Tuesday, June 30, 2015

ႏုိင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ေထာင္က်ခံရသူမ်ားကို ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား သတ္မွတ္ရန္ ေတာင္းဆို

တင္ထက္ပိုင္

ပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ေရာက္ရွိေနေသာ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ ေထာင္ဒဏ္ ခ်မွတ္ခံရသူမ်ားကို “ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား” အျဖစ္ ထည့္သြင္း၍ သီးသန္႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုေပးရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ား အဖြဲ႔ (FPPS) က ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။

FPPS ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအသင္း (AAPP) တို႔ ပူးေပါင္း၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ Orchid Hotel တြင္ ဇြန္လ ၂၇ ရက္က က်င္းပခဲ့သည့္ “အက်ဥ္းေထာင္ ဥပေဒႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားအေရး” ေဆြးေႏြးပြဲ၌ FPPS ၏ အတြင္းေရးမႉး ဦးထြန္းၾကည္က ေတာင္းဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန ဦးေဌးဦး၊ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း တဦးျဖစ္သူ စီးပြားေရးႏွင့္ ဥပေဒအႀကံေပး ဦးတင္သန္းဦး၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းႏွင့္ “ညီမွ်ျခင္း ျမန္မာ” မွ လူ႔အခြင့္အေရး တက္ႂကြလႈပ္ရွားသူ ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္းတို႔ တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

ဦးထြန္းၾကည္က “၁၈၉၄၊ ၁၉၀၀၊ ၁၉၂၀ ခုႏွစ္တုန္းက ဥပေဒေတြကို အခု အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ဥပေဒမူၾကမ္းနဲ႔ ႐ုပ္သိမ္းလိုက္တယ္ လို႔ ေျပာၿပီးေတာ့ ဒီဥပေဒ မူၾကမ္းထဲမွာပါတာက ရာဇဝတ္ အက်ဥ္းသားရယ္၊ တရားမ အက်ဥ္းသားရယ္ေတာ့ ေဖာ္ျပထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားဆိုတဲ့ စကားရပ္က မပါဘူး။ မပါတဲ့အတြက္ အဲဒီအေပၚမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားအဖြဲ႔က ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဒီဟာကို ကန္႔ကြက္တယ္”ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။

ယခင္ ကိုလိုနီေခတ္က ျပဌာန္းထားသည့္ The Prisons Act, 1894 (အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ဥပေဒ၊ ၁၈၉၄) ၊ The Prisoners Act, 1900 (အက်ဥ္းသားမ်ား ဥပေဒ၊ ၁၉၀၀) ၊ The Identifications of Prisoners Act, 1920 (အက်ဥ္းသားမ်ား ခြဲျခားသတ္မွတ္ျခင္း ဥပေဒ၊ ၁၉၂၀) တို႔အား ယင္းဥပေဒၾကမ္းျဖင့္ ႐ုပ္သိမ္း၍ ျပည္သူမ်ား သိရွိေလ့လာ အႀကံျပဳႏိုင္ရန္ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဇြန္လ ၅ ရက္ထုတ္ ႏိုင္ငံပိုင္ ေၾကးမံု သတင္းစာတြင္ ေရးသားထားသည္။

ယင္းဥပေဒၾကမ္းတြင္ “ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား” ဟူသည့္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ ထည့္သြင္းရန္ လိုအပ္ရသည့္ အဓိက အေၾကာင္း အရင္းသည္ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားအရ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားေၾကာင့္ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရသူမ်ားသည္ ရာဇဝတ္ က်ဴးလြန္ သူမ်ားႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္အမ်ိဳးအစား မတူသည့္အတြက္ ရသင့္ရထိုက္ေသာ ေထာင္တြင္း အခြင့္အေရးမ်ား ရရွိႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္ဟု “ညီမွ်ခင္း ျမန္မာ” မွ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူ တဦးျဖစ္သည့္ ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္း က ေျပာသည္။

“သူတို႔ဟာ သာမန္ အက်ဥ္းသားေတြ မဟုတ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ရဲ႕ ေနထိုင္စားေသာက္မႈေတြ၊ ေရွ႕ေနနဲ႔ ေတြ႔ဆံုမႈေတြ၊ သူတို႔ရဲ႕ စားဝတ္ေနေရး ကိစၥေတြကို တျခားသူေတြထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ဂ႐ုစိုက္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုခ်င္တာပါ”ဟု ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္းက ဧရာဝတီကို ေျပာသည္။

၄င္းက ဆက္လက္၍ “ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္ေတြမွာ ရွိထားသလိုမ်ိဳး အဲဒီလူေတြမွာ က်န္းမာေရးအရ အပန္းေျဖ အနားယူခြင့္ ရွိရမယ္။ အစားအစာ ဘယ္ေလာက္ရွိရမယ္။ ၿပီးရင္ ေနရာထိုင္ခင္း ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိရမယ္ဆိုတာ အဲဒီ အေသးစိတ္ေတြ မပါတဲ့အတြက္ ျပင္ဖို႔လည္း လိုအပ္သလို တခ်ိဳ႕ ဖ်က္သင့္တဲ့ အရာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္”ဟု ျဖည့္စြက္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။

အစိုးရက ျမန္မာႏုိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား မရွိဟု ႏိုင္ငံတကာသို႔ ေၾကညာထားေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားကို ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံရသူမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားရာ ယင္းအဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ထည့္သြင္းႏိုင္ပါက အစိုးရအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို ေထာင္မ်ားတြင္ ထိန္းသိမ္းထားေၾကာင္း ဝန္ခံၿပီးသား ျဖစ္သြားလိမ့္မည္ဟု ဦးထြန္းၾကည္က ေျပာဆိုသည္။

ထို႔အျပင္ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားသည္ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ အုပ္ခ်ဳပ္စီမံခြင့္ေအာက္တြင္ ရွိေနျခင္းကလည္း ယင္း ဥပေဒၾကမ္း၏ အဓိက အားနည္းခ်က္တခုျဖစ္သည္ဟု တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ ေဒါက္တာ ညိဳညိဳသင္းကလည္း ေျပာသည္။

ေဒၚညိဳညိဳသင္းက“အမွန္ေတာ့ အက်ဥ္းေထာင္ဟာ တရားစီရင္ေရးဌာနရဲ႕ ေအာက္မွာပဲ ရွိရမယ္။ တရားစီရင္ေရး ဌာနဟာ လြတ္ လပ္ ဖို႔ အရမ္းအေရးႀကီးတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ တရားစီရင္ေရးက ေရးဆြဲတဲ့ ဥပေဒၾကမ္းသာ ျပည္သူလူထုအတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ သင္႔ေတာ္တာေပါ့”ဟု ဧရာဝတီကို ေျပာျပသည္။

လူ႔အခြင့္အေရး ရႈေထာင့္မွ ၾကည့္လ်ွင္လည္း ယင္းဥပေဒၾကမ္းတြင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆို ခ်က္ႏွင့္ ၄င္းတို႔၏ အခြင့္အေရးမ်ား မပါရွိသည့္အျပင္ အက်ဥ္းသားမ်ား၏ အေျခခံ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို အေသးစိတ္ ေဖာ္ျပမထားျခင္း၊ မသန္စြမ္း အက်ဥ္းသားမ်ား၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ကာကြယ္ေပးသည့္ အခ်က္အလက္မ်ား မပါရွိျခင္း စသည့္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေၾကာင္းလည္း တက္ေရာက္ ေဆြးေႏြးသူမ်ားက ေျပာဆိုသည္။

ေဒၚညိဳညိဳသင္းက ဆက္လက္၍“အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြက ဒီဥပေဒကို ကိုယ္တိုင္ဆြဲၿပီးေတာ့ သက္ဆိုင္ရာ လႊတ္ေတာ္ ေတြ မွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တဦးဦးက အစည္းအေဝးမစခင္ တလႀကိဳတင္ၿပီး ဒီဥပေဒကို ေရးဆြဲ တင္သြင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ အစိုးရကလည္း သူ႔ဥပေဒကို ခ်ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီေတြက ႏွစ္ဘက္မွ်တဲ့ ဥပေဒတခု ေပၚေပါက္ဖို႔ သူတို႔ ဆက္လက္ၿပီး ေတာ့ ႀကိဳးစားသြားႏိုင္ပါလိမ့္မယ္”ဟု ေျပာသည္။

အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ဥပေဒၾကမ္းတြင္ အခန္း (၁) အမည္ႏွင့္ အဓိပၸာယ္ေဖာ္ျပခ်က္၊ အခန္း (၂) အက်ဥ္းေထာင္မ်ားကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ျခင္း၊ အခန္း (၃) အက်ဥ္းသားမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲျခင္း၊ အခန္း (၄) အက်ဥ္းေထာင္ျပစ္မႈမ်ား၊ အခန္း (၅) ျပစ္မႈႏွင့္ ျပစ္ဒဏ္မ်ား၊ အခန္း (၆) အေထြေထြတို႔ ပါ၀င္ၿပီး ပုဒ္မေပါင္း ၆၉ ခုအထိ ပါရွိေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာတြင္ ထုတ္ျပန္ထားသည္။

No comments:

Post a Comment