ဆလိုင္းသန္႔စင္
က်ေနာ့္မမ ပုသိမ္သူ၊ ေခ်ာပံု ယဥ္ပံုလွပံု တမူ၊ အမ်ားနဲ႔မတူ အလွဘဲြ႔ယူ…. အစခ်ီၿပီး “ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားပြဲ လိုက္ခဲ့ပါ ေခၚသူ…” ဆိုေသာ စာသားမ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕သီထားသည့္ အဆိုေတာ္ သန္းထြန္းေလး ၏ မမပုသိမ္သူ သီခ်င္းကိုဖြင့္လ်က္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕မွ ထြက္ခြာလာ ေသာ ႏွစ္ထပ္ခဲြ သေဘၤာႀကီးက ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ျမစ္ေၾကာင္းအတြင္း၌ တေရြ႕ေရြ႕ ခုတ္ေမာင္းေနသည္။
သာသနာ့အလံငယ္ေလးမ်ား တလူလူလႊင့္ထူထားသည့္ သေဘၤာႀကီးက ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္၊ ဟိုင္းႀကီးကြ်န္း ၿမိဳ႕နယ္ခဲြတြင္ တည္ရွိသည့္ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားဆီသို႔ ဦးတည္ ခုတ္ေမာင္းေနျခင္းျဖစ္ၿပီး သေဘၤာေပၚ၌ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ လာေရာက္ ၾကသည့္ ဘုရားဖူးခရီးသည္မ်ား လုိက္ပါလာခဲ့ၾကသည္။
“က်ေနာ္တို႔ မိသားစုက ႏွစ္တိုင္းေမာ္တင္ဘုရားပဲြကို လာျဖစ္တယ္။ ဒီႏွစ္နဲ႔ဆို ၄ ႏွစ္ေျမာက္ေပါ့။ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပဲြက တႏွစ္ လာၿပီးတာနဲ႔ ႏွစ္တိုင္း ဘုရားပဲြအခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ မလာဘဲကို မေနႏိုင္ဘူး”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ လာေရာက္သည့္ ကိုေက်ာ္စည္သူက ေျပာျပသည္။
ျမန္မာျပည္၏ တန္ခိုးႀကီးဘုရားတဆူျဖစ္ၿပီး လူသိထင္ရွားသည့္ ျမတ္ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားပဲြေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္ တေပါင္း လဆန္း ၁ ရက္ေန႔(ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၈ ရက္)မွ တေပါင္းလျပည့္ေန႔(မတ္ ၄ ရက္)အထိ ၁၅ ရက္ က်င္းပခဲ့ရာမွ ယခုႏွစ္တြင္ တပို႔တဲြ လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔(ေဖေဖာ္၀ါရီ ၄ ရက္)မွ တေပါင္းလျပည့္ေန႔(မတ္ ၄ ရက္)အထိ ရက္ေပါင္း ၃၀ က်င္းပခဲ့သည္။
ဘုရားပဲြေတာ္ စတင္သည္ႏွင့္ လွ်ပ္ေျပးေရယာဥ္မ်ား၊ ႏွစ္ထပ္ခဲြ သေဘၤာႀကီးမ်ားျဖင့္ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ဆိပ္ကမ္းမွ ဟိုင္းႀကီးကြ်န္း ၿမိဳ႕နယ္ခဲြ ခေမာက္ေမာ္ ေက်းရြာအထိ တိုက္႐ိုက္ေျပးဆဲြေပးသည္။ အိပ္စင္မ်ား ပါ၀င္ၿပီး သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္စြာ မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ထားသည့္ သေဘၤာႀကီးမ်ားက ဘုရားဖူးခရီးသည္မ်ားအတြက္ သြားလာေရး အဆင္ေျပေစသကဲ့သို႔ လမ္းတေလွ်ာက္၌လည္း ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပဲြအေၾကာင္း သီဆိုထားသည့္ သီခ်င္းမ်ား ဖြင့္ေပးထားသည့္အတြက္ ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားဖူးခရီးစဥ္အတြင္း သေဘၤာစီးရသည္က ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ျဖစ္သည္။
ခေမာက္ေမာ္ ေက်းရြာအနီးရွိ ပင္လယ္ကမ္းစပ္၌ သေဘၤာမ်ား ခရီးဆံုးအျဖစ္ ဆိုက္ကပ္သည္ႏွင့္ ေမာ္တင္ဘုရားႏွင့္ ခေမာက္ေမာ္ ရြာအၾကား ေျပးဆဲြသည့္လိုင္းကားမ်ားက ဘုရားဖူး ခရီးသည္မ်ားကို သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ ေခၚယူၾကသည္။ ခရီးသည္ျပည့္ သည္ ႏွင့္ ေမာင္းထြက္ၾကၿပီး ေရက်ခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ေသာင္ျပင္ကမ္းစပ္ အတိုင္းေမာင္းကာ၊ ေရတက္ခ်ိန္ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ခေမာက္ေမာ္၊ ကံခ်ဳိင္စသည့္ ရြာတြင္းလမ္းမ်ားမွ ေမာင္းေလ့ရွိၾကသည္။
ေရက်ခ်ိန္ ေသာင္ျပင္လမ္းအတိုင္း ေမာင္းသည့္အခါတြင္ အခက္အခဲမျဖစ္ေသာ္လည္း ေရတက္ခ်ိန္ ရြာတြင္းလမ္းမ်ား အတိုင္း ေမာင္းသည့္အခါတြင္ လမ္းပိုင္းေနရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ပ်က္စီးေနၿပီး လမ္းၾကမ္းသည့္အတြက္ ခေမာက္ေမာ္ – ေမာ္တင္လမ္း ၃ မိုင္ ခရီးအား ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ား ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ သြားလာေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ လိုင္းကားမစီးလို၍ ဆိုင္ကယ္ တကၠစီျဖင့္ သြားၾကသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပဲြသို႔ လာေရာက္၍ ေျပးဆဲြသည့္ လုိင္းကားအစီးေပါင္း ၁၈၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး ဆုိင္ ကယ္ တကၠစီအစီးေရ ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
“ဘုရားဖူး ဧည့္သည္ေတြမ်ားတဲ့အခ်ိန္၊ လူစည္ကားတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ကားေတြ၊ ဆုိင္ကယ္ေတြက မဆင္မျခင္ ေမာင္းေတာ့ ေသဆံုး ဒဏ္ရာရတာေတြ ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ကမ္းေျခမွာ ဆုိင္ကယ္မေမာင္းတတ္ေတာ့ ေမွာက္ၾကတာေတြ ရွိတယ္။ ဒီႏွစ္လည္း ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္တာ လူတေယာက္ ေသသြားတယ္”ဟု လိုင္းကား စပယ္ယာတဦးက ေျပာျပသည္။
ရပ္ေဝးမွ လာေရာက္ၾကသည့္ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ား ညအိပ္တည္းခိုရန္ ဘုရားပြဲေစ်းတန္း အတြင္း၌ တည္းခိုေဆာင္မ်ား အသီး သီး ဖြင့္လွစ္ထားၿပီး လူစည္ကားရက္ျဖစ္သည့္ တေပါင္းလဆန္း ၁၂၊ ၁၃၊ ၁၄ ရက္မ်ားတြင္ အခန္းလြတ္ဟူ၍ မရွိသေလာက္ျဖစ္ ေအာင္ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ား လာေရာက္ၾကသည္။
အခန္းခ ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာလည္း အဆိုပါအခ်ိန္တြင္ ၂ ဆ၊ ၃ ဆ ျမင့္တက္သြားေလ့ရွိသည္။
ဖုန္းလိုင္းမွာလည္း GSM၊ တယ္လီေနာ၊ ေအာ္ရီဒူးမည္သည့္ဖုန္းမွ လိုင္းမမိေခ်။ ၅ သိန္းတန္ဖုန္းဟု အလြယ္ေခၚၾကသည့္ ၀၉ ၄၉ ျဖင့္စေသာ CDMA 450 ဖုန္းမ်ားသာ လိုင္းမိသျဖင့္ ဖုန္းျဖင့္၊ အင္တာနက္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္သူမ်ား ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားပဲြေရာက္ခ်ိန္ တြင္ အခက္ေတြ႕ၾကသည္။ လမ္းေဘးဖုန္း – PCO လည္း မရွိသျဖင့္ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ားမွာ ဘုရားပဲြေစ်းတန္းမွ ေစ်းသည္တို႔၏ ဖုန္းမ်ားကို ငွားရမ္၍ ေျပာဆို ဆက္သြယ္ၾကရသည္။
ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားပဲြသို႔ လာေရာက္သူအားလံုး ညည္းညဴၾကသည့္ ကိစၥကေတာ့ ေရခ်ဳိ မရရွိသည့္ ျပႆနာျဖစ္သည္။ တည္းခိုေဆာင္မ်ားကလည္း ညအိပ္ဖုိ႔သာ တာဝန္ယူၿပီး ေရခ်ဳိအသံုးျပဳမႈအတြက္ တည္းခိုသူက ေရ ၁ ဇလားလွ်င္ ၅၀၀ က်ပ္၊ မ်က္ႏွာသစ္၊ ေျခလက္ေဆးလွ်င္ ၂၀၀ က်ပ္၊ သန္႔စင္ခန္းအသံုးျပဳလွ်င္ ၁၀၀ က်ပ္ နႈန္းျဖင့္ ေငြ သပ္သပ္ေပးရသည္။
ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ ဘုရားဖူးလာသည့္ ေဒသခံမ်ားကေတာ့ ဖ်ာမ်ား၊ ေစာင္မ်ား ယူေဆာင္လာၾကၿပီး ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ၌ အသီးသီး စု႐ုံးအိပ္စက္ၾကသည္။ ေမာ္တင္စြန္းသို႔ ကားျဖင့္လာေရာက္သူ တခ်ဳိ႕ကလည္း ကမ္းေျခ သဲေသာင္ျပင္ေပၚ၌ ကားထိုး ရပ္ကာ ကားေပၚ၌ပင္အိပ္စက္ၾကသည္။
ဘုရားဖူးခရီးစဥ္အတြင္း အခက္အခဲမ်ား၊ အဆင္မေျပမႈမ်ား ရွိေစကာမူ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားကို ဖူးေျမာ္ၿပီးေနာက္ ပင္ပန္းမႈမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ား အားလံုး ေမ့ေလ်ာ့ေျပေပ်ာက္သြားသည္ဟု ပဲခူးတိုင္း၊ နတၱလင္းၿမိဳ႕မွ ဘုရားဖူး လာေရာက္သည့္ ေဒၚစိန္တင္က ေျပာျပသည္။
“ဘုရားဖူးရတာ အဆင္မေျပမႈေလးေတြေတာ့ ရွိတာေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုပဲ ခက္ခဲပင္ပန္းတာေတြ ရွိေပမယ့္ ဘုရားကုန္း ေတာ္ ေပၚတက္ၿပီး ဝတ္ျပဳၿပီးတာနဲ႔ ေမာသမွ်၊ ပင္ပန္းသမွ်ေတြ ေျပေပ်ာက္ သြားတယ္”ဟု သူက ဆုိသည္။
ေမာ္တင္စြန္းဘုရားမွာ ပင္လယ္ကမ္းေျခအနီးရွိ ေတာင္အစြန္း ကုန္းျမင့္ေပၚတြင္ တည္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ေရွးအခါက ယင္းကုန္း ေတာ္ ကို သရန ေတာင္ဟုေခၚဆိုေၾကာင္း ဘုရားသမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္တြင္ တပုႆႏွင့္ ဘလိကၠကုန္သည္ညီေနာင္ ၂ ဦးမွာ မဇၥ်ိမေဒသ (အိႏိၵယႏိုင္ငံ) သို႔ ဆန္မ်ား ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ရန္ ေရာက္ရွိခဲ့ၿပီး ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူသည့္ ေဂါတမျမတ္ဗုဒၶကို ပထမဦးဆံုး ဖူးေတြ႔ခြင့္ရရွိခဲ့သည္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္အား ဖူးေတြ႔ရစဥ္ ေနာက္ေနာင္တြင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္စား အေလးအျမတ္ထား ကိုးကြယ္ရန္ ေပးသနားေတာ္ မူပါဟု ေတာင္းခံခဲ့ရာ ျမတ္ဗုဒၶက ကုန္သည္ညီေနာင္အား ဆံေတာ္ ၈ ဆူ ေပးသနားေတာ္ မူခဲ့ၿပီး ယင္းဆံေတာ္မ်ားအား ေလွျဖင့္တင္ ေဆာင္ ၍ ရြက္လႊင့္လာခဲ့ရာ ကုသိမနဂရ (ေခၚ) ပုသိမ္ေဒသ ေတာင္ဘက္ပိုင္း နဂရာဇ္ေမွာ္ (ေခၚ) ေမာ္တင္စြန္း အငူသို႔ ေရာက္ရွိကာ ညအိပ္ရပ္နားစဥ္ နဂါးတို႔၏ဘုရင္ ေဇယ်ေသန နဂါးမင္းက လူအသြင္ဖန္ဆင္း၍ ဆံေတာ္ ၂ ဆူကို ခိုးယူပင့္ေဆာင္ ထားခဲ့ သည္။
ေဇယ်ေသန နဂါးမင္းက ယင္းဆံေတာ္မ်ားကို သရနေတာင္ (ေခၚ) ေမာ္တင္စြန္းအငူ၌ ဌာပနာ၍ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခုနွစ္ ဝါဆိုလျပည့္ေနတြင္ ဘုရားေစတီအျဖစ္ တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့သည္ဟု ဘုရားသမုိင္းမွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ေနာက္ ေနာင္တြင္ သီရိဓမၼာေသာကမင္း၊ အေလာင္းစည္သူမင္းတို႔က ဘုရားဒါယကာအျဖစ္ ခံယူၿပီး ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ဘုရားသမိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
“ေမာ္တင္စြန္းဘုရားရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ ဆြမ္းကိုဦးေအာင္ မကပ္ႏိုင္ဘူး။ မနက္ ၄ နာရီ ဘုရားကို ဆြမ္းကပ္မယ္ ျပင္ထားရင္ ဆြမ္းပဲြတခုခုက ဘုရားမွာ ကပ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီ။ ဘုရားဖူူး ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္က ျပည့္သြားတယ္လို႔ မရွိဘူး။ ဘာမုန္တိုင္း တိုက္ပါေစ ဘုရားကို ထိခိုက္တယ္ မရွိဘူး။ နာဂစ္ မုန္တုိင္း တိုက္တုန္းကေတာင္ ဘုရားမွာ ႀကီးႀကီးမားမား ပ်က္စီးတာ မရွိခဲ့ဘူး”ဟု ေဂါပကအဖဲြ႔ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေငြက ေျပာျပသည္။
ႏွစ္စဥ္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔အျပားမွ ဘုရားဖူး ဧည့္သည္ေပါင္း ၁ သိန္းေက်ာ္ လာေရာက္လည္ပတ္ေလ့ ရွိၿပီး ဘုရားသို႔ လွဴဒါန္းေငြမွာ ႏွစ္စဥ္ က်ပ္သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
နဂါးမင္းတည္ေသာ ဘုရားဟု အစဲြျပဳေခၚဆိုၾကသည့္နည္းတူ ႏွစ္စဥ္ ဘုရားပဲြေတာ္က်င္းပသည့္ တေပါင္းလတြင္ နဂါးမ်ား လာေရာက္ဖူးေျမာ္ၾကသည္ဟု ေဒသခံမ်ားက အစဥ္အဆက္ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကသည္။ နတ္နဂါးတို႔အေပၚ ယံုၾကည္မႈရွိသူ ဘုရားဖူး ဧည့္သည္မ်ားကလည္း ေမာ္တင္စြန္းဘုရားဖူးေျမာ္ၿပီးေနာက္ ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ ေစတီေတာ္အနီး၌ နဂါးစာေကြ်း၍ အလိုရွိရာဆုမ်ား ေတာင္းေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ငွက္ေပ်ာတံုးေလးမ်ားကို ေဖာင္သဖြယ္ျပဳလုပ္၍ ေဖာင္ေပၚတြင္ ထီး၊ တံခြန္၊ ေအာင္သေျပပန္း၊ သာသနာ့အလံ၊ ႏြားႏို႔အိုးႏွင့္ တျခား လိုအပ္ေသာပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္ကာ ပင္လယ္အတြင္းသို႔ ေမွ်ာၿပီး နဂါးစာေကၽြးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
“လွဴဒါန္းတဲ့လူေတြက နဂါးမင္းကို အစာေကၽြးၿပီး လိုရာဆုေတာင္းၾကတာေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ လိုအပ္တာေတြ ကူညီေပးပါတယ္။ နဂါးမင္းကို ပင့္ဖိတ္ေပးတယ္။ ဝုိင္းဝန္း ဆုေတာင္းေပးတယ္။ နဂါးစာ ေကၽြးျခင္းအားျဖင့္ ေဇယ်ေသန နဂါးမင္းက သူတို႔အေပၚ ေစာင့္ေရွာက္တယ္၊ ဝိုင္းဝန္းကူညီေပးတယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကတယ္ေလ”ဟု ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားပဲြတြင္ နဂါးစာေကြ်းသည့္ ေဖာင္မ်ား ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်သည့္ ကိုေဇာ္ထုိက္က ေျပာျပသည္။
ဘုရားဖူး ဧည့္သည္မ်ားထဲတြင္ လူႀကီးပိုင္းက နဂါးစာေကၽြးေနခ်ိုန္တြင္ လူငယ္မ်ားက အေလာင္းစည္သူမင္း တည္ထားခဲ့သည့္ ေဖာင္ေတာ္ဆိပ္ေစတီေတာ္ ပတ္ပတ္လည္ရွိ တေမွ်ာ္တေခၚ သႏၱာေက်ာက္တန္းမ်ားေပၚ ေလွ်ာက္သြားရင္း အလွဓာတ္ပံု ရိုက္သူ ရိုက္၊ ပင္လယ္ေရလိႈင္း ရႈခင္းမ်ား ၾကည့္သူၾကည့္ႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကသည္။
ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားအနီးတဝုိက္၌ ကုသိုလ္ယူစရာ၊ ေလ့လာစရာမ်ား လုပ္ေဆာင္ ၿပီးသြားခ်ိန္တြင္ ဘုရားဖူး ဧည့္သည္မ်ားမွာ ေမာ္တင္မွ ၇ မိုင္ခန္႔ေဝးသည့္ ေငြေတာင္ရြာအနီးမွ ကမ္းေျခသို႔ သြားေရာက္ၿပီး ပင္လယ္ေရကူးရင္း စိတ္လက္ အပန္းေျဖၾကသည္။
ပင္လယ္ေရၾကည္၍ ေသာင္ျပင္လည္း က်ယ္ဝန္းသည့္ ေငြေတာင္ကမ္းေျခက ေခ်ာင္းသာႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ တူသည္။ ေငြေတာင္တြင္ ဟိုတယ္တခုသာရွိၿပီး ဘုရားဖူး ခရီးသည္အမ်ားစုကေတာ့ ေသာင္ျပင္ေပၚတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ ေရခ်ဳိခ်ဳိးေသာ အခန္းမ်ားတြင္ ပစၥည္းမ်ားအပ္ကာ ပင္လယ္ေရကူးလုိက္၊ အုန္းစိမ္းရည္ ေသာက္လိုက္ျဖင့္ ပင္ပန္းသမွ်ကို ေျဖေဖ်ာက္ၾကသည္။
“ေရကူးရတာ အရမ္း ေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။ ေခ်ာင္းသာေရာက္ေနသလို ခံစားရတယ္။ ေမာ္တင္စြန္းလာတာက ဘုရားလည္း ဖူးရတယ္၊ ေရလည္းကူးရတယ္။ ကုသိုလ္လည္းရ၊ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ရတာေပါ့။ ဒီႏွစ္မွ က်ေနာ္လည္း ေရာက္ဖူးတာ။ အရမ္းေပ်ာ္ဖို႔ေကာင္းေတာ့ ေနာင္ႏွစ္ေတြလည္း လာဦးမွာပါ”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ လာေရာက္ လည္ပတ္သည့္ ကိုေအာင္ေဌးက ေျပာျပသည္။
ဘုရားဖူး ဧည့္သည္မ်ားက ေပ်ာ္ေနၾကေသာ္လည္း ယခုႏွစ္ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပဲြေတာ္တြင္ ေစ်းလာေရာင္းၾကသည့္ ေစ်းသည္မ်ား၊ ခေမာက္ေမွာ္ – ေမာ္တင္ေျပးဆဲြသည့္ လိုင္းကားသမားမ်ားႏွင့္ ဆုိင္ကယ္တကၠစီသမားမ်ားက မေပ်ာ္ႏိုင္ၾက။
“ဘုရားပဲြက ရက္ ၃၀ ဆိုေတာ့ စရိတ္ေထာင္းတယ္ေလ။ အေစာပိုင္းရက္ေတြက လူမလာၾကဘူး။ ဘုရားပဲြတလ က်င္းပတာကို မသိၾကတာရယ္၊ ကေလးေတြစာေမးပဲြေတြနဲ႔ တုိက္ေနလို႔လည္း ျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္။ လူမစည္ေတာ့ ေစ်းမေရာင္းရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီမွာက ေရဖိုးနဲ႔ စားစရိတ္က ေန႔တုိင္းကုန္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီႏွစ္က စာရင္း ျပန္ခ်ဳပ္ လိုက္ရင္ မျမတ္တဲ့အျပင္ အရႈံးေတာင္ ျပ တယ္”ဟု ေခ်ာင္းသာရြာမွ ေမာ္တင္ဘုရားပဲြသို႔ မုန္႔ဟင္းခါး၊ ေခါက္ဆဲြ လာေရာင္းသည့္ ေစ်းသည္အမ်ဳိးသမီးတဦးက ေျပာသည္။
အရံႈးေပၚေသာ္လည္း ေမာ္တင္ ဘုရားပဲြရာသီေရာက္တုိင္း မလာဘဲမေနႏိုင္သျဖင့္ လာမည့္ႏွစ္ဘုရားပဲြခ်ိန္တြင္ လာေရာက္ ေစ်းေရာင္းဦးမည္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆုိသည္။
ရႈံးသည္ျဖစ္ေစ၊ ျမတ္သည္ျဖစ္ေစ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပဲြက ေထာင္ေသာင္းခ်ီသည့္ ဧရာဝတီတိုင္းသားမ်ား အတြက္ ကုသိုလ္လည္း ရ၊ ဝမ္းလည္းဝသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ ေဖာ္ထုတ္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္သာ ျဖစ္သည္။
တေပါင္းလျပည့္ေန႔ျဖစ္သည့္ မတ္လ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ေမာ္တင္စြန္း ဘုရားပဲြ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ၿပီးေနာက္ ၃ ရက္ အၾကာတြင္ ဘုရားပဲြက်င္းပခဲ့သည့္ ေသာင္ခံုေပၚသို႔ ပင္လယ္ေရမ်ားတက္လာခဲ့ၿပီး လူတို႔စြန္႔ပစ္ခဲ့သည့္ အမိႈက္သရိုက္မ်ားကို ေရလိႈင္းမ်ားက ပင္လယ္ထဲ သိုု႔ ဆဲြယူသြားခဲ့ၾကသည္။
ဤသည္က နဂါးတို႔က ေရလိႈင္းမ်ားဖန္တီး၍ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ရင္း ကုသိုလ္ယူျခင္းျဖစ္သည္ဟုု ေဒသခံမ်ားက ယံုၾကည္ေန ၾက သည္။ သိပၸံနည္းက်က် အေျဖကိုသာ ေဖာ္ထုတ္လက္ခံလိုသူမ်ား အတြက္ေတာ့ ဤကိစၥက ရယ္ေမာစရာ တခုလိုသာ ျဖစ္ေနေပ လိမ့္မည္။
မည္သို႔ဆိုေစ ျမန္မာျပည္ အေနာက္ေတာင္ဘက္စြန္းရွိ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပဲြကေတာ့ ဒ႑ာရီဆန္သည့္ ယံုၾကည္ သက္ဝင္မႈမ်ား၊ လွပဆန္းၾကယ္မႈမ်ား၊ ေပ်ာ္ရႊင္လိႈက္ေမာဖြယ္ရာမ်ားျဖင့္ ျမန္မာျပည္သားတို႔အား ႏွစ္စဥ္ ဆဲြေဆာင္ေနပါ လိမ့္ဦးမည္။ ။
No comments:
Post a Comment