Friday, May 28, 2010

စစ္ အာဏာပိုင္ အသုိင္းအဝန္းတို႔ ဂိုဏ္းဖြဲ႕၍ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ား တင္သြင္းေန

ေအာင္သက္ဝိုင္း Friday, May 28, 2010

0စစ္အာဏာပုိင္မ်ား၏ သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိးသားမ်ား၊ ၎တို႔ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပူးေပါင္းကာ ျပည္တြင္းသုိ႔ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား တရားမ၀င္ တင္သြင္းသည့္ လုပ္ငန္းကုိ ဂိုဏ္းပံုစံ အုပ္စုဖြဲ႕ လုပ္ကုိင္လာၾကေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။


အိမ္နီးခ်င္း ထုိ္င္းႏုိင္ငံႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံမွ လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားကို အုပ္စုဂုိဏ္းဖြဲ႕ တင္သြင္းၾကျခင္း ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါဂုိဏ္းမ်ားသည္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားသည့္ စစ္ဘက္၊ အရပ္ဘက္ အရာရွိမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ကုိင္ ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု စုံစမ္းသိရွိရသည္။

“အခု လုိင္စင္မဲ့ကား တင္သြင္းတဲ့ပုံစံက တဦးတေယာက္တည္း မဟုတ္ဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၊ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္၊ ဗိုလ္မႉးႀကီးေတြလို စစ္အရာရွိ၊ လူႀကီး ေဆြမ်ဳိး သားသမီးေတြနဲ႔ စီးပြားေရးသမားေတြ ေပါင္းလုပ္ၾကတယ္။ ဂုိဏ္းဖြဲ႕လုပ္ေတာ့ လုပ္ႏုိင္အားေရာ၊ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေရာ ပုိႀကီးသြားတယ္” ဟု စက္မႈဇုန္ကား ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာသည္။

လိုင္စင္မဲ့ ကားတင္သြင္းသည့္ ဂုိဏ္းမ်ားတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၊ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္တို႔၏ သားသမီး၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ားက ဦးေဆာင္ၿပီး စီးပြားေရး သမားမ်ားႏွင့္ နယ္ေျမခံ အာဏာပုိင္မ်ားပါ ပူးေပါင္းပါ၀င္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဥပေဒကုိ အလြယ္တကူေရွာင္လႊဲၿပီး တရားမ၀င္ လုိင္စင္မဲ့ ကားမ်ားကုိ တရား၀င္ကားမ်ားအျဖစ္ အျမတ္အစြန္း မ်ားစြာျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ေရာင္းခ်ၾကသည္ဟု ရန္ကုန္ကားေစ်းကြက္မွ
သိရသည္။

“လုိင္စင္မဲ့ ကားသြင္းတဲ့ အုပ္စုေတြက အနည္းဆုံး စစ္တုိင္းမႉး အဆင့္ေလာက္ထိ ေပါက္ေပါက္ေရာက္ ေရာက္ရွိၾကတဲ့ သူေတြ” ဟု ရန္ကုန္ ကားပြဲစားႀကီးတဦးက ဆုိသည္။

လိုင္စင္မဲ့ကား အေရာင္းအ၀ယ္တြင္ ေရာင္း၀ယ္သည့္ ကားအမ်ဳိးအစားကိုလုိက္ၿပီး ေငြက်ပ္ သိန္းရာ၊ ေထာင္ခ်ီ အျမတ္ က်န္သည္ဟု စုံစမ္းသိရသည္။

လိုင္စင္မဲ့ ကားအမ်ားစုသည္ တရား၀င္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကုိ လာဘ္ေပးသည့္ စနစ္ျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ကာ ျပည္တြင္းသုိ႔
သယ္ေဆာင္ လာျခင္း ျဖစ္ၿပီး ေစ်းကြက္ထဲတြင္ ပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေရာင္း၀ယ္သည္ဟု သိရွိရသည္။

“Without (လိုင္စင္မဲ့) ကားေတြက တရား၀င္လမ္းကပဲ ၀င္တာ။ အေကာက္ခြန္၊ ရဲ၊ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး၊ စစ္တပ္၊ အားလုံးကို ေပးကမ္းၿပီး ၀င္လာတာ။ အားလုံးခ်ိတ္ဆက္ လုပ္ၾကတာဆုိေတာ့ ေတာလမ္း၊ ေတာင္လမ္းေတြျဖတ္စရာမလုိဘူး။ အစုိးရ ခင္းထားတဲ့ ကတၱရာလမ္း ေပၚကေန တရား၀င္ အိေႁႏၵရွိရွိနဲ႔ ၀င္လာရံုပဲ” ဟု ျမ၀တီ နယ္စပ္ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

ေစ်းကြက္တြင္ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား ေရာင္း၀ယ္ၾကရာ၌ အစုိးရ ေလလံကားမ်ားႏွင့္ လုိင္စင္မဲ့ ကားမ်ား လဲလွယ္စီးနင္း ၾကသည့္ အေရာင္းအ၀ယ္ပုံစံ၊ လိုင္စင္မဲ့ ကားမ်ားကို ျပည္တြင္း စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေရာင္း၀ယ္ သည့္ပုံစံ၊
စီးနင္းေနေသာ ေမာ္ဒယ္နိမ့္ကားကို လိုင္စင္မဲ့ကားျဖင့္ လဲလွယ္စီးနင္းရန္ ေရာင္း၀ယ္ သည့္ပုံစံမ်ားရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“အစုိးရေလလံပစ္တဲ့ ကား၀ယ္ထားတဲ့သူေတြက လုိင္စင္မဲ့ကားနဲ႔ လဲစီးလို႔ရတယ္။ ဥပမာ၊ အစုိးရေလလံပစ္လုိက္တဲ့ တိုယိုတာ မတ္တူးကားအစုတ္ ၀ယ္ထားသူက လုိင္စင္မဲ့ တုိယိုတာ မတ္တူး ကားအေကာင္းနဲ႔ လဲစီးတာမ်ိဳး” ဟု ရန္ကုန္ကားပြဲစား တဦးကေျပာသည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ားကို ျပည္တြင္း စက္မႈဇုန္ထုတ္ ကားမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

“လုိင္စင္မဲ့ကားကို ပုံစံေလးေျပာင္းၿပီး ထုတ္ထားတဲ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားေတြက ေစ်းႀကီးတယ္” ဟု ကား ထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္တဦးက ေျပာဆုိသည္။

ထုိသုိ႔ လိုင္စင္မဲ့ကားမွ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲထားေသာ ကားမ်ားသည္ ၈ဂ၊ ၈ဃ၊ ၈င၊ ၈စ စေသာ ေနာက္ဆုံးေပၚ အကၡရာ နံပါတ္မ်ားရရွိကာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး အပါအ၀င္ ၿမိဳ႕ျပေဒသ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနၾကသည္ဟု သိရသည္။

စစ္အစိုးရက ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ေန႔မွစၿပီး လုပ္ငန္းသုံး၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ႏွင့္ စက္ယႏၱရား ယာဥ္ႀကီးမ်ားကို ကန္႔သတ္ခ်က္ မ်ားျဖင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကုိ လြတ္လပ္စြာ တရားဝင္တင္သြင္းခြင့္ ေပးထားေသာ္လည္း အိမ္စီးဇိမ္ခံကား တင္သြင္းခြင့္ကိုမူ တင္းက်ပ္စြာ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားဆဲ ျဖစ္သည္။


No comments:

Post a Comment