ဇာနည္မာန္
၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ဆု ခ်ီးျမွင့္တဲ့အခမ္းအနားက်င္းပရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သု၀ဏၰ မိုးလံုေလလံု အားကစား႐ံုမွာ ေန႔လည္ ၂ နာရီေလာက္ ကတည္းကစၿပီး အခမ္းအနားလာတဲ့သူေတြ၊ ေစ်းသည္ေတြ၊ ဓာတ္ပံု႐ိုက္သူေတြနဲ႔ စည္ကားလို႔ေနပါတယ္။
ပြဲလမ္းေတြရဲ႕ ျမင္ေနက်၊ ၾကားေနက် ျမင္ကြင္းတခု ျဖစ္ေနတဲ့ “လက္မွတ္ယူမလား၊ ၁ေသာင္းတန္း ၂ ေစာင္ရွိေသးတယ္ေနာ္၊ ၂ ေသာင္း တန္း ၃ ေစာင္ရွိေသးတယ္ေနာ္” စသျဖင့္ ေရႊပြဲလာေတြၾကား တိုးတိုးတမ်ိဳး၊ က်ယ္က်ယ္တမ်ိဳး ေမွာင္ခို လက္မွတ္ ေရာင္းသူေတြက လည္း ရွိေနဆဲပါပဲ။
တခ်ိဳ႕ လက္မွတ္မ၀ယ္ရေသးတဲ့ သူေတြ၊ လက္မွတ္ဘယ္နား ၀ယ္ရမယ္မွန္း မသိတဲ့သူေတြကေတာ့ ဒီလက္မွတ္ ေမွာင္ခို ေရာင္းသူေတြ ဆီ ကပဲ ေစ်းဆစ္လို႔ လက္မွတ္၀ယ္ယူေနၾကတာကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။
အားကစား႐ံု အျပင္ဖက္မွာ အခမ္းအနားကိုလာတဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ ကားေတြ တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာေနတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ကားေတြနား ကို တေယာက္က ေျပးကပ္ၾကည့္လိုက္၊ ေမကဗ်ာကား၊ ၀ါဆိုမိုးဦးကား၊ လင္းဇာနည္ေဇာ္ လာၿပီေဟ့ စသျဖင့္ ေအာ္လိုက္ၾက၊ ေျပးၾကည့္လိုက္ၾကနဲ႔ အားလံုးရဲ႕ မ်က္ႏွာေတြမွာလည္း အၿပံဳးကိုယ္စီနဲ႔ပါ။
လက္မွတ္ရၿပီးသားသူေတြ၊ သတင္းသမားေတြကလည္း အားကစား႐ံု၀င္းထဲမွာ ကင္မရာကိုယ္စီ၊ အႏုပညာရွင္ေတြကို အမွတ္တရ လက္ မွတ္ထိုးခိုင္းဖို႔ စာအုပ္ကိုယ္စီနဲ႔ အႏုပညာရွင္ေတြ အခမ္းအနားထဲကို ၀င္မယ့္လမ္းေပါက္မွာ ၿပံဳခဲ ေစာင့္ဆိုင္းေနၾကပါတယ္။
ပရိသတ္ေတြမ်ားလြန္းေတာ့ သူတို႔စီးလာတဲ့ ကားေတြေပၚက ဆင္းတယ္ဆိုရင္ပဲ အႏုပညာရွင္ေတြခမ်ာ လူအုပ္ထဲ ညပ္ေနၾကတာမွာ ပြဲ ေန ရာခ်ထားေပးေရး တာ၀န္ယူတဲ့ အဖြဲ႔က မနည္းဆြဲထုတ္၊ လူေတြကို တြန္းဖယ္ၿပီး သတင္းသမားေတြ အတြက္ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ဖို႔ ေနရာဆီ ပို႔ေပး ၾကပါတယ္။
အကယ္ဒမီပြဲကို ႐ူးသြပ္ၾကသူေတြထဲက ႏွစ္တိုင္း မပ်က္မကြက္လာၿပီး အႏုပညာရွင္ေတြကို အမွတ္တရ လက္မွတ္ေတြ ထိုးခိုင္းတယ္ဆို တဲ့ ေဒၚေအးၾကည္ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသမီးၿကီးက အကယ္ဒမီပြဲ ရန္ကုန္မွာ ျပန္လုပ္လို႔ သူ႔အတြက္ ပိုအဆင္ေျပ သြားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
“အကယ္ဒမီပြဲ ရန္ကုန္ျပန္လာလုပ္ေတာ့ အရင္ႏွစ္ေတြကလို အေ၀းႀကီး မသြားရေတာ့ဘူးေပါ့။ အရင္ ကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္အထိ သြားရ ေတာ့ စရိတ္ပိုကုန္ၿပီး ပိုပင္ပန္းတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ၀ါသနာက ရွိေနေတာ့ အန္တီ့ အတြက္က ေတာ့ ေနျပည္ေတာ္မွာ လုပ္လုပ္ ရန္ကုန္ မွာလုပ္လုပ္ ပြဲကိုကေတာ့ မျဖစ္မေနတက္မွာပါပဲ” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
အကယ္ဒမီပြဲကို ရန္ကုန္မွာ ျပန္လုပ္တာဟာ ပရိသတ္ေတြ အတြက္တင္သာမက အႏုပညာရွင္ေတြအတြက္လည္း ပိုအဆင္ေျပတယ္လို႔ အႏု ပညာရွင္ေတြက ေျပာျပပါတယ္။
“ရန္ကုန္မွာလုပ္ေတာ့ အိမ္နဲ႔လည္း နီးနီးေလးဆိုေတာ့ သြားရလာရတာ ပိုလြယ္ကူတာေပါ့။ အခ်ိန္ ကုန္ သက္သာတာေပါ့။ ေနျပည္ေတာ္မွာ လုပ္ေတာ့လည္း ဒီလိုပဲ သြားလိုက္တာေပါ့။ အဆင္မေျပဘူးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး” လို႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခ်စ္သုေ၀က ေျပာပါတယ္။
အခမ္းအနား အခ်ိန္က်တဲ့အခါမွာေတာ့ အျပင္မွာ ရွိေနတဲ့ သတင္းသမားေတြ၊ ပရိသတ္ေတြအားလံုးလည္း အားကစား႐ံုထဲကို ေရာက္ ေန ၾကပါၿပီ။
ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးရဲ႕ မိန္႔ခြန္း၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ ဦးဇင္၀ိုင္းရဲ႕ မိန္႔ခြန္းေတြအၿပီးမွာေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ အ ကယ္ ဒမီဆုေတြ တခုစီ စၿပီး ေၾကညာပါတယ္။
အရင္ႏွစ္ေတြနဲ႔ မတူတာကေတာ့ ဆုကို ဖြင့္ေဖာက္ေၾကျငာၿပီးတာနဲ႔ အကယ္ဒမီဆုရွင္ကို ခ်က္ျခင္း စင္ေပၚေခၚယူၿပီး ေရႊစင္႐ုပ္တုေပး၊ ၿပီး တာနဲ႔ အကယ္ဒမီဆုရွင္ရဲ႕ အမွတ္တရစကားကို ေျပာေစတာပါပဲ။
အရင္ႏွစ္ေတြကေတာ့ ဆုရသူစာရင္း အားလံုးကို ဖြင့္ေဖာက္ေၾကျငာၿပီး အကယ္ဒမီဆုရွင္ေတြကို စင္ျမင့္ေပၚ ထိုင္ခိုင္းၿပီးမွတေယာက္ ခ်င္း စီ ကို ေရႊစင္႐ုပ္တုေပး၊ တေယာက္ခ်င္းစီက အမွတ္တရ စကားေျပာၾကတာပါ။
အခမ္းအနားက်င္းပတဲ့ အခ်ိန္ေစာတာက တေၾကာင္း၊ ဒီႏွစ္ ဆုေပးတဲ့ပံုစံကေတာ့ အခမ္းအနားအခ်ိန္ၾကန္႔ၾကာမႈမရွိေတာ့တာကတ ေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား တိုက္႐ိုက္ထုတ္လႊင့္မႈေတြကေန ေစာင့္ၾကည့္ၾကတဲ့ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ပရိသတ္အတြက္ ၈ နာရီသ တင္း မတိုင္ခင္ အကယ္ဒမီရလဒ္ေတြကို သိသြားၾကရပါတယ္။
ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြ တုန္းကေတာ့ အခမ္းအနားကို ညေန ၆ နာရီ ၇ နာရီေလာက္မွ ပံုမွန္စတင္ေလ့ရွိပါတယ္။ အခမ္းအနား က်င္းပခ်ိန္ဟာ လည္း ၾကာျမင့္တာေၾကာင့္ အစိုးရ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားလိုင္းမွာ ည ၈ နာရီ သတင္းလႊင့္တဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ အကယ္ဒမီပြဲ တိုက္႐ိုက္လႊင့္တာကို ရပ္ဆိုင္းၿပီး သတင္းကို အရင္လႊင့္၊ သတင္းအစီအစဥ္ၿပီးမွ အကယ္ဒမီပြဲကို ျပန္လႊင့္တာမ်ိဳးပါ။
“အခု ၈ နာရီေတာင္မထိုးေသးဘူး အကယ္ဒမီပြဲက ၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ေစာေစာစီးစီး ဘယ္သူေတြ ရသြား လဲဆိုတာ သိလိုက္ရတာေပါ့။ အရင္က ေတာ့ သတင္းမၿပီးမခ်င္း ေစာင့္ရတယ္။ တခါတေလ မေစာင့္ႏိုင္လို႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားရင္ မနက္က်မွ သိရတာ” လို႔ အကယ္ဒမီပြဲ တိုက္႐ိုက္ လႊင့္တာေတြကို ေစာင့္ၾကည့္သူတေယာက္က ေျပာပါတယ္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ႐ံုတင္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီး ၁၅ ကား ရွိတဲ့အထဲကေနမွ ေနာက္ဆုံး ဆန္ကာတင္အဆင့္မွာ ထာ၀ရ အလင္းတန္း မ်ား၊ ပန္းၾကာ၀တ္မႈန္၊ ရင္ကြဲနာ၊ ၀ဋ္ေႂကြး ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကား ၄ ကား က်န္ရစ္ပါတယ္။
အဲဒီ႐ုပ္ရွင္ကားေတြထဲကမွ ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ား ႐ုပ္ရွင္ဟာ ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အေကာင္းဆံုး အ မ်ိဳးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆု၊ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသား ဇာတ္ပို႔ဆု၊ အေကာင္းဆံုး ေတးဂီတဆု၊ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ညႊန္းဆုေတြ ဆြတ္ခူး ခဲ့ ပါတယ္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီ ေရႊစင္႐ုပ္တုေတြ ေပြ႔ပိုက္သြားသူေတြကေတာ့ ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ား ဇာတ္ကားက သ႐ုပ္ေဆာင္ မယ္လို ဒီ၊ မ်က္ႏွာသစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေနာင္ေနာင္၊ ဟာသသ႐ုပ္ေဆာင္ ေမာ့စ္၊ ဒါရိုက္တာ ထြန္းေအာင္ေဇာ္၊ ေတးဂီတ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္၊ တည္း ျဖတ္ ဟိန္းထက္ (လယ္ေ၀း)၊ ဇာတ္ညႊန္း ျမင့္ေဆာင္နဲ႔ စိုးေက်ာ္ဆန္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေမာ့စ္က သူ႔ရဲ႕ အႏုပညာသက္တမ္း ႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္မွာ အကယ္ဒမီဆုကို အခုမွ ရတဲ့အတြက္ ၀မ္းသာတဲ့အ ေၾကာင္း ဧရာ၀တီကို ေျပာျပပါတယ္။
“ငေမာ့ ဒီအကယ္ဒမီ႐ုပ္ႀကီးကို လိုက္ဖမ္းေနတာ အခုက်မွပဲ မိေတာ့တယ္။ ငေမာ့ရဲ႕ ပရိသတ္ႀကီးေရ ငေမာ့တာ၀န္ေက်ပါတယ္ေနာ္။ ဒီဆုဟာ ငေမာ့ကို ျပည္သူလူထုက ေပးလိုက္တဲ့ဆုျဖစ္လို႔ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္” လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။
သ႐ုပ္ေဆာင္ ခ်စ္စႏိုးဦးက ရင္ကြဲနာ ဇာတ္ကားနဲ႔ အေကာင္းဆံုးအမ်ိဳးသမီး ဇာတ္ပို႔ဆု ရခဲ့ပါတယ္။
အကယ္ဒမီ တစ္ေျပးစာရင္း၀င္ ပန္းၾကာ၀တ္မႈန္ ဇာတ္ကားကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ဓာတ္ပံုဆုနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္အသံဆုကိုပဲ ရရွိခဲ့ပါတယ္။
ပန္းၾကာ၀တ္မႈန္ ဇာတ္ကားနဲ႔ အကယ္ဒမီရမယ္လို႔ အမ်ားက ထင္ေၾကးေပးခံခဲ့ရတဲ့ သရုပ္ေဆာင္ ႏိုင္းႏိုင္းနဲ႔ အကယ္ဒမီ သက္မြန္ျမင့္တို႔က ေတာ့ ဒီႏွစ္ အကယ္ဒမီေရႊစင္႐ုပ္တုနဲ႔ လြဲခဲ့ရပါတယ္။ အမ်ားေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ထာ၀ရ အလင္းတန္းမ်ား ဇာတ္ကားထဲက ကေလး သ႐ုပ္ ေဆာင္ ေလးေတြဟာလည္း အကယ္ဒမီဆုနဲ႔ ဒီႏွစ္မွာ လြဲခဲ့ျပန္ပါေသးတယ္။
အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသားဇာတ္ေဆာင္ဆုနဲ႔ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုေတြကို ေၾကညာမယ္လို႔ ဆိုတုန္းမွာ သတင္းသ မား ေတြ နဲ႔ ပရိသတ္ေတြ အားလံုးရဲ႕ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈက သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္းႏိုင္းနဲ႔ သက္မြန္ျမင့္တို႔ ဆီမွာပဲ ရွိေနခဲ့ၿပီး ဆုေၾကညာခ်ိန္မွာေတာ့ ေနာင္ ေနာင္ ဆုရတယ္၊ မယ္လိုဒီ ဆုရတယ္ ဆိုတာနဲ႔ သတင္းဓာတ္ပံုယူဖို႔ သတင္းသမားေတြ အေျပးအလႊား ေနရာေျပာင္းၾကတာ၊ ဆု ရသူ ေတြ ကို အေျပးအလႊား သြားႏႈတ္ဆက္ၾက၊ ေနာက္ၾကေျပာင္ၾကတာေတြ ဟာလည္း အကယ္ဒမီပြဲေတြမွာ ေတြ႔ရေလ့ရွိတဲ့ မ႐ိုး ဆန္း တဲ့ ျမင္ကြင္းတခုျဖစ္သလို အကယ္ဒမီပြဲ ၿပီးၿပီဆိုတာနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္သူေတြၾကားမွာ ဘယ္သူကေတာ့ အကယ္ဒမီရသင့္လ်က္နဲ႔ မရဘူး၊ ဘယ္သူကေတာ့ ရသင့္ရထိုက္လို႔ ရတယ္ဆိုတဲ့ ေ၀ဖန္သံေတြလည္း ထြက္ေပၚစၿမဲအတုိင္းပါပဲ။
“က်မတို႔က ပန္းၾကာ၀တ္မႈန္နဲ႔ သက္မြန္ျမင့္နဲ႔ ႏိုင္ႏိုင္းတို႔ရမယ္လို႔ပဲ တအားေမွ်ာ္လင့္ထားခဲ့တာ။ သက္မြန္ျမင့္ဆို သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုင္း တအား ေကာင္းတယ္၊ သူ ထပ္ဆင့္အကယ္ဒမီ ႀကိမ္းေသရမွာပဲလို႔ ထင္ထားခဲ့တာ။ မယ္လိုဒီနဲ႔ ေနာင္ေနာင္လည္း ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ားမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္တာ ဆိုးေတာ့မဆိုးပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သိပ္ေတာ့ အားမရဘူး” လို႔ အကယ္ဒမီပြဲလာၾကည့္တဲ့ ေဒၚညြန္႔တင္က ေျပာပါတယ္။
အကယ္ဒမီဆုေတြ ႏွစ္စဥ္ပံုမွန္ ေပးအပ္ေနေပမယ့္၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီးေတြ ပံုမွန္ထုတ္လုပ္ေနေပမယ့္ အကယ္ဒမီပြဲကို စိတ္၀င္စားမႈ၊ အကယ္ဒမီပြဲအတြက္ ခံစားမႈေတြကေတာ့ အရင္ႏွစ္ေတြေလာက္ မရွိေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။
“႐ုပ္ရွင္ေတြမွာ အခုက ႏိုင္ငံျခားဇာတ္လမ္းေတြက ပိုၿပီး ၾကည့္ရတာ အရသာပိုေတြ႔သလိုပဲ။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေတြကိုလည္း ၾကည့္ျဖစ္ေပမယ့္ ကိုယ္ရတဲ့ ရသက ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ေတြကို မမီဘူးလိုပဲ။ ကြာတာေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။ သ႐ုပ္ေဆာင္တာေတြ ကေတာ့ တခ်ိဳ႕ေတြက ေတာ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္ေတာ့ အားမရဘူးေပါ့။ အကယ္ဒမီပြဲေတြကိုလည္း အရင္က ေလာက္ေတာ့ စိတ္၀င္စားတဲ့ ခံစားခ်က္မ ရွိေတာ့ဘူး။ အခုပြဲကေတာ့ အိမ္နားလည္းနီးတာနဲ႔ လာၾကည့္ျဖစ္တာ” လို႔ တာေမြ ကေန အကယ္ဒမီပြဲလာတက္တဲ့
ေဒၚျမျမ၀င္းက ေျပာျပပါတယ္။
သူက “ဒီဘက္ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ တခ်ိဳ႕ဇာတ္ကားေတြ နည္းပညာပိုင္း အဆင့္ျမင့္လာတာေတြ႔တယ္။ ႐ုပ္ပံုပိုင္း၊ အသံပိုင္း စသျဖင့္ေပါ့ေလ။ က်န္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုင္း၊ ဇာတ္လမ္းပိုင္းေတြမွာကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ကားေတြကို အဆင့္မီဖို႔ လိုေသးတယ္လို႔ ပရိသတ္တေယာက္ အေနနဲ႔ ထင္တယ္ေလ။ ကိုယ့္ရဲ႕ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ၊ ဒါ႐ိုက္တာေတြကို ကိုယ့္ႏိုင္ငံက အကယ္ဒမီတင္ သာ မက ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီဆုေတြလည္း ရေစခ်င္တယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္။
“အဲ့ဒီအခန္းျဖတ္” ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းတိုနဲ႔ လူသိမ်ားတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ၀ိုင္း ကေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ ရွင္အစည္းအ႐ံုးဟာ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္ကေန လြတ္လာၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ ဆုေရြးခ်ယ္ေရးစနစ္ကို သဲကြဲစြာ မသိရတာလည္း ရွိေနတုန္းပဲလို႔ ဆိုပါတယ္။
“က်ေနာ္ျမင္တာကေတာ့ ဘယ္လိုေၾကာင့္၊ ဘာေၾကာင့္ေပးတယ္ဆိုတဲ့ဟာ တခုကို သဲကြဲစြာ မသိ ရေသးဘူး။ ျပႆနာတခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ အက်ိဳးျပဳကား မို႔လို႔ ေပးတာလား၊ ဘာေၾကာင့္ေပးတာလဲေပါ့။ ဒါမ်ိဳးေတြကေတာ့ နည္းနည္း ေတြးစရာ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အႏုပညာကို အႏုပညာလိုပဲ စဥ္းစားေစခ်င္တယ္ေလ” လို႔ ၀ိုင္းက ေျပာပါတယ္။
သူက ဆက္ၿပီးေတာ့ “တခ်ိဳ႕ေနရာေတြကို အားရေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ ဒီထူးခၽြန္ဆုနဲ႔ ညီ မညီဆိုတာကို ျပန္ သံုးသပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္တယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ မထူးခၽြန္ရင္ မေပးတာေကာင္းတယ္။ ဆုက တန္ဖိုးရွိေစခ်င္ တယ္။ က်ေနာ္ ဆိုလိုတာက ဆုအေရအတြက္ ျပည့္ဖို႔မဟုတ္ဘူး၊ အရည္အခ်င္းျပည့္ဖို႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးဥကၠ႒ ဦးဇင္၀ိုင္းက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္အတန္း၊ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ထုတ္လုပ္မႈေတြဟာ နိမ့္က်မႈေတြေတာ့ ရွိေနတုန္းပဲလို႔ အခမ္းအနားမိန္႔ခြန္းမွာ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
“အဆင့္မီတဲ့ ႐ုပ္ရွင္စတူဒီယိုေတြမရွိ၊ ပညာရွင္ကလည္းရွား၊ နည္းပညာကလည္း ခ်ိဳ႕တဲ့တာေတြ ေၾကာင့္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္းနိမ့္ က် ေနတယ္ ဆိုတာ ၀န္ခံရမွာပါ။ ျပန္လည္ဖြံ႔ၿဖိဳးဖို႔ဆိုတာ ေခတ္မီ စတူဒီယို၊ စက္ပစၥည္းေတြ၊ နည္းပညာေတြ၊ ဒီလုပ္ငန္းထဲမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ ႏွံခ်င္တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ဖိတ္ေခၚႏိုင္ဖို႔ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာနက ကူညီေထာက္ပံ့ေပးဖို႔ လုိသလို ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားေတြ ကလည္း ၀ိုင္း၀န္းကူညီဖို႔ လိုေနပါတယ္၊ ကိုယ္ဖန္တီးလိုက္တာကို ကိုယ္ကျပန္ၿပီး တာ၀န္ယူဖို႔လိုပါတယ္” လို႔ ဦးဇင္၀ိုင္းက သူ႔ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းထဲမွာ ထည့္သြင္း ေျပာခဲ့ပါတယ္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြက္ ထူးခၽြန္ဆုရသူေတြကေတာ့ ေရႊစင္႐ုပ္တုေတြ ေပြ႔ပိုက္လို႔ အိမ္အျပန္ မိသားစု၊ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း ေတြနဲ႔ ေအာင္ပြဲခံၾကပါေတာ့မယ္။
လြတ္လပ္တဲ့ အႏုပညာနဲ႔ ဖန္တီးထားတဲ့၊ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြကို ၾကည့္ရမယ့္ အခ်ိန္ေတြတိုင္ေအာင္၊ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ေတြ ဇာတ္ကားေတြ ေအာ္စကာလို ႏိုင္ငံတကာဆုေတြ ဆြတ္ခူးမယ့္ အခ်ိန္ေတြတိုင္ေအာင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ခ်စ္သူေတြကေတာ့ ဒီႏွစ္ပြဲမွာ ဘယ္သူနဲ႔ေတာ့ အတူတြဲ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ခဲ့တယ္၊ ဘယ္သူ႔ လက္မွတ္ေတာ့ရခဲ့တယ္၊ ဘယ္သူ႔ လက္မွတ္ေတာ့ မရခဲ့ဘူး၊ ဘယ္သူဆုရတာ ၀မ္းသာတယ္၊ ဘယ္သူမရတာ ၀မ္းနည္းတယ္ စသျဖင့္ေတြကို စားၿမံဳ႕ျပန္ ေျပာဆိုၾကရင္း ေနာက္ႏွစ္ အကယ္ဒမီပြဲေတြကိုလည္း ဆက္လက္ ေစာင့္ေမွ်ာ္ ေန ၾကအံုးမွာပါပဲ။
No comments:
Post a Comment