Monday, July 29, 2013

ထားဝယ္စီမံကိန္းကို ျမန္မာပဲ ဆက္လက္ခ်ဳပ္ကိုင္ထားလို႔ဆို

ABC

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ​ေဆာက္လုပ္မယ့္ ​ထားဝယ္စီမံကိန္းကို ​ျမန္မာက ​ႀကီးစိုးခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ​မလုပ္ပဲ ​ထိုင္းႏိုင္ငံကို ​လြဲအပ္ေပးလိုက္တယ္ဆိုတဲ့ ​စိုးရိမ္သံေတြထြက္ေပၚၿပီးေနာက္ ​ျမန္မာအစိုးရက ​ထားဝယ္ေရးနက္ ​ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို ​ျမန္မာကပဲ ​ဆက္လပ္အုပ္ခ်ဳပ္ ​စီမံေနတယ္လို႔ ​ေျပာပါတယ္။

၂၀၀၈ ​ခုႏွစ္က ​စတင္ခဲ့တဲ့ ​ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ​စီမံကိန္းကို ​ထိုင္းႏုိင္ငံအေျခစိုက္ ​အီတာလ်ံ-ထိုင္း ​ကုမၸဏီက ​ေငြစိုက္ထုတ္ႏိုင္မႈ ​အခက္အခဲ ​ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ​ႏိုင္ငံတကာက ​ေငြေတြကို ​ေခ်းဌားႏိုင္ေအာင္ ​ပင္မကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ​Special ​Purpose ​Vehicle-1 ​က ​ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ​မွတ္ပုံတင္ရုံသာျဖစ္ၿပီး ​အဲဒီ ​ပင္မကုမၸဏီကပဲ ​စီမံကိန္းလုပ္ငန္းေတြ ​လုပ္ကိုင္ေနတာလို႔ေျပာပါတယ္။

ပင္မကုမၸဏီ ​SPV-1 ​ကို ​ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ ​မွတ္ပုံတင္တဲ့အတြက္ ​ျမန္မာနဲ႔ ​သေဘာတူလက္မွတ္ေရးထိုးထားတဲ့ ​ထိုင္း-အီတာလ်ံကုမၸဏီကို ​ဖယ္ထုတ္တာမ်ဳိးမဟုတ္ပဲ ​ထိုင္း-အီတာလ်ံကုမၸဏီကို ​အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ​လုပ္ခြင့္ေပးထားတုန္းပဲလို႔ ​ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္နဲ႔ ​ဆက္စပ္စီမံကိန္းမ်ား ​အေကာင္အထည္ေဖာ္ေရး ​လုပ္ငန္းေကာ္မတီ ​ဥကၠ႒ျဖစ္တဲ့ ​အလုပ္သမား ​အလုပ္အကိုင္ႏွင့္ ​လူမႈဖူလံုေရး ​၀န္ႀကီးဌာန ​ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ​ဦးေအးျမင့္ကေျပာပါတယ္။

“အီတာလ်ံထိုင္းကိုမထုတ္ပါဘူး။လက္ရွိမွာသူက ​ႏိုင္ငံျခားကုမပၸဏီအေနနဲ႔ ​ကူလုပ္ေနတဲ့အတြက္ ​သူ႔ကို ​လုပ္ခြင့္ေပးထားတယ္။ဘယ္အခ်ိန္ထိသူလုပ္လို႔ ​ရမလဲ ​ဆိုေတာ့ ​ထိုင္းမွာ ​ဖြဲ႔စည္းၿပီးျဖစ္တဲ့ ​ပင္မကုမပၸဏီ ​SPV1 ​(Special ​Purpose ​Vehicle-1 ​) ​နဲ႔ ​ဒီကထား၀ယ္အထူးစီးပြါးေရးဇုန္စီမံခန္႔ခြဲမွဳ ​ေကာ္မတီအၾကားက ​ခ်ဳပ္ဆိုမယ့္ ​Framework ​Agreement ​နဲ႔အညီ ​အသက္၀င္တဲ့အခ်ိန္မွာ ​သူ႔ကို ​ထုတ္ခြင့္ျပဳမယ္။ေနာက္ပိုင္းမွာ ​သူကဘယ္လိုျဖစ္မလဲဆိုေတာ့ ​လုပ္ငန္းအလိုက္လုပ္တဲ့ ​ကုမပၸဏီေပါ့။ဥပမာလမ္းေဖာက္တယ္။ဆိပ္ကမ္းလုပ္မယ္။စက္မွဳဇဳန္ေတြလုပ္မယ္။လွ်ပ္စစ္ေတြလုပ္မယ္။အဲဒီမွာ ​ကုမပၸဏီတစ္ခုအေနနဲ႔ ​ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္တယ္။ ​သူ႔ရဲ့လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ​အခုဖြဲ႔စည္းၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ​ပင္မကုမပၸဏီ ​ျဖစ္တ့ဲ ​SPV1 ​(Special ​Purpose ​Vehicle-1 ​) ​နဲ႔ ​ဇုန္ေကာ္မတီခ်ဳပ္ဆိုတဲ့ ​Framework ​Agreement ​နဲ႕အခုက ​ညွိေနပါတယ္။ ​အဲဒီစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီးတဲ့အထိသူက ​လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ ​လုပ္ငန္းေတြကို ​လုပ္ပိုင္ခြင့္ ​ေပးထားတယ္။”

စီမံကိန္းေတြျမန္ဆန္ဖို႔ ​ျမန္မာနဲ႔ ​ထိုင္းအစိုးရခ်င္း ​ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုလာတဲ့အတြက္ ​ပင္မကုမၸဏီျဖစ္တဲ့ ​Special ​Purpose ​Vehicle-1 ​ကို ​ႏွစ္ႏုိင္ငံ ​ပူးတြဲတည္ေထာင္ခဲ့ရတာလို႔ ​ဇူလိုင္လ ​၂၇ ​ရက္ေန႔က ​ျပဳလုပ္တဲ့ ​သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ​ေျပာသြားတာျဖစ္ပါတယ္။

ထား၀ယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ​စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ေဖၚမွဳမွာ ​ေငြေၾကးအခက္အခဲေတြ ​ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ​စီမံကိန္းကို ​ေအာင္ျမင္စြာ ​လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ဖို႔ ​ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကို ​မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ ​မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံအျဖစ္ ​ပါ၀င္ဖို႔ ​ဖိတ္ေခၚထားေပမယ့္ ​ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ​ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာေနတဲ့ ​အေနအထားမွာ ​ရွိေနၿပီး ​ခုေလာေလာဆယ္ ​ထိုင္း၊ ​ျမန္မာ၊ ​ဂ်ပန္ ​သံုးႏိုင္ငံအၾကား ​ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးမႈေတြ ​ျပဳလုပ္ေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ​ထား၀ယ္ ​အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ​ဥပေဒႏွင့္ ​လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ​ညႇိႏႈိင္းေရးဆြဲေရး ​ဆပ္ေကာ္မတီ ​ဥကၠ႒၊ ​အမ်ဳိးသား ​စီမံကိန္းႏွင့္ ​စီးပြားေရး ​ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ​၀န္ႀကီးဌာန ​ဒု၀န္ႀကီး ​ဦးဆက္ေအာင္က ​ေျပာပါတယ္။

ထားဝယ္အထူးစီးပြားေရးဇုန္စီမံကိန္းထဲမွာ ​ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရး၊ ​ထိုင္း-ျမန္မာ ​အေဝးေျပးလမ္းမေဆာက္လုပ္ေရး၊ ​စက္မႈဇုန္ေဆာက္လုပ္ေရး၊ ​စီးပြားေရးအေဆာက္အဦးေတြအျပင္ ​ေဆးရုံ၊ ​ေက်ာင္း၊ ​အလုပ္ရုံ၊ ​ေစ်းဆိုင္အစရွိတာေတြပါ ​ေဆာက္လုပ္မယ့္ ​စီမံကိန္းႀကီးျဖစ္ၿပီး ​တန္ဖိုးအားျဖင့္ ​ေဒၚလာ ​ဘီလီယံ ​၅၀ ​ရွိမယ့္ ​စီမံကိန္းႀကီးျဖစ္ၿပီး ​၂၀၁၅ ​ခုႏွစ္မွာ ​အၿပီးသတ္ႏိုင္ဖို႔ ​ေမ်ာ္လင့္ေနၾကတဲ့အေၾကာင္း ​ေရဒီယို ​ၾသစေၾတးလ် ​သတင္းေထာက္ ​ေမငယ္က ​သတင္းေပးပို႔ခဲ့ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment