Saturday, August 30, 2014

ႀကိဳးတိုက္ ဋီကာ (၁၄)

လင္းသန္

အင္းစိန္ေထာင္ ႀကိဳးတိုက္ထဲမွာ ႀကိဳးသမားဘဝကေန ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔က စၿပီး ကြ်န္းသမားဘဝကို ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္းသမားဆိုတာ တခ်ိန္ကလို ပင္လယ္ထဲက ကြ်န္းတကြ်န္း ေပၚမွာ မဟုတ္ေပမယ့္ ဒုကၡပင္လယ္ထဲက ရွင္သန္ျခင္း ႀကိဳးတိုက္ကြ်န္းေပၚကေန တသက္တကြ်န္းျပစ္ဒဏ္ ေျပာင္းလဲခံစားရတာကို ဆိုလိုပါ တယ္။

တသက္တကြ်န္းဆိုတဲ့ ျပစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ တခ်ိန္က ေထာင္က လြတ္ရက္မရွိ အနာဂတ္မဲ့ အေျခအေနဆိုးကေန အလင္းေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ျမင္ခြင့္ရခဲ့တာပါပဲ။

ဒီေတာ့ ရွင္သန္ျခင္း အတြက္ စိတ္ခြန္အားလည္း ပိုရွိလာခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္တေန႔၊ ဘယ္ေတာ့မွန္း မသိရတဲ့ တေန႔ ေထာင္က ျပန္ထြက္ရမယ္ ဆိုတဲ့ အသိက တန္ခိုးႀကီးလာတယ္။

ဒီ စိတ္တန္ခိုးက ႀကိဳးသမားတျဖစ္လဲ က်ေနာ့္ ဘဝကို တမ်ိဳး ပံုသြင္းတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ အငံ့လင့္ဆံုး ျဖစ္တဲ့ စာဖတ္ျခင္း ေတြနဲ႔အတူ သတင္းငတ္တာေတြ အဆာေျပဖို႔ သတင္းေတြ ထုတ္ျပန္ေပးေနတဲ့ ေရဒီယိုတလံုး အရမ္း လိုခ်င္ခဲ့တယ္။

ဒီ ကိစၥကို ၃ တိုက္မွာ ရွိေနတဲ့ က်ေနာ့္ အမႈတြဲ ကိုမ်ိဳးမင္း (မၾကာခင္က ကြယ္လြန္)၊ ကိုမင္းဇင္တို႔နဲ႔လည္း တိုင္ပင္ျဖစ္ တယ္။ ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားခ်ည္း သပ္သပ္ထားတဲ့ ၃ တိုက္ဆိုတာက ေထာင္ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ စည္း႐ံုးတဲ့ ေနရာမွာ အကန္႔အသတ္ ရွိေလေတာ့ ႀကိဳးတိုက္မွာ ေနတဲ့ က်ေနာ္က ဒီကိစၥကို တာဝန္ယူလိုက္တယ္။

မွတ္မွတ္ရရ ကိုမ်ိဳးမင္းက တေထာင္စိုက္တယ္။ က်န္တာ က်ေနာ္စိုက္မယ္ဆိုၿပီး တာဝန္ယူခဲ့တယ္။

အိမ္က ေထာင္ဝင္စာက တဆင့္ေပးတဲ့ ေဆးလိပ္တို႔ ဟင္းတို႔ ေရာင္းရေငြေတြ၊ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး လက္ရက္ျခင္း၊ သိုးေမႊးအိတ္ ရက္ၿပီး ေရာင္းလို႔ရတဲ့ ေငြေတြကို စာဖတ္ဖို႔ စာအုပ္ဝယ္ၾကတယ္။ ဥပမာ တခ်ိန္က ႏြယ္နီ မဂၢဇင္း တအုပ္ကို အျပင္မွာ ဆယ္ဂဏန္းပဲ ေပးရခ်ိန္ ေထာင္ထဲမွာ ၂၀ဝ က်ပ္ ေပးဖတ္ေန ခဲ့တယ္။ အဲဒီကေန ႏိုင္ငံတကာ ဗဟုသုတေတြ ရတယ္။ စာအုပ္ဆိုလို႔ တအုပ္လံုးကို ဇိမ္ရွိရွိနဲ႔ ဖတ္ရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တရြက္ခ်င္း၊ တပိုင္းခ်င္းစီကို တိုက္ေတြ လွည့္ၿပီး ဖတ္ၾကရတာပါ။

အခုလည္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ သတင္းေတြ အတြက္ စုထား၊ သိမ္းထားတဲ့ ပိုက္ဆံထဲက ေရဒီယို ဝယ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ လိုက္တယ္။

ဒါနဲ႔ က်ေနာ့္ကို ခ်စ္ခင္ယံုၾကည္တဲ့ ေထာင္ဝန္ထမ္း တေယာက္နဲ႔ ဒီကိစၥ စကား ေျပာၾကတယ္။ သူကလည္း အိုေကလို႔ ေျပာတယ္။

ဒါနဲ႔ လက္ထဲရွိတဲ့ ပိုက္ဆံေလးနဲ႔ အဲဒီေထာင္ ဝန္ထမ္းကို ပစၥည္း (ၾကက္တူေရြး) ေစ်းႏႈန္းေတြ စံုစမ္းဖို႔ အခ်က္အလက္ ေတြ ေသခ်ာေမးလာဖို႔ မွာလိုက္တယ္။

သူကလည္း အေတာ္စိတ္ခ်ရတဲ့ ဝန္ထမ္း၊ တိက်စြာ အလုပ္ လုပ္တတ္တဲ့ ဝန္ထမ္းဆိုေတာ့ ၃ ရက္ၾကာတဲ့ အခါ သူက စာရင္း အတိအက်နဲ႔ ဘယ္အမ်ိဳးအစားက ဘယ္ေလာက္၊ ဘာလိုင္းေတြ ရတယ္ စသျဖင့္ အေသအခ်ာ ေရးမွတ္ လာတယ္။

ေရဒီယို ေရာက္လာရင္ သိမ္းဖို႔၊ ဝွက္ဖို႔ အတြက္ ျပင္ဆင္ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ ဓာတ္ခဲေရဒီယို တလံုးကို မွာလိုက္တယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံလုပ္ ဓာတ္ခဲေရဒီယို အမ်ိဳးအစား အေတာ္မ်ားမ်ားကလည္း ေစ်းကြက္ထဲ ေပါေနခ်ိန္ပါ။ ထိုင္ဝမ္ ႏိုင္ငံလုပ္ SANYO အမ်ိဳးအစား လိုင္းတို၊ လိုင္းလတ္ေတြ ဖမ္းလို႔ရတဲ့ က်ပ္ ၉၈၀ တန္ ဓာတ္ခဲ ေရဒီယို တလံုးကို မွာယူခဲ့တယ္။ ေနာက္ေန႔ ညပိုင္းမွာပဲ အဲဒီေရဒီယိုေလးကို ေထာင္ဝန္ထမ္းက က်ေနာ့္ အခန္းကို လာေပးသြားတယ္။

ေထာင္ထဲမွာ ေရဒီယိုတလံုး သြင္းဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ကူပါဘူး။ ဒါက စြန္႔စားမႈႀကီး တခုပါ။ အကယ္လို႔ ေထာင္ဝန္ထမ္းက ေထာင္အဝင္ ဘူးဝကေန အဆင့္ဆင့္ ရွာေဖြေရးေတြကိုလည္း ျဖတ္ေက်ာ္ လာခ်ိန္မွာ အမွားအယြင္း ျဖစ္ခဲ့ရင္ သူလည္း ေထာင္က်ခံရႏိုင္သလို ပစၥည္းမွာတဲ့ က်ေနာ္လည္း ေနာက္တမႈထပ္တိုးမွာ ေသခ်ာေပါက္ပါပဲ။

ပစၥည္း သြင္းလာတာမွာ ကံေကာင္းျခင္းေတြနဲ႔ အကုန္ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခန္းေထာင့္နား ေရဒီယိုကို နားၾကပ္ေလး တပ္ၿပီး စမ္းၾကည့္တယ္။ လိုင္းဆြဲအားလည္း ေကာင္းတယ္။ ျမန္မာသတင္းေတြ တင္ျပေနတဲ့ ဘီဘီစီ၊ ဗီအိုေအ စတဲ့ ေရဒီယို အသံလႊင့္ဌာနေတြက လႊင့္သမွ်ကို ဖမ္းလို႔ရတယ္ ဆိုေတာ့ ေထာင္တြင္း အဆာေလာင္ အငတ္မြတ္ဆံုး ကိစၥကို ေျဖသိမ့္ႏိုင္ၾက ေတာ့မည္။

ဒါေပမယ့္ ရာဇဝတ္ အက်ဥ္းသားေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြနဲ႔ ေဘာက္ဆင္း၊ အၿမဲဆင္း အက်ဥ္းသားေတြ အလြယ္တကူ ဝင္ထြက္သြားလာ ေနၿပီး အခြ်န္အတက္၊ အပ္လို႔ေခၚတဲ့ သတင္းေပး ေတြလည္း ရွိေနတဲ့ ႀကိဳးတိုက္ ထဲမွာ ဒီေရဒီယို အသံုး ျပဳဖို႔ဆိုတာ အႏၲရာယ္က အခ်ိန္မေရြး က်လာႏိုင္တာမို႔ ၃ တိုက္က အမႈတြဲ ကိုမ်ိဳးမင္းနဲ႔ ကိုမင္းဇင္ တို႔ဆီကို ပို႔ေပးလိုက္တယ္။

ဒါနဲ႔ ၃ တိုက္ကေန တဆင့္ သတင္းေတြကို နံနက္ေရခ်ိဳးဆင္းခ်ိန္ လူႀကံဳနဲ႔ ေပးပို႔လာတဲ့ ေထာင္တြင္း သတင္းစာ ေတြက တဆင့္ ေန႔စဥ္ သတင္းေတြ သိလာၾကရတယ္။

အဲဒီတုန္းက ေထာင္တြင္း သတင္းစာဆိုတာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြၾကား လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆက္သားေတြနဲ႔ တိုက္ေတြ တတိုက္ခ်င္း စုန္ခ်ည္၊ ဆန္ခ်ည္ ကူးသန္းၿပီး သြားလာေနခဲ့ၿပီ။ ဒီေထာင္တြင္း သတင္းစာကို အဓိက စီစဥ္သူ တဦးကေတာ့ မၾကာေသးခင္က ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ဟံသာဝတီ သတင္းစာဆရာႀကီး ဦးဝင္းတင္ပါပဲ။

ဒီလို ေထာင္တြင္း သတင္းစာေတြနဲ႔ အတူ လြတ္လပ္မႈေတြ ဖန္တီး ရယူလာၿပီး စာေစာင္ေတြ ထုတ္ၾက၊ မွတ္တမ္းေတြ ေရးၾကတဲ့ စြန္႔စားမႈေတြက တိုက္ဝန္းထဲမွာ အေတာ္ ေျခဆန္႔လာႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွစြာဘဲ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ရဲ႕ တေန႔မွာေတာ့ ေရဒီယို ပ်က္တာကို ျပင္ဆင္ဖို႔ သူခိုးႀကီး ျမင့္သိန္း ဆိုသူကို အကူအညီ ေတာင္းရာကေန အဲဒီ ေရဒီယိုကို အသည္းအသန္ ရွာေဖြေရးေတြ လုပ္ၿပီး ရွာပါေလ ေရာ။

ကိုမ်ိဳးမင္းကလည္း ေသခ်ာဝွက္ထားရင္း ေနာက္ဆံုး ေတာင္ယာထဲမွာ ျမႇဳပ္ထားတဲ့ ေရဒီယိုကို ေထာင္ အာဏာပိုင္ ေတြက မိသြားခဲ့တယ္။ ကိုမ်ိဳးမင္း ကိုလည္း တိုက္ေျပာင္းၿပီး ျပစ္ဒဏ္ထားလိုက္တယ္။ ေထာင္ဝင္စာလည္း ပိတ္လိုက္ၿပီ။

အခုလို ေထာင္တြင္းမွာ ေရဒီယို တလံုး သိမ္းဆည္း မိတယ္ ဆိုေတာ့ ေထာင္တြင္း တာဝန္ယူေနတဲ့ စစ္ေထာက္ လွမ္းေရးေတြနဲ႔ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြလည္း ေခါင္းမီးေတာက္ကုန္ၿပီ။ သူတို႔ လံုၿခံဳေရး ညံ့ဖ်င္းလို႔ ဒီေရဒီယိုက ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ လက္ထဲ ေရာက္လာတာ ဆိုေတာ့ အမႈက သူတို႔ကိုပါ လာပတ္ေတာ့မယ္။

ဒါနဲ႔ အဲဒီတုန္းက ေထာင္အာဏာပိုင္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ကိုယ္စားလွယ္ၾကားမွာ ညႇိႏိႈင္းမႈေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ကိုမ်ိဳးမင္းကို မူလ ထားရွိတဲ့ ၃ တိုက္ကို ျပန္ပို႔ေရး ေတာင္းဆိုၾက တာကို ပထမ လက္မခံခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း လက္ခံလိုက္တယ္။

ညႇိႏိႈင္းရင္းနဲ႔ ေတာင္ယာထဲက သိမ္းမိတဲ့ ေရဒီယိုက ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေဟာင္းႏြမ္း သံုးမရေတာ့တဲ့ ေရဒီယိုစုတ္ တလံုး အျဖစ္ ကူးေျပာင္းသြားပါ ေတာ့တယ္။

အဲဒီေရဒီယိုေလး ဘဝဇာတ္သိမ္းသြားေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြရဲ႕ ေထာင္တြင္း သတင္းစာကေတာ့ ရပ္ မသြားခဲ့ ပါဘူး။ ထိုစဥ္က တိုက္ဝန္းထဲ မွာ ၾကက္တူေရြးေခၚ ေရဒီယိုေတြက တေကာင္မက ရွိေနခဲ့လို႔ ပါပဲ။ ပံုမွန္ အတိုင္း ေထာင္တြင္း ၾကက္တူေရြးေတြ ဆီက ေပးပို႔လာတဲ့ သတင္းေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္ေထာင္တြင္း သတင္းစာက ပံုမွန္ ျဖန္႔ေဝ ေနခဲ့ပါတယ္။

တခါတရံ သတင္းစာပို႔တဲ့ သူရဲ႕ အခက္အခဲ ျဖစ္တာမ်ိဳး ေတြေၾကာင့္ ေရခ်ိဳးဆင္းခ်ိန္ေလး အေျပးအလႊား ၃ တိုက္ သံဆူးႀကိဳးနား ကပ္ၿပီး သတင္းေတြကို နားေထာင္ရတယ္။ စိတ္ထဲက မွတ္လာတဲ့ သတင္းေတြကို ပလတ္စတစ္နဲ႔ ထံုးသုတ္ထားတဲ့ နံရံေပၚ တုတ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ကပ္ေရးၿပီး ႀကိဳးတိုက္ ထဲမွာလည္း အဆင္ေျပသလို ျဖန္႔ရတယ္။

ဦးေႏွာက္ေတြ ေသသြားေစဖို႔ သတင္းေတြကို ဖံုးဖိျဖတ္ေတာက္ ထားခဲ့ေပမယ့္ ၾကက္တူေရြး အကူအညီနဲ႔ ျမန္မာနဲ႔ ကမၻာတဝန္းက ေန႔စဥ္ျဖစ္ပ်က္ ေနတာေတြကို အက်ဥ္းေထာင္တြင္း၊ သံတိုင္ၾကားက လူေတြ သိခြင့္ရ ၾကရတယ္။

တခ်ိန္ကေတာ့ ေထာင္ဝင္စာ မိသားစုေတြက တခြန္းစ၊ ႏွစ္ခြန္းစ ေျပာသြားတဲ့ သတင္းတခ်ိဳ႕နဲ႔ ေစာင္းပါး ရိပ္ျခည္ သတင္း အစအနေလးေတြနဲ႔ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ ေနရတဲ့ သတင္းမွ်ေဝျခင္း ေတြကေန သတင္းဌာနႀကီး ေတြဆီက ေလလိႈင္းထဲက သတင္းေတြဟာ နံရံ၊ တံတိုင္းေတြနဲ႔ သံတိုင္ေတြေနာက္က ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြဆီ တိုးတိုး တိတ္တိတ္ ေရာက္ေနခဲ့ရလို႔ စိတ္ခြန္အားေတြ ျဖစ္ရတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြဟာ အျပင္က ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး စတဲ့ အေျခအေနေတြ အေပၚ နီးစပ္ရာနဲ႔ ေဆြးေႏြး ျဖစ္ၾကတယ္။ အျမင္ေတြ ဖလွယ္ၾကနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြ မသိေအာင္ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ စကားဝိုင္းေလးေတြထိ အဆင့္ျမႇင့္လာခဲ့ၾကတယ္။

ေထာင္တြင္း အေျခအေနေတြကလည္း တေန႔ ေရႊ၊ တေန႔ ေငြ ဆိုသလို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲ တတ္ပါတယ္။ ထူးျခားတာ တခုက အျပင္ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနနဲ႔ ေထာင္တြင္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြရဲ႕ ေနမႈထိုင္မႈဟာ တိုက္႐ိုက္ ခ်ိတ္ဆက္ ေနတာပါပဲ။

ေထာင္ျပင္ပ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနမွာ စစ္အစိုးရက ႏိုင္ငံတကာကို အမ်ိဳးမ်ိဳး လိမ္ညာၿပီး ေပ်ာ့ေပ်ာင္း ျပခ်ိန္ ေတြမွာ က်ေနာ္တို႔လည္း ေထာင္ထဲမွာ အနည္းငယ္ေတာ့ အေနေခ်ာင္ ပါတယ္။ အဲ … အျပင္က ႏိုင္ငံေရး အတိုက္အခံေတြကို ဖိၿပီ၊ ႏွိပ္ကြပ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ေထာင္ထဲက က်ေနာ္တို႔လည္း အေနက်ပ္ေတာ့တာပါပဲ။

သိပ္မၾကာပါဘူး၊ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ထဲမွာပဲ ၾကက္တူေရြးေတြ တေကာင္ၿပီး တေကာင္ကို ေထာင္အာဏာ ပိုင္ေတြက သိမ္းမိသြားၾက ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျပစ္ဒဏ္ေတြ ျဖစ္ၾက၊ ေထာင္ဝင္စာေတြ ပိတ္ၾက၊ ေထာင္ေျပာင္းေရႊ႕တာေတြလည္း ရွိ၊ ေနာက္မႈနဲ႔ ထပ္တရားစြဲ ခံရတာေတြလည္း ျဖစ္လာပါေရာ။

ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။

No comments:

Post a Comment