Wednesday, June 26, 2013

ေရႊ႔ေျပာင္းပညာေရးမွ ျမန္မာကေလးမ်ား ထိုင္းတကၠသိုလ္သို႔ တက္ခြင့္ရမည္ေလာ?

ေနာ္ဆြိ

တရားမ၀င္ အလုပ္လုပ္ရာက တရား၀င္ ျဖစ္လာျပီးေနာက္ မိမိတို႔၏ ကေလးမ်ား၏ ပညာေရးကိုပါ တာ၀န္ယူ ႀကိဳးစားလာရသည္ဟု ထိုင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္ ၿမိဳ႔ေရာက္ေရႊ ႔ေျပာင္း အလုပ္သမား မ်ားကဆိုပါသည္။
 
“ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာ ျပန္ထားဖို႔ကလည္း ထြက္လာ ကတည္းကိုက အေျခအေနမဲ့ေလ။ အခုလည္းဘဲ ေျပလည္ေသးတာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကေလးေတြက ႀကီးလာေနျပီး၊ သူတို႔ ပညာေရးအတြက္ က်ေနာ္တို႔တေတြ အခက္အခဲ ၾကားက ထားခဲ့ရတယ္ေလ။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ့္သားသမီးကိုလည္း ပညာတတ္ ေစခ်င္တဲ့ သေဘာျဖစ္လာေတာ့ လမ္းစရွာရာကေန ဆရာေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ျပီး တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ ရေအာင္ ၾကိဳးစားလာၾကတာပါ” ဟုဆိုပါသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ တာ့ခရိုင္မွမဲေဆာက္ ေဒသေရာက္ ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ား၏ ကိုယ္ထူ ကိုယ္ထ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားသည္ NGO ေက်းဇူးျဖင့္ အကူအညီ ရလာေသာ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားမွ ထိုင္းတကၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ခြင့္ ရရန္ အားႀကိဳးမာန္တက္ ၾကိဳးစားေနၾကပါသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ မဲေဆာက္ ဧရိယာသည္ စုစုေပါင္း ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း ကေလးေပါင္း (၁၅၀၀၀) ခန္႔ ရွိေနသည္ဟု ေရႊ႔ေျပာင္း ပညာေရးကို ဦးေဆာင္ သင္ၾကားေပးေနေသာ ပညာေရး ေကာ္မီတီမ်ားက ဆိုပါသည္။

ထိုကိုယ္ထူကိုယ္ထ ေက်ာင္းဘ၀မွ ထိုင္းတကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ ရရန္ ဘယ္လို အခက္အခဲ မ်ဳိးကို ေက်ာ္ျဖတ္ေနၾကရပါသလဲ။ ေရႊ႔ေျပာင္း ပညာေရးသည္ ထိုင္းတကၠသိုလ္ ပညာေရးကို တက္ေရာက္ႏိုင္ရန္ မည္သို႔ေသာ လိုအပ္ခ်က္မ်ဳိး ရွိေနပါသနည္း။ ဤအေျခအေနႏွင့္ ပါတ္သက္ျပီး၊ မဲေဆာက္ျမိဳ႔ရွိ ေရႊ႔ေျပာင္း ကေလးမ်ား ပညာေရးကို တစိုက္မတ္မတ္ ၾကိဳးစား သင္ၾကား လာခဲ့သည့္ (Central Development Centre) ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး၊ ဆရာမန္းေရႊႏွင္းအား ေမးျမန္း ခဲ့ပါသည္။

ေမး။ ။ေရႊ႔ေျပာင္း ေက်ာင္းသားေလးေတြကို ဘယ္ထိုင္း တကၠသိုလ္က လက္ခံမယ္ ထင္ပါသလဲဆရာ။


“ ေလာေလာဆယ္ ညွိႏွဳိင္းထားတာက ထိုင္းႏိုင္ငံ ဇင္းမယ္ၿမိဳ႔မွာ ရွိတဲ့ Lanna တကၠသိုလ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ ထားပါတယ္။ တကၠသိုလ္ ဖက္ကေတာ့ အေျခအေနအရ ဒီႏွစ္မွာ မၿဖစ္နုုိင္ေသးပါဘူး။ တကၠသိုလ္ တန္း၀င္ႏိုင္တဲ့ သင္ရုိးညႊန္းတမ္း ေတြ ညိွရတယ္။ ေက်ာင္းတက္နုိင္ဖို႔ အတြက္ entrance ကိစၥေတြ ထပ္ညိွရဦးမယ္။ entrance ဝင္ခြင့္ေတြ ဘယ္လို စီစဥ္ မလဲ ဆိုတာေတြ ျပင္ဆင္ ရဦးမယ္ ဆိုေတာ့ ဒီႏွစ္ကေတာ့ လံုး၀၀င္ခြင့္မရေသးပါဘူး။”

ေမး။ ။ ဒါဆိုရင္ ဒီႏွစ္ အထက္တန္း ေအာင္ၿမင္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ။

“ လက္ရွိ ဆယ့္နွစ္တန္း ေအာင္သြားတဲ့ ကေလးေတြကို တစ္ၿခားေနရာက (GED program) တို႔လို အစီစဥ္ေတြကိုဘဲ ခ်ိတ္ဖို႔ပဲ ရွိေတာ့တယ္။ Lannaတို႔ Payap တကၠသိုလ္ကို တန္းသြားနုိင္တဲ့ အေနအထားေတာ့ မရွိေသးဘူး။ အခုက်မွဘဲ လိုအပ္တာေတြ ညွိႏွဳိင္းေနဆဲ မဟုတ္ပါလား။ ျပီးေတာ့ အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းနဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့ youth connect ရဲ႔ အစီအစဥ္နဲ႔ ပံုမွန္ဘဲ တႏွစ္ကို အနည္းဆံုး ၃၀၊ ၃၅ ဦးေလာက္နဲ႔ ၉ လ သင္တန္းေတြ၊ (စာေတြ႔က ၃ လ) လက္ေတြ႔က ၃ လ လုပ္ငန္းခြင္ အေတြ႔အၾကဳံက၃ လ အားလံုးေပါင္း ၉ လသင္တန္းဘဲ ရွိေသးတယ္။ ၉ လၿပီးရင္ ေတာ့ ကေလးေတြက သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အသက္ေမြး ဝမ္းေၾကာင္းကေတာ့ ေၿပလည္သြားတာပဲ။”

Youth connect ေက်ာင္းဆိုသည္မွာထိုင္းႏွင့္ ၊ အဂၤလိပ္ ပူးေပါင္း ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ေဖာင္ေဒးရွင္း တခုျဖစ္ပါသည္။ ဤေက်ာင္းမ်ဳိးကို ျမန္မာ ဘက္မွ ျဖစ္လာရန္ ေဒါက္တာ သိန္းလြင္က ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ေနပါသည္။ ၄င္း၏NER education ပညာေရးၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ ေပၚလစီအရ ေနာင္ လာ မည့္ကာလ တစ္ခုတြင္ ျဖစ္လာရန္ ရွိေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္လာရန္ မရွိေသးဟု ဆိုပါသည္။

ေမး။ ။ဒါကေတာ့ တကၠသိုလ္ မတက္ႏိုင္ေသးတဲ့ အေျခအေနမွာ ေလာေလာဆယ္ သင္ေနရတဲ့ အပုိင္းေပါ့ေနာ္။ ဒီ ေတာ့ တကၠသိုလ္ တက္ခြင့္ရေအာင္နဲ႔ လိုအပ္တဲ့အစီစဥ္ေတြ ရႏိုင္ေအာင္ လမ္းနားယူနီဗာစတီနဲ႔ ဘယ္ေတာ့ ညိွနုိင္ ၾကဖို႔ရွိမွာလဲ။

“ ညိွနိဳင္းတာကေတာ့ ၁ နွစ္ေလာက္ရွိေနပါၿပီး။ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ညိွဖို႔ ရွိေနေသးတယ္။ခန္႔မွန္းေခ် ေနာက္လထဲမွာ ေပါ့။ ညွိၾကတဲ့ အထဲမွာ ကေလးေတြဝင္ခြင့္ ေၿဖဆိုရမယ့္ ကိစၥ၊ ေနာက္တစ္ခုက English program နဲ႔သြားလို႔ရနိုင္တဲ့ အေနအထား မ်ဳိးေတြကို က်ေနာ္တို႔က တင္ျပခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ အစပ်ဳိးတဲ့အခါ English program နဲ႔ မရနုိ္င္ဘူး။ ထိုင္း program နဲ႔ သြားရမယ့္ အေနအထားမ်ဳိး ၿဖစ္ေနတယ္။ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ကေလးေတြကို ထိုင္းစာ သင္ေပး ရမယ့္ အေနအထား ျဖစ္သြားတယ္။ ၿပီးေတာ့ထိုင္းပညာေရး စနစ္အရ အထက္တန္းကို ဆယ့္နွစ္တန္းအထိ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ အတြက္ တကၠသိုလ္ တက္ဖို႔ ဆယ့္ႏွစ္တန္းနဲ႔ ညီတဲ႔ ေအာင္လက္မွတ္ ရဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ ဒီကိစၥလည္း တကၠသိုလ္ဖက္ ေျပာတာကေတာ့ ေကာ္စေနာ (ေက်ာင္းခ်ိန္ျပင္ပ သက္ႀကီး ပညာ သင္ၾကားေရးစနစ္) ပညာေရးေတြနဲ႔ထပ္ညွိဖို႔ ရွိေသးတယ္လို႔ ဆိုသြားပါတယ္။

ေမး။ ။ ဒါဆို ဒီအခ်ိန္ကစျပီး လက္ရွိ ဆရာတို႔ ေက်ာင္းမွာ ထိုင္းစာ သင္ၾကားရေတာ့မွာေပါ့ေနာ္။

“ ထိုင္းစာက အငယ္တန္းကေန အၾကီးတန္းအထိ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထိုင္း language တစ္ခုေပၚမွာပဲ အေၿခခံၿပီးေတာ့ သင္တယ္။ ဘာသာရပ္ အားလံုး သင္တယ္ဆိုေတာ့ ထိုင္းစာကို အေၿခခံ ထားတာ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ညွိဖို႔က်ေတာ့ ခက္ခဲတယ္။ ၿပီးေတာ့ တရားဝင္ေက်ာင္း မဟုတ္တဲ့အတြက္ အသိအမွတ္ၿပဳ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ ေက်ာင္းမွတ္ပံုတင္ ဆိုင္ရာနည္းနည္းပဲ အက်ဳိးရွိတယ္ ဆိုေတာ့ ကေလးရဲ့ တရားဝင္ ေအာင္လက္မွတ္ မရွိဘူး။ တရားဝင္ ေအာင္လက္မွတ္ တစ္ခု ထြက္ဖို႔ဆိုရင္ ေကာ္စေနာ္နဲ႔ ေၿပာၿပီး ထုတ္မွရတယ္။”

ေမး။ ။တကယ္လို႔ Lanna တကၠသိုလ္နဲ႔ ညွိနိုဳင္းမယ္ဆိုရင္ ကေလးေတြက ထိုင္းဘာသာရပ္နဲ႔ ပက္သက္ၿပီးေတာ့ အခက္ခဲေတြ အမ်ားၾကီးရွိမွာေပါ့ ဒီနွစ္အတြင္းေတာ့ မၿဖစ္နုိင္ဘူးေပါ့။

“ အနည္းစုေလာက္ပဲ ရွိမယ္။ သေဘာက GED သင္တန္းေတြနဲ႔ ထိုင္းဘာသာ အေၿခခံ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိတဲ့ ကေလးက်ေတာ့ သိပ္အခက္အခဲ မရွိဘူး။ လာမယ့္နွစ္မွာ ျဖစ္လာနုိင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ထပ္တည္ေဆာက္ ထားတာက ဒီေအာက္တိုဘာလ က်ရင္ ၇ တန္း ကေန ၁၂ တန္းအထိ ထိုင္း NFE နဲ႔ခ်ိတ္ၿပီး ေက်ာင္းမွာ လာသင္မယ္။”

ေမး။ ။ လာမယ့္နွစ္က်ရင္ ထိုင္းတကၠသိုလ္မွာ တက္ခြင့္ရႏိုင္မယ့္ အေျခအေနရွိလား

“ Payap နဲ႔ Lanna တကၠသိုလ္ ေတြနဲ႔ ထပ္ၿပီးေတာ့ ညွိနဳိင္းတာမ်ဳိး အဲသေလာက္ပဲၿဖစ္နုိင္ေခ် ရွိေသးတယ္။ ဆုိလိုတာကေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဆယ္တန္း ေအာင္လက္မွတ္ရွိမွ ၿပန္တက္လို႔ ရတာမ်ဳိး GED program မ်ဳိးနဲ႔ ထပ္မံ ညွိဖို႔ လိုပါေသးတယ္။”

“ပညာေရး အပိုင္းမွာေတာ့ အၾကမ္းလုပ္ထားတာပဲ ရွိေသးတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဒီပညာေရးနဲ႔ပက္သက္ၿပီးေတာ့ၿမန္မာ ဘက္ကေသာ္၄င္း၊ ထိုင္းဘက္ကေသာ္၄င္း အားလံုးအတြက္ ၿခံဳၿပီးေတာ့ တရားဝင္မႈေတြ အသိအမွတ္ၿပဳမႈေတြရရွိနုိင္ဖို႔အတြက္CDC အေနနဲ႔ တဦးတည္း ၾကိဳးစားေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ပဲ ဆရာေက်ာ္ေက်ာ္မင္းထြဋ္တို႔အဖြဲ႔အပါအ၀င္ NGO ေတြ ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္ တေလ်ွာက္မွာ ရွိတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ အားလံုးက ပူးေပါင္းျပီး NEII ေဖါင္ေဒးရွင္း အေနနဲ႔လုပ္သြားတာမ်ဳိး ၿဖစ္တယ္။”

(NEII) ေရြ႔ေၿပာင္း အလုပ္သမားေပါင္းစပ္ ပညာေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးလို႔ ေခၚတယ္။ဘာၿဖစ္လုိ႔ေပါင္းစပ္ ပညာေရးလို႔ေခၚသလဲဆိုေတာ့သူတို႔သံုးမယ့္ program ေတြ ေအာင္လက္မွတ္ေတြ ထိုင္း၊ျမန္မာ ႏွစ္နိုင္ငံစလံုး အသိအမွတ္ၿပဳဖို႔ သင္ၾကားတဲ့ ေနရာမွာေရာ စစ္ေဆးတဲ့ ေနရာမွာပါ နွစ္ဖက္လံုးက ေပါင္းစပ္တဲ့ ပံုစံၿဖစ္ရမယ္။ အဲဒီပံုစံကို စုေပါင္းၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနတဲ့သေဘာပါ။

ေလာေလာဆယ္ Migrant ေက်ာင္းကေနၿပီးေတာ့ အထက္တန္း ေအာင္လက္မွတ္ကို ဘယ္ေက်ာင္းကေနမွ ထုတ္ေပးတာ မရွိေသးဘူး။ အဲလိုမ်ဳိးထုတ္ေပးထားတာ မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔မွာ အသိအမွတ္ျပဳဖို႔အတြက္ လိုက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားၾကတာေပါ့။ အခုေလာေလာဆယ္ ေအာင္လက္မွတ္ကို အသိအမွတ္ျပဳတာထိုင္းရဲ႔ NFE လို႔ေခၚတယ္။ NFE program ေအာက္ကေနၿပီးေတာ့ အထက္တန္းေအာင္လို႔ ရွိရင္ ထိုင္းတကၠသိုလ္ ဆက္တက္လို႔ ရတယ္။

ဒါမွမဟုတ္လို႔ ရွိရင္ျမန္မာၿပည္က ဆယ္တန္းေအာင္ရင္ တကၠသိုလ္ ဆက္တက္ခြင့္ ရတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳ GED တို႔ ေအာင္လို႔ရွိရင္ တကၠသိုလ္ ဆက္တက္လို႔ ရတယ္။ ေလာေလာဆယ္ လုပ္ေနတဲ့ စနစ္မွာက ေရရွည္အတြက္ကို မေျပလည္တဲ့ ကိစၥေတြ အမ်ားၾကီးရွိတယ္။ ဥပမာထိုင္း NFE ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးက ၆ နွစ္ၾကာတယ္။

ျမန္မာၿပည္သားေတြက ထိုင္းဘာသာကို မကြ်မ္းက်င္တဲ့ အတြက္ အသက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရွိရွိ မူလတန္းကေန ျပန္တက္ရတဲ့ အေၿခအေနေတြ ရွိတယ္။ သူတို႔အတြက္ အခ်ိန္ ၆နွစ္က မနည္းဘူးေလ။

ျမန္မာနုိင္ငံကဆယ္တန္း ေအာင္လက္မွတ္ကိုတစ္ခ်ဳိ႔ တကၠသို္လ္ေတြက အသိအမွတ္ျပဳ တယ္။ နာမည္ရ တကၠသိုလ္ေတြက်ေတာ့ အသိအမွတ္မၿပဳၾကဘူး။ ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်က္က နုိင္ငံတကာ အသိအမွတ္ျပဳတဲ့ GEC တို႔ ေအာင္လက္မွတ္ေတြ အဲဒီဟာေတြက က်ေနာ္တို႔ လိုအပ္ခ်က္အရ သင္ေပးေနရတယ္။

တကယ္တမ္းေၿပာရမယ္ဆိုရင္ အလုပ္သမားေတြရဲ့ အသံုးခ်နုိင္မႈအတြက္ ကိုက္ညီတဲ့ ကိစၥေတြကို က်ေနာ္တို႔ညွိတယ္။ ဘာၿဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ GED ေက်ာင္းကလည္း အေမရိကန္အေၾကာင္းကို focus ထားၿပီးေတာ့ သင္ရတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႔တကယ့္ တက္ေၿမာက္မႈဟာအဂၤလိပ္စာျဖစ္တယ္။ဒါေပမယ့္ social study မွာ အေမရိကန္ အေၾကာင္းပဲ အမ်ားစု သင္တဲ့အတြက္ အေမရိကန္ကို သြားၿပီး အေၿခခ်မယ့္ သူေတြက ေတာ္ေတာ္နည္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ အတြက္လက္ေတြ႔ အသံုးခ်နုိင္မႈကနည္းတယ္။အခု လက္ရွိၿဖစ္ေနတဲ့ အေၿခအေနကို ေရရွည္အတြက္ တည္တံ့တဲ့ ပညာေရးၿဖစ္ေအာင္ ဝို္င္းၾကိဳးစားေနၾကတယ္။

ဆယ္နွစ္တန္းေအာင္တဲ့ ကိစၥမွာ ဘယ္ေက်ာင္းက ေအာင္လဲဆိုတာ ေမးစရာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ေလာေလာဆယ္ အေၿခအေနေၿပာရမယ္ဆိုရင္ migrant ေက်ာင္းေတြက ၇ တန္းေအာင္ရင္ ဘယ္မွသြားလို႔မရဘူး။ ေလာေလာဆယ္ ေအာင္လက္မွတ္ေတြ အသိအမွတ္မျပဳဘူး။ က်ေနာ္တို႔မွာၾကိဳးစားေနတဲ့အခ်က္ သံုးခ်က္ရွိတယ္တစ္ခုကက်ေတာ့ ဒီေက်ာင္းေတြကို တရားဝင္ အသိအမွတ္ျပဳေရး ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲဒီေက်ာင္းေတြကသင္ၾကားမယ့္သင္ရုိးညြန္း တမ္းေပါ့။

Migrant ေက်ာင္းေတြက တစ္ေနရာနဲ႔ တစ္ေနရာလိုအပ္ခ်က္အရ စိတ္ဝင္စားမႈအရ တစ္အားကြာၿခားတယ္။ မဲေဆာက္ေဒသ ၊ ကန္ခ်နဘူရီေဒသ ၊ ခ်င္းမိုင္ေဒသ ၊ မဟာခ်ဳိင္ေဒသ သင္ရုိးသင္တန္းေတြက ကြာၿခားခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ ေရရွည္ သတ္မွတ္လို႔ရတဲ့သင္ရုိးညြန္းတမ္းေတြ မရွိဘူး။ ဒုတိယ အခ်က္အေနနဲ႔က်ေနာ္တို႔လုပ္ရမွာက စံနမူနာပံုစံၿဖင့္သင္ရုိးညြန္းတမ္းသတ္မွတ္ဖို႔ အခုေလာေလာဆယ္ဒီၿပသနာကို အရင္ လုပ္ေနရတယ္။ တတိယ အခ်က္ကက် ေတာ့အဲလိုမ်ဳိးသင္ၾကားၿပီးတဲ့အခါမွာ နွစ္နုိင္ငံက အသိအမွတ္ျပဳဖို႔ အတြက္ နွစ္နုိင္ငံ ပညာေရးဌာနကေန ေဆြးေႏြးရဦးမယ္။

ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ကေလးငယ္မ်ား၏ စုစုေပါင္း ကေလး (၇၀) ရာႏွဳန္းသည္ မဲေဆာက္ေဒသတြင္ တည္ရွိေနပါသည္။ျမန္မာေရႊ႔ေျပာင္း ကေလးမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ျပန္ျပီး တကၠသိုလ္ တက္ရန္ အခက္အခဲ ႏွစ္မ်ဳိးျဖင့္ ရင္ဆိုင္ေနရေၾကာင္း ဆိုပါသည္။

(၁) ေက်ာင္းစရိတ္မ တတ္ႏိုင္ျခင္း၊ (၂) ပညာေရး စနစ္ ေနာက္က်က်န္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ တက္ေရာက္လိုသူ နည္းပါးေနခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဤသို႔ေၾကာင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ တကၠသိုလ္ ပညာသင္ခြင့္ ရရန္ႀကိဳးစားလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment