Monday, September 29, 2014

ေငြၾကာယံ ေက်ာင္းတိုက္ အစီးခံရတဲ့ည

စေနလင္း

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၆ ရက္ ညသန္းေခါင္ ၁၂ နာရီေလာက္မွာ မီးက လည္းပ်က္ေန၊ ပုဒ္မ ၁၄၄ ညမထြက္ရ အမိန္႔လည္း ရွိေနတာေၾကာင့္ ေတာင္ဥကၠလာပ ၿမိဳ႕နယ္မွာရွိတဲ့ ေငြၾကာယံ ေက်ာင္းတိုက္ ဝင္းတံခါးကို ပိတ္ၿပီး သံဃာ ငယ္တခ်ိဳ႕က မအိပ္ဘဲေနခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းတိုက္ အဝင္လမ္းမအတိုင္း စစ္ကား ၂ စီးက မီးထိုးၿပီး ဝင္လာပါတယ္။

စစ္သားေတြက ေက်ာင္းတံခါးကို ဖြင့္ခိုင္းေပမယ့္ ေက်ာင္းထဲက သံဃာေတြက မဖြင့္ေပးတာေၾကာင့္ အတင္းဝင္ေရာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းတိုက္ထဲကေနၿပီး သံဃာနဲ႔ ေက်ာင္းေနျပည္သူတခ်ိဳ႕က အုတ္ခဲက်ိဳး၊ ခဲေတြနဲ႔ ျပန္ပစ္ရင္း ႐ုန္းရင္းဆန္ခတ္ စတင္ျဖစ္လာပါတယ္။

မ်ားမၾကာမီအခ်ိန္မွာပဲ စစ္ကားႀကီးက ေက်ာင္းတိုက္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ဝင္းတံခါးကို အတင္းဖ်က္ၿပီး သံဃာနဲ႔ လူထုကို ေသနတ္နဲ႔ စတင္ပစ္ခတ္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခါမွာ အားလံုး ဝ႐ုန္းသုန္းကားနဲ႔ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြထဲကို ဝင္ေျပးၾကသူက ေျပး၊ ေက်ာင္းတိုက္အျပင္ဘက္ ရပ္ကြက္ထဲကို ဝင္ေျပးၾကသူက ေျပးနဲ႔။

စစ္ကားေပၚက စစ္သား ၂၀ဝ ေက်ာ္ကလည္း ေတြ႕သမွ် သံဃာ၊ ျပည္သူေတြအားလံုးကို ေရာ္ဘာတုတ္၊ ဝါးရင္းတုတ္၊ သံတုတ္ေတြနဲ႔ ႐ိုက္ႏွက္၊ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြကို ဖ်က္ဆီး၊ ေက်ာင္းရွိ ပရိေဘာဂေတြကို ဖ်က္ဆီး။ ေတြ႕သမွ်လူနဲ႔ သံဃာေတြ ကို ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္သြားတာ အားလံုးေပါင္း ၁၅၀ ဝန္းက်င္ ေလာက္ရွိမယ္လို႔ ေငြၾကာယံ ေက်ာင္းတိုက္က အဲဒီေန႔ညမွာ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ၾကရတဲ့ သံဃာတခ်ိဳ႕က တညီတၫြတ္တည္း ျပန္ေျပာျပတယ္။

အဲဒီေန႔ည ေငြၾကာယံ ေက်ာင္းတိုက္ထဲက ေခၚသြားခဲ့တဲ့ သံဃာတခ်ိဳ႕နဲ႔ အာဂႏၲဳကိုယ္ေတာ္ေတြ အားလံုးကို သူတို႔သက္ဆိုင္တဲ့ ၿမိဳ႕နယ္ေတြဆီ ျပန္သြားခိုင္းတယ္။ ေက်ာင္းမွာေနေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေလးေတြကို သူတို႔မိဘေတြဆီ ျပန္အပ္တယ္လို႔သာ ၾကားရတယ္။

သံဃာနဲ႔ လူတခ်ိဳ႕ အ႐ိုက္အႏွက္ခံရတဲ့ ဒဏ္ရာေတြေၾကာင့္ ေသဆံုးမႈေတြ ရွိႏိုင္မယ္လို႔ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့ သံဃာတခ်ိဳ႕ ျပန္ေျပာျပတယ္။

“ဦးပဥၥင္းတို႔က ပထမ ျပန္ခုခံတယ္။ ေက်ာင္းထဲကို အဝင္မခံဘူး။ ေက်ာင္းေဘးက အိမ္ေတြကလည္း ညမထြက္ရ အမိန္႔ရွိေနတာေၾကာင့္ အျပင္ေတာ့ ထြက္မလာဘဲ အိမ္ထဲကေန သံပံုးေတြ၊ လင္ပန္းေတြ တီးတယ္။ မီးကလည္း ပ်က္ေနတာေတာ့ ေမွာင္နဲ႔ မည္းမည္းထဲမွာ မီးထိုးထားတဲ့ စစ္ကား ၂ စီးရဲ႕ မီးေရာင္က ထိန္လင္းေနတာပဲ။ အစပိုင္းမွာ ရဲေတြကတက္လာ၊ ဦးပဥၥင္းတို႔ ခဲနဲ႔ပစ္လို႔ ျပန္ေနာက္ဆုတ္နဲ႔ နာရီ ဝက္ေလာက္ၾကေရာ ကားနဲ႔အတင္းဝင္လာၿပီး ေသနတ္ပစ္ေတာ့တာပဲ။ အားလံုးက ေသနတ္သံလည္း ၾကားေရာ ေတြ႕ရာကို စြတ္ေျပးၾကတာေပါ့” လို႔ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ သံဃာတပါးက မိန္႔ပါတယ္။

ေက်ာင္းအျပင္ဘက္ကို ထြက္ေျပးၾကတဲ့သူ အနည္းငယ္ပဲ အ႐ိုက္ခံ၊ အဖမ္းခံလိုက္ရၿပီး ေက်ာင္းေဆာင္ေတြထဲကို ေျပးၾကတဲ့သူ အားလံုးနီးပါးက အ႐ိုက္လည္းခံရ၊ အဖမ္းလည္း ခံၾကရပါတယ္။ ေနာက္တေန႔နံနက္ စက္တင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန႔က်မွ အျပင္ဘက္ ထြက္ေျပးၾကတဲ့ သံဃာတခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းရဲ႕ အေျခအေနကို လာျပန္ၾကည့္ရင္း စု႐ံုးမိတာ အားလံုး အပါး ၅၀ ေလာက္ပဲရွိတယ္လို႔ ကိုယ္ေတြ႕ႀကံဳရတဲ့ ေရႊဝါေရာင္ သံဃာတပါးကလည္း ဆက္မိန္႔ပါတယ္။

“ေက်ာင္းတိုက္ဝင္စီးၿပီး ေနာက္ေန႔နံနက္မွာ ဦးပဥၥင္းတို႔က ျပန္စုၿပီး ေက်ာင္းထဲရွိေနခ်ိန္မွာ တိုင္းမွဴးျဖစ္သူက လာၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းကသံဃာေတြကို ေစာင့္ေရွာက္မယ္ဆိုၿပီး ေက်ာင္းထဲကို စစ္တပ္ခ်ထားေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းထဲကလူေတြလည္း အျပင္ထြက္မရ၊ အျပင္ကလူေတြလည္း ေက်ာင္းထဲဝင္လာလို႔ မရေတာ့ဘူး။ ရက္နည္းနည္းၾကာေတာ့ သာသနာေရးက ဦးအံ့ေမာင္ အပါအဝင္ တခ်ိဳ႕ တာဝန္ရွိသူေတြ ေရာက္လာၿပီး ေက်ာင္းထဲက သံဃာအားလံုးကို ကမၻာေအးက သံဃမဟာနာယက (မဟန) ႐ံုးကိုေခၚသြားၿပီး ေက်ာင္းကို ခ်ိတ္ပိတ္လိုက္တယ္” လို႔ ၄င္းက ျပန္ေျပာျပတယ္။

သံဃမဟာနာယက႐ံုးက အေပၚဆံုးထပ္မွာ ေငြၾကာယံ ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးေရဝတ အပါအဝင္ သံဃာအပါး ၁၀ဝ ေက်ာ္ကို သဃၤန္းဝတ္နဲ႔ အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ထားၿပီး မဟန႐ံုးမွာပဲ စစ္ေဆးေမးျမန္းမႈေတြ ၃ လနီးပါး လုပ္ပါတယ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲက ေျခာက္ထပ္ႀကီး ဘုရားအနီးက သိပၸံေက်ာင္းတိုက္၊ သဃၤန္းကြ်န္းက မဂၢင္ေက်ာင္းတိုက္၊ မိုးေကာင္း ေက်ာင္းတိုက္၊ မဂၤလာရာမ ေက်ာင္းတိုက္စတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြကို စစ္တပ္က ဝင္ေရာက္စီးနင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့ေပမယ့္ စက္တင္ ဘာ ၂၆ ရက္ေန႔ည သန္းေခါင္အခ်ိန္မွာ ေငြၾကာယံ ေက်ာင္းတိုက္ကို ဝင္ေရာက္စီးနင္းမႈကေတာ့ အျပင္းထန္ဆံုးျဖစ္ခဲ့ၿပီး သံဃာတခ်ိဳ႕ ေသြးေျမက်ခဲ့ရပါတယ္။

စက္တင္ဘာ ၅ ရက္ေန႔က ပခုကၠဴၿမိဳ႕မွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ဓာတ္တိုင္မွာ ႀကိဳးတုတ္၊ ႐ိုက္ႏွက္ခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္ကေန စတင္ၿပီး တႏိုင္ငံလံုးရွိ သံဃာေတာ္ေတြဟာ စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔ကစၿပီး အစိုးရကို ပတၱနိကုဇၨန ကံေဆာင္သပိတ္ေမွာက္ကာ စီတန္းလွည့္လည္ၾကေတာ့ပါတယ္။

ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ သံဃာေတာ္ေတြ စီတန္းလွည့္လည္မႈမွာ လူထုရဲ႕ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈ မ်ားျပားလာတာေၾကာင့္ စက္တင္ဘာ ၂၄ ရက္ေန႔မွာ ဓမၼစက္ျဖင့္မရရင္ အာဏာစက္နဲ႔ အေရးယူမယ္ဆိုလို႔ အစိုးရက ေၾကညာၿပီး စက္တင္ဘာ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ျပန္ၿပီးေတာ့ သံဃာေတာ္ေတြကို စတင္ဖမ္းဆီးပါေတာ့တယ္။

ဒါေပမယ့္ စီတန္းလွည့္လည္တဲ့ သံဃာေတာ္နဲ႔ လူထုအင္အားက ေလ်ာ့က်မသြားခဲ့တာေၾကာင့္ စက္တင္ဘာ ၂၆ ရက္ေန႔မွာ စစ္တပ္နဲ႔ရဲေတြက အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းပါေတာ့တယ္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ လူထုလႈပ္ရွားမႈ ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း အေရးအခင္းတခ်ိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ၂၀ဝ၇ ေရႊဝါေရာင္ သံဃာ့အေရးအခင္းေလာက္ ႀကီးက်ယ္ခဲ့တဲ့ လႈပ္ရွားမႈမ်ိဳး မေပၚေပါက္ခဲ့ပါဘူး။

အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ေငြၾကာယံ ေက်ာင္းတိုက္က ဦးနႏၵ၊ ဦးဝိလာသကၠ၊ ဦးအဂၢဓမၼ၊ ဦးဣႆရိယႏွင့္ ဦးဇာေနယ်တို႔ကို ေတာင္ဥကၠလာ တရား႐ံုးမွာ တရားမဝင္ လူစုလူေဝး ျပဳလုပ္မႈ ၊ တရားမဝင္ အဖြဲ႕မ်ားတြင္ ပါဝင္မႈ ၊ ဆူပူေအာင္ ေသြးထိုးလံႈ႔ေဆာ္မႈ၊ အစိုးရကို အၾကည္ညိဳပ်က္ေစမႈေတြနဲ႔ တရားစြဲကာ လူဝတ္လဲ၊ အင္းစိန္ေထာင္ကို ပို႔လိုက္တယ္လို႔ ဦးဇာေနယ်က ျပန္ေျပာင္းေျပာျပတယ္။

ပထမ တရားရံုးမွာ တရားစြဲဆိုခ်ိန္အတြင္း သံဃာေတာ္ေတြအျဖစ္ မသတ္မွတ္ဘဲ ရဲေတြရဲ႕႐ိုင္းပ် ေစာ္ကားဆက္ဆံမႈကို ကန္႔ကြက္တဲ့အေနနဲ႔ ေမတၱာသုတ္ ရြတ္ဖတ္မႈေၾကာင့္ဆိုၿပီး မူလပုဒ္မေတြအျပင္ တရား႐ံုးကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳမႈဆိုတဲ့ ပုဒ္မနဲ႔ ထပ္မံတရားစြဲခံရၿပီး အင္စိန္ေထာင္ထဲမွာပဲ အထူးတရား႐ံုးဖြင့္ကာ ေထာင္ဒဏ္ ၈ ႏွစ္ခြဲ အမိန္႔ခ်ခံခဲ့ရတယ္လို႔ ၄င္းကဆက္ေျပာျပတယ္။

“ဦးပဥၥင္းတို႔ကို တရားစစြဲကတည္းက မတရား ေထာင္ခ်မွာပဲဆိုတာ ေတြးၿပီးသား။ ဦးဇင္းတို႔အေနနဲ႔ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ၿပီး စီတန္းတဲ့အထဲမွာ ပါေပမယ့္ သူတို႔ တရား႐ံုး သက္ေသတင္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြထဲမွာလည္း ဦးပဥၥင္းတို႔ ဓာတ္ပံုေတြမပါဘူး။ ေက်ာင္းကို လာရွာတာမွာလည္း ဘာလက္နက္မွမရွိ၊ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာရြက္စာတမ္းဆိုတာလည္း မေတြ႕ဘူးဆိုတာ အထင္အရွားရွိၿပီးသား။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းတိုက္ထဲက သံဃာေတြထဲမွာမွ ဦးပဥၥင္းတို႔ ၅ ပါးထဲကို ဘာ့ေၾကာင့္ေရြးၿပီး ေထာင္ခ်သလဲကို မေတြးတတ္တာ” လို႔ ဦးဇာေနယ်က ဆိုပါတယ္။

သူကပဲ ဆက္ၿပီးေတာ့ “ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာလည္း ဘုန္းဘုန္းတို႔ အဲဒီအခ်ိန္က နားမလည္ဘူး။ ၈၈ မ်ိဳး ဆက္ေက်ာင္းသားေတြ ဆိုတာကိုလည္း အဲဒီအခ်ိန္က မေတြ႕ဖူးေသးဘူး။ ေရႊဝါေရာင္ သံဃအေရးအခင္းကို ဦးေဆာင္တယ္လို႔ နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ ဦးဂမီၻရ ဆိုတာလည္း မျမင္ဖူး၊ မသိကြ်မ္းဖူးေသးဘူး။ ေထာင္ထဲေရာက္မွ သူတို႔အားလံုးကိုျမင္ဖူးတာ” လို႔ ဆိုပါတယ္။

မဟန႐ံုးမွာ ၃ လ၊ တရားစြဲခ်ိန္ ၁ ႏွစ္နီးပါးနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာ ၃ ႏွစ္ေနခဲ့ရၿပီးေနာက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ ဦးနႏၵက ပုသိမ္ေထာင္၊ ဦးဝိလာသကကၠက မံုရြာေထာင္၊ ဦးအဂၢဓမၼက ေျမာင္းျမေထာင္၊ ဦးဣႆရိယက သရက္ေထာင္နဲ႔ ဦးဇာေနယ်က သံတြဲေထာင္ကေန ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္လာပါတယ္။

သံဃာေတာ္ေတြ အေနနဲ႔က တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးကိုလုပ္တယ္၊ အဲဒီေခတ္၊ အဲဒီအခါက အစိုးရေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ဟာ မတရားသလား၊ တရားသလားဆိုတာ ျပည္သူအားလံုးက သိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အခုလို မိမိတို႔ကို မတရားဖမ္းဆီး၊ ေထာင္ခ်ခဲ့တာကို ဘယ္လိုမွ မခံစားရဘူးလို႔ ဆရာေတာ္ ဦးအဂၢဓမၼကလည္း မိန္႔ၾကားပါတယ္။

“ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ အဲဒီလို လႈပ္ရွားခဲ့တာကို ဘယ္လိုမွ မျမင္ဘူး။ ေထာင္ခ်ခံခဲ့ရတာနဲ႔ ပက္သက္လို႔လည္း ဘာမွမခံစားရဘူး။ ျပည္သူေတြဘက္က ဘယ္အခ်ိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ” လို႔ ဆရာေတာ္က ဆက္မိန္႔တယ္။

ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္အထိ ေရြဝါေရာင္ အေရးအခင္းမွာ ေသဆံုးခဲ့ၾကရတဲ့ သံဃာနဲ႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ အေရအတြက္ကို စာရင္းမျပဳစုႏိုင္ေသးပါဘူး။ ျပည္သူအမ်ားကေတာ့ ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ေသဆံုးခဲ့ၾကလိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းယူဆခဲ့ၾကပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း (AAPP) ၏ မွတ္တမ္းအရ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးကာလ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးႏွင့္ အျခားနယ္ၿမိဳ႕မ်ားမွ ေက်ာင္းတိုက္ေပါင္း ၅၂ တိုက္ကို ဝင္ေရာက္စစ္ေဆးမႈမ်ား၊ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဖမ္းဆီးမႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ထို႔အျပင္ ထိုစဥ္က ထိန္းသိမ္းခဲ့ေသာ သံဃာေတာ္ အပါးေပါင္း ၆၀ဝ နီးပါး ရွိခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ေရႊဝါေရာင္လႈပ္ရွားမႈမွာ ကံေဆာင္သပိတ္ ေမွာက္ထားတာကို သပိတ္ျပန္မလွန္ရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ စစ္အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ လမ္းျပေျမပံု လမ္းၫႊန္ခ်က္ ၇ ခ်က္ဆိုၿပီး တက္သုတ္႐ိုက္ကာ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ရတယ္။ အရပ္သားအစိုးရအျဖစ္ မျဖစ္မေန အသြင္ေျပာင္း လိုက္ရတယ္ဆိုတာေတြဟာ ေရႊဝါေရာင္လႈပ္ရွားမႈရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈအသီး အပြင့္ေတြပဲလို႔ ေရႊဝါေရာင္ သံဃာ့ကြန္ရက္ ဆရာေတာ္ ဦးဇဝနက မိန္႔ၾကားတယ္။

ဒါေပမယ့္လည္း လက္ရွိ အစိုးရအဖြဲ႕ဟာ စစ္ေဘာင္းဘီကိုခြ်တ္၊ တိုက္ပံု၊ ေခါင္းေပါင္းကိုဝတ္ၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲဝင္၊ အစိုးရအဖြဲ႕တက္လုပ္ေပမယ့္ သံဃာေတာ္ေတြကို ျပန္လည္ေတာင္းပန္ဖို႔ အစီအစဥ္ လံုးဝရွိပံုမရဘူး၊ စစ္အစိုးရ စိတ္ဓာတ္ေတြတည္း မေပ်ာက္ေသးဘူးလို႔ ဆရာေတာ္က ဆက္မိန္႔တယ္။

“အခုခ်ိန္ထိ လက္ရွိအစိုးရရဲ႕ လုပ္ပံုေတြကို မႀကိဳက္ေသးဘူး။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အက်ိဳးကို တကယ္တမ္း ျပည့္ျပည့္ဝ၀ အေကာင္အထည္ေဖာ္တာမ်ိဳး မေတြ႕ေသးဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ သံဃာေတာ္ေတြ ဘက္ကလည္း ေတာ္လွန္ဖို႔လိုရင္ ေတာ္လွန္ရဦးမွာပဲ။ ျပည္သူေတြဘက္ကလည္း ကိုယ္ရဲ႕ မတရားနစ္နာခ်က္ေတြ၊ လယ္သိမ္း၊ ေျမသိမ္းကိစၥေတြကအစ ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ေဖာက္ထုတ္ဖို႔လိုတယ္” လို႔ ဦးဇဝနက မိန္႔ပါတယ္။

အခုဆိုရင္ ႏိုင္ငံအတြင္း ေရႊဝါေရာင္လႈပ္ရွားမႈ ၇ ႏွစ္ျပည့္ ႏွစ္ပတ္လည္ကို သူ႔သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕အလိုက္ က်င္းပဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ရက္တရက္ သတ္မွတ္ကာ က်င္းပဖို႔ေတာ့ မေတြ႕ရေသးပါဘူး။ ရန္ကုန္မွာက စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔ကို ေရႊဝါေရာင္ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး မႏၱေလးမွာေတာ့ စက္တင္ဘာ ၂၆ ရက္ေန႔ကို သတ္မွတ္ၿပီး က်င္းပဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကပါတယ္။

ရန္ကုန္မွာ ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔အျဖစ္ သဃၤန္းကြ်န္းၿမိဳ႕နယ္က အရွင္ဓမၼပီယေက်ာင္းမွာ ႏွစ္ပတ္လည္လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားေပမယ့္ ကံေဆာင္သပိတ္ ေမွာက္ထားတဲ့အတြက္ အစိုးရတာဝန္ရွိသူေတြကို ဖိတ္ၾကားဖို႔ အစီအစဥ္ လံုးဝမရွိဘူးလို႔ ဆရာေတာ္ ဦးဇဝနက မိန္႔တယ္။

ယခုႏွစ္ပြဲေတြက ရန္ပံုေငြ အခက္အခဲေၾကာင့္ ယခင္ႏွစ္ကလို တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ မက်င္းပႏိုင္ေပမယ့္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း သမိုင္းမေပ်ာက္ေစေရး၊ ေရႊဝါေရာင္ အေရးအခင္းမွာ က်ဆံုးခဲ့ၾကရတဲ့ ရဟန္းသံဃာ၊ ေက်ာင္းသားျပည္သူေတြရဲ႕ ဂုဏ္ကို ေအာက္ေမ့သတိရေစေရးအတြက္ မပ်က္မကြက္ က်င္းပႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားသြားမယ္လို႔ ဆရာေတာ္က ဆက္မိန္႔တယ္။

“ျပည္သူေတြအေနနဲ႔ ဒီေန႔၊ ဒီသမိုင္းကို အၿမဲအမွတ္ရေစခ်င္တယ္။ က်ဆံုးခဲ့ၾကရတဲ့သူေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိတယ္ဆိုတာ အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ ဒီမိုကေရစီအေရးကို တက္ၾကြလႈပ္ရွားခဲ့တဲ့ သူေတြ၊ ဒီမိုကေရစီအေရးကို စိတ္ဝင္စားတဲ့ သူေတြအားလံုး စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပမယ့္ပြဲကို လာတက္ေစခ်င္တယ္” လို႔ ဆရာေတာ္ ဦးဇာေနယ်က မိန္႔ၾကားလိုက္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment