Saturday, August 31, 2013

ဂ်ပန္ ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ Asian Wings ပူးေပါင္းမႈ ေစ်းကြက္ ပ်က္ႏုိင္သလား

ရန္ပိုင္


ဂ်ပန္ ေလေၾကာင္းလိုင္း All Nippon Airways(ANA) နဲ႔ ျပည္တြင္း ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလိုင္း Asian Wings Airways(AWA) တို႔ရဲ႕ ပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္မႈဟာ ျပည္တြင္း ေလေၾကာင္းလိုင္း ေစ်းကြက္ ကို ပ်က္သြားေစႏုိင္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းလိုင္း အသိုင္းအ၀ိုင္း က ေ၀ဖန္ ေျပာဆုိ ေနၾကပါတယ္။

ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္း(MA) က အမည္မေဖာ္လုိတဲ့ အရာရွိႀကီးတဦး က“ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္မွာက ေလေၾကာင္းလုိင္းကမ်ားၿပီး ခရီး သည္က နည္းနည္းေလးပဲရွိတယ္၊ ဒါကုိပဲ မွ်ၿပီးဆြဲေနၾကရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေလေၾကာင္းလိုင္း အႀကီးတခု ထပ္ ၀င္လာတယ္ဆုိတာက စုိးရိမ္စရာပါ”လုိ႔ ေျပာပါတယ္။

အခုလုိ ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလုိင္း All Nippon Airways (ANA) နဲ႔ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလုိင္း (AWA) တုိ႔ရဲ႕ ပူးေပါင္းမႈကို နမူနာယူကာ တျခား ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းေတြနဲ႔ ျပည္ပ ေလေၾကာင္းလုိင္းႀကီးေတြ အေနနဲ႔လည္း ဖက္စပ္လုပ္ကုိင္ လာၾကမယ္ဆုိရင္ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္ပ်က္ သြားႏုိင္တဲ့အတြက္ Asian Wings Airways အေန နဲ႔ ႏုိင္ငံတကာေစ်းကြက္ ဘက္ကုိ ပုိၿပီး ထုိးေဖာက္သင့္တယ္လုိ႔လည္း သူက ေျပာဆုိသြားပါတယ္။

ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလုိင္းနဲ႔ Asian Wings Airways ရဲ႕ ပူးေပါင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ဟာ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလုိင္းေတြ အၾကား သေဘာတူ ညီထားရွိခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံျခား ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြနဲ႔ ဖက္စပ္ လုပ္ကိုင္တဲ့အခါ အကန္႔အသတ္ေတြ ထားရွိဖို႔ မူအားျဖင့္ သေဘာ တူညီခ်က္ ကုိ ခ်ိဳးေဖာက္ရာၾကတယ္လုိ႔ ေလေၾကာင္းလိုင္း လုပ္ငန္းရွင္ေတြကလည္း ေျပာဆုိထားပါတယ္။

ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလုိင္း (ANA)က ပုဂၢလိကပုိင္ ျမန္မာ့ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလုိင္း Asian Wings Airways(AWA) ၏ အစုရွယ္ယာ ၄၉ ရာခုိင္ႏႈန္း၀ယ္ယူ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံလုိက္ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းေစ်းကြက္ကုိ ပထမဆုံး စတင္ ထုိးေဖာက္ ၀င္ေရာက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဟူးေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ျပဳလုပ္တဲ့ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲမွာလည္း All Nippon Airways အေနနဲ႔ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃၁.၄၅ သန္းနဲ႔ ၀ယ္ယူလုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ လာမယ့္ ၅ႏွစ္အတြင္း အဲဘတ္စ္ အမ်ိဳး အစားေလယာဥ္ေတြနဲ႔ ျဖည့္တင္းပ်ံသန္းသြားမယ္လုိ႔ တာ၀န္ရွိသူေတြက ေျပာဆုိလိုက္ပါတယ္။

ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း AWAရဲ႕ အမႈေဆာင္ ဒါရုိက္တာ ဦးလြင္မုိးက“က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ ANA ရဲ႕ အႀကိဳညိႇႏႈိင္းေဆြးေႏြးခ်က္အရ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွာေတာ့ အဲဘတ္စ္ အမ်ိဳးအစား (A320) ၁၀ စင္းေလာက္နဲ႔ ေဒသတြင္းကုိ တုိးခ်ဲ႕မယ္လုိ႔မွန္းတယ္”လို႔ ဆုိပါတယ္။

All Nippon Airways (ANA) ေလေၾကာင္းလုိင္းကေတာ့ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံရဲ႕ အႀကီးဆုံး ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြထဲက တခု အပါအ၀င္ ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပခရီးစဥ္ေတြကုိပါ ပ်ံသန္းေနပါတယ္။

လက္ရွိအေျခအေနကေတာ့ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းလုိင္းေတြမွာ ခရီးသည္နည္းပါးေနၿပီး ပြင့္လင္း ရာသီေရာက္မွသာ ႏုိင္ငံျခား ခရီးသြား အမ်ားအျပားရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

ျပည္တြင္း ေျပးဆြဲေနတဲ့ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြကေတာ့ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းနဲ႔ Royal Myanmar Transport ကုမၸဏီတုိ႔ ဖက္စပ္ လုပ္ကုိင္ေနတဲ့ MAI ေလေၾကာင္းလုိင္း၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ဦးေတဇပုိင္ Air Bagan ေလေၾကာင္းလုိင္း၊ ဦးေအာင္ကုိ၀င္း ပုိင္ Air KBZ၊ ဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္ေတြ စုေပါင္းတည္ေထာင္ထားတဲ့ Golden Myanmar Airline ၊ Air Mandalay၊ Yangon Airway စတဲ့ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြ ျဖစ္ပါတယ္။


ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ ေလေၾကာင္းလုိင္း အမ်ားစုဟာ အရင္စစ္အစုိးရနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ စီးပြားေရးသမားႀကီးေတြကသာ ပုိင္ဆုိင္ၾကၿပီးလြတ္လပ္ေရးရၿပီး ဖဆပလ အစုိးရလက္ထက္ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့တဲ့ Union of Burma Airways (UBA)၊ ျမန္မာ့ ဆုိရွယ္လစ္ လမ္း စဥ္ပါတီ ေခတ္ Burma Airways Corporation (BAC)၊ စစ္အစုိးရလက္ထက္ Myanma Airways (MA) ဆိုၿပီး အမည္ေျပာင္းခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံပုိင္ေလေၾကာင္းလုိင္းေတာင္မွ အခုအခါမွာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး ဦးေအာင္ကုိ၀င္း က ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ပုိင္ဆုိင္ ထားၿပီျဖစ္ တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

အလားတူ ဂ်ပန္ေလေၾကာင္းလုိင္းနဲ႔ ဖက္စပ္ လုပ္ကုိင္မယ့္ Asian Wings Airways ေလေၾကာင္းလုိင္းဟာလည္း စစ္အစုိးရ လက္ ထက္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီး ဦးေတဇနဲ႔ Sun Far Travels & Tours Co., Ltd ကုမၸဏီတို႔ ပူးေပါင္းၿပီး စတင္ ထူေထာင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္လုိ႔ ျပည္တြင္းစီးပြားေရး အသိုင္းအ၀ုိင္းက လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြက ဆုိပါတယ္။

“ကုိလြင္မုိးက ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းက ေလယာဥ္ေမာင္း၊ အဲဒီက အဲပုဂံ ေလယာဥ္မယ္ေတြကုိ သင္ေပးတဲ့ဆရာ၊ အခုေတာ့ Asian Wings မွာ ဒါ႐ိုက္တာ ၀န္ထမ္းတဦးပါ၊ ဦးသန္းဦးကေတာ့ Sun Far ပုိင္ရွင္ပဲ၊ ဦးေတဇက ဆန္ရွင္ကုိေရွာင္ခ်င္လုိ႔ ေလေၾကာင္း လုိင္း တခုေထာင္တာ တဲ့၊ စေထာင္ကတည္းက နာမည္လည္း မပါဘူး၊ အခမ္းအနားလည္း မတက္ဘူး”လို႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ဆုိပါတယ္။

AWA အမႈေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလြင္မုိးကေတာ့ ၎တုိ႔အေနနဲ႔ ဦးေတဇပုိင္ Air Bagan နဲ႔ ဘာမွ် မပတ္သက္ေၾကာင္း၊ ဦးလြင္မုိးက ၆၀ ရာခုိင္ႏႈန္းပုိင္ဆုိင္ၿပီး၊ ဦးသန္းဦးက ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းပုိင္ဆုိင္ကာ ေလယာဥ္သုံးစီးနဲ႔ ျပည္တြင္းခရီးစဥ္ေတြမွာ ပ်ံသန္းေနတယ္ လို႔ ေျပာဆုိ သြားပါတယ္။

Asian Wings Airways ေလေၾကာင္းလုိင္းဟာ စတင္တည္ေထာင္စဥ္က အသုံးျပဳၿပီးသား ATR 72 ေလယာဥ္ႏွစ္စီးနဲ႔ စတင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ အဲဘတ္စ္ A321 တစင္း ထပ္မံ၀ယ္ယူကာ ႏုိင္ငံတကာေစ်းကြက္ သုိ႔ ၀င္ေရာက္ဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္။

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲေနာက္ပုိင္း ႏုိင္ငံတကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈေတြ ႐ုပ္သိမ္းသြားၿပီးသည့္ေနာက္ ႀကီးထြားလာမယ့္ ျမန္မာ့ ခရီးသြား ေစ်းကြက္ကုိ ရည္ရြယ္ကာ Asian Wings Airways အေနနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ေနတယ္လုိ႔ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးသားထုတ္ျပန္ေနတဲ့ CAPA ၀က္ဘ္ဆုိဒ္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

No comments:

Post a Comment