Wednesday, January 29, 2014

လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရၾကား ႏိုင္ငံေရးပြတ္တိုက္မႈ ျပန္အရွိန္ျမင့္

ဧရာ၀တီ

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္း လိုက္ေသာ ဥပေဒ ၈ ခုသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ႏွင့္ မညီၫြတ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ဆိုင္ရာခံု႐ံုးသို႔ တင္ျပ အဆံုးအျဖတ္ ခံယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သမၼတ႐ံုးက တရားဝင္ သတင္းထုတ္ျပန္ လိုက္ရာ ယခင္က ရွိၿပီးသား လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရ အၾကား ႏိုင္ငံေရးပြတ္တိုက္မႈ အရွိန္ျမႇင့္တင္လိုက္ျခင္း ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တခ်ိဳ႕က သံုးသပ္ေျပာဆိုသည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းထားေသာ ဥပေဒမ်ားအနက္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ လက္မွတ္ေရး ထိုးျခင္းမရွိေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ႏွင့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြင္း ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥပေဒ၊ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ၊ အဂတိလိုက္စားမႈ တိုက္ဖ်က္ေရးဥပေဒ၊ ေတာင္သူလယ္သမား အခြင့္ အေရး ကာကြယ္ေရးႏွင့္ အက်ိဳးစီးပြားျမႇင့္တင္ေရး ဥပေဒတို႔သည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္မညီၫြတ္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးသို႔ တင္ျပ အဆံုးအျဖတ္ခံယူမည္ဟု ဇန္နဝါရီလ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

ထိုသို႔ အစိုးရ၏ သတင္းထုတ္ျပန္မႈသည္ လႊတ္ေတာ္က အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ေဆာင္ရြက္ မႈမ်ားကို ျပႆနာ မီးထြန္းရွာသည့္ ပံုစံျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရၾကားတြင္ ပဋိပကၡရွိေနၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားသည္ ၂၀ဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို သိရွိနားလည္ပါေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးလွေဆြက သံုးသပ္သည္။

“ျပႆနာကို မီးထြန္းရွာတယ္လို႔ပဲ ေျပာခ်င္ တယ္။ ဥပေဒေတြက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ မညီ ဘူးလို႔ ေျပာရေလာက္ေအာင္ မဟုတ္ဘူးထင္တယ္။ ခံု႐ံုးက ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္မလဲ ေစာင့္ၾကည့္ၾကေသးတာ ေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒နဲ႔ သမၼတၾကားမွာ ပဋိပကၡက ေတာ့ ရွိေနတယ္။ တကယ္ပဲ လႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္း တဲ့ ဥပေဒေတြက အေျခခံဥပေဒနဲ႔ မညီဘူးဆိုရင္ ေတာ့ တမ်ိဳးေပါ့။ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ႏွစ္ဦးကလည္း မညီဘဲ မလုပ္ဘူး။ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ ေအာင္ျမင့္ ဆိုလို႔ရွိရင္ အေျခခံဥပေဒကို ေရးဆြဲလာ တဲ့သူဗ်။ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ပိုသိလိမ့္မယ္။ မညီဘဲ နဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔က မလုပ္ဘူး။ ခံု႐ံုးက ဘယ္လိုဆံုးျဖတ္မလဲဆိုတာကို ၾကည့္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ဘက္က လုပ္စရာရွိတာ ဆက္လုပ္မွာေပါ့” ဟု ဦးလွေဆြက ရွင္းျပသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုး က လႊတ္ေတာ္ကျပ႒ာန္းထားေသာ ဥပေဒမ်ားသည္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ မညီဟု ဆံုးျဖတ္ပါက ယင္းဥပေဒ မ်ားသည္ အလိုအေလ်ာက္ ပ်က္ျပယ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ လွည္းကူး ၿမိဳ႕နယ္ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးၿဖိဳးမင္း သိန္းက လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီသည္ ဥပေဒျပ႒ာန္းရာတြင္ အေျခခံဥေပဒႏွင့္ ညီၫြတ္ေစရန္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနၿပီး အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ေခ်ာေမြ႕စြာေဆာင္ရြက္ရန္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိ ေၾကာင္း၊ ဥပေဒမ်ားကိ မလိုအပ္ဘဲ ခံု႐ံုးတင္ျပျခင္း သည္ ႏိုင္ငံေရးပဋိပကၡႏွင့္ တင္းမာမႈမ်ားကို အရွိန္ျမင့္ တက္ေစႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီၫြတ္ရင္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီေတြက ဆံုးျဖတ္ၿပီး ေတာ့ ျပ႒ာန္းတာပဲေလ။ သမၼတက ဥပေဒေတြကို ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ညီ၊ မညီ စိစစ္ဖို႔ တင္ျပတယ္ ဆိုရင္ သမၼတရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ပဲေလ။ တင္လို႔ရတယ္။ ဥပေဒျပဳအာဏာပိုင္အဖြဲ႕က ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီၫြတ္ ေအာင္ႀကိဳးစားေနတယ္။ အဓိက အသြင္ကူးေျပာင္းေနတဲ့ ကာလအတြင္းမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒနဲ႔အညီ လုပ္ေနၾကၿပီး ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာပဲ။ တရားေသ ဆုပ္ကိုင္ၿပီး ေတာ့ သမၼတဘက္က လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္း မြန္တဲ့ လကၡဏာတရပ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ ခံု႐ံုးကို လႊတ္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ ဥပေဒေတြကို တင္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနေတြက တင္းမာမႈျဖစ္ လာႏိုင္တယ္။ ပဋိပကၡဘက္ကိုဦးတည္တဲ့ ေဆာင္ရြက္ မႈေတာ့ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ တိုက္ခိုက္တဲ့သေဘာမပါ ေစခ်င္ဘူး” ဟု ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက ဆိုသည္။

၂၀ဝ၈ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ၊ ပုဒ္မ ၇၁ တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ႏိုင္ေသာ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ား ပါရွိၿပီး ယင္းစြပ္စြဲျပစ္တင္မႈကို လႊတ္ေတာ္က ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ယင္း အခြင့္အာဏာသည္ လႊတ္ေတာ္ထံတြင္ရွိေနေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဖုန္းျမင့္ေအာင္က ရွင္းျပသည္။

“လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ သမၼတမွာ ဥပေဒေတြက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႔ ညီ၊ မညီ ခံု႐ံုးကို တင္ျပ ဆံုးျဖတ္ခိုင္းႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးရွိတယ္။ လုပ္ထံုး လုပ္နည္းအရ လုပ္ၾကတယ္ဆိုေပမယ့္ တဖက္နဲ႔ တဖက္က ျပည္သူအတြက္ လုပ္ၾကတာဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ လႊတ္ေတာ္မွာ သမၼတကို စြပ္စြဲျပစ္တင္ႏိုင္တဲ့ အေျခခံဥပေဒပါ အခြင့္အေရး ရွိထားတယ္” ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။

သီေပါၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္းက လႊတ္ေတာ္ကျပ႒ာန္းေသာ ဥပေဒမ်ား သည္ အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီ၊ မညီ စိစစ္မႈသည္ ဒီမို ကေရစီစနစ္ကို တည္ေဆာက္ေသာ ဓေလ့ျဖစ္ၿပီး အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ၾကား ပဋိပကၡအျဖစ္ ႐ႈျမင္လွ်င္ မွားႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္။

“အရင္တုန္းက ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေနရာမွာ အျငင္းအခုန္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အာဏာရွင္က အဆံုး အျဖတ္ေပးတာ။ ဦးသန္းေရႊက အဆံုးအျဖတ္ေပး လိုက္ရင္ မွန္မွန္ မမွန္မွန္ ျပည္သူလူထု အက်ိဳးစီးပြား ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ မရွိသည္ျဖစ္ေစ အဲဒါက အတည္ပဲ။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔အညီ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ဥပေဒေတြျပ႒ာန္း ရမယ္။ အစိုးရကလည္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ အုပ္ခ်ဳပ္ရမယ္။ ဆန္႔က်င္လို႔ မရဘူး။ တရားစီရင္ေရးကလည္း ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ ဥပေဒေတြနဲ႔ စီရင္လို႔မရဘူး။ ဒါေတြကို ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ခံု႐ံုးဆိုတာနဲ႔ ထိန္းတယ္။ ဒီခံု႐ံုးက အဆံုးအျဖတ္က အဓိကပဲ။ အျငင္းအခံုဆိုတာရွိမွာပဲ။ အဲဒါကို ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ ဦးေရႊမန္း ပဋိပကၡ၊ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရၾကားမွာ ပြတ္တိုက္မႈလို႔ ျမင္ရင္ မွားမယ္။ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ဥပေဒျပဳေနမွာပဲ။ ငါမွန္၊ သူမွန္တယ္ ျငင္းၾကမွာပဲ။ က်ေနာ့္သေဘာအရဆိုရင္ သမၼတက ျပ႒ာန္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒေတြသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒေတြနဲ႔ မညီ ပါဘူးဆိုၿပီး ခံု႐ံုးကိုတင္တာက မွန္တယ္” ဟုဦးရဲထြန္း က ေျပာသည္။

သမၼတ႐ံုးမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးေဇာ္ေဌးက အစိုးရက ဥပေဒမ်ားကို ခံု႐ံုးတင္ျပျခင္းျဖစ္သည့္ အတြက္ခံု႐ံုးသည္ ၄င္း၏တာဝန္အတိုင္း ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မ်ား ျပဳလုပ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။

“အရင္တုန္းကေတာ့ ဥပေဒျပဳေရး တင္ျပလာ ရင္ သမၼတဘက္က ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ မညီဘူးလို႔ ေျပာ႐ံု ေလာက္နဲ႔ပဲ ရပ္ပစ္လိုက္တာ။ ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုနဲ႔ မညီဘူးဆိုရင္ ၾကားကဝင္ထိန္းေပးရမွာက ခံု႐ံုးပဲ၊ သမၼတ နဲ႔ လႊတ္ေတာ္ၾကား သေဘာထားကြဲလြဲ ေနတာကို ခံု႐ံုးကဘယ္လိုဆံုးျဖတ္မလဲ။ ဘယ္ေလာက္ မွန္ကန္မလဲဆိုတာေစာင့္ၾကည့္မယ္၊ ဥပေဒျပဳေရးကိစၥ ေတြမွာ သမၼတနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၊ ယူဆ ခ်က္ေတြက တရားဝင္ မဟုတ္ဘူး။ ခံု႐ံုးကသာ အတည္ျပဳ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရာမွာ။ ခံု႐ံုးအသစ္က ခုခ်ိန္ထိ အလုပ္လုပ္တာမေတြ႕ရဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ တရားစီရင္ႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာ ရွိေနတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခံု႐ံုးသည္ ျပည္သူေတြေပးတဲ့ လစာကိုယူၿပီး ဘာအလုပ္လုပ္မွ မလုပ္ ဘူး။ ခံု႐ံုးအဖြဲ႕ကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က ၃ ဦး၊ အမ်ိဳး သားလႊတ္ေတာ္က ၃ ဦးနဲ႔ သမၼတက ၃ ဦးေရြးခ်ယ္ ဖြဲ႕စည္းထားတာ ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ မဲစနစ္ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ခ်မယ္ဆိုရင္ သမၼတက ႐ံႈးမယ့္အေနအထားမွာ ရွိေနတယ္” ဟု ဦးေဇာ္ေဌးက ဆိုသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဖြဲ႕စည္းလိုက္ေသာ ေကာ္မရွင္၊ ေကာ္မတီမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ မဟုတ္ဟု ဆိုေသာကိစၥႏွင့္ ပတ္ သက္၍ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရအၾကား ပြတ္တိုက္မႈ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးက အစိုးရတင္ျပခ်က္အတိုင္း လႊတ္ေတာ္ေကာ္မရွင္၊ ေကာ္မတီမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္ ဟု ဆံုးျဖတ္မႈေၾကာင့္ ခံု႐ံုးဥကၠ႒ ဦးသိန္းစိုး အပါအဝင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား ရာထူးမွႏုတ္ထြက္ေပးရသည္အထိ အေျခအေနျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment