Saturday, June 28, 2014

အဓိပတိအျဖဴယာဥ္လိုင္း ယာဥ္စီးခႏႈန္းတုိးရန္ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရအဖြဲ႕ထံ တင္ျပ

မုိ႔မုိ႔ၾကည္

သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ (CNG) လံုေလာက္စြာ မရရွိ၍ ဒီဇယ္ဆီျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးေနရေသာ ပါရမီ၊ အဓိပတိ အျဖဴယာဥ္လိုင္း၏ အျမတ္ေငြရရွိမႈ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ယာဥ္စီးခႏႈန္းထားမ်ားကုိ က်ပ္ ၂၀၀ မွ က်ပ္ ၃၀၀ သုိ႔ တုိးျမင့္ႏိုင္ရန္ ရန္ကုန္တိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္႐ံုးသို႔ တင္ျပထားသည္ဟု ဗႏၶဳလပို႔ေဆာင္ေရး ကုမၸဏီလီမိတက္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးမ်ိဳးျမင့္က ဇြန္လ ၂၄ ရက္တြင္ မဇ္ၥိ်မကို ေျပာသည္။

ပါရမီယာဥ္မ်ားကုိ CNG ဓာတ္ေငြ႕ျဖင့္ ေျပးဆြဲပါက ယာဥ္တစ္စီးအတြက္ တစ္ရက္ ကုန္က်ႏႈန္းမွာ က်ပ္ ၁၅,၀၀၀ သာရွိၿပီး ဒီဇယ္ဆီျဖင့္ ေျပးဆြဲရသည့္အခါ တစ္ရက္ကုန္က်ေငြမွာ က်ပ္ ၄၅,၀၀၀ အထိရွိေသာေၾကာင့္ ယာဥ္စီးခႏႈန္းထားကုိ တုိးျမင့္ ေကာက္ခံႏိုင္ရန္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္သည္ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။

“အခုလက္ရွိမွာ တင္သြင္းထားတဲ့ကားေတြက အသစ္ေတြဆိုေတာ့ ယာဥ္စီးခက်ပ္ ၂၀၀ နဲ႔ေျပးဆြဲရင္ အရင္းေၾကဖို႔က ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ယဥ္စီးခကုိ က်ပ္ ၃၀၀ နဲ႔ ေျပးဆဲြခြင့္ျပဳဖုိ႔ ရန္ကုန္တုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္႐ံုးကို တင္ျပထားပါတယ္ ”ဟု ဦးမ်ဳိးျမင့္က ေျပာသည္။

ပါရမီ (အဓိပတိ) အျဖဴယာဥ္လုိင္းကုိ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလမွစတင္၍ ဒီဇယ္အသံုးျပဳေသာ ဘတ္စ္ကား အစီးေရ ၃၅ စီးျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၎က ေျပာသည္။

အဓိပတိ အျဖဴယာဥ္လိုင္းမွာ ပါရမီ-စံျပ ေစ်း-တာေမြ-ဆူးေလ-ၾကည့္ျမင္တုိင္-သီရိမဂၤလာေစ်း- ဘုရင့္ေနာင္-က်ဳိက္၀ုိင္း-ရွစ္မိုင္- ေခ်ာ္တြင္းကုန္း- ပါရမီ -ေျမာက္ဒဂုံလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ ယာဥ္လိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု လိုက္ပါစီးနင္းေလ့ရွိေသာ ခရီးသည္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆြဲေနသည့္ လုိင္းကားမ်ား၏ ၀န္ေဆာင္မႈပံုစံျဖင့္ ယာဥ္စီးခ တုိးျမင့္ေကာက္ခံပါက ခရီးသည္မ်ားက လက္ခံမည္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိတြင္ ယာဥ္စီးခတိုးေကာက္ေသာေၾကာင့္ တုိင္ၾကားသည့္အမႈမွာ တစ္လလွ်င္ ပ်မ္းမွ် ခုနစ္မႈအထိရွိေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယဥ္လုပ္ငန္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီ (မထသ) ၏ ၿမိဳ႕နယ္အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္း ဥကၠ႒ ဦး၀င္းေဇာ္က ေျပာသည္။

“ယာဥ္စီးခ တိုးေကာက္မယ္ဆိုရင္ လက္ရွိအေနအထားမွာ ၀န္ေဆာင္မႈ ဘယ္လိုတိုးျမႇင့္ေပးလဲဆိုတာပဲ ၾကည့္ၾကမွာ။ ဆီေၾကာင့္ ယာဥ္စီးခတုိးေတာင္းတယ္ဆိုတာကို ခရီးသည္ေတြက လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ကားခတစ္ရာေပးထားၿပီး ငါးဆယ္ျပန္မအမ္းလို႔ဆိုၿပီး တိုင္တာေတြေတာင္ရွိတယ္”ဟု ဦး၀င္းေဇာ္က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။

လက္ရွိ မထသယာဥ္လိုင္းတြင္လည္း ဒိုင္နာကားမ်ားမွ မီနီဘတ္စ္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲေျပးဆြဲေပးေနသည့္ ကားအစီးေရ ၇၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း၊ ၎ယာဥ္မ်ားမွာလည္း CNG ဓာတ္ေငြ႕မရရွိေသးသည့္အတြက္ ဒီဇယ္ျဖင့္ ေျပးဆြဲေနရ၍ ယာဥ္ပိုင္ရွင္မ်ားအတြက္ တြက္ေျခမကုိက္ေၾကာင္း ဦး၀င္းေဇာ္က ဆုိသည္။

“၄၈ ကားေတြေတာင္ အဲယားကြန္းဖြင့္ၿပီး ႏွစ္ရာနဲ႔ ေျပးဆြဲေပးေနတာပဲ။ ေစ်းတက္ဖုိ႕မလိုအပ္ပါဘူး။ အဓိပတိ ကားေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကလည္း ညံ့တယ္။ ကားခေစ်းတက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မစီးေတာ့ဘူးေပ့ါ” ဟု အင္းစိန္ျမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္သည့္ Computer Designer တစ္ဦးျဖစ္သူ မငယ္ငယ္က ေျပာသည္။

ယာဥ္စီးခႏႈန္းထား တိုးေကာက္ရန္ ရန္ကုန္တိုင္း ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္႐ံုးသို႔ တင္ျပထားေသာ္လည္း ယင္း႐ံုးက က်ပ္ ၃၀၀ ေကာက္ခံမည့္အစား CNG ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ဇြန္လဆန္းပိုင္းတြင္ သမၼတ႐ံုးသုိ႔ ျပန္လည္တင္ျပေပးထားေၾကာင္း၊ သမၼတ႐ံုးမွ အေၾကာင္းျပန္ၾကားမႈ မရွိေသးဟု ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရအဖြဲ႕မွ တာ၀န္ရွိသူက ေျပာေၾကာင္း ဦးမ်ဳိးျမင့္က ဆုိသည္။

No comments:

Post a Comment