Monday, June 29, 2015

မသန္စြမ္း ကေလးငယ္မ်ား ေက်ာင္း၀င္ရာတြင္ ေက်ာင္းအုပ္မ်ား၏ ျငင္းပယ္ခံရမႈမ်ား ရွိ

ယုေ၀

မသန္စြမ္း ကေလးငယ္မ်ားသည္ ပင္မအစိုးရ ေက်ာင္းမ်ားသို႔ ေက်ာင္း၀င္ရာတြင္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ လက္ခံ မလက္ခံ ဆိုသည္မွာေက်ာင္းအုပ္ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္သက္ဆုိင္ေနၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင့္လမ္းညႊန္မႈမရွိျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျငင္းပယ္ျခင္း ခံေနရသည္ဟု ဧဒင္မသန္စြမ္းသက္ငယ္မ်ား ျပဳစုရာရိပ္ၿမံဳ၏ လူတိုင္းအက်ံဳး၀င္ပညာေရး စီးမံကိန္း အစီရင္ခံစာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
လူတိုင္းအက်ံဳး၀င္ပညာေရးစီးမံကိန္း အစီရင္ခံစာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဇြန္ ၂၇ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Central ဟုိတယ္တြင္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ဧဒင္မသန္စြမ္းသက္ငယ္မ်ားျပဳစုရာရိပ္ၿမံဳ၏ လူတိုင္းအက်ံဳး၀င္ စီမံကိန္း မန္ေနဂ်ာ ေဒၚတင္တင္ခိုင္က “ မသန္စြမ္း ကေလး ငယ္ေတြအတြက္ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အခက္အခဲေတြျဖစ္ေနတုန္းပဲ။

ေက်ာင္း၀င္ ခြင့္ကလည္း ေက်ာင္းအုပ္က ကေလးကို ေက်ာင္းအပ္လက္ခံမခံေပၚမူတည္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မသန္စြမ္းကေလးငယ္ေတ ြေက်ာင္းတက္ႏိုင္ဖို႔ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းေတြ အမ်ားႀကီး လိုအပ္ေနဆဲပါပဲ။”ဟုေျပာသည္။

စာသင္ေက်ာင္းအခ်ိဳ႕တြင္ လူတိုင္းအက်ံဳး၀င္ သင္ယူမႈ ပတ္၀န္းက်င္ကုိေတြ႔ရွိရသည့္တိုင္ ပင္မ(အစိုးရ) ေက်ာင္းမ်ားတြင္ လူတိုင္း အက်ံဳး၀င္သင္ယူမႈဆုိင္ရာ ပတ္၀န္းက်င္ အားနည္းေနေသးသည္ကိုလည္း အစီရင္ခံစာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ဧဒင္မသန္စြမ္းသက္ငယ္မ်ား ျပဳစုရာရိပ္ၿမံဳ မန္ေနဂ်င္း ဒါရိုက္တာ ဦးထွာအုပ္က “ ဒီစီမံကိန္းက မသန္စြမ္း ကေလးငယ္ေတြအေပၚ သက္ေရာက္မႈရွိမယ္လို႔ယံုၾကည္ပါတယ္။ဒီသုေတသနမွာ ဘယ္ပညာရွင္ အသံမွ မပါဘူး။မသန္စြမ္းကေလးေတြ၊မိဘေတြ၊ ဆရာမေတြ၊ေက်ာင္းအုပ္ေတြရဲ႕ အသံပဲပါပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။

အဆုိပါ အစီရင္ခံစာ အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္းရွိ ပင္မအစိုးရေက်ာင္း ၇ ေက်ာင္း၊ အထူးေက်ာင္း ၂ ေက်ာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ ပုဂၢလိကပုိင္ေက်ာင္း ၁ ေက်ာင္းႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း စုစုေပါင္း ၁၁ ေက်ာင္းက မသန္စြမ္း ကေလးငယ္မ်ား၊ မသန္စြမ္းမဟုတ္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၊မိဘမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား ၊ ေက်ာင္းမေနသည့္ မသန္စြမ္းကေလးငယ္မ်ားႏွင့္ အုပ္ထိန္းသူမိဘ စုစုေပါင္း ၂၂၂ ဦးကို ေမးျမန္းခဲ့ျခင္ျဖစ္သည္။

လူတိုင္း အက်ံဳး၀င္ပညာေရး စီမံကိန္းျပဳလုပ္ရန္ သုေတသနျပဳလုပ္ရသည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ- မသန္စြမ္း ကေလးငယ္မ်ားအပါအ၀င္ ပညာသင္ယူခြင့္ဆံုးရံႈးေနသူမ်ားအတြက္ လူတိုင္းအက်ံဳး၀င္ ပညာေရးကို ျမွင့္တင္ေပးရန္ ႀကိဳးစားရာတြင္ မူ၀ါဒ ခ်မွတ္ေနသူမ်ားႏွင့္ အက်ံဳး၀င္ သက္ဆိုင္သူမ်ားအတြက္ လိုအပ္ေနေသာ ခိုင္လံုသည့္အေထာက္အထားတစ္ခုျဖစ္လာရန္၊ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား ေလ့က်င့္ သင္ၾကားေပးျခင္းအပါအ၀င္ လူတိုင္းအက်ံဳး၀င္ပညာေရး အစီအစဥ္ ပိုမိုတိုးတက္ေစေရး အတြက္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ရွာေဖြ
သတ္မွတ္ရန္တို႔ျဖစ္သည္။

သုေတသနျပဳလုပ္ရာတြင္ အသံုးျပဳသည့္ေမးခြန္းမ်ားမွာ- မသန္စြမ္းမႈႏွင့္ လူတိုင္းအက်ံဳး ၀င္ပညာေရးအေပၚ နားလည္သေဘာေပါက္မႈ၊ အျမင္၊ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အေထာက္အကူျပဳသည့္အရာ၊ အတားအဆီးျဖစ္ သည့္ အရာႏွင့္ ၀ိေသသလကၡဏာမ်ားပါ၀င္သည္။

သုေတသနႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ေမးျမန္းမႈမ်ားကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လမွ ဒီဇင္ဘာလအထိ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သုေတသနျပဳ လုပ္ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ ေက်ာင္းတက္ေနသည့္ မသန္စြမ္း ကေလးငယ္မ်ားအတြက္ စာေမးပြဲမ်ား၊ သန္႔စင္ခန္း အသံုးျပဳျခင္းႏွင့္ ေက်ာင္းသြားေက်ာင္းျပန္ ခရီးတို႔အတြက္ စိုးရိမ္စိတ္အမ်ား ဆံုးျဖစ္သည္ဟု အစီရင္ခံစာတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၅ ရက္က ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ လက္မွတ္ထိုး၍ အတည္ျပဳျပဌာန္းလိုက္သည့္ မသန္စြမ္းသူမ်ား၏ အခြင့္အေရး ဥပေဒတြင္ အခန္း ၅ ပုဒ္မ ၂၃ တြင္ မသန္စြမ္းသူမ်ားက ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ လိုအပ္ခ်က္မွ တစ္ပါး မသန္စြမ္းမႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေက်ာင္း၀င္ခြင့္ကို ျငင္းပယ္ျခင္းမျပဳရဟု ပါ၀င္သည္။

No comments:

Post a Comment