Thursday, May 29, 2014

ခရီးသြား ျပည္သူတို႔၏ အသက္အႏၲရာယ္ လံုၿခံဳေစေရး ဦးထိပ္ထားပါ

ဧရာ၀တီ

ခရီးသည္ ၁၄ ဦးေသဆုံးေစခဲ့ေသာ ရာဇာမင္း ခရီးသည္တင္ယာဥ္ တိမ္းေမွာက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီးေနာက္ ယာဥ္တိုက္မႈ၊ ယာဥ္တိမ္းေမွာက္မႈမ်ား မၾကာခဏ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး အျမန္လမ္းမႀကီး၏ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ အျမန္လမ္းဧရိယာ တုိးခ်ဲ႕သြားရန္ အစုိးရက ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျခင္းသည္ ျပႆနာကို ေရတိုေျဖရွင္းျခင္းသာျဖစ္သည္။ ျပႆနာ၏ အဓိကျဖစ္ေသာ ခရီးသြားျပည္သူလူထု၏ အသက္အႏၲရာယ္ကို လံုျခဳံေစေရး ေရရွည္တြင္ မည္သို႕ စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မည္ဆိုေသာ မူဝါဒႏွင့္ စည္းစနစ္မ်ား ထူေထာင္ေရးကိုမူ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ မၾကားရေသးေခ်။

သမၼတဦးသိန္းစိန္လက္ထက္ ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရး ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ားကို ေျဖေလ်ာ့ေပးလာမႈ၏ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ ျမန္မာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္းသည္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြားမ်ား၊ ခရီးသြားယာဥ္ႏွင့္ ခရီးစီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးေသာ ေအဂ်င္စီမ်ား၊ ဟိုတယ္ တည္းခိုရိပ္သာမ်ားျဖင့္ ေဝစည္ၾကီးထြားလာခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္ လမ္း တံတား အေျခခံအေဆာက္အဦ တည္ေဆာက္ဖြံ႕ျဖိဳးေရး၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ အရည္အေသြး ထိန္းခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ လမ္းစည္းကမ္း ယာဥ္စည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာေစေရးစသည့္ ခရီးသြားလူထု၏ အသက္အႏၲရာယ္ လံုျခံဳေရး ေရွး႐ႈသည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းမ်ားက ကြၽဲ့ကူးေရပါျဖစ္မလာခဲ့ပါ။

ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး အျမန္ လမ္းမႀကီးတြင္ ဧၿပီလ ၁ ရက္မွ ေမလ ၁၃ ရက္အထိ ထိခိုက္မႈေပါင္း ၇၆ မႈ၊ ဒဏ္ရာရသူ ၁၆၉ ဦးႏွင့္ ေသဆုံးခဲ့သူ ၄၈ ဦးရွိခဲ့ၿပီး ေသဆုံးမႈ စံခ်ိန္တင္ခဲ့သည့္ လမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ အျမန္လမ္းမႀကီး စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၂၅ ရက္မွ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၄ ရက္အထိ စာရင္းဇယားမ်ားအရ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈ ၇၃၀ ေက်ာ္၊ ေသဆုံးသူ ၃၈၁ ေယာက္ႏွင့္ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူ ၁၀၀၀ ေက်ာ္လာတာေၾကာင့္ လူအမ်ား ေဝဖန္စရာျဖစ္လာရသည္။ “ေသမင္းတမာန္လမ္းမၾကီး”ဟုပင္ ေခၚေဝၚလာသည့္အထိ နာမည္ပ်က္စရာ ျဖစ္လာသည္။

အစိုးရက လမ္းေကာင္းေၾကာင္းႏွင့္ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈမ်ားသည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၏ တာဝန္သာျဖစ္ေၾကာင္း ကနဦးက ေျပာဆိုခုခံေနရာက ယခုအခါ လမ္းမေကာင္းေၾကာင္း ဝန္ခံေျပာၾကားလာျပီး လမ္း တံတားမ်ား ခ်ဲ႕ရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့ျခင္း၊ ခရီးသြားမ်ားအား အသက္အာမခံ ေဆာင္ခိုင္းျခင္း၊ ျပႆနာေပၚသည့္ ခရီးသြားယာဥ္လုပ္ငန္းကို ပိတ္သိမ္းျခင္း၊ အျမန္လမ္းရဲမ်ားကို လမ္းဥပေဒ စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္အညီ တာဝန္ျပည့္ ထမ္းေဆာင္ေစျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ျခင္းမ်ားသည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအစိုးရတရပ္အေနျဖင့္ တာဝန္ရွိေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳ တံု႕ျပန္လာျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိုးထဲက အေကာင္းဟု ေျပာရမည္။

သို႕ရာတြင္ ယခင္အတိုင္း ေကာက္႐ိုးမီးမျဖစ္ရန္ လိုသည္။ ယခင္ကအတိုင္း မတရားခိုးဝွက္ရယူျခင္းေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ဘ႑ာ အေဟာသိကံ ျဖစ္မသြားရန္ လိုသည္။ ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ မလိုအပ္ဘဲ ျပဳန္းတီးသြားရသည့္ ေငြေၾကးႏွင့္ တိုင္းျပည္၏ အျခားကုန္က်မႈမ်ားသည္ တိုင္းျပည္အတြက္ မည္သည့္ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္းမွ် မဖန္တီး မထုတ္လုပ္ႏိုင္ဘဲ အလဟသျပဳန္းတီးခဲ့႐ုံမက လူ႕အသက္ႏွင့္ ေသြးသား ခႏၶာတို႕ကို ထိခိုက္ဆုံး႐ႈံးရန္ ျဖစ္လာခဲ့ျခင္းအေပၚ ရွက္တတ္ရန္လည္း လိုသည္။ ၾကမ္းၾကဳတ္ရက္စက္တတ္ေသာ ယခင္စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလက္ထက္ ယင္းလမ္းမၾကီးကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့စဥ္ကလည္း ေသြးသား အသက္တို႕ မည္မွ်ထိခိုက္ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္ကိုလည္း မသိရပါ။ သိသာထင္ရွားသည္က လမ္းေၾကာတေလွ်ာက္ ပဲခူး႐ိုးမtေၾကာမွ သစ္ပင္သစ္ေတာမ်ားကား ေျပာင္သလင္းခါခဲ့ျခင္းပင္။ ခ်ဳပ္လွ်င္ အုပ္ခ်ဳပ္သူတို႕၏ အက်ိဳးအျမတ္သာ မတရား ေရွ႕တန္းထားေသာ ညံ့ဖ်င္းသည့္ ဝန္ေဆာင္မႈ ေခတ္ကို လြန္ေျမာက္သင့္ျပီ၊ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား၏ အသက္အႏၲရာယ္ကို လံုျခံဳစြာ ခရီးသြားႏိုင္ေရး ဦးတည္ကာ ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ တာဝန္ခံ အလုပ္လုပ္မည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ယခုမွစ၍ တည္ေထာင္သင့္ျပီဟု တိုက္တြန္းေရးသားလိုက္ရေပသည္။

No comments:

Post a Comment