Tuesday, January 28, 2014

လူငယ္မ်ား တိုးတက္ရန္ ပညာေရးက႑လိုအပ္ခ်က္မ်ား လႊတ္ေတာ္အမတ္ အမ်ားဆံုးေထာက္ျပ

မင္းမင္း

ႏိုင္ငံအဝွမ္းရွိ လူငယ္မ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ပညာေရးက႑၏ လိုအပ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္သက္ဆိုင္ေနသည္ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး၏ အဆိုကို ဇန္နဝါရီ ၂၇ ရက္က ေဆြးေႏြးစဥ္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ အမတ္အမ်ားစုက ေထာက္ျပၾကသည္။

လူငယ္မ်ား ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ ထိန္းေက်ာင္းတည့္မတ္ေပးရမည့္ ပညာေရးက႑တြင္ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္း ျပည့္စံုမႈမရွိျခင္း၊ ပညာသင္စရိတ္ႀကီးမားမႈ၊ ေကာင္းမြန္သည့္ သင္တန္းေက်ာင္းမ်ား ရွားပါးေနျခင္းႏွင့္ အရည္အခ် င္းျပည့္သည့္ ပညာေရးဝန္ထမ္းရွားပါးမႈတို႔ကို အမတ္မ်ားက ေဝဖန္ေထာက္ျပခဲ့သည္။

လူငယ္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို “အျခားအာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား၊ အာရွႏိုင္ငံမ်ားကဲ့သို႔ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ လူငယ္ဆိုင္ရာ ေကာ္မရွင္၊ ေကာ္မတီ သို႔မဟုတ္ ဝန္ႀကီးဌာနဖြဲ႔စည္းၿပီး ပိုမိုလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္” အစိုးရအားတိုက္ တြန္းထားသည့္ ဧရာဝတီတိုင္းမွ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးခင္ေမာင္ရီ၏ အဆိုကို ေဆြးေႏြးၾကစဥ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အထက္ပါအတိုင္း ေထာက္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ခ်င္းျပည္နယ္၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဆလိုင္းခြဲယန္က “ပညာေရးက ဘဝကို လံုၿခံဳမႈ မေပးႏိုင္ေတာ့ပါလားလို႔ ခံယူေနၾကၿပီ။ လူငယ္မ်ားဟာ ဘြဲ႔လည္းရေရာ ဘာဆက္လုပ္မလဲဆိုတဲ့ အသံဟာ က်ယ္ေလာင္လာပါတယ္” ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ပညာေရးႏွင့္ အလွမ္းကြာေနသည့္ ေက်းလက္ေဒသမ်ားမွ လူငယ္မ်ား၏ အသံကိုလည္း “သတိမမူ၊ ဂူမျမင္ ဟန္ေဆာင္ၾကဖို႔ မသင့္ေလ်ာ္ပါဘူး” ဟု ဦးဆလိုင္းခြဲယန္က ေျပာသည္။

လူငယ္မ်ားအား ႏိုင္ငံတစ္ကာႏွင့္ အဆင့္အတန္းမွီေစရန္ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း၊ သမိုင္း ႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈစာေပမ်ားကို ႏိုင္ငံတြင္းသာမကဘဲ ႏိုင္ငံတစ္ကာတြင္ပါ ေလ့လာေစရန္ လိုအပ္ေနၿပီဟုလည္း မြန္ျပည္နယ္ လႊတ္တာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာဗညားေအာင္မိုးက ေထာက္ျပသည္။

“ပညာေကာင္းေကာင္း သင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္လ ည္း စီးပြားေရးေပါ့။ ႏိုင္ငံေရးလုပ္မယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားဘဝကတည္းက ႏိုင္ငံေရးကိုေလ့လာရမယ္ေလ” ဟု ၎ကေျပာသည္။

လူငယ္ဘဝတြင္ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္သည့္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရရွိမွသာ ေနာင္အနာဂတ္တြင္ ဘက္စံုဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ မည္ဟု လည္း ပဲခူးတိုင္းမွ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေစာေမာ္ထြန္းက ေထာက္ျပသည္။

“ယေန႔လူငယ္၊ ေနာင္ဝယ္လူႀကီး ဆိုသလိုပဲ။ အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာမွာပါ” ဟု ေျပာသည္။

အဆိုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးဝန္ႀကီး ဦးစိုးေမာင္က ျပန္လည္ရွင္းလင္းေသးရာတြင္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ လူငယ့္ေရးရာကိစၥမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေနသည့္အျပင္ ကင္းေထာက္လူငယ္မ်ား ဖြဲ႔စည္းၿပီး လႈပ္ရွားေဆာင္ရြက္ေစျခင္း၊ ဘက္စံုထူးခၽြန္ေက်ာင္းသား/သူမ်ားအား ခ်ီးျမင့္ျခင္းတုိ႔ လုပ္ေဆာင္ေနသ ည္ဟု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ရွင္းျပခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ပညာေရးေလာကတြင္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္းခ်က္၊ သင္ၾကားနည္းစနစ္ မွားယြင္းမႈ၊ က်ဴရွင္စနစ္စသည္တို႔ ခၽြတ္ေခ်ာ္ေနမႈမ်ားအတြက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၀ ရက္က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ေဝဖန္ထားဖူးသည္။

No comments:

Post a Comment