Tuesday, June 30, 2015

အာရွလမ္းမသစ္ႀကီးေပၚ တရား၀င္ အခြန္ေကာက္ေရး ေဆြးေႏြးမည္

ထြန္းထြန္း

ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိတ္ျမိဳ႕ႏွင့္ ျမ၀တီၿမိဳ႕အၾကားရွိ အာရွလမ္းမသစ္ႀကီးေပၚတြင္ တရား၀င္ အခြန္ေကာက္ခံေရး အတြက္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္ဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ကရင္ျပည္နယ္ အစိုးရတို႔ ေဆြးေႏြးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“လမ္းဖြင့္ၿပီးရင္ အခုဂိတ္ေၾကးေကာက္ေနတ့ဲ အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးမယ္။ လမ္းရဲ႕လံုၿခံဳေရးကို ဒီထက္ပိုၿပီး လုပ္ေဆာင္ရေတာ့မွာပါ” ဟု ကရင္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္မင္းက ေျပာဆိုသည္။

ျမန္မာ-ထိုင္း ႏွစ္ႏိုင္ငံသေဘာတူညီမႈျဖင့္ ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ အာရွလမ္းမသစ္ႀကီး ဖြင့္ပြဲကို လာမည့္ ဇူလိုင္လ ၂၀ ရက္တြင္ ျပဳလုပ္ မည္ျဖစ္ၿပီး လမ္းပိုင္း အခြန္ေကာက္ခံမႈကို ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းအတိုင္း ေကာက္ခံေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဦးေဇာ္မင္း က ဆက္ေျပာသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ လမ်ားအတြင္းက အာရွလမ္းမသစ္ႀကီးေပၚတြင္ အစိုးရ တပ္မေတာ္၊ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ုံး(KNU)၊ ဒီမိုကေရစီ အက်ိဳးျပဳ ကရင္အမ်ိဳးသား တပ္မေတာ္(DKBA)၊ ကရင္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGF)၊ ကရင္အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီ)(KNU/KNLA-PC) တို႔က စုစုေပါင္းဂိတ္ ၈ ဂိတ္ခန္႔ျဖင့္ ေငြေၾကးေကာက္ခံေနမႈမ်ား ရိွခ့ဲသည့္အတြက္ အခက္ အခဲမ်ား ျဖစ္ရေၾကာင္း ထိုလမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ ခရီးသည္တင္ အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာျပသည္။

အာရွလမ္းမသစ္ႀကီးကို တရား၀င္ ဖြင့္လွစ္ျခင္း မရွိေသးေသာ္လည္း ကားမ်ားျဖတ္သန္းသြားလာခြင့္ ျပဳထားရာ၌ ထိုေဒသရိွ လက္ နက္ ကိုင္ တပ္ဖြဲ႔မ်ားက ဂိတ္ဖြင့္၍ ေငြေၾကးေကာက္ခံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾကၿပီး ဂိတ္ေၾကးမေပးႏိုင္သည့္ ကားသမားမ်ားကို ေခတၱ ထိန္းသိမ္းထားျခင္းမ်ား ရွိေနသည္ဟုလည္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာဆိုသည္။

DKBA အဖြဲ႔မွ ဗိုလ္မႉးႀကီး ေစာသရဲနီက ေငြေၾကးေကာက္ခံမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ တရား၀င္ ေကာက္ခံခြင့္ ခ်ထားေပးရန္ ျပည္နယ္ အစိုးရ သို႔ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းမႈ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္က တရား၀င္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးပါက တရားမ၀င္ ဂိတ္ေၾကး ေကာက္ ခံ မႈမ်ား အလိုလို ပေပ်ာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းေျပာသည္။

“ကုမၸဏီေတြကို ခ်ေပးမယ့္အစား လမ္းပိုင္းအလိုက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ေနတ့ဲ အဖြဲ႔ေတြကို ခ်ထားေပးေစခ်င္ပါတယ္”ဟုလည္း ဗိုလ္မႉးႀကီး ေစာသရဲနီက ဆိုသည္။

အာရွလမ္းမသစ္ႀကီးေပၚတြင္ တရားမ၀င္ အခြန္ေကာက္ခံမႈ ရွိေနသည့္ သတင္းမ်ား မီဒီယာမ်ားတြင္ ပါရွိလာၿပီးေနာက္ လက္ရိွအခ်ိန္ တြင္ KNU၊ KNU/KNLA-PC ၊ DKBA တပ္ဖြဲ႔မ်ားက စုေပါင္း၍ အာရွလမ္းမသစ္ေပၚတြင္ အေပၚဂိတ္ႏွင့္ ေအာက္ဂိတ္ခြဲၿပီး ႏွစ္ဂိတ္ သာ ေကာက္ခံေတာ့ေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားက ေျပာျပသည္။

အစိုးရ အေနျဖင့္ တရား၀င္ ေကာက္ခံခြင့္ ခ်ထားေပးပါက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔မ်ားက စုေပါင္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ ေဆြးေႏြးညိွႏိႈင္းထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ကရင္လက္နက္ကိုင္မ်ား ပူးတြဲေကာ္မတီ အဖြဲ႔၀င္ျဖစ္သူ ဗိုလ္မႉးႀကီး ေစာသရဲနီက ေျပာသည္။

ေဒါနေတာင္ေျခကို ပတ္ေဖာက္ထားသည့္ ထိုလမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ဇြန္ ၂၆ ရက္နံနက္ပိုင္းက မိုးရြားသြန္းမႈေၾကာင့္ ေျမၿပိဳၿပီး လမ္းေပၚတြင္ ပိတ္ဆို႔မႈျဖစ္ပြားခ့ဲသျဖင့္ ထိုလမ္းအား တာ၀န္ယူေဖာက္လုပ္သည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ See Sang ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီက လာေရာက္ ရွင္းလင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခ့ဲသည္ဟုလည္း သိရသည္။

“အခုက မိုးအစပဲ ရိွေသးတယ္ ေျမၿပိဳက်ေနၿပီဆိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္း အေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပဲ။ အတားအဆီးေတြ မလုပ္ ထား ရင္ေတာ့ ေနာက္ပိုင္း ေတာ္ေတာ္ဆိုးမယ္”ဟု ဂိတ္ေၾကးေကာက္ခံေနသည့္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGF) တပ္ဖြဲ႔မွ ဗိုလ္မႉးႏိုင္ေမာင္ေဇာ္က ေျပာသည္။

အာရွလမ္းမသစ္ႀကီးသည္ အာရွေဒသတြင္း ႏိုင္ငံတခ်ဳိ႕ႏွင့္ ကုန္သြယ္ကူးသန္းႏိုင္ေရးအတြက္ အဓိက ေဖာက္လုပ္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားကလည္း ထိုလမ္းမႀကီးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ ကုန္သြယ္စီးဆင္းမႈအတြင္း ပါ၀င္လ်က္ရိွသည္။

အာရွလမ္းမသစ္၏ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ-သကၤန္းညီေနာင္ လမ္းပိုင္းကို စီမံကိန္းကာလ ၂၀၀၄-၂၀၀၆ ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ ေဖာက္လုပ္ၿပီးစီးခ့ဲၿပီး သကၤန္းညီေနာင္-ေကာ့ကရိတ္ လမ္းပိုင္းကို ထိုင္း-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ထိုင္း အင္ဂ်င္နီယာမ်ားက ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က စတင္ေဖာက္လုပ္ခ့ဲကာ လမ္းေၾကာင္းအေနျဖင့္ အိႏၵိယ နယ္စပ္ တမူးၿမိဳ႕အထိ ပါ၀င္ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment