Sunday, July 27, 2014

ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္း ရထားလမ္း လူထုက ဆန္႔က်င္မည္ဆိုပါက ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ေလးစားမည္ဟု တ႐ုတ္သံအမတ္ ေျပာ

တင္ဇာေအာင္၊ ေကဇူး

စီမံကိန္းရပ္တန္႔ၿပီဟု သတင္းမ်ားထြက္ေပၚေနေသာ ေက်ာက္ျဖဴ-ကူမင္းရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ျပည္သူလူထုက ဆန္႔က်င္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရကလည္း မေထာက္ခံဟုဆိုပါက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ျပည္သူလူထုႏွင့္ အစိုးရ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ားကို ေလးစားမည္ျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံဆိုင္ရာ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏုိင္ငံ သံအမတ္ Mr. Yang Huolan က ဇူလိုင္ ၂၄ ရက္က ေျပာၾကားလုိက္သည္။

တ႐ုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ သံအမတ္ႀကီးက ၎၏ေနအိမ္တြင္ ျပည္တြင္းျပည္ပ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ ယင္းကဲ့သို႔ ေျပာၾကားလုိက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အဆုိပါစီမံကိန္းကို မည္သည့္အတြက္ ဆန္႔က်င္သနည္းဆိုသည္မွာလည္း စဥ္းစားရမည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။

သံအမတ္ Mr. Yang Huolan က “ဒီစီမံကိန္းကို တ႐ုတ္ကပ ယ္ခ်လုိက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူ ေထာက္ခံရင္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္လုိ႔ရပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းက ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြက္သာမကဘဲ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးက ျပည္သူေတြအတြက္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ေလးစားပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ တစ္ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ အျပန္အလွန္ဆက္ဆံမႈ၊ အေထာက္အကူျပဳမႈမ်ားရွိမွ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရွိမည္ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။

ေက်ာက္ျဖဴ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အတြက္ ဆက္သြယ္မည့္ လမ္းေၾကာင္ းမရွိပါကလည္း အဆင္ေျပမည္မဟုတ္ဟု ေၿပာၾကားခဲ့ၿပီး ရထားလမ္းစီမံကိန္းကို ေဒသခံမ်ားကဆန္႔က်င္သည္လား၊ လူအခ်ဳိ႕က ဆန္႔က်င္သည္လားဆိုသည္ကို စဥ္းစားစရာျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆိုသည္။

ေက်ာက္ျဖဴေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႕မွ ဦးထြန္းလြင္က “ေဒသခံေတြအေနနဲ႔ ရထားလမ္းေဖာက္မယ္ဆိုတာ သတင္းစကားအေနနဲ႔ပဲ ၾကားတယ္။ အစိုးရက တရား၀င္ ေျပာတာ မရွိေသးဘူး။ ရထားလမ္းကုိ သာမန္ျပည္သူေတြကေတာ့ ေကာင္းတယ္၊ ဆိုးတယ္ မေ၀ဖန္ဘူး”ဟု မဇၩိမကုိ ေျပာသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္ရွိ လူမႈအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးသြားရန္ အစီအစဥ္ရွိသည္ဟုလည္း သံအမတ္ႀကီးက ဆိုသည္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္၊ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ထုတ္လုပ္ေရး၊ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ပုိက္လုိင္း စီမံကိန္းမ်ားရွိေသာ ေက်ာက္ျဖဴႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကူမင္းၿမိဳ႕ကုိ ခ်ိတ္ဆက္မည့္ အဆုိပါမီးရထားလမ္းကုိ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၀ ဘီလီယံခန္႔ အကုန္အက်ခံ တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္သည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလက တ႐ုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ေသာ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာအရ သုံးႏွစ္အတြင္း ရထားလမ္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည္ဟု ပါရွိေသာ္လည္း လက္ရွိအခ်ိန္ထိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေပ။

ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ မီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီျဖစ္ေသာ China Railway Engineering Corporation (CREC) တုိ႔က အဆုိပါမီးရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့ၿပီး ရခိုင္ျပည္နယ္၊ မႏၱေလးတုိင္း၊ မေကြးတုိင္း၊ ရွမ္းျပည္နယ္တို႔ကို ျဖတ္၍ေဖာက္လုပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တုိင္းႏွင့္ျပည္နယ္မ်ားကုိ ျဖတ္သန္းသြားမည့္ မီးရထားလမ္းသည္ ၈၆၈ ကီလုိမီတာ ၅၃၉ မုိင္ ရွည္လ်ားမည္ျဖစ္ၿပီး လူစီးရထားႏွင့္ ကုန္တင္ရထားမ်ားသြားႏုိင္မည္ဟု ဆုိသည္။

No comments:

Post a Comment