Friday, April 1, 2011

နအဖ လက္ထက္ ကရင္နီျပည္နယ္တြင္ သံလြင္ျမစ္ကူးတံတား မေဆာက္ခဲ့

ကႏၱာရ၀တီတိုင္း(မ္)

၂၃ ႏွစ္ၾကာ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ နအဖ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ ကရင္နီျပည္နယ္တြင္ သံလြင္ျမစ္ကူး တံတား တစ္စင္းမွ် ေဆာက္ေပးခဲ့ျခင္း မရွိသည့္အျပင္ ေနာက္အစိုးရသစ္ လက္ထက္တြင္လည္း ေဆာက္ေပးမည္ဟု မယုံၾကည္ေၾကာင္း ကရင္နီအမ်ဳိးသား တိုးတက္ေရးပါတီ KNPP က ေျပာၾကားလိုက္သည္။

“သူတို႔ ေဆာက္ေပးတာကို မေမွ်ာ္နဲ႔။ သူတို႔ကို အားကိုးရင္ ဘာထူးလာမလဲ။ အဲဒီအစိုးရကို သြားအားကိုးလို႔ ဘာျဖစ္လာမလဲ။ အိ္တ္ကပ္ထဲ အကုန္ေရာက္သြားမွာေပါ့။ လုပ္စားဖို႔ ေလာက္ပဲရမွာေပါ့” ဟု ကရင္နီတပ္မေတာ္မွ ဒု-စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္မွဴးခ်ဴပ္ ေအာင္ျမတ္က ေျပာသည္။

ကရင္နီျပည္နယ္ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံအၾကား နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္း ျဖစ္သည့္ ေအာင္ပန္း-လြိဳင္ေကာ္-မယ္စဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ဖာေဆာင္းၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း၌ သံလြင္ျမစ္ကူး တံတား တည္ေဆာက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ မရွိေသးေၾကာင္း ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီး ဦးခင္ေမာင္ျမင့္က ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ပုံမွန္ အစည္းအေ၀းတြင္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။

ဖာေဆာင္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ တံတားမရွိသျဖင့္ ထိုင္းနယ္စပ္မွ တင္သြင္းလာေသာ ကုန္စည္မ်ားကို သယ္ယူပို႔ေဆာင္ရာ၌ အက်ယ္ ေပ ၁၈၀၀ ခန္႔ ရွိသည့္ သံလြင္ျမစ္ကိုစက္ေလွႀကီးမ်ားမွတဆင့္ ျဖတ္ကူးေနရသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ျဖတ္ကူးရာတြင္ ခက္ခက္ခဲခဲ သယ္ေဆာင္ၾကရေၾကာင္း၊ အခ်ိန္ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာေၾကာင္း၊ အႏၱာရယ္လည္း မ်ားေၾကာင္း ထိုင္းနယ္စပ္ဘက္မွ ကုန္သည္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။

“ဆက္သြယ္ေရးက ခက္ခဲေတာ့ ဒီလမ္းက လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ လူတိုင္း မသြားနုိင္ဘူး။ စက္ေလွဖိုးက ေစ်းႀကီးေနလို႔။ ေနာက္စက္ေလွက လူျပည့္တဲ့ အခါမွ ထြက္တာ အၾကာႀကီး ေစာင့္ရတယ္။ ေရစီးသန္တဲ့ အခ်ိန္ဆို ကုန္ေတြ မ်ားမ်ားမတင္ရဲဘူး။ စက္ေလွေတြ စိတ္မခ်ရဘူး” ဟု သူက ေျပာသည္။

ျမန္မာနုိင္ငံ၏ ေျမာက္မွ ေတာင္သုိ႔ ရွမ္းျပည္နယ္၊ ကရင္နီျပည္နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္ႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္တို႔ကို ျဖတ္သန္းစီးဆင္းသည့္ သံလြင္ျမစ္ေပၚတြင္ ရွမ္းျပည္နယ္၌ ေပ ၆၀၀ အထက္ရွိ တံတား ၅ စင္း၊ ကရင္ျပည္နယ္ ၌ ေပ ၂၂၀၀ ေက်ာ္ အရွည္ ရွိသည့္ ဘားအံတံတားႏွင့္ မြန္ျပည္နယ္၌ ေပ ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္ အရွည္ ရွိသည့္ ေမာ္လၿမိဳင္တံတားႀကီးမ်ားကို တည္ေဆာက္ထားသည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၃၀ ရက္ေန႔က ဖြဲ႔စည္းလိုက္သည့္ အစိုးရသစ္တြင္ ဦးခင္ေမာင္ျမင့္ကပင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးအျဖစ္ ဆက္လက္တာ၀န္ထမ္းေဆာင္မည္ဟု ျမန္မာ့အသံမွ ေၾကျငာသြားသည္။

No comments:

Post a Comment