ က်မကို ေျပာျပဖူးပါတယ္။

ဆရာၾကီးလိုမ်ဳိး အျမင္အာ႐ံု မခ်ဳိ႕ယြင္းေသးတဲ့ က်မလည္း ေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔က ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း၊ ေစတီပုထုိး၊ ေတာေတာင္၊ ျမစ္ေခ်ာင္းအင္းအိုင္၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံေတြကို ျပန္ျမင္ေယာင္ၿပီး ေရးေနရပါတယ္။ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ ၁ ႏွစ္ၾကာ ေနထိုင္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ လူ႔ပတ္ဝန္းက်င္၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေက်းလက္ကေန ၿမိဳ႕ျပကို က်မ ေရာက္ဖူးရေတာ့တယ္။ စခန္းထဲက ေက်ာင္းေလးအတြက္ ေက်ာင္းေကာ္မတီ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔အတူ က်မ မဲေဆာက္ကို သြားခြင့္ရခဲ့တာပါ။ ဒုကၡသည္ ခြင့္လက္မွတ္နဲ႔ မဲေဆာက္မွာ သီတင္း ၁ ပတ္ ေနထို္င္ခြင့္ ရွိတယ္။ လြတ္လပ္စြာ သြားလာခြင့္ ရွိတယ္။ မဲေဆာက္သြားဖို႔ စခန္းအုပ္ခ်ဴပ္ေရး ပလာဆီမွာ လက္မွတ္လုပ္ရတယ္။ ဒုကၡသည္ဗီဇာေပါ့။ စခန္းထဲက မြန္းၾကပ္မႈေတြ ေခတၱေျပေပ်ာက္ဖို႔ စခန္းအျပင္ထြက္ရတာလည္း စိတ္ကုထံုးတမ်ိဳးပါပဲ။

မဲေဆာက္ခရီးက ေတာေတာင္အထပ္ထပ္ကို ၆ နာရီေလာက္ ကားနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ရတယ္။ စခန္းထဲကေန ကားနဲ႔ စခန္းအျပင္ကို ဒုကၡသည္ဘဝနဲ႔ ပထမဆံုး ထြက္ရျခင္းပါပဲ။ က်မတို႔စခန္းက ေတာင္ေပၚေက်းလက္ ႏို႔ဖိုးရြာနဲ႔ ကပ္ရက္ပါ။ ပထမဆံုး က်မတို႔ကားကို စစ္ေဆးတဲ့ တာဝန္ရွိသူေတြကို ခြင့္လက္မွတ္ ျပရတယ္။ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ေအာက္မွာ ပလိုင္းနဲ႔ ဟင္းရြက္ရွာ၊ ထင္းရွာေနသူေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သဘာဝအတိုင္း စီးဆင္းေနတဲ့ စမ္းေခ်ာင္းေတြကိုလည္း ေတြ႔ရေသးတယ္။

ေတာင္ထဲမွာ ဇရပ္လုိ နားေနႏိုင္တဲ့ အေဆာက္အဦးေတြ ရွိတယ္။ ပုံစံက ထိုင္းပုံစံ အေဆာက္အဦးေပမယ့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမူနဲ႔ သိပ္ကုိ နီးစပ္ပါတယ္။ နားေနႏိုင္ဖို႔ ေဆာက္ထားတဲ့ ဇရပ္ေတြကို ကားေပၚက က်မ ၾကည့္ၿပီး ျမန္မာျပည္ကို လြမ္းသြားတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေဒသတိုင္းမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးတိုင္းအတြက္ သစ္ရိပ္ဝါးရိပ္၊ ထီးရိပ္နန္းရိပ္၊ ေဆြရိပ္မ်ိဳးရိပ္နဲ႔ ေခြ်းသိပ္နားခိုရာ ဇရပ္တန္ေဆာင္းေတြ ရွိတယ္ေလ။ သစ္ပင္အရိပ္၊ ဇရပ္အရိပ္ေတြမွာ ေရခ်မ္းစင္ေလးေတြ ရွိတတ္တယ္။ ေရခ်မ္းစင္ေတြရဲ႕ ထံုးစံ ေဒသထြက္ ေျမေသာက္ေရအိုး၊ သဲအိုးကေလးေတြမွာ လက္ကိုင္ပါ သစ္သားျပားေလးေတြ ဖံုးထားေလ့ရွိတယ္။ အုန္းသီးမႈတ္ကို လက္ကိုင္႐ိုး တပ္ထားတဲ့ ေသာက္ေရမႈတ္ေလးေတြကို ကန္႔လန္႔ျဖတ္ တင္ထားၾကတယ္။ ေရေသာက္သူ မ်ားလြန္းလို႔ ေရမႈတ္အိုးေလးက ေျခာက္တယ္မရွိဘူး။ ေရအလႉရွင္ကလည္း ေရအၿမဲ ျဖည့္ေပးေလ့ရွိတယ္။

က်မ ျမင္ဖူးသေလာက္ ေရခ်မ္းအိုးေလးမ်ားကို ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ တည္ထားတတ္ၾကတယ္။ မနိမ့္မျမင့္ ေသာက္မီရွံ သစ္ပင္ခြဆံု ေကာင္းေကာင္းမွာ အထိုင္က်ေအာင္ ညႇပ္တည္ထားတာလည္း ရွိတယ္။ ေရအိုးႏႈတ္ခမ္းကို သံနန္းဆိုင္းၾကိဳးနဲ႔ သိုင္းၿပီး သစ္ကိုင္းတုတ္တုတ္မွာ ကရြတ္ေခြနဲ႔ တန္းလန္းဆြဲထားတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ ေလးတိုင္စင္ေလးထိုးၿပီး ထန္းရြက္စိမ္း ႏွစ္ရြက္သံုးရြက္ထပ္မိုးကာ ေရခ်မ္းစင္ေလး သီးသန္႔တည္ထားတာမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ လယ္ေျမကိုင္းကြ်န္းေကာင္းတဲ့ ရြာၾကီးေတြမွာေတာ့ အုတ္ေရခ်မ္းစင္ေတြ ရွိတတ္တယ္။ ဒီလိုအုတ္ေရခ်မ္းစင္ေတြမွာေတာ့ ေသာက္ေရအိုး ႏွစ္လံုးသံုးလံုး ရွိတတ္တယ္။ ေရအိုးေအာက္မွာ သဲထူထူခင္းထားၿပီး စပါးေစ့ေတြ ၾကဲထားေတာ့ ေရသြန္တိုင္း စပါးပင္ေလးေတြ လန္းေနၾကတယ္။ သဲအိုးေျမအိုးထဲက ေသာက္ေရေအးေအး ေနရာမွာ ေရသန္႔ဘူးေတြ ေနရာယူလာၿပီ။ ဇရပ္ေတြကိုျမင္ၿပီး ေရခ်မ္းစင္နဲ႔ ရပ္ဓေလ့ရြာဓေလ့ကို က်မ လြမ္းသြားတာ။

မဲေဆာက္သြားတဲ့ လမ္းမွာေတာ့ ေတာင္ေတြမွာ စိမ္းညိဳ႕ထူထပ္ေနတဲ့ သစ္ပင္ေတြ ရွိတယ္။ ေလွကားထစ္ပံုစံ ေဂၚဖီစိုက္ခင္းေတြ ရွိတယ္။ ေျပာင္းဖူးပင္ေတြ ရွိတယ္။ တထပ္တိုက္အိမ္ေတြအျပင္ သစ္သားအိမ္ပံုစံေတြက လွမွလွ။ ဆိုလပ္စ္ျပားေတြနဲ႔ မီးလင္းႏုိင္တဲ့ ေတာင္သူေတြအိမ္မွာ စေလာင္းစင္ေတြ ရွိတယ္။ အိမ္ေတြရဲ႕ အထြတ္အျမတ္ ေနရာေတြမွာ၊ လမ္းဝမုခ္ဦးေတြမွာ ထိုင္းေတာ္ဝင္ဘုရင္မင္းျမတ္နဲ႔ ဘုရင္မပံုေတြ ရွိတယ္။ ထိုင္းဘုရင္ ႏုပ်ဳိစဥ္က ေတာင္သူၾကီးေတြနဲ႔အတူ ေတာင္ယာထဲမွာ ရင္းရင္းႏီွးႏီွး ေတြ႔ေနတဲ့ပံု၊ အားေပးေနတဲ့ ပံုေတြက ျမင္ရသူ က်မတို႔ပါ ဝမး္သာေပ်ာ္ရႊင္လာရတယ္။ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္တဦးကိုယ္တိုင္ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းတဲ့ သူတို႔လုပ္ငန္းခြင္ထဲကို လာေရာက္အားေပးတာက သူတို႔ ဘဝလံုၿခံဳမႈကို အာမခံေပးလိုက္သလိုပဲလို႔ က်မတို႔ ခံစားႏိုင္ပါတယ္။

ကားလမ္းေတြက ေကာင္းမွေကာင္း။ ေခ်ာက္ကမ္းပါးဘက္ကို သံတန္းေတြနဲ႔ ကာကြယ္ထားတာ။ ေတာလမ္းတေလွ်က္ပါပဲ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ၊ စတိုးဆိုင္ေတြ၊ ဓာတ္ဆီဆိုင္ေတြ၊ အိမ္သာေတြကလည္း ေတာနဲ႔မလိုက္ေအာင္ ခန္းခန္းနားနား ရွိလွတယ္။ တိတ္ဆိတ္တဲ့ ေတာေတာင္ထဲကေန ဆူညံတဲ့ ၿမိဳ႕ျပထဲကို က်မတို႔ တျဖည္းျဖည္း တိုးဝင္ေနတာေလ။ ေကြ႔ေတြမ်ားတဲ့ ေတာလမ္းေတြကို ကားျဖတ္ေတာ့ ကားမူးတဲ့ၾကားက ေတာင္ေတာင္႐ႈခင္းအလွကို မျဖစ္မေန ၾကည့္ရေသးတယ္။ ေတာင္ေစာင္းစိုက္ခင္းေတြမွာ ေသးေသးရြရြ လႈပ္ရွားေနၾကတဲ့ လူေတြကို ေတြ႔ရတယ္။ စိုက္ခင္းကို ေရေပးႏုိင္ေအာင္ ေတာင္ေျခရင္း စမ္းေရကို ေရစုတ္စက္နဲ႔ တင္ေနၾကတယ္။ ေတာင္သူေတြ လည္ရွည္ဘြတ္ဘိနပ္စီး၊ ခေမာက္ေဆာင္း၊ တံစဥ္ကို ခါးထိုးၿပီး ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ သြားလာေနၾကတယ္။ လမ္းညႊန္ဆိုင္းဘုတ္ ၿမိဳ႕ဝင္ဂိတ္ေတြက ထိုင္းစာလံုးေတြနဲ႔။

အုန္းဖန္ဆိုတဲ့ နယ္ၿမိဳ႕ေနရာမွာ မဲေဆာက္သြားမယ့္ ကားကို ေျပာင္းစီးရတယ္။ ပိုင္ခလိုင္ အုန္းဖန္ကားကို က်မတို႔ စီးခဲ့တာမို႔ မဲေဆာက္သြားမယ့္ ကားကို ျပန္စီးရမယ္။ ပိုင္ထိႏိုင္းဆိုတဲ့ ထိုင္းစကားက ဘယ္ကိုသြားမွာလဲလို႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ ထိုင္းလူမ်ဳိး ကားဆရာက မဲေဆာက္လို႔ေျပာတဲ့ စကားသံက သိပ္ကို ျမန္မာပီသပါတယ္။ က်မထင္တယ္။ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕က လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ၁ ႏွစ္အတြင္းမွာ ပထမဆံုး ျမင္ရတဲ့ ေနရာပါပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ ႏွစ္က ကိုင္ခဲ့တဲ့ လက္ကိုင္ဖုန္းကို အသံုးျပဳႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ ဟန္းဖုန္းအဖြင့္အပိတ္ကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္မမွတ္မိဘူး။ က်မတို႔အဖြဲ႔ ကမၻာဦးလူသားေတြ မီးကို စေတြ႔သလို ဖုန္းလိုင္းမိၿပီ၊ ဖုန္္းလိုင္းမိၿပီနဲ႔ ဝမ္းသာအားရ ေအာ္ဟစ္ေနၾကတယ္။

အုန္းဖန္နယ္ၿမိဳ႕ေလးကေန မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ေတာ္ၾကီးက မိတ္ေဆြအသီးသီးဆီကို လွမ္းၿပီး ႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္။ က်မတို႔ ၁ ႏွစ္ၾကာခြဲ ေနရတဲ့ အခ်ိန္ကေနၿပီး သိပ္မၾကာခင္ နာရီပိုင္းအလိုမွာ လူကိုယ္တိုင္ ေတြ႔ရေတာ့မယ္။ က်မတို႔ အခက္အခဲ၊ စိတ္ခံစားမႈ၊ အေတြ႔အၾကံဳအသစ္ေတြကို သူတို႔ကို ေျပာျပမယ္။ သူတို႔ဆီက သစ္လြင္လတ္ဆတ္တဲ့ သတင္း၊ ခြန္အားရွိမယ့္ အားေပးစကား၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိမယ့္ ေရွ႕လုပ္ငန္းေတြ သိခြင့္ရွိမယ္ေလ။ ဒါေပမဲ့ အုန္းဖန္မွာ ဝမ္းတူးေကာ ဘတ္ ၁ဝဝ တန္ ဖုန္းကဒ္ဝယ္ႏိုင္သူေတြသာ မိတ္ေဆြဆီ ႏႈတ္ဆက္ႏိုင္ၾကတာပါ။ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ေတြ႔ၿပီးမွ ဖုန္းကဒ္ဝယ္ရမယ့္သူေတြက ဖုန္းငွားၿပီး မိတ္ေဆြဆီ ဖုန္းဆက္ရပါတယ္။

အုန္းဖန္ရဲ႕ အိမ္ေတြက သစ္သားအိမ္ ပံုစံလွလွေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ထိုင္း႐ိုးရာ အိမ္ပံုစံေတြက အိမ္႐ူး က်မအတြက္ မ်က္ေတာင္မခတ္ ေငးခ်င္စရာ။ ထိုင္း႐ုိးရာ အိမ္တလံုးဟာ ကိုယ္ခႏၶာ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္မႈထက္ စိတ္ဓာတ္အရ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္မႈကုိ ဦးစားေပးတယ္။ သစ္ရိပ္ေတြေဝေနတဲ့ အုန္းဖန္တေလွ်ာက္ ခန္းနားလွပတဲ့ ကြ်န္းအိမ္ေတြကို ေတြ႔ရတယ္။ က်ယ္ျပန္႔ၿပီး အျပင္ကို ကားထြက္ေနတဲ့ တံစက္ၿမိတ္ေတြက မုတ္သုန္မိုးဒဏ္ကို အကာအကြယ္ ေပးထားပါတယ္။ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ လသာေဆာင္ၾကီးေတြက ပူေလာင္အိုက္စပ္တဲ့ ေႏြရာသိီမွာ အေတာ္ေအးျမတဲ့ နားေနရာကို ေပးပါလိမ့္မယ္။ အုန္းဖန္စတိုးဆိုင္ထဲမွာ မံု႔နဲ႔ ေရသန္႔ဘူး ဝယ္ရသလို၊ ဖုန္းကဒ္္လည္း ဝယ္လို႔ ရပါတယ္။ အိမ္နဲ႔ ဆိုင္ တြဲထားတဲ့ စတိုးဆိုင္ရဲ႕ ကြ်န္းသားၾကမ္းခင္းကို နင္းမိတဲ့က်မ လူသားတေယာက္လုိ ျပန္ျဖစ္လာတယ္လို႔ ခံစားလိုက္ရတယ္။

အုန္းဖန္ကား ရပ္နားရာေနရာ အမ်ားသံုး အိမ္သာက ႏိုင္ငံျခား ႐ုပ္ရွင္ကားထဲကလိုပဲ။ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္လို႔ က်ယ္လြင့္ေနတဲ့ အိမ္သာက ဘိုထိုင္ေတြ။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ၾကီးေတြမွာေတာင္ အခေပးတက္ရတဲ့ အိမ္သာက အခုလို သပ္ရပ္သန္႔ရွင္း မရွိဘူး။ အေဆာက္အဦး က်ယ္က်ယ္က က်မတို႔ မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ ျပည္တြင္းေလယာဥ္ ရပ္နားတဲ့ အေဆာက္အဦးထဲက အိမ္သာထက္ သာပါတယ္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က ဓာတ္ဆီဆိုင္မွာ လူရွင္းေနတယ္။

ျမန္မာျပည္က ဓာတ္ဆီဆိုင္ေတြမွာဆို ယာဥ္အျပည့္ တန္းစီထားတဲ့ ကားေတြက ရွင္ေလာင္းလွည့္ ေနသလိုပါပဲ။ ညအိပ္တန္းစီရတဲ့ ကားေတြကို အမီျပဳၿပီး ေစ်းေရာင္းရတဲ့ ေစ်းသည္ေတြကုိ က်မ သတိရမိေသးတယ္။ လမ္းေဘးကေန အလြယ္တကူ ဆက္သြယ္လို႔ရတဲ့ ဖုန္း႐ုံေလးေတြ ရွိတယ္။ ဓာတ္တိုင္၊ ဓာတ္ၾကိဳး၊ ဖုန္းၾကိဳး ဖုန္းတိုင္က အမည္ခံမဟုတ္ဘူး။ အၿမဲတမ္း စီးဆင္းေနတဲ့ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ေတြ ရွိတယ္။ ဖုန္းၾကိဳးထဲက သတၳဳလႈိင္းသံပါတဲ့ အသံေတြနဲ႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို သက္ဝင္လႈပ္ရွားေစတယ္။ လွ်ပ္စစ္မီးျပတ္ေနတာ လခ်ီေနလုိ႔ ပလပ္ေပါက္ျပင္မွ မီးလာတာနဲ႔ တဲ့တဲ့တိုးလို႔ ဘဝေျပာင္းသြားရတဲ့ ကေလး ေကာလိပ္က ေက်ာင္းသားေလးလိုမ်ဳိး ဒီမွာ မခံစားရဘူး။ ေနစြမ္းအင္နဲ႔ မီးလင္းႏိုင္တဲ့ ေက်းလက္အိမ္ေတြမွာ စေလာင္းစင္ေတြရဲ႕ ေမာ္တာ ရပ္တယ္မွ မရွိတာ။

ျမန္မာျပည္မွာ မရႏိုင္တဲ့ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ေတြ၊ ဆက္သြယ္ေရး ဖုန္းလိုင္းေတြကို က်မတို႔ ျပည္သူေတြ ခံစားႏိုင္ဖို႔ ဒီစြမ္းအင္ေတြကို ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ ထုတ္ပိုးေပးလိုက္ခ်င္ပါရဲ႕။ က်မတို႔ေတြ မဲေဆာက္သြားမယ့္ ကား ေျပာင္းစီးလာၾကတယ္။ ေကြ႔ေတြမ်ားလို႔ လူက စေကာထဲ ဆီးျဖဴသီးလွိမ့္သလို ခံစားေနရတယ္။ ေလဖိအားေၾကာင့္ နားထဲကေလေတြ ထြက္သလို၊ ရင္ထဲလႈိက္ၿပီး အန္လိုက္ၾကတာ။ က်မကေတာ့ ရႉေဆးကို ႏွာေခါင္းေတ့ၿပီး ေတာေတာင္ရဲ႕အလွကို စူးစိုက္ၾကည့္ေနရတယ္။ ေခါင္းထဲမွာ မူးရိပ္မူးရိပ္နဲ႔။ လတ္ဆတ္တဲ့ ေလညႇင္းမွာ ေကာက္သစ္စပါးနံ႔ေတြ ရလာေတာ့ အမူးေျပသြားတယ္။ ေရႊဝါေရာင္ စပါးခင္းေတြဆီက ရလာတဲ့ အနံ႔။ စပါးနံ႔ကုိ က်မ သိပ္ၾကိဳက္တယ္။ ဒီစပါးေတြက စပါးႏွံေတြအျပည့္နဲ႔ ကိုင္းညႊတ္လို႔ ေနပါတယ္။

က်မတို႔ႏိုင္ငံက စိုက္ပ်ဳိးေရးႏိုင္ငံပါ။ ဒီဆန္စပါးေတြနဲ႔ က်မတို႔ အသက္ရွင္ရတာ။ ဆန္စပါး စိုက္ပ်ိဳးသူ ေတာင္သူဦးၾကီးေတြရဲ႕ ဘဝက သိပ္ကိုနိမ့္ပါးပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္ဆို က်မ ေဆြမ်ဳိးရွိရာ ဧရာဝတီတိုင္း ျမန္ေအာင္နယ္ဘက္ကို သြားရင္ အမ်ဳိးေတြ အခုေလာက္ဆို ေကာက္ရိတ္၊ ေကာက္ဆြ၊ စပါးနယ္နဲ႔ တလင္းထဲမွာ ညအိပ္ အလုပ္လုပ္ေနေရာ့မယ္။

ေကာက္ညင္းဆန္အသစ္ကို ေပါင္းေခ်ာင္နဲ႔ေပါင္းၿပီး လယ္ငါးေလးအိုးကပ္ခ်က္နဲ႔ တို႔စားမယ္။ ေရေႏြးၾကမ္းကုိ အားပါးတရ ေသာက္ၿပီး ေကာက္ရိတ္ဖို႔ လယ္ထဲသြားမယ္။ ေျခဗလာနဲ႔ တံစဥ္ခါးထိုး သြားရတဲ့ သူတို႔ ေျခဖေနာင့္ေတြဟာ သမန္းဆီတက္လို႔ ကြဲအက္ေနၾကတယ္။ စပါးႏွံကိုဆုပ္ကိုင္ၿပီး တံစဥ္နဲ႔ ရိတ္သိမ္းေနၾကတဲ့ ေတာင္သူဦးၾကီးေတြ ဆိုင္ကယ္လက္ကိုင္ကို ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ ေဝး၊ ခိုင္းႏြားရဲ႕ နဖားၾကိဳး ကိုေတာင္ ၿမဲေအာင္ကိုင္ႏုိင္ဖို႔ အခြင့္မရရွာဘူး။ သီးစားခ၊ ေျမခြန္၊ ယာခြန္အျပင္ နအဖ လူၾကီးေတြရဲ႕ သားသမီးေတြ တံဆိပ္အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေရာင္းတဲ့ေျမဆီ (ေျမၾသဇာ) ဝယ္ႏိုင္ဖို႔ ၾကိဳးစားရေသးတယ္။ လိုအပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မလုိအပ္သည္ျဖစ္ေစ ေၾကာက္ၿပီး ဝယ္ရတာ။ ႏြားနဲ႔ ဖက္႐ုန္းရတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ဘဝကို မျမႇင့္တင္ႏိုင္ဘဲနဲ႔ လက္မႈလယ္ယာမွ စက္မႈလယ္ယာသို႔ဆိုၿပီး အသံေကာင္းဟစ္ေနၾကတာ ရွက္စရာၾကီးပါဆို။

ဒီေန႔ထိ စပါးေခြ်တဲ့စက္ လူတိုင္း မသံုးႏိုင္ၾကပါဘူး။ စပါးရိတ္ၿပီးရင္ လယ္ကြင္းထဲမွာပဲ တလင္းလုပ္ရတယ္။ ေျမေျပာင္ေအာင္ ေျမကိုညိႇ၊ ေနာက္ေခ်းနဲ႔ ၾကံရတယ္။ စပါးကို ဒီတလင္းထဲမွာပဲ ႏြားနဲ႔ နင္းေခ်ရတယ္။ စပါးကို ႏြားမစားရေအာင္ ဝါးနဲ႔ယက္ထားတဲ့ ျခင္းေလးကို ႏြားပါးစပ္ စြတ္ေပးထားရတယ္။ ေခြ်ၿပီးသားစပါးကို ေအာက္မွာ က်န္ခဲ့ေအာင္ ေကာက္ဆြေပးရတယ္။ ေကာက္႐ိုးေတြကိုဖယ္ၿပီး က်န္ခဲ့တဲ့ စပါး အမႈိက္မပါေအာင္ ေျမာက္ျပန္ေလကို အဓိကထားၿပီး တိုင္ထူ၊ စေကာနဲ႔ ေလွ႔ခ်ရင္ ေလနဲ႔အတူ အမႈိက္ေတြ ပါသြားတယ္။ ေအာက္က်တဲ့ စပါးေတြက သန္႔စင္သြားတာေပါ့။ ေကာက္ရိတ္ခ်ိန္မွာ ေျမြအႏၲရာယ္ ကာကြယ္ဖို႔ လယ္ေစာင့္ အဘိုး၊ မိဆိုင္ဖဆိုင္ ႐ိုးရာနတ္ေတြကို ပူေဇာ္ပသ႐ံုကလဲြၿပီး မကာကြယ္တတ္ဘူး။ ထိုင္းေတာင္သူေတြလို လည္ရွည္ဖိနပ္စီးၿပီး လက္အိတ္စြတ္ဖို႔ အခုခ်ိန္ထိ မေတြးမိၾကေသးဘူး။ ဒီလို အသံုးျပဳတတ္ေအာင္လည္း ပညာေပးလႈံ႔ေဆာ္မႈေတြ ထိေရာက္ေအာင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူက လုပ္မေပးပါဘူး။

႐ိုးသားတဲ့ လယ္သမားေတြမို႔ ေကာင္းကင္မွာ သက္တန္႔ေပၚရင္ေတာင္ နတ္ေတြက လူ႔ျပည္နဲ႔ စစ္မခင္းဘဲ ၿငိမး္ခ်မ္းေရးလုပ္တဲ့ နမိတ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကတာ။ ထိုင္းလူမ်ဳိးေတြကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ကံၾကမၼာကို သူတို႔ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္တယ္။ လယ္ကြင္းထဲကို သြားဖို႔ ကား၊ ဆိုင္ကယ္ ရွိတယ္။ လယ္ထဲ ေရရိွမရွိကို စာရင္းငွားက လယ္ရွင္ကို လက္ကိုင္ဖုန္းနဲ႔ ဆက္သြယ္ေျပာႏိုင္တယ္။ ဒီျမင္ကြင္းကိုျမင္ေလ ျမန္မာျပည္က ေတာင္သူေတြကုိ သနားေလပဲ။

ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ လယ္ကြင္းေတြရဲ႕ ကန္သင္း႐ိုးေတြကလည္း ျမန္မာလယ္ကြင္းေတြနဲ႔ သိပ္ကိုတူပါတယ္။ တခါတရံ လယ္ကြင္းေတြထိပ္မွာ ဇရပ္ေဆာင္ကိုလည္း ျမင္ရတတ္တယ္။ လယ္ကြင္းထဲမွာေတာ့ သစ္ပင္ၾကီးၾကီး ဘာမွမေတြ႔ရဘူး။ ျမန္ေအာင္ဘက္က စပါးခင္းေတြကို လြမ္းရေသးတယ္။

ျမန္ေအာင္ၾကံခင္းရဲ႕ လယ္ကြင္းေတြထဲမွာ ေရတိုးသံေတြလည္း ၾကားရတတ္တယ္။ လယ္ကြင္းထဲက ေလတိုးေနတဲ့ ထန္းပင္၊ ကုကၠိဳပင္ေတြကိုလည္း သတိရမိတယ္။ လယ္ကြင္းထဲက ထန္းပင္ေတြကို ထန္းတက္ေနတဲ့ ထန္းသမားရဲ႕ ရင္းေထာင္၊ ရင္းဆြဲ၊ ျမဴအိုးတန္းလန္းနဲ႔ ထန္းပင္ၾကီးေတြကို ၾကည့္ေလရာမွာ ျမင္ရတယ္။ ထန္းပင္ေတြေပၚက ဥၾသ၊ ေယာက္ဖေခြးေခၚ၊ ဆက္ရက္၊ သပိတ္လြယ္ငွက္ေလးေတြရဲ႕ တြန္က်ဴးေအာ္ျမည္သံေတြ လယ္ကြင္းတေလွ်ာက္လံုး ၾကားေနရတတ္တယ္။ အခုေတာ့ ေက်းငွက္သံေတြ မၾကားရဘူး။ ေက်းငွက္ေတြ မရွိတာလား၊ ကားစက္သံေၾကာင့္ မၾကားရတာလား မသိပါဘူး။

ထန္းလက္ေလတိုးသံၾကားမွာ တာဆံုေပၚက လွည္းသံေတြလည္း က်မတို႔ ၾကားရတတ္ေသးတယ္။ လွည္းဝင္႐ိုးသံ တအီအီနဲ႔ ႏြားလည္ပင္းက ျခဴသံေတြကလည္း လယ္ကြင္းနဲ႔ ပါနံရလွတယ္။ လမ္းက်ဥ္း တာဆံုေကြ႔ေတြမွာ လွည္းေရွာင္ရတဲ့အခါ ဝန္ေပါ့တဲ့ လွည္းက လွည္းတံပိုးခြ်တ္ၿပီး ေနာက္ျပန္ဆုတ္ ေပးရတယ္။ လွည္းႏွစ္စီး ေရွာင္ႏိုင္တဲ့ ေနရာေရာက္တဲ့အထိ ဆုတ္ၿပီး ေရွာင္ေပးရတာေလ။ ဒါေၾကာင့္ လွည္းသံလူသံ တဝူးဝူးနဲ႔ ေအာ္သံေတြလည္း ၾကားရတတ္တယ္။

က်မတို႔ ဘိုးဘြားမ်ားေျပာတဲ့ ေျမဆူေတာ့ လူအတယ္ဆိုတဲ့စကား အခု မေျပာႏိုင္ၾကဘူး။ ေျမဆီေျမႏွစ္ ေကာင္းလြန္းလို႔ တင္စားၾကတာ။ ေျမဆူသေလာက္ လူက ဘာမွလုပ္စရာမလိုလို႔ အ'ေနရတာ။ အခု ျမန္မာျပည္မွာ လူ အ'ေပမယ့္ ေျမမဆူေတာ့ဘူး။ ပေယာဂေတြ အမ်ားၾကီးကို ျမန္မာႏိုင္ငံက ေတာင္သူ လယ္သမားေတြ ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။

ေျမဆီေျမလႊာ ပေယာဂ၊ ေရဓာတ္ပေယာဂ၊ ဓာတုေဆးဝါးပေယာဂ၊ ရာသီဥတုပေယာဂ၊ ေစ်းကြက္ပေယာဂ၊ စနစ္ရဲ႕ ပေယာဂေတြ။ ဒီပေယာဂေတြကို မိဆိုင္ဖဆိုင္ ႐ိုးရာနတ္ေတြလည္း ျမန္္မာႏိုင္ငံက ေတာင္သူၾကီး ေတြကို မဖယ္ရွားေပးႏိုင္ဘူး။ မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခုထိ ေတာင္သူၾကီးေတြ ဆင္းရဲေနရတာပ။


No comments:

Post a Comment