Sunday, June 30, 2013

ရွိေကာင္း၊ မရွိေကာင္း ကယားျပည္နယ္တံတား

ေဒလီထက္


ကယားျပည္နယ္ လြိဳင္ေကာ္ၿမိဳ႕ကေန ထုိင္းနယ္စပ္ကို ထြက္လာဖို႔ မနက္ ၆ နာရီကတည္းက စီစဥ္ထားေပမယ့္ မိုးအရမ္းရြာေနလို႔ မနက္ ၉ နာရီေလာက္မွ ထြက္ျဖစ္တယ္လို႔ ခရီးသြားလာေနတဲ့ ခူေစးရယ္စိုးက ေျပာပါတယ္။

ခရီးသည္ ၁၂ ေယာက္နဲ႔အတူ ကား ၂ စီးနဲ႔ ထြက္လာၾကၿပီး ရွားေတာၿမိဳ႕ကိုေရာက္ေတာ့ သံလြင္ျမစ္ကို ကားနဲ႔ ျဖတ္ကူးဖို႔ ရွားေတာမွာရွိတဲ့ ဗ်ဴဟာတပ္ကို အေၾကာင္းၾကား ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းကားႀကံဳနဲ႔ သြားရေတာ့ ဘယ္ေနရာမွာ လက္မွတ္ယူဖို႔လိုလဲ၊ ဘယ္လိုခြင့္ျပဳခ်က္ ယူၿပီးေတာ့ သြားရမလဲဆိုတဲ့ လုပ္ငန္းသေဘာတရားကို သိၾကတယ္လို႔ ခူေစးရယ္စိုးက ေျပာပါတယ္။

“ရိုးရိုးခရီးသည္ေတြအတြက္ဆုိရင္ေတာ့ အခက္အခဲရွိတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ လက္မွတ္ယူရမလဲ။ အခုသူတို႔ သိထားတာက ဆက္ဆံေရးရံုးရဲ႕ လက္မွတ္ေလာက္ပဲေပါ့ေနာ္။ တခါတေလ စက္ေလွက ကူးေပးခ်င္တဲ့အခ်ိန္မွ ကူးေပးတယ္။ သူတို႔ ဗ်ဴဟာရံုးကို အေၾကာင္းမၾကားဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ စက္ေလွကို လံုး၀မကူးေပးဘူး။ ဆိုေတာ့ အဲဒီအေျခအေနမွာ ခရီးသည္ေတြက သံလြင္မွာအိပ္ရတယ္။ ၁နာရီထက္မက ၄ နာရီေလာက္ထိေစာင့္ရမယ္။ သို႔မဟုတ္ရင္လည္း အကယ္၍ စက္မကူးဘူး ဆိုလို႔ရွိရင္ သူတို႔အဲဒီမွာအိပ္ရမယ္။ ေနာက္တစ္မနက္မွ ျပန္ကူးရတယ္ အဲလိုရွိတာေပါ့။”


တခါတေလ အဖြဲ႔အစည္းကားနဲ႔ သြားတယ္ဆုိေပမယ့္ မိုးႀကီးလို႔ ေရတက္မယ္ဆိုရင္ စက္ေလွ မကူးေပးတာတို႔လည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီအျပင္ မိုးတြင္းကာလကို ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ ကားခလည္း တျဖည္းျဖည္း တက္လာပါၿပီ။ သာမာန္အခ်ိန္ေတြ ဆိုရင္ ၅ ေသာင္းသာရွိေပမယ့္ မိုးတြင္းကာလကို ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ ၈ ေသာင္းေလာက္ထိ တက္ပါတယ္။

အခုလို ခရီးသည္ေတြအတြက္ ခရီးသြားလာမႈ အခက္အခဲရွိေနလို႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ဖို႔အတြက္ ဖားေဆာင္းၿမိဳ႕နယ္မွ သံလြင္ျမစ္ကူးတံတားတည္ေဆာက္ေနတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အငယ္တန္း အင္ဂ်င္နီယာ ႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပ တာ၀န္ယူထားသူ ဦးျမင့္ကိုက အခုလို ေျပာပါတယ္။

“တံတားကို ေဆာက္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီေဒသရဲ့ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ ႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေခ်ာေမြ႕ဖို႔ နဲ့ ထိုင္း-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း ေကာင္းျပီးေတာ့ ဒီကေန အထြက္မွာ ေတာင္ငူဖက္ကို သြားႏိုင္တဲ့ လမ္းပန္းေခ်ာေမြ႔သြားမွာ အဲဒီ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေဆာက္တာေပ့ါ၊ ဘယ္သူမွ ကန္ထရိုက္မယူဘူး၊ ဒီမွာကေတာ့ အခု ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီးဌာန ကေန တာ၀န္ယူၿပီးေဆာက္လုပ္ထားတာ”

တံတားျပီးစီးသြားၿပီဆိုရင္ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာ ကုန္ကူးသန္းသြားလာေရးအတြက္ နယ္စပ္လမ္းတခု ျဖစ္လာမွာျဖစ္ၿပီး ဖားေဆာင္း မွ မယ္စဲ ေဒသခံအတြက္လည္း သြားလာရ လြယ္ကူသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တံတား ေဆာက္လုပ္ေပးဖို႔အတြက္ ေဒသခံေတြရဲ႔ ေတာင္းဆိုမႈနဲ႔ စိတ္သေဘာထားကိုလည္း ေဒသခံတစ္ဦးျဖစ္တ့ဲ ေဒၚညိုစန္းက အခုလို ေျပာၾကားသြားပါတယ္။

“ေတာင္းဆုိထားတာ ၾကာျပီ၊ အခုလို ေဆာက္ေပးတာ ၀မ္းသာတာေပ့ါ၊ အခုက တံတားမရွိလို႔ရွိရင္ မယ္စဲ သြားမယ္ဆိုရင္ အခက္အခဲရွိမယ္၊ ဆိုင္ကယ္ကို စက္ေလွနဲ႔ကူးမယ္ဆိုရင္ မ, တင္အံုး ခ်အံုးနဲ႔ အခုက အကုန္အဆင္ေျပၿပီ”

တံတားကို တုိင္းေဒသ ရန္ပံုေငြ နဲ႔ အစိုးရ ရန္ပံုေငြျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားျပီး ခန္႔မွန္းေျခအရ ကုန္က်စရိတ္ သန္း ေလးေထာင္ငါးဆယ္ ကုန္က်မွာျဖစ္ပါတယ္။ တံတားက (၁)ႏွစ္ခြဲ စီမံကိန္း ျဖစ္ျပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ (၂)လ ပိုင္းမွ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း၀န္ၾကီး ဌာနက စတင္ တာ၀န္ယူ ေဆာက္လုပ္ေပးေနပါတယ္။

၂၀၁၄-၂၀၁၅ ခုႏွစ္အတြင္း အၿပီး တည္ေဆာက္သြားမွာျဖစ္တယ္လို႔ ေဆာက္လုပ္ေရးဌာနက ေျပာပါတယ္။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္း တည္ေဆာက္ၿပီးစီးသြားပါၿပီ။

တံတားၿပီးစီးသြားၿပီ ဆိုရင္ အရင္ကလို တစ္နာရီေစာင့္၊ ႏွစ္နာရီေစာင့္ရတာေတြ၊ စက္ေလွနဲ႔ သြားရတာေတြ မလုပ္ရေတာ့ပဲ တိုက္ရိုက္လြယ္ကူစြာ သြားလာႏိုင္မွာ ျဖစ္သလို တကယ့္အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး အေျခအေနက ခိုင္မာမႈရွိၿပီလား မရွိေသးဘူးလား ခန္႔မွန္းလို႔မရတဲ့အေျခအေနမ်ိဳးမွာ စဥ္းစားစရာ အခ်က္ေတြလည္း ရွိေနေသးတယ္လို႔ ခရီးသြား ခူေစးရယ္စိုးက ေျပာပါတယ္။

“စစ္ေရးနည္းဗ်ဴဟာအရ ၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ တဖက္အတြက္ အႏၱာရယ္ရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ လမ္းေတြ တံတားေတြ လုပ္တာက အခုခ်ိန္မွာ က်ေတာ္တုိ႔ ေျပာလို႔ရတာက ခရီးသြားေတြအတြက္၊ စီးပြားေရး၊ ကုန္သြယ္ေရးေတြအတြက္ ေျပာေပမယ့္လို႔ ကယားျပည္နယ္မွာ လမ္းေတြ တံတားေတြက စစ္တပ္ရဲ႔ လႈပ္ရွားမႈက ပိုၿပီးေတာ့ အသံုးခ်တယ္။ ရိကၡာပို႔တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လက္နက္ခဲယမ္းေတြ ပို႔တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ စစ္ေရးလႈပ္ရွားမႈေတြက ပိုမ်ားတယ္။ ျပည္သူေတြ အတြက္ေတာ့ အက်ိဳးရွိတယ္လို႔ နာမည္နာမ ထြက္လာတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ တကမ္းတမ္းေတာ့ တပ္ေတြပဲ အသံုးျပဳတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ငါတို႔အတြက္ အႏၱာရယ္မရွိႏုိင္ဘူးလားေပါ့ ေကအဲန္ပီပီဘက္က စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြလည္း ရွိတယ္ေပါ့။ ႏွစ္ခုစဥ္းစားဖို႔ လိုတယ္ေပါ့”

ဖားေဆာင္းၿမိဳ႕နယ္မွာ တည္ေဆာက္မယ့္ တံတားဟာ ကရင္နီျပည္ သံလြင္ျမစ္အတြင္း ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ တည္ေဆာက္တဲ့ တံတားျဖစ္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment