မိခ်မ္းေဝ
အခုတေလာ အမ်ဳိးသမီးေတြ အၾကမ္းဖက္ခံရတာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာသံဆုိသံေတြ စီစီညံညံ ၾကားေနရပါတယ္။
စစ္ျဖစ္ေနတဲ့ နယ္စပ္ေဒသေတြမွာ တုိင္းရင္းသူ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ အေစာ္ကားခံရမႈ၊ မလံုၿခံဳမႈ၊ ဥပေဒနဲ႔ ခုိင္ခိုင္လံုလံု ေျခေျချမစ္ျမစ္ မေျဖရွင္းေပးမႈ စတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ အႏွိမ္ခံဘ၀ေတြကို မီးေမာင္းထုိးျပေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ တရစပ္ ျဖစ္ပ်က္လာပါတယ္။ ဒါေတြအတြက္ စာေစာင္ေတြထဲမွာ၊ အသံလႊင့္မီဒီယာ ေလလႈိင္းထဲမွာ ေရးသားၾက ေျပာဆုိၾက တာေတြ ၾကားသိရေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြဘက္က အားတက္ရပါတယ္။
အမ်ဳိးသမီးေတြ ဘက္ကေရာ ဘာေတြျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရမလဲ။ တခါတုန္းက ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ ဟုိတယ္တခုမွာ က်င္းပတဲ့ အမ်ဳိးသမီးဖိုရမ္တခုကို သတိရမိပါတယ္။ “မီဒီယာထဲက မိန္းမသား” ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အမ်ဳိးသမီးေတြေဟာေျပာၾက၊ စကား၀ုိင္းေဆြးေႏြးၾက ဗီဒီယိုအပိုင္းတုိကေလးေတြျပၾကနဲ႔ သံုးရက္တုိင္တုိင္ပါပဲ။
ပြဲစေတာ့ ပထမဦးဆံုး ေဟာေျပာသူက ဆရာမ ျမေႏွာင္းညိဳပါ။ မီဒီယာထဲက မိန္းမသားေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီစြာ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ေခတ္အစဥ္အဆက္ မီဒီယာထဲမွာ လႈပ္ရွားခဲ့ၾကတာေတြကုိ ေရွးစာဆုိ-ရေ၀ရွင္ေထြး၊ မယ္ေခြ၊ နန္းမေတာ္မျမေလး၊ လႈိင္ထိပ္ေခါင္တင္တို႔ အေၾကာင္းေတြနဲ႔ ထိတို႔ေဟာေျပာသြားပါတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ ဆရာမႀကီး ဒဂုန္ခင္ခင္ေလး၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၊ လူထုေဒၚအမာ၊ ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္တို႔ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့မႈေတြကိုလည္း အက်ယ္တ၀င့္ပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ပရိသတ္ထဲကုိ ေမးခြန္းေမးဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ႐ုတ္တရက္ဆိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မေမးၾကပါဘူး။ ခဏၾကာေတာ့ မုိက္ကရိုဖုန္းက က်မဆီေရာက္လာပါတယ္။ ဆရာမ မိခ်မ္းေ၀ ေမးေပးပါတဲ့။
က်မေမးလုိက္တဲ့ ေမးခြန္းက “ယေန႔ေခတ္ မီဒီယာထဲက မိန္းမသားေတြ စာရိတၱပ်က္ယြင္းလာမႈအေပၚ ဘာေတြ လုပ္ၾကရင္ေကာင္းမလဲလို႔ စဥ္းစားမိၾကရဲ႕လား” ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းပါ။ ခန္းမထဲမွာ အေတာ္ၾကာေအာင္ ပြစိပြစိ အသံေတြ ထြက္လာပါေတာ့တယ္။ မုိက္ကရိုဖုန္း လက္ထဲျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ ဆရာမေမးတဲ့ေမးခြန္းက မရွင္းလို႔ ျပန္ေမးေပးပါတ့ဲ့။ ဒီေတာ့ ျပန္ေမးရပါတယ္။
ဒီေမးခြန္းကုိ ဒီထက္ ရွင္းေအာင္ေမးရရင္ မျဖဴကုိေျပာတာလား၊ မနီကိုေျပာတာလား ျဖစ္ေတာ့မွာေလ။ မီဒီယာဆုိတာ ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတ၊ စာေပ အကုန္ပါတာကိုး။ ေမးခြန္းကို ဆရာမ ျမေႏွာင္းညိဳသာမက ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ေဆြဇင္ထုိက္ကပါ ၀ုိင္းၿပီးေျဖေပးပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ပရိသတ္တေနရာက သတင္းေထာက္မေလးတဦး ထၿပီးေမးပါတယ္။ မီဒီယာထဲက မိန္းမသားတဦး စာရိတၱပ်က္ယြင္းလာတာ သူ႔အလုပ္ကို ထိခိုက္ပါသလားတဲ့။ သူ႔ေမးခြန္းက ေရွ႕က က်မေမးခြန္းကို မထိတထိ ကြန္႔လုိက္တဲ့ ေမးခြန္းပါ။ စာရိတၱပ်က္ယြင္းေပမယ့္ အလုပ္ေကာင္းေနရင္ ေျပာစရာမလုိဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပါ။
ဒီေမးခြန္းကိုေတာ့ အကယ္ဒမီေဆြဇင္ထုိက္က ေျဖပါတယ္။ စာရိတၱပ်က္ယြင္းလာမႈဟာ အစပိုင္းမွာ မသိသာေပမယ့္ ၾကာလာရင္၊ လူသိမ်ားလာရင္ အလုပ္ကုိ ထိခုိက္ႏိုင္တယ္လုိ႔ေျဖပါတယ္။
လူငယ္ေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ တစံုတရာ မာခဲမႈေတြရွိေနတယ္ထင္တယ္။ သတင္းေထာက္မေလးရဲ႕ မ်က္ႏွာဟာ အေတာ္ေလးပဲ တည္တင္းတင္းႏိုင္ပါတယ္။ အလုပ္ေကာင္းရင္ လူရဲ႕စာရိတၱကိုထည့္သြင္းစရာ မလုိဘူးလို႔ပဲ တရားေသ တြက္ထားတာလားေတာ့ မသိဘူး။ ေမးခြန္းအေပၚမွာ ေစာဒကတက္တာ ေကာင္းေပမယ့္ အဲဒီ ေစာဒကဟာ ဘာကုိ အေျခခံလဲဆိုတာလည္း အေရးႀကီးပါေသးတယ္။
ေနာက္တေန႔ ထပ္ေဆြးေႏြးတဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြက ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ အသက္၀င္ပါေသးတယ္။ သတင္းေထာက္ေတြနဲ႔ တုိက္႐ုိက္ ပတ္သက္ပါတယ္။ သတင္းေထာက္ေတြကုိ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားလို႔ သတင္းလုိက္ရာမွာ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ ေနျပည္ေတာ္လုိ ေနရာမ်ဳိးမွာ သတင္းလုိက္တဲ့အခါ ႐ုိးရာျမန္မာ၀တ္စံုနဲ႔မွ ၀င္ခြင့္ျပဳတာမ်ဳိး၊ ဒီအ၀တ္က သူတို႔ရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစတယ္၊ မိန္းကေလးေတြ အျမင့္တက္ၿပီး ဓာတ္ပံုမ႐ိုက္ရ တားျမစ္ထားလို႔ ေယာက္်ားေလး သတင္းေထာက္ေတြနဲ႔ယွဥ္ရင္ သူတို႔မွာ ဓာတ္ပံုေကာင္းေတြမရ၊ ဓာတ္ပံုေကာင္းမရေတာ့ သတင္းေရာင္းတဲ့အခါ တန္ရာတန္ေၾကး မရႏုိင္တာေတြ ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္။
၀တ္စားဆင္ယင္မႈက မိန္းမသားဆုိတဲ့ ဘ၀ဟန္ပန္ကို ပံုေဖာ္ထားတဲ့အခါ အလုပ္တြင္တဲ့အေၾကာင္းေတြ ေဆြးေႏြးၾက (ရင္ဖြင့္ၾက) တာ အလြန္နားေထာင္ေကာင္းသလုိ၊ စိတ္၀င္စားဖြယ္လည္း ေကာင္းပါတယ္။ ႐ုိးရာျမန္မာ၀တ္စံုအစား ေဘာင္းဘီရွည္၀တ္ခြင့္ရရင္ အလုပ္ပုိတြင္မယ့္အေၾကာင္း သူတို႔ဆႏၵကိုလည္း သိခြင့္ရေတာ့ အမ်ဳိးသမီးသတင္းေထာက္ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီကိစၥကုိ ျပန္လည္စဥ္းစားေပးဖို႔ သင့္လွပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ ေစာေစာက မ်က္ႏွာထားတည္တင္းတင္းနဲ႔ သတင္းေထာက္မေလးက မိန္းမသား တေယာက္အေနနဲ႔ သတင္းလုိက္တဲ့အခါ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ကိစၥေတြကုိ ေဆြးေႏြးပါတယ္။ တခါမွာေတာ့ သူဟာ ေယာက္်ားေတြခ်ည္း ေထာင္ခ်ီရွိတဲ့ေနရာကို သတင္းယူဖုိ႔ ေရာက္သြားသတဲ့။ အဲဒီမွာ ညအိပ္ဖို႔ ကိစၥေပၚလာေတာ့ မလွမ္းမကမ္းရြာက လူေတြက မိန္းကေလးတေယာက္တည္း ဒီေနရာမွာ မအိပ္သင့္ေၾကာင္း၊ ရြာမွာ ျပန္အိပ္သင့္ေၾကာင္း ေျပာၿပီး လာေခၚပါသတဲ့။ သူ႔သေဘာဆုိရင္ေတာ့ ရြာကုိမလုိက္သြားဘဲ အဲဒီမွာပဲ အိပ္မွာတဲ့။ ဒါေပမယ့္ ရြာကလာေခၚေနလို႔ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရြာမွာပဲ သြားလုိက္အိပ္လုိက္ပါသတဲ့။
ဒီေနရာမွာ က်မ ၀င္ေျပာလုိက္ပါတယ္။
“ငါ့သမီး ဒီလုိဆံုးျဖတ္တာ မွန္ပါတယ္။ ဟုတ္တယ္၊ ေယာက္်ားေထာင္ခ်ီ ရွိတဲ့ ေနရာမွာ မိန္းကေလးတေယာက္တည္း မအိပ္သင့္ဘူး။ အန္တီတို႔အရြယ္ေတာင္ ပင္လယ္တံငါ ၀တၳဳေရးဖို႔ ၀ါးလတ္-၀ါးတန္း ငါးေလွေတြနဲ႔ ပင္လယ္ထဲ မလုိက္သြား၀့ံဘူး။ ၀ါးလတ္ငါးေလွမွာ ေလွသား ၂၅ ေယာက္ပါၿပီး ၀ါးတန္းငါးေလွမွာ ေလွသား ၄၀ ေယာက္ပါပါတယ္။ ကိုယ္တေယာက္တည္း မိန္းမသားတေယာက္အေနနဲ႔ လုိက္သြားရင္ ပင္လယ္ထဲေရာက္သြားတဲ့အခါ ဘယ္လုိ စိတ္ဓာတ္ေဖာက္ျပန္မႈေတြ ျဖစ္လာမယ္ဆုိတာ မေျပာႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အန္တီ မလုိက္သြားႏုိင္ဘူး။ သူတုိ႔ကလည္း မေခၚဘူး။ သမီးရြာမွာ ျပန္အိပ္တာ မွန္ပါတယ္”
ဒါေပမယ့္ တည္တင္းတင္းကေလးက အခံကုိက အမာထင္ပါရဲ႕။ ဒါမွမဟုတ္ ကြန္႔ခ်င္ၫြန္႔ခ်င္တာ သူ႔နဂုိ ဗီဇထင္ပါရဲ႕။ စကားတခြန္း ေကာက္ေျပာလုိက္ပါတယ္။
“က်မကေတာ့ မေၾကာက္ပါဘူး၊ ေယာက္်ားတေထာင္ မေျပာနဲ႔ တေသာင္းနဲ႔လည္း အိပ္ရဲတယ္။ ဥပေဒသာရွိပါေစ”တဲ့။
သူ႔စကားက လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ အ့ံအားတသင့္ျဖစ္သြားေစတယ္။ အခု ေဆြးေႏြးေနၾကတာ ေၾကာက္ျခင္း မေၾကာက္ျခင္း မဟုတ္ဘူးေလ။ သင့္-မသင့္၊ ေတာ္-မေတာ္ ကိစၥမဟုတ္လား။ ဥပေဒဆုိတာကလည္း ဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္ ခိုင္လံုျပည့္စံုေနလို႔လဲ။ ဘယ္ေလာက္ ခိုင္မာေနလို႔လဲ။ ဘယ္ေလာက္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္လုိ႔လဲ။ ျဖစ္လာရင္ ဥပေဒကေနာက္၊ မိန္းမသားတေယာက္ အရွက္နဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာၿပိဳကြဲမွာက အရင္၊ မိမိရဲ႕ ဘ၀လံုၿခံဳမႈ၊ မိန္းမသား တေယာက္ရဲ႕ ကာယဣေႁႏၵကုိ ထိန္းသိမ္းဖို႔အတြက္ မိမိကုိယ္တုိင္ အသိတမံ၊ ဉာဏ္ေျမကတုတ္ လုပ္ရမွာ မဟုတ္လား။ ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ အသိနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေရွ႕ေဆာင္သြားရမွာ မဟုတ္လား။
သူရဲ႕ ေစာဒကဟာ ေဆြးေႏြး၀ိုင္းကို အက်ည္းတန္သြားေစပါတယ္။ က်မလည္း သူရဲ႕ အတြင္းစိတ္ကုိ လွစ္ခနဲ ျမင္လုိက္ရလုိ႔ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဆက္လက္ေဆြးေႏြး ခ်င္စိတ္ေတာင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။
ေနာက္တေန႔မွာေတာ့ ဆရာမဂ်ဴးက မီဒီယာထဲမွာ မိန္းကေလးေတြကို အသံုးခ်ၿပီး ေၾကာ္ျငာေနတဲ့ ကိစၥေတြကုိ ေဆြးေႏြးသြားပါတယ္။ မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ကုိယ္ကာယဟာ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ အသံုးခ်ခံ ပစၥည္းတခုလား။ ဥပမာ-ေမာ္ေတာ္ကား ေၾကာ္ျငာေတြမွာ မိန္းကေလးေတြ စကပ္တိုတုိ၊ ရင္ဘတ္ေပၚေပၚ အ၀တ္အစားမ်ဳိးေတြနဲ႔ ဆြဲေဆာင္တာမ်ဳိး အေပၚ ကာယကံရွင္ကိုယ္တိုင္ကပဲ ဒီေၾကာ္ျငာမ်ဳိး ႐ိုက္- မ႐ိုက္ ဆံုးျဖတ္ရမွာပါ။ ေငြရတုိင္း မလုပ္သင့္ဘူး ဆုိတဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြက အလြန္ပဲ တန္ဖိုးရွိပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေန႔ ညေနပိုင္းတေလွ်ာက္လံုးမွာေတာ့ အိမ္တြင္းအၾကမ္းဖက္မႈကုိ အေျခခံတဲ့ စကား၀ုိင္းကလည္း မိန္းမသားေတြ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ပို႔ခ်ေနသလုိ ေကာင္းမြန္တဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲကေလးပါ။ ေနာက္ဆံုး အစီအစဥ္ျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ တုိးတက္အျမင္ရွိဖုိ႔၊ ပညာတတ္ျဖစ္ဖို႔၊ အိမ္တြင္းမွာပဲ အိမ္မႈကိစၥနဲ႔ အခ်ိန္မကုန္ေစဘဲ ပရဟိတ အသင္းအပင္းအဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ၀င္လုပ္ဖို႔ တုိက္တြန္းႏိႈးေဆာ္တဲ့ ေဟာေျပာခ်က္ေတြ ၾကားရပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေဟာေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မိန္းကေလးေတြဟာ အသက္အရြယ္ႏုနယ္တဲ့ အရြယ္ကေလးေတြပါ။ သူတုိ႔ဟာ ၾကက္တူေရြးစာခ်၊ ေဆးကုမၸဏီေတြက အေရာင္း၀န္ထမ္းေတြလုိ NGO တခုခုကေန ေလ့က်င့္ေပးလုိက္တဲ့ အတုိင္း ကရားေရလႊတ္ ေျပာေတာ့တာပါ။
မိန္းမေတြ အိမ္တြင္းပုန္းမေနပါနဲ႔။ အျပင္ထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကပါ။ တုိးတက္မႈ ေဖြရွာၾကပါ။ ေယာက္်ားေတြ ေခ်ာင္ထိုး ထားတုိင္း ေခ်ာင္ထုိး မခံပါနဲ႔ဆုိတဲ့ သေဘာထားေတြပါတဲ့ စကားမ်ဳိး ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ေျပာသြားပါတယ္။
ေဟာေျပာခ်က္တေနရာမွာ ေယာက္်ားေတြကို မီးဖုိေခ်ာင္ ၀င္ခုိင္းရမယ္ဆုိတာမ်ဳိး သေဘာေတြ ပါသြားတဲ့အတြက္ ပရိသတ္ထဲက (တက္လာတဲ့ လက္တဆုပ္စာေယာက္်ားေတြထဲက) တေယာက္က ေတာ္ေတာ္ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ထေဆြးေႏြးတာၾကားရပါတယ္။
အဲဒီေန႔က တေန႔လံုး ေဟာေျပာခ်က္ေတြဟာ ေယာက္်ားမေကာင္းေၾကာင္း ဦးတည္ၿပီး ေျပာေနသလုိ ျဖစ္သြားတာ အမွန္ပါပဲ။ ေယာက္်ား မေကာင္းေၾကာင္းေတြခ်ည္း ဆက္တိုက္ၾကားရေတာ့ နားထဲမွာပူသြားၿပီး တဖက္ေစာင္းနင္း ျဖစ္ေနၿပီလို႔ ခံစားသိရွိလုိက္ပါတယ္။ တကယ္ဆုိ ဒီကိစၥက နည္းနည္းႏူးည့ံသိမ္ေမြ႕ၿပီး အႏုပညာဆန္ရမယ့္ ကိစၥပါ။
မိန္းမေတြ အိမ္ျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္သင့္ေပမယ့္ ဒီလုိ အရမ္းကာေရာ ဆြဲမထုတ္သင့္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အိမ္တေဆာင္မွာ အိမ္ရွင္မက အဓိကအခ်ဳပ္ ျဖစ္ေနလုိ႔ပါ။ မီးဖိုေခ်ာင္ဟာ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။ တအိမ္လံုးရဲ႕ က်န္းမာေရးကို မီးဖုိေခ်ာင္က ထိန္းထားပါတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႔ ျပည့္စံုေကာင္းမြန္တဲ့ အစားအစာကုိ စားေသာက္ရမွ အိမ္သားေတြရဲ႕ က်န္းမာႀက့ံခိုင္မႈကုိ အေထာက္အကူျဖစ္မယ္။ က်န္းမာမွ က်န္တဲ့ စီးပြားေရး လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး အလုပ္ေတြ လုပ္ႏုိင္မယ္။
တခုပဲရွိပါတယ္။ အိမ္ရွင္မကို အျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္ေစခ်င္ရင္ အိမ္ရွင္မရဲ႕ အလုပ္တာ၀န္ေတြကို ခြဲေ၀ယူၾကရပါမယ္။ ေရ၀ုိင္းခပ္ေပးတာမ်ဳိး၊ သန္႔ရွင္းေရး ကူလုပ္ေပးတာမ်ဳိး၊ လင္ေယာက္်ားက ေစ်းသြားတာ၀န္ယူေပးတာမ်ဳိး၊ သို႔မဟုတ္ ကေလးက်ဴရွင္ႀကိဳေပးတာမ်ဳိး၊ သားသမီးေတြနဲ႔လင္ေယာက္်ားက အိမ္တေဆာင္ရဲ႕ တာ၀န္ကို ခြဲေ၀ယူၾကမယ္ဆုိရင္ အိမ္ရွင္မဟာ အိမ္ကိုထားၿပီး အျပင္ထြက္လုိ႔ရပါၿပီ။
ဒီလုိတာ၀န္ခြဲေ၀ယူဖုိ႔ ဆႏၵျဖစ္ေပၚလာေအာင္ သူတို႔မွာ နဂိုအသိမရွိဘူးဆုိရင္ အိမ္ရွင္မကပဲ ေျပာဆုိစည္း႐ံုးရမွာပါ။ မိန္းမတေယာက္ဟာ လင္ေယာက္်ားရဲ႕ လုိက္ေလ်ာကူညီမႈမပါဘဲ အိမ္ျပင္ထြက္ အလုပ္လုပ္လို႔ မရပါဘူး။
ၿပီးေတာ့ အေမ (အိမ္ရွင္မ) တေယာက္ရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ စာဖြဲ႕လုိ႔မဆံုးေအာင္ က်ယ္ေျပာလွပါတယ္။ က်မရဲ႕ သေဘာထားကုိ ေျပာရရင္ေတာ့ မိန္းမသားျဖစ္ရတဲ့ဘ၀ကို တခါမွ မသိမ္ငယ္ဖူးပါ။ အေမဘ၀ကုိ ရလာတဲ့အခါမွာ အေမျဖစ္ခြင့္ေပးတဲ့ ဘုရားသခင္ကို ေက်းဇူးအထပ္ထပ္တင္မိပါတယ္။ အေမဆုိတဲ့ ႀကီးျမတ္မႈလက္ေဆာင္အတြက္ ဂုဏ္ယူမဆံုးဘူး။ ကေလးေမြးရ၊ မေမြးခင္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ရတာေတြ အတြက္လည္း တခါမွ ညည္းညဴျခင္းမျပဳခဲ့ဘူး။ င့ါႏွယ္ေနာ္- ငါမွ ဒါေတြလုပ္ေနရပေလ လို႔ ၿငိဳျငင္စိတ္မျဖစ္မိဘူး။
ရရွိလာတဲ့ မိန္းမသားဘ၀ကုိ တန္ဖုိးထားတယ္။ မိန္းမေတြရဲ႕ ျပဳဖြယ္ကိစၥမွန္သမွ်ကို သမုိင္းေပးတာ၀န္အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ေက်ပြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္။ သမီးေကာင္း အျဖစ္ေနခဲ့သလုိ အေမေကာင္းျဖစ္ေအာင္လည္း အားထုတ္တယ္။ ေယာက္်ားေတြကုိ ေလးစားတယ္။ ေယာက္်ားေတြရဲ႕ လုပ္အားစြမ္းရည္အေပၚ ခ်ီးပဖို႔ ၀န္မေလးဘူး။ က်မတို႔ မိန္းမသားေတြရဲ႕ရင္ထဲ ေယာက္်ားမုန္း၀ါဒေတြ မစြဲသြားဖို႔ လိုပါတယ္။
ေလာကႀကီးမွာ က်ားနဲ႔မ အျပန္အလွန္ တည္ေဆာက္ က်ားကန္မႈေတြနဲ႔ ရွင္သန္ေနတဲ့အတြက္ နားလည္မႈေတြနဲ႔ ေဖးကူေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဟာေျပာမႈေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ေနရၾကဦးမွာပါ။ ဒီလုိလုပ္တဲ့အခါ စကားအသံုးအႏႈန္း၊ အေတြးအေခၚ အယူအဆ၊ ရပ္တည္မႈ သေဘာထား စတာေတြအတြက္ စကားလံုးေရြးခ်ယ္မႈ၊ ေဟာေျပာမႈစြမ္းရည္၊ ၾကက္တူေရြးစာခ် ကရားေရလႊတ္ေျပာႏုိင္တုိင္း ေဟာေျပာေကာင္းသူတဦး မဟုတ္ႏိုင္ ဆုိတာေတြကုိ ခ်ိန္ဆၿပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ထိန္းမတ္ေျပာဆုိတတ္ဖို႔ ေလ့က်င့္ၾကရပါဦးမယ္။
လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ သူခ်စ္တဲ့ မုိက္ကယ္အတြက္ လွ်ာရင္းျမက္ေစမယ့္ ဟင္းတခြက္ ခ်က္ေပးခဲ့ဖူးတယ္ဆုိတာ မေမ့ၾကေစခ်င္ဘူး။
မိန္းမသားေတြရဲ႕ ဘ၀ဟန္ပန္ ေနသားတက်လွပၾကပါေစ။
မိခ်မ္းေဝသည္ ‘ကမာရင္ကြဲ ႏွင့္ အျခားပင္လယ္ ဝတၳဳမ်ား’ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသား စာေပဆုကို၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္က ရရွိခဲ့သည္။ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္၊ လံုးခ်င္းဝတၳဳရွည္ႏွင့္ ခရီးသြားစာေပ စုစုေပါင္း အုပ္ေရ ၂၀ ေက်ာ္ေရးသား ျဖန္႔ခ်ိျပီးျဖစ္သည္။ သူ၏ ပင္လယ္ အထူးျပဳ ေရးသားေသာ ဝတၳဳမ်ားမွာ ပရိတ္သတ္၏ အထူးႏွစ္ၿခိဳက္ျခင္းကို ခံရသည္။
No comments:
Post a Comment