Friday, August 29, 2014

အမ်ိဳးသမီး တကၠစီ ယာဥ္ေမာင္းတို႔၏ ဘဝ

ဆိုင္မြန္ ေရာက္ဂ္နင္း

မိုးမက်ခင္အခ်ိန္ ပူေလာင္လွသည့္ အဂၤါေန႔ ညေနခင္းတခုတြင္ ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ Junction ေမာ္တင္ ေဘးတြင္ ေဒၚနီနီရွိန္ ကားကို ပါကင္ထိုးေနသည္။

“ခနေလာက္ နားဖို႔ပါ” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ရႈပ္ေထြးေသာ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ေန႔ခင္းကတည္းက ခရီးသည္မ်ားကို ပို႔ေဆာင္ ေပးေနခဲ့ရေသာ ကေလး ၃ ေယာက္မိခင္ အသက္ ၆၀ အရြယ္ ေဒၚနီနီရွိန္က ရွင္းျပသည္။

တကၠစီကား၏ လက္ကိုင္ဘီးေနာက္ကို သူေရာက္ေနခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ တခုရွိခဲ့ၿပီ။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေဒၚနီနီရွိန္၏ ခင္ပြန္းျဖစ္သူက အလုပ္မွ အၿငိမ္းစားယူခဲ့ၿပီး ကေလးမ်ားလည္း အရြယ္ေရာက္ၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ျပည့္ အိမ္ရွင္မတဦး ဘ၀မွေန၍ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွားရွားပါးပါး အမ်ိဳးသမီး တကၠစီယာဥ္ေမာင္း တဦးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲရန္ သူဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၏ အဆိုအရ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္တြင္ တကၠစီ အစီးေရ ၂၆၀၀၀ ရွိၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ား ေမာင္းႏွင္သည့္ယာဥ္က ၅ စီးသာ ရွိသည္ဟု သိရသည္။

“က်ေနာ္တို႔မွာ ယာဥ္ေမာင္း ၉၀ ေလာက္ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသမီး ယာဥ္ေမာင္း တေယာက္မွမရွိဘူး” ဟု ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အနီးတြင္ အေျခစိုက္ေသာ Golden Swallow တကၠစီ ကုမၸဏီမွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေက်ာ္လင္းက ေျပာသည္။

အမ်ိဳးသမီးတဦးကို အလုပ္ေပးရန္ စဥ္းစားႏိုင္မလား ဆုိသည့္ ေမးခြန္းကို ဦးေက်ာ္လင္းက မွတ္ခ်က္မေပး။

“ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သိပ္ၿပီး ေခတ္မစားလို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္” ဟု သာ သူကဆိုသည္။ ခရီးသည္အမ်ားစုမွာ ေယာက္်ားမ်ား ျဖစ္ၿပီး တခါတရံ အရက္ေသာက္ထားသူမ်ား ပါတတ္ၾကသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္အတြက္ ညဘက္ ကားေမာင္းရန္ အခက္အခဲ ရွိႏိုင္ေၾကာင္း သူက ထပ္ေျပာသည္။

အမ်ိဳးသမီး တကၠစီယာဥ္ေမာင္း ရွားပါးမႈအတြက္ မည္သို႔ေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးသည္ ျဖစ္ေစ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သာမက ႏိုင္ငံအေျမာက္အမ်ား တြင္ပါ အမ်ိဳးသမီးယာဥ္ေမာင္းမ်ား ေပၚေပါက္လာေနၿပီျဖစ္သည္။ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားေန႔ ၀က္ဘ္ဆိုက္၏ အဆိုအရ အေမရိကန္ႏို္င္ငံ နယူးေယာက္ၿမိဳ႕ရွိ တကၠစီ ေမာင္းသူမ်ားထဲတြင္ အမ်ိဳးသမီးက ၁ ဒႆမ ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ပါ၀င္ၿပီး ကေနဒါႏို္င္ငံ တိုရြန္တိုၿမိဳ႕တြင္လည္း ထုိနည္းတူ ျဖစ္သည္။ ထိုႏို္င္ငံမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံတြင္မူ တကၠစီ ေမာင္းသူမ်ားထဲတြင္ အမ်ိဳးသမီးပါ၀င္မႈက အနည္းငယ္ ပိုမိုျမင့္မားၿပီး ၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ရွိေနသည္။

ေဘးကင္း လံုၿခံဳမႈရွိေရးသည္ ဘ၀ရပ္တည္ေရးအတြက္ တကၠစီ ေမာင္းရန္ စဥ္းစားေနၾကသည့္ အမ်ိဳးသမီး အေျမာက္ အျမားႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး ခရီးသည္မ်ားအတြက္ အေရးပါေသာ ကိစၥတခုျဖစ္ပါသည္။ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားရွိ သီးသန္႔ တကၠစီ ကုမၸဏီ ႀကီးမ်ားက အမ်ိဳးသမီးခရီးသည္ မ်ားအတြက္ အမ်ိဳးသမီး ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးၾက သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ လက္တဆုပ္စာမွ်သာ ရွိသည့္ အမ်ိဳးသမီး တကၠဆီယာဥ္ေမာင္း တေယာက္ျဖစ္သည့္ ေဒၚၿငိမ္းရွင္က ထိုကိစၥသည္ သူ႔အတြက္ အဓိကစိုးရိမ္စရာ မဟုတ္ဟုေျပာသည္။

“က်မ ေန႔တိုင္း မနက္ ၉ နာရီကေန ညေန ၅ နာရီအထိ အလုပ္လုပ္တယ္” ဟု ေဒၚၿငိမ္းရွင္က ဆုိသည္။ ဦးေက်ာ္လင္းက အမ်ိဳးသမီးမ်ား ညဘက္ ေမွာင္သည့္ အခ်ိန္တြင္ တကၠစီ မေမာင္းသင့္ေၾကာင္း ေျပာသည္ကို သူက လက္ခံသည္၊ သို႔ေသာ္ လည္း ေန႔ခင္းဘက္ အခ်ိန္တြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား မေမာင္းႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိဟု ဆိုသည္။

ေဒၚၿငိမ္းရွင္ ယခင္က အိမ္ၿခံေျမ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ သူ တကၠစီေမာင္းသည္မွာ တလခန္႔သာ ရွိေသးသည္။ ဒီအလုပ္က ေပ်ာ္စရာေကာင္းေသာ္လည္း တခါတရံ ႀကိဳးစားရတာေတြရွိသည္ဟု သူက ယူဆထားသည္။

သူစိတ္ပူေသာ တစံုတရာကို ေျပာျပရမည္ဆိုလွ်င္ တေန႔တျခား ယာဥ္စီးေရ မ်ားျပား႐ႈပ္ေထြးလာေနသည့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ယာဥ္ေၾကာေတြျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား စတင္ခဲ့သည့္ အခ်ိန္မွ၍ တိုင္းျပည္၏ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ယာဥ္အေရအတြက္ သိသိသာသာ မ်ားျပားလာသည္။ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္သည့္ စာရင္း ဇယားမ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္အထိ ကားအေရအတြက္ စုစုေပါင္း ၄၀၀၀၀၀ ခန္႔ရွိၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ပိုင္းတြင္ စီးေရ ၂၆၀၀၀၀ ရွိခဲ့ရာမွ တိုးလာျခင္းျဖစ္သည္။

ၾကမ္းၾကမ္ရမ္းရမ္း ေမာင္းႏွင္တတ္သည့္ ဘတ္စ္ကား ဒ႐ိုင္ဘာမ်ား၊ လမ္းလံုးျပည့္ေအာင္ ပ်ားပန္းခတ္လႈပ္ရွားေနၾကသည့္ ေျခလ်င္ သြားလာ ေနသူမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လမ္းမ်ားသည္ အေတြ႔ အႀကံဳရင့္က်က္သည့္ ကားသမားမ်ား အတြက္ပင္ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ား ျဖစ္ေစႏိုင္သည္။

ယာဥ္ေၾကာပိတ္ျခင္း၊ ႐ႈပ္ေထြးျခင္းမ်ား ရွိေနေသာ္လည္း သင့္တင့္ေသာ ၀င္ေငြကို ရေအာင္ ရွာေဖြႏိုင္သည္ဟု အမ်ိဳးသမီး ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာၾကသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းပိုင္း လမ္းပိတ္မႈမ်ားေၾကာင့္ အခ်ိန္ကုန္ျခင္းမ်ား ရွိတတ္ေသာ္လည္း ပ်မ္းမွ် အားျဖင့္ တေန႔လွ်င္ ခရီးသည္ ၁၀ ဦးမွ ၁၅ ဦးအထိ ရတတ္သည့္အတြက္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္ျဖစ္သည္ဟု ေဒၚၿငိမ္းရွင္ကေျပာသည္။

ေဒၚနီနီရွိန္ကေတာ့ တေန႔လွ်င္ ၀င္ေငြက်ပ္ ၃၀၀၀၀ ခန္႔ရသည္ဟု ဆိုသည္။

“ဓာတ္ေငြ႔ ျဖည့္ဖို႔အတြက္ ၃၀၀၀ ပဲသံုးတယ္။ ဒီအလုပ္က ေကာင္းပါတယ္” ဟု လက္ကိုင္ဘီး အေပၚမွေက်ာ္၍ အျပင္သုိ႔ ၾကည့္ရင္း သူက ဆိုသည္။ မီးပြိဳင့္တခုမွာ တန္းစီ ေစာင့္ဆိုင္းရင္း ဘယ္ဘက္ကို ေခ်ာင္းၾကည့္သည့္ အခ်ိန္တြင္ သူ႔ဦးေခါင္းက ေရွ႕ေလကာမွန္ႏွင့္ ထိလုမတတ္ ျဖစ္ေနသည္။ ညပိုင္း လမ္းမေပၚတြင္ အလင္းေရာင္ထြက္ေနသည့္ အရာဆို၍ တျခားေသာ ကားမ်ားမွ လြဲလွ်င္ မီးပိြဳင့္တခုသာ ရွိသည္။

တကၠစီ ကုမၸဏီမ်ားက အမ်ိဳးသမီး ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ထားရွိရန္ တြန္႔ဆုတ္ ေနၾကေသာ္လည္း ကားေမာင္းတတ္သည့္ အမ်ိဳး သမီးမ်ား လိုအပ္မႈ ကလည္း သိသိသာသာ ရွိလာသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Park Royal ဟိုတယ္မွ လုပ္ငန္းအရာရွိခ်ဳပ္ ေဒၚဘာဘရာ ျမင့္စိန္က သူတို႔ဟိုတယ္တြင္ မၾကာေသးမီကပင္ အမ်ိဳးသမီး ယာဥ္ေမာင္း ၂ ဦး ခန္႔ထားခဲ့ေၾကာင္း ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ အဆိုပါ အမ်ိဳးသမီး ၂ ေယာက္စလံုး အလုပ္ေျပာင္းသြားၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ “တေယာက္က လစာပိုေကာင္းတဲ့ အတြင္းေရးမႉးနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္း တြဲလုပ္ရမယ့္ အလုပ္ကိုရသြားလို႔ ထြက္သြားတာပါ” ဟု ေဒၚဘာဘရာ ျမင့္စိန္က ရွင္းျပသည္။

သူ႔အတြက္ကေတာ့ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ အလုပ္ကို စြန္႔လႊတ္ဖို႔ အေၾကာင္းမရွိဟု ေဒၚနီနီရွိန္က ဆိုသည္။ “ရပ္ဖို႔ အစီအစဥ္မရွိဘူး၊ အၿမဲတမ္း ဆက္လုပ္သြားမွာပဲ” ဟု သူကေျပာသည္။

ေဒၚၿငိမ္းရွင္ကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ အေတြ႔အႀကံဳရင့္က်က္သည့္ ေဒၚနီနီရွိန္က ပံုမွန္အားျဖင့္ ညဘက္ဆိုလွ်င္ တိတ္ဆိတ္ ေနေလ့ ရွိေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ကားေမာင္းရျခင္းအတြက္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္။ သို႔ေသာ္လည္း အမ်ား အားျဖင့္ သူတို႔ ၂ ေယာက္စလံုး ဆူးေလ ေစတီတ၀ိုက္၊ တ႐ုတ္တန္းမွ ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္ အထိ အစရွိေသာ ၿမိဳ႕လယ္ အခ်က္အခ်ာ ေနရာတြင္သာ ေနေလ့ရွိၾကသည္။ ရံဖန္ရံခါ ေလဆိပ္ ဘက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးရျခင္း ကလည္း ေဒၚနီနီရွိန္ အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္အနည္းငယ္ ေလာက္အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ႏိုင္ငံျခားသားမ်ားကို ေတြ႔ျမင္ရခဲသည္။ မဂၤလာဒံု ေလဆိပ္သို႔ မိနစ္ ၄၀ ခန္႔ ၾကာျမင့္မည့္ ခရီးကို ပို႔ေဆာင္ေပးရန္ ခရီးသည္ ရလိုက္သည့္ တကၠစီသမားသည္ ကံထူးသူ ျဖစ္သည္။ ထိုကာလတြင္ ကားသမား အမ်ားစုက ေလဆိပ္ခရီးစဥ္ အတြက္ ကားခ က်ပ္ ၇၀၀၀ သို႔ မဟုတ္ ၈၀၀၀ ေတာင္းတတ္ ၾကသည္။ စီးပြားေရး အကြက္ျမင္သူ တခ်ိဳ႕က ေလေအးစက္ဖြင့္ေပးၿပီး ၁၂၀၀၀ က်ပ္ ေလာက္အထိ ပိုေတာင္းသည္မ်ားလည္း ရွိသည္။

“တခ်ိဳ႕ ကားသမားေတြက ႏိုင္ငံျခားသားေတြဆိုရင္ မတရား ပိုေတာင္းၾကတယ္” ဟု ေဒၚနီနီရွိန္က ေျပာသည္။ သူကေတာ့ အလားတူ ခရီးမ်ိဳးအတြက္ ၅၀၀၀ က်ပ္ဟု စံႏႈန္း သတ္မွတ္ ထားေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။

တျခားေသာ အမ်ိဳးသား ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ကဲ့သို႔ပင္ သူ႔ဖုန္းနံပါတ္ကို က်ေနာ့္အား ေပးသည္။

“ရွင္ေနာက္တခါ ေလဆိပ္သြားမယ္ဆိုရင္ က်မကို ဖုန္းဆက္လိုက္ပါ” ဟု သူက ဆိုသည္။

No comments:

Post a Comment