Thursday, November 25, 2010

စပါးႏွံကို မဲေပး၍ ရထားလမ္းကို ဆက္လက္ေဖာက္လုပ္ရန္ မေသခ်ာ

နန္းေဖာ့ေဂ (ေကအိုင္စီ)

ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေဖာက္လုပ္ဆဲ ရန္ကုန္-ပုသိမ္ ရထားလမ္းသစ္ စီမံကိန္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ရြာမ်ား သည္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ တိုင္းရင္းသားစည္းလံုးညမီၫႊတ္ေရးပါတီ(တစည)၏ စပါးႏွံတံဆိပ္ကို မဲေပးမႈမ်ားခဲ့သျဖင့္ ၎ရထား လမ္းကို ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ မဟုတ္ဟု အာဏာပိုင္အခ်ဳိ႕က ေျပာေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။

“ရန္ကုန္နဲ႔ ပုသိမ္ကို ၃ႏွစ္စီမံကိန္းနဲ႔ မႏွစ္ကတည္းက စအေကာင္အထည္ေဖာ္တယ္။ ဒီႏွစ္မွာ ဆက္ၿပီး အေကာင္အထည္မ ေဖာ္ေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာသံၾကားတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အဲဒီစီမံကိန္းရဲ႕ေဘးမွာရွိတဲ့ ရြာေတြအကုန္မွန္သမွ် စပါးႏွံကိုပဲ မဲထည့္ၾကတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ စပါးႏွံကို မဲထည့္ရေကာင္းလားဆိုၿပီး အာဏာပိုင္အခ်ဳိ႕က အဲလိုေျပာေနတာ။”ဟု ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕ ခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေညာင္တုန္း၊ ပန္းတေနာ္ႏွင့္ အိမ္မဲၿမိဳ႕မ်ားကို ျဖတ္သန္းၿပီး အရွည္ မိုင္ ၁၀၀ေက်ာ္ရွိသည့္ အဆိုပါရထားလမ္းမွာ ရန္ကုန္မွ ပုသိမ္အထိ ေဖာက္လုပ္ရန္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေျမလမ္းေၾကာကို အၾကမ္းဖ်င္း လုပ္ေဆာင္ထားခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္ဟု ကိုယ္တိုင္ ျမင္ေတြ႕ခဲ့သူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

သူက “ရထားလမ္းအရွည္ကေတာ့ ကားလမ္းနဲ႔ သိပ္ေတာ့မျခားဘူး။ ကားလမ္းနဲ႔ယွဥ္သြားတဲ့ေနရာရွိတယ္။ ကားလမ္းကို ျဖတ္ သြားတာလည္း ရွိတယ္။ ဗိုလ္ျမတ္ထြန္းတံတားကေနေတာ့ လွမ္းျမင္ေနရတယ္။ လမ္းက ေျမလမ္းအၾကမ္းပဲ ရွိေသးတာေပါ့။ ေက်ာက္ခင္းတာ၊ သံလမ္းဆင္တာေတြေတာ့ မရွိေသးဘူးေလ။”ဟု ေကအိုင္စီကို ေျပာသည္။

၎ေဒသခံမ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ပါတီမ်ားအနက္ ၁၉၉၀တြင္ အေရြးခံခဲ့သည့္ တစညပါတီ ကိုသာ သိရွိၾကသည့္အတြက္ ၎တို႔နယ္တြင္ အေရြးခံသည့္ တစညပါတီ၏ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ မန္းေမာင္ ေမာင္ဥာဏ္ကို မဲေပးခဲ့ၾကသည္ဟု သိရသည္။

ထို႕အတြက္ ႀကံ့ဖြံ႕ပါတီႏွင့္ လက္ရွိ အာဏာပိုင္မ်ားက မေက်မနပ္ျဖစ္ကာ ေဖာက္လုပ္ဆဲ ရထားလမ္းကို ဆက္လက္ မလုပ္ ေဆာင္ေတာ့မည့္သေဘာ ေဒသခံမ်ားကို ေျပာဆိုေနျခင္းျဖစ္သည္။

ရထားလမ္းေၾကာတြင္ ေနထိုင္ေနၾကသူမ်ားမွာ ရပ္ေ၀းနယ္မ်ားသို႔ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ၾကသူ နည္းပါးၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ အေျခခံလူတန္းစား၊ ေန႔စားအလုပ္သမားမ်ား ျဖစ္ၾကသျဖင့္ ရထားလမ္းစီမံကိန္းမွာ ၎တို႔အတြက္ သိသာထိေရာက္သည့္ အက်ဳိးအျမတ္ တစံုတရာ မရွိေၾကာင္း နယ္ခံအခ်ဳိ႕က ေျပာဆိုေနၾကသည္။

သို႔ေသာ္ ဤရထားလမ္းကို ဆက္လက္ ေဖာက္လုပ္ျဖစ္လွ်င္လည္း ေဒသခံမ်ားအတြက္ ထူးျခားသည့္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရရွိလာမည္ မဟုတ္သလို ေနာက္ဆက္တြဲ ဆိုးက်ဳိးမ်ားလည္း ရွိလာႏိုင္ေၾကာင္းလည္း အမည္မေဖာ္လိုသူ ေဒသခံ ရြာသားတစ္ ဦးက ယခုလို ေျပာသည္။

“ရထားလမ္းမရွိလည္း ကားလမ္းနဲ႔ သြားလာလို႔ ရေနတာပဲေလ။ ဒါေပမဲ့ ကြာမွာတခုက ရထားနဲ႔သြားလာရင္ ကုန္က်စရိတ္ နည္းနည္းသက္သာတယ္။ ဒါပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီစီမံကိန္းျဖစ္သြားၿပီးရင္ ေနာက္ဆက္တြဲေတြက လမ္းေၾကာေတြပြင့္သြားၿပီး ကုမၸဏီ ေတြက မ်က္စိက်လာမယ္။ အစုရွယ္ယာ၀င္ေတြ၊ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္တဲ့ စီးပြားေရးသမားေတြ ေနရာယူလာၿပီး ဆင္းရဲႏြမ္းပါး ေန႔လုပ္ေန႔စား ေငြေၾကးမတတ္ႏုိင္သူေတြက အကုန္လံုး တျခားကို ေရာက္ကုန္မွာေပါ့။ လမ္းေၾကာေဘးက ပတ္သက္ဆက္ ႏြယ္သမွ်ကို အကုန္လံုးသိမ္းၿပီး စီးပြားေရးလုပ္ေတာ့မယ္ေလ။ အဲဒါမ်ဳိးေတြက ဟိုး နဂိုကလည္း အၿမဲတမ္း ျဖစ္ေနက်ပဲေလ။” ဟု ဆိုသည္။

ဧရာ၀တီတိုင္းတြင္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအရ အဓိကလမ္းမ်ားျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္-ပုသိမ္၊ ရန္ကုန္-၀ါးခယ္မ၊ အိမ္မဲ-ေျမာင္းျမ-လပြတၱာ ကားလမ္းမ်ားမွာ အဓိကလမ္းဆံုအျဖစ္ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သန္းသြားသည္။

No comments:

Post a Comment