Tuesday, January 29, 2013

နစ္နာေၾကးမရလို႔ မီဇိုရမ္ေဒသခံမ်ားက ကုလားတန္စီမံကိန္း ကားလမ္းတူးေဖာ္မႈရပ္ တန္႔ခိုင္း

khonumthung

အိႏိၵယ-ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံအစိုးရမွ အက်ဴိးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနေသာ ကုလားတန္ ဘက္စံု ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံ ကိန္း၏ အိႏိၵယ ဘက္ျခမ္း ကားလမ္း တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းကို မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွ ေဒသ ခံလယ္ ယာေျမပိုင္ ရွင္မ်ားက နစ္နာေၾကး မရေသာ ေၾကာင့္ဟု ဆိုကာ ယခု လ ၂၁ ရက္ေန႔ ကစၿပီး အဆိုပါကားလမ္းတူး ေဖာ္ မႈကို ရပ္တန္႔ခိုင္း လိုက္ သည္ဟုသိရ သည္။

မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ Public Work Department (PWD) လက္ေအာက္ တြင္ အေကာင္ ထည္ေဖာ္ေနေသာ မီ ဇိုရမ္ ျပည္ နယ္ ေတာင္ပိုင္း Lawngtlai ႏွင့္ Zochhachhuak ရြာအထိ ကားလမ္းတူးေဖာ္ရာတြင္ ဆံုးရံွဴး သြားေသာ ေဒသခံပိုင္ လယ္ ယာ ေျမအတြက္ နစ္နာေၾကး မရရွိေသာေၾကာင့္ Lawngtlai to Indo-Myanmar Border Road Land Owners Asso ciation ဟုေခၚေသာ အိႏိၵယ-ျမန္မာနယ္စပ္ လယ္ ယာေျမ ပိုင္ရွင္မ်ားအဖြဲ႔က ယခုကဲ့သို႔ ကားလမ္းတူးေဖာ္မႈကို ရပ္ဆိုင္းခိုင္း လိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းလယ္ယာေျမပိုင္ရွင္ မ်ားအဖြဲ႔ဥကၠဌက ေျပာသည္။

“ အဲဒီကားလမ္းေဖာက္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ပါသြားတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ လယ္ယာေျမေတြအတြက္ နစ္နာေၾကး ေပးဖို႔ မႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလကတည္း က အစိုးရကို က်ေနာ္တို႔တင္ျပၿပီးသားျဖစ္ တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ခုခ်ိန္ထိ အစိုးရက နစ္နာေၾကး မေပးေသးတာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ လယ္ယာေျမ ပိုင္ရွင္မ်ား အဖြဲ႔အေနနဲ႔ ေလာင္တလိုင္အုပ္ခ်ဴပ္ေရးမွဴး(DC) ထံကို Stay Order ထုတ္ၿပီး ကားလမ္းေဖာက္ လုပ္မႈကို ရပ္တန္႔ခိုင္းလိုက္တာျဖစ္ တယ္’’ ဟု သူကေျပာသည္။

ယခုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မီဇိုရမ္ျပည္နယ္ အစိုးရက ေျမပိုင္ရွင္အေယာက္ ၁၀၀ ထံ နစ္နာေၾကးေပး ထားၿပီးျဖစ္သည္ ဟု သိရၿပီး သို႔ေသာ္ လည္း နစ္နာေၾကးမရရွိေသးသူ ေျမပိုင္ရွင္ အေယာက္ ၄၀၀ ေက်ာ္ က်န္ ရွိေနေသးေၾကာင္း လယ္ ယာေျမပိုင္ရွင္မ်ားအဖြဲ႔က ေျပာ သည္။

လယ္ယာေျမပိုင္ရွင္မ်ားအဖြဲ႔က သက္ဆိုင္ရာအစိုးရထံ သူတို႔လယ္ယာေျမအတြက္ ၁ေပ ပတ္လည္ေျမ ကြက္ ကို ရူပီး ၅၀ ႏႈန္းျဖင့္ေပးေခ်ရန္ ေတာင္းဆိုထားၾကၿပီး ၎တို႔၏ေတာင္း ဆိုခ်က္အတိုင္း မရရွိပါက အဆိုပါ ကားလမ္းတိုးေဖာ္မႈ လုပ္ ငန္းကို ဆက္လက္တူးေဖာ္ ခြင့္ျပဳမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း လယ္ယာေျမပိုင္ရွင္မ်ားအဖြဲ႔ကေျပာသည္။

ေလာင္တလိုင္ ႏွင့္ ဇိုးခ်ခြ်ရြာအၾကား ကားလမ္းတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းသည္ အၿပီးသတ္ရန္ ၁၈ ကီလို မီတာခန္႔သာ လိုေတာ့ သည္ဟုသိရသည္။

အိႏိၵယႏိုင္ငံ Ministry of External Affairs မွ ေငြေၾကးအကုန္က်ခံထားေသာ ကုလားတန္စီမံကိန္းတြင္ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္အစိုးရလက္ေအာက္ ခံ Public Work Department (PWD) က ေလာင္တလိုင္မွ ၉၉ ကီလိုမီတာ ကြာေ၀း ေသာ ဇိုးခ်ခြ်အထိကားလမ္းကို တာ၀န္ယူေဖာက္ လုပ္ ၿပီး၊ ဇိုးခ်ခြ်မွ ခ်င္းျပည္နယ္ဘက္ျခမ္းကားလမ္းကို ျမန္မာ အစိုး ရက တာ၀န္ယူေဖာက္ လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ခ်င္းျပည္နယ္ဘက္ျခမ္းကားလမ္းတူးေဖာ္သည့္လုပ္ငန္းတြင္မူ မီဇိုရမ္ဘက္ျခမ္းမွ ေဒသခံမ်ား ရင္ ဆိုင္ေနရေသာ နစ္နာ ေၾကးျပ သာနာကိစၥ မ်ဴိး ၾကံဳေတြ႔ျခင္းရွိမရွိကိုမူ မသိရေသးေပ။

ကုလားတန္ ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္မွတဆင့္ ကုန္စည္မ်ား ကို ႏိုင္ငံတကာသို႔ တင္ပို႔ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ လုပ္ ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္သည္။


စီမံကိန္းအရ ကုလားတန္ျမစ္ကိုတုိးခ်ဲ႕ကာ စစ္ေတြမွ ပလက္ဝသို႔ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာမ်ား ဝင္ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး ပလက္ဝ မွ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မီဇိုရမ္ျပည္နယ္သို႔ ကားလမ္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ရန္ ေဆာင္ရြက္ေနၾက ျခင္းျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment