မင္းဆက္ခုိင္(နိရဥၥရာ)
ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း သြားလာေရး ဘက္စံု စီမံကိန္းကို အိႏၵိယရူပီေငြ ကုေဋ ၃၄၂ အကုန္က်ခံျပီး အေကာင္အထည္ေဖၚ တည္ေဆာက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ ကန္ထရိုက္ရထားေသာ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွ Essar ကုမၸဏီႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ၾကီးဌာနတို႕မွ အဆုိပါ စီမံကိန္းအတြက္ အိႏၵိယရူပီေငြ ကုေဋ ၃၄၂ ကန္ထရိုက္ကို ယမန္ေန႕က လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္။
Essar ကုမၸဏီ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ အိႏၵိယႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ၾကီးဌာနႏွင့္ သေဘာတူခ်က္ အရ အဆိုပါ စီမံကိန္းကို ၃ႏွစ္အတြင္း အေကာင္ အထည္ေဖၚရမည္ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
အဆိုပါ စာခ်ဳပ္အရ ရခုိင္ျပည္နယ္ ျမိဳ႕ေတာ္ စစ္ေတြႏွင့္ ပလက္ဝျမိဳ႕ တို႕တြင္ ဆိပ္ကမ္း ႏွစ္ခု တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္သည္။
၎ စီမံကိန္းထဲတြင္ စစ္ေတြဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မည့္ အပိုင္းကို အဓိကထား ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ျပီး ေျမတူးစက္မ်ားျဖင့္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ားကို ကုန္တင္ ေရယာဥ္မ်ား ၀င္ထြက္ သြားလာႏိုင္ေအာင္ ရွင္းလင္းသြားမည္ ျဖစ္သည္။
ရခုိင္ျပည္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လူ႕အခြင့္အေရး ေစာင့္ၾကည့္ေရးအဖြဲ႕မွ ဦးခုိင္ထြန္းလင္းမွ အဆိုပါ စီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အက်ဳိးဆက္မ်ားကို ယခုကဲ့သို႕ ေျပာသည္။
“ဒီ ကုလားတန္းျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ အဓိက ၾကံဳေတြ႕လာႏိုင္တဲ့ ျပႆနာေတြက ငါးအပါအဝင္ ေရေနသတၱဝါေတြ ျပဳန္းတီးသြားမယ္။ ေနာက္ပီးေတာ့ သဘာဝ ေပါက္ပင္ေတြ ပ်က္စီး ဆံုးရံွဳးမႈေတြ ျဖစ္မယ္။ လူ႕အခြင့္ အေရး ခ်ဳိးေဖါက္ခံရမႈေတြ ပိုမ်ားလာပါမယ္။”
၎ျပင္သူက “ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြ က်ဥ္းတဲ့ ေနရာေတြကို သူတို႕က မိုင္းေတြနဲ႕ ေဖါက္ခြဲမႈေတြ လုပ္လာမယ္။ ေတာင္ေတြကို ေျမတူးစက္ေတြနဲ႕ ျဖိဳခ်ရမယ္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ဒီစီမံကိန္း အတြက္ အိႏိၵယ အာဏာပိုင္ေတြက အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္မွာ ျမစ္ေခ်ာင္းေတြကို မိုင္းေတြနဲ႕ ေဖါက္ခြဲမႈေတြ လုပ္ခဲ့တာေတြရွိတယ္။ အဲဒီတုန္းက ရခုိင္နယ္စပ္မွာ ငါးေတြ ေသေၾကပ်က္စီးတာတုိ႕ရွိခဲ့တယ္။” ဟု ေျပာသည္။
ေရေနသတၱ၀ါမ်ားႏွင့္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္မ်ား ပ်က္စီး ဆံုးရွံဳးသည့္ အျပင္ လူ႕အခြင့္ အေရး မ်ားလည္း ပိုမို ခ်ိဳးေဖါက္ခံလာရမည္ဟု သူက ေျပာသည္။
“ အဲဒီ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ကဆိုရင္ အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္ ကုလားတန္ ျမစ္ေခ်ာင္းမွာ သြားလာေနတဲ့ ေလွေတြနဲ႕ နယ္စပ္မွာ သြားလာမႈေတြကို ၃လခန္႕ ပိတ္ပင္ခဲ့ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ စစ္ေဆးေရး ဂိတ္ေတြ၊ အေကာက္ဂိတ္ေတြ နယ္စပ္ကေန ပလက္ဝျမိဳ႕နယ္ အထိ အခုဆိုရင္ ၄၀နီးပါးခန္႕ ရွိေနျပီလို႕ သိရပါတယ္။ အရင္ကဆိုရင္ အဲဒီနယ္စပ္မွာ နအဖ စစ္တပ္ တပ္ရင္း ၂ရင္း ေလာက္သာ ရွိခဲ့ရာကေန အခုအခါ ကုလားတန္းျမစ္ေၾကာင္း စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ ေဖၚဖို႕အတြက္ တပ္ရင္း ၄ရင္း အထိ တိုးခ်လာတာေတြ ရွိပါတယ္။ အဓိက အဲဒီ စီမံကိန္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲကေတာ့ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို ပ်က္စီးဆံုးရွံဳးမူေတြ ျဖစ္ေပၚေစမွာ ျဖစ္သလို လူ႕အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖါက္ မႈေတြလည္း ပိုမို မ်ားျပားလာႏုိင္ပါတယ္။” ဟု ဆက္ေျပာသည္။
အဆုိပါ စီမံကိန္းသည္ ပင္လယ္ထြက္ေပါက္မရွိေသာ အိႏၵိယ အေရွ႕ေျမာက္ျပည္နယ္မ်ားအတြက္ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကို အသံုးျပဳျပီး ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို သေဘၤာမ်ားျဖင့္ တင္ပို႕မည့္ စီမံကိန္း ျဖစ္သည္။
၎အျပင္ သီးျခား စီမံကိန္းတခုျဖစ္သည့္ ကီလိုမီတာ ၁၂၀ ရွည္လ်ားေသာ ကားလမ္းကိုလည္း ပလက္၀မွ အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္အထိ ေဖါက္လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္း အတြက္ စစ္ေတြျမိဳ႕ရွိ အခ်က္အခ်ာ က်ေသာ ေနရာ အမ်ားအျပား ျဖိဳဖ်က္ရမည့္ အေနထား တြင္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
No comments:
Post a Comment