Saturday, September 27, 2014

CNG ဂတ္စ္ေစ်း လူထုကို အသိေပးျပီးမွ တက္မည္

စမ္းယမင္းေအာင္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ အမ်ားျပည္သူသံုး ဘတ္စ္ကား အားလံုးနီးပါးႏွင့္ အငွားယာဥ္ အေျမာက္အမ်ားက အသံုးျပဳေနသည့္ သဘာ၀ ဓာတ္ေငြ႕ (CNG) ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းျမွင့္တင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လာမည့္ႏွစ္ အတြင္း အခ်ိန္အတိုင္း အတာ တခု အထိ တိုးျမွင့္ဖြယ္မရွိ ေသးဟု ျမန္မာ့ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔လုပ္ငန္း (MOGE) မွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးေျပာသည္။ ေစ်းႏႈန္းျမွင့္တင္ျခင္းကို ေအာက္တိုဘာလ ၁ရက္ေန႔တြင္ စတင္မည္ဟု ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားတြင္ ေရးသား ေဖာ္ျပေနျခင္း မ်ားကိုလည္း သူက ပယ္ခ်ခဲ့သည္။

CNG ေစ်းႏႈန္းမ်ား လာမည့္လမွ စတင္၍ ၂ ဆ ျဖစ္သြားလိမ့္မည္ဟု ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ္လည္း စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာနက အဆိုပါသတင္းမ်ားကို စက္တင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ညင္းပယ္ခဲ့သည္။ ေလာင္စာ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ေျပာင္းလဲျခင္းမွန္သမွ်ကို ျပည္သူလူထုသို႔ ႀကိဳတင္အသိေပးၿပီးမွသာ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္သည္ဟု ၎၏ Facebook စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာနလက္ေအာက္ရွိ ျမန္မာ့ ေရနံႏွင့္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔လုပ္ငန္း (MOGE)မွ အရာရွိ တဦးက ေလာင္စာ ေစ်းႏႈန္းကို ၂ ဆ ျမွင့္တင္ရန္ ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ယခုႏွစ္ အေစာပိုင္းက အဆိုျပဳတင္ျပထားခဲ့ေၾကာင္း အတည္ျပဳခဲ့သည္။ ထိုသို႔ တင္ျပရျခင္းမွာ လက္ရွိအခ်ိန္၌ CNG ကို တာ၀န္ယူေရာင္းခ်ေပးေနသည့္ အစိုးရပိုင္ MOGE အေနျဖင့္ အ႐ံႈးေပၚေနေသာေၾကာင့္ဟု ဆိုသည္။

“က်ေနာ္တို႔က CNG ကို လက္ရွိ ဓာတ္ဆီေစ်းႏႈန္းထက္ ၄ ဆေလွ်ာ့ၿပီး ေရာင္းေပးေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂ ဆ တိုးဖို႔ စီစဥ္ ခဲ့တာပါ” ဟု အမည္မေဖာ္လိုသူ အဆိုပါ အရာရွိက ေျပာသည္။

လက္ရွိ CNG ေစ်းႏႈန္းသည္ ၁ ကီလိုဂရမ္လွ်င္ ၂၇၃ က်ပ္ခန္႔ ျဖစ္သည္။

“စြမ္းအင္ ၀န္ႀကီးဌာနက ေစ်းႏႈန္းျမွင့္ဖို႔ အဆိုျပဳလႊာကို လႊတ္ေတာ္ကို တင္သြင္းပါမယ္။ အဲဒီေနာက္မွာမွ ေစ်းျမွင့္မွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီႏွစ္ထဲမွာေတာ့ ေစ်းမတက္ပါဘူး။ ႏွစ္ကုန္ဖို႔ အခ်ိန္သိပ္မက်န္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာန ကလည္း ေစ်းႏႈန္းတိုးျမွင့္ဖို႔ အဆိုျပဳလႊာကို လႊတ္ေတာ္ကို အခုထ ိမတင္သြင္းရေသးပါဘူး” ဟု MOGE မွ တာ၀န္ရွိသူ ကေျပာသည္။

အငွားယာဥ္ေမာင္းသူ တဦးျဖစ္ေသာ ဦး၀င္းရွိန္က CNG ေစ်းႏႈန္းမ်ား ၂ ဆတက္သြားလွ်င္ ဓာတ္ေငြ႔သံုး အငွားယဥ္မ်ားႏွင့္ ဓာတ္ဆီသံုး အငွားယာဥ္မ်ားၾကားတြင္ ယဥ္စီးခမ်ား ကြာျခားမႈ နည္းပါးသြားလိမ့္မည္ဟု ေျပာသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ဓာတ္ေငြ႔သံုး အငွားယာဥ္မ်ားက ဓာတ္ဆီသံုး အငွားယာဥ္မ်ားထက္ ယာဥ္စီးခ သိသိသာသာ သက္သာေနသည္။

“ဓာတ္ဆီသံုးတဲ့ အငွားယာဥ္ေတြက ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တဲ့ ၿမိဳ႕လယ္လိုမ်ိဳးေနရာေတြကို ေရွာင္ၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္လို႔ အခ်ိန္ပိုကုန္ရင္ ဓာတ္ဆီအတြက္ ပိုက္ဆံပိုကုန္တယ္ေလ။ တကယ္လို႔ CNG ေစ်းႏႈန္းေတြ ၂ ဆ တက္သြားရင္ က်ေနာ္တို႔လဲ ယာဥ္ေၾကာပိတ္တဲ့ ေနရာေတြကို ေရွာင္ရေတာ့မယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ သူ၏ CNG ဓာတ္ေငြ႔အိုးကို ျဖည့္ရန္အတြက္ တေန႔ ေငြ ၅၀၀၀ ကုန္သည္ဟု ဦး၀င္းရွိန္ကဆိုသည္။ ဓာတ္ ဆီသံုး အငွားယာဥ္မ်ားက ေလာင္စာ အတြက္ ေန႔စဥ္ ၁၀၀၀၀ က်ပ္မွ ၁၂၀၀၀ က်ပ္ အထိ သံုးစြဲၾကရသည္။

“တကယ္လို႔ ၂ ဆ ျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔လည္း ဓာတ္ေငြ႔အတြက္ တေန႔ကို ၁၀၀၀၀ ေပးရေတာ့မယ္” ဟု သူကေျပာ သည္။ CNG အတြက္ တေန႔လွ်င္ ၁၆၀၀၀ က်ပ္ခန္႔အထိ သံုးစြဲေနရသည့္ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားမ်ား အေပၚတြင္လည္း သက္ေရာက္မႈ ရွိလိမ့္မည္ဟု သူက ထပ္ေျပာသည္။

“ဘတ္စ္ကားခ ေတြလည္း တက္သြားလိမ့္မယ္” ဟု ဦး၀င္းရွိန္က ဆိုသည္။

MOGE က တႏိုင္ငံလံုးတြင္ ဓာတ္ေငြ႔ အေရာင္းဆိုင္ ၄၅ ခုဖြင္လွစ္ၿပီး CNG ေရာင္းခ်ေပးေနသည္။ ရန္ကုန္တြင္ အေရာင္း ဆိုင္ ၄၀ ရွိၿပီး က်န္ ၅ခုမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္းႏွင့္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ တ၀ိုက္တြင္ရွိသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို CNG သံုး အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲေရး အစီအစဥ္ကို ၁၉၈၆ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ ေရနံေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာမႈ ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္ေစရန္ အတြက္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ျပန္လည္စတင္ခဲ့သည္။ ေထာင္ႏွင့္ ခ်ီေသာ ဘတ္စ္ကားမ်ား၊ အငွားယာဥ္မ်ားႏွင့္ အျခား ယာဥ္မ်ား အစိုးရ၏ ညႊန္ၾကားမႈျဖင့္ CNG သံုး အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။

ျပည္တြင္းတြင္ CNG ေစ်းႏႈန္းမ်ား ၂ ဆျဖစ္ရန္ ရွိေနေသာ္လည္း ထိုသို႔တိုးျမွင့္လိုက္ျခင္းသည္ အျခားေသာႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းစာလွ်င္ သက္သာေနေသးသည္ဟု MOGE မွ တာ၀န္ရွိသူက ဆိုသည္။ စကၤာပူ၊ ဖိလစ္ပိုင္ ႏွင့္ ကေမာၻဒီးယား ႏိုင္ငံတို႔တြင္ ၁ ကီလိုဂရမ္လွ်င္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ ညီမွ်ေသာ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ေနသည္ဟု သိရသည္။

“သူတို႔ေတြက CNG ကို ႏိုင္ငံျခားက တင္သြင္းေနရတဲ့ အတြက္ ေစ်းႏႈန္းက ပိုၿပီးျမင့္ေနတာပါ” ဟု သူကေျပာသည္။

CNG ေျပာင္းလဲေရး အစီအစဥ္ကို စတင္စဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အရန္ CNG က ႏွစ္ ၉၀ စာရွိေနေၾကာင္းအစိုးရက ေျပာၾကား ခဲ့ၿပီး ေဒသတြင္းေပါက္ေစ်းထက္ အေတာ္ေလးနိမ့္က်သည့္ ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ဟု အငွားယာဥ္ေမာင္းသူ ဦး ၀င္းရွိန္က ဆိုသည္။

“သူတို႔က ၁ ကီလိုဂရမ္ကို ၅၄ က်ပ္ ၀န္းက်င္ေလာက္နဲ႔ စၿပီးေရာင္းေပးခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ၅ ဆ တိုးၿပီး ၂၇၃ က်ပ္ အထိျဖစ္လာတယ္” ဟု သူက ထပ္ေျပာသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္အထိ CNG ေလာင္စာသံုးအျဖစ္ မွတ္ပံုတင္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၂၆၈၄၈စီး ရွိသည္ဟု MOGE မွဆို သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား CNG သံုးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္းကို အစိုးရက ရပ္နားထားခဲ့သည္။ ၂၀၁၃ အတြင္းက ဘတ္စ္ကား ၂၈၉ စီးကိုသာ ေျပာင္းလဲရန္ တႀကိမ္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ဟု သိရသည္။

No comments:

Post a Comment