Wednesday, November 28, 2012

အာဏာပုိင္မ်ားနွင့္ လြွႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ေဒသအက်ဳိး ပူးေပါင္းခြင့္ရျပီ

ေ႐ြွႊေအာင္

အသစ္ျပ ဌာန္းလိုက္တဲ့ ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒအရ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြအေနနဲ့ လြွႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေတြရဲ့ အၾကံ ဥာဏ္ရယူ ျပီး ပူးေပါင္းေဆာင္ ႐ြက္ၾကရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နို၀င္ဘာ ၂၆ ရက္ေန့ ရက္စြဲနဲ့ ျပ႒ာန္းခဲ့တဲ့ ၂၀၁၂ ခုနွစ္ ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာဥပေဒ ထြက္ေပၚလာတဲ့အတြက္ လြွႊတ္ေတာ္၊ လြွႊတ္ ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီ၊ လြွႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြအေနနဲ့ ေဒသဖြ့ံျဖိုးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းေတြ ေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာ ပိုျပီး လုပ္ သာကိုင္သာ ႐ွိလာၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမ်ိုးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ့ခ်ဳပ္ ပုသိမ္ျမို့နယ္ ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦး၀င္း ျမင့္က “နဂိုတုန္းက ေဒသသြားရင္လြွႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေတြ က ကိုယ့္မဲဆနၵနယ္သြားျပီး လြွႊတ္ေတာ္အေတြ့အၾကံု ႐ွင္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မဲဆနၵနယ္လူထုရဲ့ ေဒသဖြံ့ျဖိုးေရး လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဒသ အာဏာပိုင္ ျမင့္ျမင့္မားမားမေျပာနဲ့ ျမို့နယ္ရပ္ေက်းက တခ်ို့ျမို့နယ္ေတြဆို လြွႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ ေတြကုိေတာင္မွ မ၀င္ရတို့ မလာရတို့ ေရးတာ႐ွိတယ္။ ဒါေတြလည္း လြွႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေပၚေနတဲ့ ျပဿနာေတြဆုိေတာ့၊ ဒါကေတာ့ အခု ေဒသဆုိင္ရာအာဏာပိုင္ေတြနဲ့ ပူး ေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ျပီး မဲဆနၵ႐ွင္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ့ ညွိနိႈ္င္းဖို့ဆုိတာ ပါလာတာေပ့ါ။”

ဒါ့အျပင္ လြွႊတ္ေတာ္က ဖြဲ့စည္းေပးထားတဲ့ ေကာ္မတီေတြဟာ အခုျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္ဥပေဒအရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ျဖစ္သြားတာမို့ ေကာ္မတီေတြ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္တဲ့ေနရာမွာ ပိုမိုအဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ့သြားတယ္လုိ့ ဦး၀င္းျမင့္က ႐ွင္းျပပါတယ္။

“ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္သြားေတာ့ ဒီေကာ္မတီေတြက သက္ဆုိင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္႐ွိတဲ့ အဖြဲ့အစည္း၊ ပုဂၢိုလ္ေတြနဲ့ တုိက္႐ုိက္ထိ ေတြ့ ေဆြးေနြးခြင့္ရတယ္။ နဂိုဆုိရင္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ့အစည္းျဖစ္ျဖစ္၊ ပုဂၢိုလ္ျဖစ္ျဖစ္ ေတြ့မယ္ဆုိရင္ သက္ဆုိင္ရာ လြွႊတ္ေတာ္ တင္၊ လြွႊတ္ေတာ္က အစိုးရအဖြဲ့ေျပာ၊ အစုိးရအဖြဲ့ကမွ သက္ဆုိင္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ့ ကုိေျပာဆုိေတာ့ နား႐ြက္ကို ပတ္ျပီး ကိုင္ ေနရသလိုျဖစ္ေနေတာ့ အလုပ္က ၾကန့္ၾကာတယ္။ အခုေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ျဖစ္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲ့၊ ပုဂၢိုလ္နဲ့ တုိက္ ရိုက္ထိေတြ့ျပီး လြွႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္းေတြ၊ ေကာ္မတီ ေကာ္မ႐ွင္လုပ္ငန္းေတြ ေအာင္ျမင္ဖုိ့အ တြက္ ပိုျပီး လုပ္ငန္းေခ်ာေမြ့သြားတာေပါ့။”

နို၀င္ဘာ ၂၆ ရက္ ရက္စြဲနဲ့ ထုတ္ျပန္လိုက္တဲ့ ဒီ ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာဥပေဒကို နိုင္ငံေတာ္သမၼတ လက္မွတ္မထိုးဘဲနဲ့ ထုတ္ျပန္ လိုက္ တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဥပေဒဟာ သမၼတ လက္မွတ္မထိုးဘဲ ထုတ္ျပန္တဲ့ ပထမဆံုး ဥပေဒ တခုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပေဒကို သမၼတ လက္မွတ္ထိုးျခင္း မထိုးျခင္းဟာ ထူးျခားမႈမ႐ွိဘူးလို့ ဦး၀င္းျမင့္က ေျပာပါတယ္။

“လြွႊတ္ေတာ္မတက္ခင္ကတည္းက ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒ၊ အမ်ိုးသားလြွႊတ္ေတာ္ဆုိင္ရာ ဥပေဒ ျပန္ျပင္ေနတာကုိ အျငင္းပြား တာေတြျဖစ္ေနတာ အားလံုးသိပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္ကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုလြွႊတ္ေတာ္ကုိ သမၼတက ျပန္ျပင္ဖို့ဆုိျပီး ၁၁ ခ်က္ေပး ပို့လိုက္တယ္။ ေပးပို့လိုက္တဲ့အခါ ျပည္ေထာင္စုလြွႊတ္ေတာ္က သမၼတေပးပို့တဲ့အထဲက ၁ ခ်က္ ကို သေဘာတူေပးတယ္။ က်န္တဲ့ ၁၀ ခ်က္ကေတာ့ နဂို ျပည္ေထာင္စုလြွႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းထားတဲ့အတုိင္း အားလံုးက ဆနၵမဲ ျပန္ေပး လုိက္တယ္။ ဒါဟာ ဒုတိယအၾကိမ္ သမၼတဆီ ျပန္ပို့တာေပါ့။ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရဆုိရင္ သမၼတက ျပန္ပုိ့တဲ့ေန့၊ ရတဲ့ေန့ကစျပီး ေတာ့ ၇ ရက္အတြင္း လက္မွတ္ထိုးျပီး ျပန္ပုိ့ေပးရမွာ။ တကယ္လို့ ဒုတိယအၾကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလြွႊတ္ေတာ္ အတည္ျပုခ်က္နဲ့ ျပန္ပို့ လ်က္နဲ့ သမၼတက လက္မွတ္ထိုး ျပန္မထုတ္ ဘူးဆိုရင္ ရက္ ၇ ရက္ေက်ာ္တာနဲ့ အလုိလုိ ဥပေဒျဖစ္တာကိုး။ ဥပေဒကေတာ့ ျဖစ္သြား တယ္၊ ထူးျခားမႈမ႐ွိဘူး။ သမၼတလက္မွတ္ထိုး လည္း ဥပေဒျဖစ္မယ္၊ လက္မွတ္မထုိးလည္း ဥပေဒကျဖစ္မွာပဲ။”

အရင္တၾကိမ္ ျပည္သူ့လြွႊတ္ေတာ္ဥပေဒကို နိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ ေပးပို့ခဲ့ရာမွာ သမၼတက လြွႊတ္ေတာ္က ဖြဲ့စည္းေပးထားတဲ့ ေကာ္မတီ ေတြဟာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ျဖစ္ မျဖစ္ ဆံုးျဖတ္ေပးဖို့ ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးကို စစ္ေဆး အစီရင္ခံေစခဲ့ပါတယ္။

ဖြဲ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးက ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ခဲ့တာေၾကာင့္ လြွႊတ္ေတာ္နဲ့ ခံုရံုးအၾကား အျငင္းပြား ခဲ့ၾကျပီး ေနာက္ဆံုး ခံုရံုးတဖြဲ့လံုး နုတ္ထြက္သြားခဲ့ရပါတယ္။

No comments:

Post a Comment