Wednesday, April 25, 2012

စာေရးဆရာ အသင္းနဲ႔ Facebook ေပၚက သင္ဇာ၀င့္ေက်ာ္

မစပ္စု on April 25, 2012

Facebook ေပၚေရာက္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း သင္ဇာ၀င့္ေက်ာ္

“မေျပာမၿပီး မတီးမျမည္” ဆုိတဲ့ ျမန္မာစကားပုံတရပ္လုိပဲ Facebook စာမ်က္ႏွာေတြထက္ ေ၀ဖန္ ေနၾကတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ တေယာက္ရဲ႕ သႀကၤန္တြင္း ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ၊ ျမန္မာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ကုိ ျမန္မာ ျပည္သားေတြ ႐ုိးရာမပ်က္ ဘယ္လုိ ဆင္ႏႊဲၾကသလဲ ဆုိတာကုိ မစပ္စု လည္း နည္းနည္း ပါးပါးေလာက္ ေျပာဦးမွလုိ႔ေတာ့ ေတြးမိေနပါတယ္။

ပထမဆုံး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ သင္ဇာ၀င့္ေက်ာ္ရဲ႕ ျမန္မာ့႐ုိးရာ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ ဆင္ႏႊဲပုံပါပဲ။ သူ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီ ၀တ္စား ထားပုံေတြအေၾကာင္း သႀကၤန္ကာလတြင္းကတည္းက လူေျပာမ်ား လာခဲ့တာ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ႀကီး ၿပီးတာေတာင္ Facebook စာမ်က္ႏွာ ထက္ ေ၀ဖန္သံေတြ မၿပီးႏုိင္၊ မစီးႏိုင္ေသးပါ။

သူရဲ႕ ၀တ္စားပုံကလည္း ေျပာခ်င္စရာပါပဲ။ အကၤ်ီရင္ဘတ္မွာ အေပါက္ေတြ ေဖာက္ထားပါတယ္။ အတြင္းခံ မပါဘူး။ ရာသီဥတုကလည္း ပူျပင္းေလေတာ့ ခႏၱာကုိယ္ အတြင္းပုိင္း ေလ၀င္ေအာင္မ်ား ၀တ္ ဆင္ ထားေလသလားလုိ႔ေတာင္ ထင္မိေနပါေတာ့တယ္။

ဒီလုိ ၀တ္စားဆင္ယင္ ေနထုိင္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ သင္ဇာ၀င့္ေက်ာ္ကုိ ေခၚယူသတိေပးသြားမယ္လုိ႔ ႐ုပ္ရွင္အစည္း႐ုံး ဥကၠ႒ ဦးဇင္၀ုိင္းက ရန္ကုန္အေျခစုိက္ The True News ဂ်ာနယ္မွာ ေျပာၾကားထားပါေသးတယ္။

ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ သင္ဇာ၀င့္ေက်ာ္ကုိ ဧရာ၀တီက ေမးျမန္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ေပမယ့္ တယ္လီဖုန္း အဆက္အသြယ္ မရခဲ့ပါ။

ဒီလုိ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီစြာ ၀တ္စားေနထုိင္လာတယ္ ဆုိလုိ႔ မစပ္စု သတိရမိတာတခုက သ႐ုပ္ေဆာင္အကယ္ဒမီခုိင္ခင္ ဦး ၀တ္ဆင္ပုံပါ။

၁၉၉၁ ခုႏွစ္ေလာက္က ပြဲတခုမွာ စကတ္အတုိ ၀တ္ဆင္လာတ့ဲအတြက္ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီတယ္ ဆုိျပီး အႏုပညာလုပ္ငန္း ၆ လ ပိတ္ပင္ ခံခဲ့ ရဖူး ပါတယ္။

ရုပ္ရွင္ ဂီတ ေလာကသားမ်ား မဟုတ္တ့ဲ ျပင္ပ လူငယ္ လူရြယ္မ်ားကလည္း ျမန္မာ့႐ုိးရာ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ႀကီးကုိ အေၾကာင္းျပၿပီး လွ်ပ္ ေပၚေလာ္လီ ၀တ္စားတဲ့ ပုံရိပ္ေတြ အျမင္မေတာ္ ျပဳမူ ေနထုိင္ၾကတဲ့ ပုံရိပ္ေတြဟာ ေဖ့ဘုတ္ စာမ်က္ႏွာ ေတြထက္မွာ ပလူပ်ံ ေနပါ ေတာ့တယ္။

ဒီလုိ ပလူပ်ံေနတဲ့ ဓာတ္ပုံေတြကုိ ေတြ႔ျမင္ရတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာ့႐ုိးရာ အတာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ဟာ ဒီေလာက္ေတာင္ ဆုိး၀ါးေနၿပီလား ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ပါ။ ဒါေတြကုိလည္း ျပည္တြင္း ျပည္ပ မီဒီယာေတြမွာေရာ Facebook မွာပါ ကန္႔ကြက္တဲ့ သတင္းေဆာင္း ပါးေတြ အေၾကာင္းအရာေတြနဲ႔ ေဖာ္ျပလာၾကတာပါ။

သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္ေတြက ျမန္မာ့႐ုိးရာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ကုိ အ႐ုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္တဲ့ ပြဲေတာ္ႀကီး၊ သ႐ုပ္ပ်က္ပြဲေတာ္ႀကီး မျဖစ္ရေလ ေအာင္ မ႑ပ္နာမည္ေတြ၊ မ႑ပ္မွာ တည္ခင္း ဧည့္ခံတာေတြ ျမန္ မာဆန္ဆန္ ျဖစ္ရေလေအာင္ စည္းကမ္း ခ်က္ေတြ အေမာ တေကာ ထုတ္ျပန္ ခဲ့တာ လည္း ပါးစပ္ ရာဇ၀င္ ျဖစ္လုိ႔ ေနခဲ့ ပါတယ္။

“မႏၱေလးမွာ စင္ေတြကုိ ေပ ၁၀၀၊ ၂၀၀ ေတြေဆာက္ အျမင့္ေတြကလည္း ဆယ္ေပေလာက္ ျမင့္ေနေတာ့ေအာက္မွာအခန္းေတြျပန္လုပ္ တယ္။ အဲ့ဒီမွာ member ၀င္ခုိင္းမယ္။ ေၾကးကုိ ႀကီးႀကီး ေတာင္း တယ္။ အဲ့ဒီ ေအာက္မွာ ကလပ္ေတြ ျပန္ဖြင့္တယ္။ မူးယစ္ ေဆး၀ါးမ်ိဳး စုံကုိ ေရာင္း၀ယ္ ေဖာက္ကား ေနၾကတယ္” လုိ႔ မႏၱေလးသူ တဦးက ဆုိပါတယ္။

ဒီလုိ မ႑ပ္ေတြကုိ မႏၱေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ အထင္ကရ မင္းေနျပည္ေတာ္ျဖစ္တဲ့ က်ဳံးပတ္ပတ္လည္မွာ ေမးတင္ ေဆာက္ထားၿပီး ျဖစ္ခ်င္ သလုိျဖစ္ ေနတဲ့ အေပၚ မႏၱေလး သားေတြ ရင္ထု မနာ ျဖစ္ရ ေၾကာင္း သူက ဆုိပါ တယ္။

စာေရးဆရာ အသင္း ျပန္လာမယ္

တမ်ိဳးသားလုံးနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏုိင္ငံေရးဆုိင္ရာ သေဘာထားမ်ား ထုတ္ျပန္ျခင္း၊ အခြင့္အေရး ေတာင္းဆုိျခင္း၊ ကာကြယ္ျခင္းဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အထက္ျမန္မာျပည္ စာေရးဆရာ အသင္းကုိ ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းေတာ့မွာပါ။

“ဥပမာ သႀကၤန္ဆုိရင္ က်ဳံးပတ္ပတ္လည္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ အျမင္မေတာ္တာေတြ၊ ေနာက္ မ႑ပ္ေတြ ေဆာက္လုပ္တာေတြကုိ က်ေနာ္တုိ႔ စာေရးဆရာမ်ား အသင္းက ကန္႔ကြက္တာမ်ိဳးေတြလုပ္မယ္။ ႐ုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ ေရကစားသူေတြရဲ႕ အမူအက်င့္ေတြကုိ ဆန္႔က်င္တာမ်ိဳးေတြ လုပ္မယ္” လုိ႔ အသင္းျဖစ္ေျမာက္ေရး ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမွဴး ဆူးငွက္က ဧရာ၀တီကုိ ေျပာပါတယ္။

“အာဏာပုိင္ အဖြဲ႕အစည္းေတြကုိ အေရးယူေပးဖုိ႔ေတာင္းဆုိတာေတြ လုပ္မယ္။ ဒါေတြလည္း ပါပါမယ္” လုိ႔ စာေရးဆရာ ဆူးငွက္က ျဖည့္ ြစြက္ေျပာၾကားပါတယ္။

အထက္ ျမန္မာျပည္စာေရးဆရာအသင္းကုိ ၁၉၄၄ ခုႏွစ္ကတည္းက စတင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ၁၉၆၃ ၀န္းက်င္မွာ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား ဥပ ေဒနဲ႕ ေတာ္လွန္ေရး အစုိးရ လက္ထက္မွာ အသင္းအဖြဲ႔မ်ား အားလုံး ဖ်က္ခံရပါတယ္။

အထက္ျမန္မာျပည္ စာေရးဆရာအသင္းက လႈပ္ရွားမႈမ်ားမလုပ္ေတာ့ဘဲ စာတမ္းဖတ္ပြဲမ်ားနဲ႔သာ ရပ္တည္ခ့ဲပါတယ္။

၁၉၇၂ခုႏွစ္ ေနာက္ပုိင္း အာဏာပုိင္တုိ႔အစီအစဥ္နဲ႔ စာေပလုပ္သားအဖြဲ႔ ဆုိတာ ေပၚေပါက္လာခ်ိန္က စလုိ႔ အထက္ျမန္မာျပည္ စာေရး ဆရာ အသင္းအဖြဲ႔ရဲ႕ အခန္းက႑ ရပ္ဆုိင္းခဲ့ပါေတာ့တယ္။

အထက္ျမန္မာျပည္ စာေရးဆရာ အသင္း ျပန္လာမယ္ ဆုိေတာ့ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ ကေလာင္အစြမ္းနဲ႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ယုိယြင္းေနတဲ့ အ ခန္း က႑ေပါင္းစုံကုိ အားျဖည့္ ေ၀ဖန္ ေပးႏုိင္မႈကုိ ေမွ်ာ္လင့္ရင္း…။

No comments:

Post a Comment