Thursday, July 30, 2015

ေလးပြင့္ဆုိင္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားႏွင့္ ကြဲလြဲေနေသာ ပညာေရး ဥပေဒ

သူဇာ

အစိုးရက ျပင္ဆင္ ျပဌာန္းလိုက္သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒသည္ ေလးပြင့္ဆုိင္ သေဘာတူ လက္ခံထားေသာ အခ်က္မ်ား မပါ၀င္သည့္ ပညာေရး ဥပေဒ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။

သပိတ္ေမွာက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ကြန္ရက္(NNER)၊ လႊတ္ေတာ္၊ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနတုိ႔ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးၿပီး သေဘာတူ လက္ခံထားေသာ အခ်က္မ်ား မပါ၀င္သည့္ ထုိဥပေဒကို ယခုႏွစ္ ဇြန္လကုန္ပုိင္းတြင္ အစိုးရ အဖြဲ႔က အတည္ျပဳ ျပဌာန္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

အစိုးရအဖြဲ႔က ျပဌာန္းလိုက္ေသာ ပညာေရးဥပေဒကုိ ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒတြင္ ေလးပြင့္ဆုိင္ သေဘာတူထားသည့္အခ်က္ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ မပါ၀င္သည့္အတြက္ ေက်ာင္းသား အဖြ႔ဲအစည္းမ်ားႏွင့္ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ NNER အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးက လက္မခံဘဲ ကန္႔ကြက္သည့္ သေဘာထား ေၾကညာခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ခဲ့ၾကသည္။

“အခု ျပန္လည္ျပင္ဆင္လိုက္တဲ့ ဥပေဒမွာလည္း ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို လံုး၀ေလွ်ာ့ခ် မထားဘူး။ ဥပေဒမွာ စကားလံုးေတြေလာက္ပဲ ေျပာင္းသြားတယ္။ အယူအဆ သေဘာတရားေတြက ဒီအတုိင္းပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံုမႈဆုိတာ ဟန္ျပသေဘာ ပဲ။ အခု ျပဌာန္းလိုက္တာကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ အစိုးရရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈေတြဟာ ယံုႏုိင္စရာတခုမွ မရွိတာကို ျပသလိုက္သလို၊ လႊတ္ ေတာ္ကိုလည္း ယံုၾကည္စရာ မရွိဘူးဆုိတာ ျဖစ္သြားေစတယ္”ဟု NNER အဖြဲ႔၀င္ ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူက ေျပာဆုိသည္။

ယခု အစိုးရက ျပဌာန္းလိုက္ေသာ ပညာေရး ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဗမာႏုိင္ငံလံုးဆုိင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား အဖြ႔ဲခ်ဳပ္(ဗကသ) က မၾကာမီ ကာလအတြင္း လႈပ္ရွားမႈႀကီးတခု လုပ္ေဆာင္ရန္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ဗကသ ဒု ဥကၠဌ ကိုလင္းထက္ႏုိင္က “အခုခ်ိန္ထိ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ စည္း႐ုံးမႈေတြ ဆက္လက္ရွိေနဆဲပါ။ က်ေနာ္တုိ႔က အစကတည္းက သပိတ္ မလွန္ေသးပါဘူး။ လိုခ်င္တာကို ႀကိဳးစားေနတုန္းမွာ အၾကမ္းဖက္ ၿဖိဳခြင္းခံခဲ့ရတာပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ဘက္က သပိတ္ကေတာ့ ေမွာက္ေနဆဲ၊ အမ်ိဳးသား ပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လႈပ္ရွားမႈေတြကလည္း လုပ္ေနဆဲပဲ။ ျမင္သာတဲ့ လႈပ္ရွားမႈႀကီး ျဖစ္လာဖုိ႔က က်ေနာ္တုိ႔ေတြ စနစ္တက် ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေနပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၃၀ ရက္က အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး အတည္မျပဳခင္ လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေဆြးေႏြးစဥ္က အစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္အၾကား ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပင္းထန္ခဲ့သည္။

ဥပေဒအတည္ျပဳၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ေ၀ဖန္မႈမ်ားစြာ ထြက္ေပၚခဲ့ၿပီး ဒီမုိကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္ မကိုက္ညီမႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ဦးေဆာင္၍ ျပည္သူမ်ားစြာ ၀န္းရံမႈျဖင့္ သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပ လမ္းေလွ်ာက္ပြဲတခု ျပဳလုပ္ကာ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။

အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒအား ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးရန္ ေက်ာင္းသားမ်ားက တက္တက္ႂကြႂကြ ေတာင္း ဆုိမႈေၾကာင့္ အစိုးရဘက္က ေက်ာင္းသားမ်ား ေတာင္းဆုိမႈအတိုင္း အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္၊ NNER ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ပါ၀င္သည့္ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံုမႈျပဳလုပ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီစံႏႈန္းႏွင့္ ညီညႊတ္သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ ျဖစ္ေပၚလာေစရန္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ေရးဆြဲခဲ့ၾကသည္။

ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၿပီး သေဘာတူညီခဲ့ၾကသည့္ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကို ဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္း ျပင္ဆင္ေရးဆြဲေပးရန္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းခဲ့ၾကသည္။

ထုိ႔ေနာက္ လႊတ္ေတာ္သို႔ ျပန္လည္တင္သြင္းခဲ့သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းပါ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးရာတြင္လည္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အၾကား သေဘာထားကြဲလြဲမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီး တိက်သည့္ ျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား မထြက္ခဲ့သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၏ အဆံုးအျဖတ္ ရယူခဲ့သည္ကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။

အမ်ိဳသားပညာေရး ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ဇြန္လ ၁၈ ရက္တြင္ ေဆြးေႏြးအတည္ျပဳခဲ့ၿပီးေနာက္ ဇြန္လ ၂၅ ရက္တြင္ အစိုးရက ျပဌာန္းခဲ့ရာ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္ မ်ားစြာကြာဟမႈ ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း NNER အဖြဲ႔ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားက ေျပာဆိုသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ား အဓိက ေတာင္းဆုိေနသည့္ အခ်က္တခ်က္ျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ေကာ္မရွင္ႏွင့္ တကၠသိုလ္မ်ား ေပါင္း စပ္ညိွႏိႈင္းေရး ေကာ္မတီကို ဖ်က္သိမ္းေပးရန္ ေလးပြင့္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံုမႈတြင္ သေဘာတူညီခ်က္ ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုျပင္ဆင္ျပဌာန္း လိုက္သည့္ အခန္း(၄) ၌ အမ်ိဳးသား ပညာေရး မူ၀ါဒ ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းျခင္းႏွင့္ ေကာ္မရွင္၏ တာ၀န္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားဟုသာ အမည္ေခါင္းစဥ္ ေျပာင္းလဲ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ေတာင္းဆုိထားသည့္ အခ်က္ထဲတြင္ ေဒသအလိုက္ႏွင့္ ေက်ာင္းအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္သည့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ရွိရန္ဟု သေဘာတူထားေသာ္လည္း ဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္ ပုဒ္မ ၁၈၊ အပိုဒ္ (က) ပိုဒ္ခြဲ (ဆ) တြင္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း၏ စံကိုအေျခခံ၍ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အလုိက္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခြင့္ ရွိေရးဟုသာ ေျပာင္းလဲေဖာ္ျပထားသည္။

ထိုသို႔ေဖာ္ျပခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ NNER ၏ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဒသအလိုက္ႏွင့္ ေက်ာင္းအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ စီမံ ခန္႔ခြဲသည့္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကို ျငင္းပယ္ထားၿပီး ေဒသဆုိင္ရာ ပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လူထုအဖြဲဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ေသာ ပညာရွင္မ်ား ပါ၀င္ခြင့္ အႀကံျပဳခြင့္ကို ျငင္းဆန္းထားေၾကာင္း၊ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို တကၠသိုလ္အဆင့္တြင္သာ အထုိက္အေလ်ာက္ ေလွ်ာ့ခ်ထားေသာ္လည္း အေျခခံပညာအဆင့္တြင္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေဖာ္ျပထားသည္။

ေတာင္းဆိုခ်က္တခုျဖစ္သည့္ လက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ စာေမးပြဲစနစ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ စနစ္မ်ားကို ျပင္ဆင္ရန္ဟု ဆုိထားေသာ္ လည္း ဥပေဒျပင္ဆင္ျပဌာန္းခ်က္ ပုဒ္မ ၄၊ အပိုဒ္ (ဂ) (ဋ)တြင္ တကၠသိုလ္ ၀င္ခြင့္အတြက္ သင္ယူလိုသည့္ ဘာသာရပ္ႏွင့္ တကၠသိုလ္ကို သင္ယူသူကိုယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္ေလွ်ာက္ထားခြင့္ ရွိၿပီး တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္ကို အေျခခံ ပညာအထက္တန္း စာေမးပြဲရမွတ္ျဖင့္ စိစစ္ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ တတ္ေရာက္လိုသည့္ တကၠသိုလ္၏ ပဋိညာဥ္ စာတမ္းႏွင့္အညီ စိစစ္ေရြးခ်ယ္သည့္စနစ္ ထားရွိေရးဟု ျပဌာန္းလိုက္သျဖင့္ လက္ရွိက်င့္သံုးေနေသာ အလြတ္က်က္ အလြတ္ေျဖရသည့္ စာေမးပြဲစနစ္ကို ျပင္ဆင္ျခင္း မျပဳသည္ကို ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း NNER က ဆိုသည္။

ထို႔အျပင္ ပညာေရးအတြက္ အသံုးစရိတ္ေတာင္းခံရာတြင္ တႏုိင္ငံလံုး အသံုးစရိတ္၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ရန္ ေတာင္းဆုိထား ေသာ္လည္း ဥပေဒျပင္ဆင္ျပဌာန္းခ်က္ ပုဒ္မ ၆၂(က) တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ကို ႏုိင္ငံေတာ္အသံုးစရိတ္ အားလံုး ၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေရာက္ရွိေရးအတြက္ ရည္မွန္းထားရွိ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဆုိသည့္ အခ်က္တြင္ အခ်ိန္အကန္႔အသတ္စသည့္ တိက်သည့္ အခ်က္မ်ား ေရးဆြဲထားျခင္း မရွိသည့္အတြက္ အာမခံခ်က္မရွိေၾကာင္း တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား သမဂၢအဖြဲ႔ (တကသ)မွ ေက်ာင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ တဦးက ေျပာသည္။

အလားတူ တုိင္းရင္သား ဘာသာစကား လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ မိခင္ဘာသာစကား အေျချပဳ ဘာသာစကားစံု ပညာေရးစနစ္ ေတာင္းဆုိ ထားသည့္ အခ်က္သည္လည္း ဥပေဒ ျပင္ဆင္ျပဌာန္းရာတြင္ သေဘာတရားကြဲလြဲမႈမ်ား ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္ဟု NNER ၏ သေဘာထား ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒ ျပင္ဆင္ျပဌာန္းခ်က္ ပုဒ္မ ၂၂ (ခ) ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ တုိင္းရင္းသား ဘာသာစကားကို ျမန္မာ ဘာသာ စကားႏွင့္အတူ စာသင္ခန္းသံုး ဘာသာစကားအျဖစ္ တြဲဖက္အသံုးျပဳႏုိင္သည္ဟု ဆုိထားသည့္ အတြက္ ႏွစ္ဘာသာတြဲဖက္သည့္ ပညာေရးဟု အဓိပၸာယ္ျဖစ္ေပၚေနၿပီး သေဘာတူထားသည့္ မိခင္ဘာသာစကား အေျချပဳ ဘာသာစကားစံုပညာေရး သေဘာတရား မဟုတ္ေၾကာင္းလည္း NNER က ဆိုထားသည္။

မသန္စြမ္း ကေလးမ်ား အပါအ၀င္ ကေလးမ်ားအားလံုးအတြက္ လူတုိင္းအက်ဴံး၀င္ ပညာေရးျဖစ္ရန္ဟု ေလးပြင့္ဆုိင္ သေဘာ တူညီခ်က္အရ ဆုိထားေသာ္လည္း အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒ ေဖာ္ျပခ်က္ ပုဒ္မ ၂ (က)၊ ပုိဒ္ခြဲ (ဘ) ႏွင့္ ပုဒ္မ ၂ (ဂ) ပိုဒ္ခြဲ (အ) ေဖာ္ျပခ်က္မ်ားသည္ လူတုိင္းအက်ံဳး၀င္ ပညာေရး၏ အႏွစ္သာရႏွင့္ လြဲေခ်ာ္ေနသည္ဟု NNER ၏ ထုတ္ျပန္ ခ်က္တြင္ ဆက္လက္ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔အျပင္ အခမဲ့ မသင္မေနရ ပညာေရးစနစ္ကို အလယ္တန္းအဆင့္အထိ တုိးျမႇင့္ရန္ ေတာင္းဆိုထားေသာ္လည္း ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္ တြင္ မူလတန္း အဆင့္အထိသာ သတ္မွတ္ျပဌာန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။

ေလးပြင့္ဆုိင္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားထဲမွ ေက်ာင္းသား အေရးအခင္းမ်ားေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ခံရသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းျပန္လည္တက္ေရာက္ႏုိင္ခြင့္ ရရွိေရး အခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ဥပေဒျပင္ဆင္ခ်က္ ပုဒ္မ ၃၅(၆၆) (ခ) ၌ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ကာလ တြင္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ပညာသင္ယူခြင့္ နစ္နာဆံုးရံႈးမႈ ရွိသူတုိင္း ဆက္လက္ပညာသင္ၾကားခြင့္ ရွိေစရမည္ဟု ဆုိသျဖင့္ ေတာင္းဆိုခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီသည္ကို ေတြ႔ရေၾကာင္း NNER ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္က ဆိုသည္။

အတည္ျပဳခဲ့ၿပီးမွ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားေၾကာင့့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရး ဥပေဒကို ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုး ကိုက္ညီရန္ ျပန္လည္ေရးဆြဲမည္ဟု အစိုးရက ေျပာဆုိသည့္တုိင္ ယခုျပင္ဆင္ျပဌာန္းလိုက္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒ သည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈႏွင့္ တဖန္ျပန္လည္ အသက္၀င္လာျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္း ဥပေဒသည္ ေနာင္တြင္လည္း ေ၀ဖန္ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ထပ္မံႀကံဳေတြ႔ရမည့္အျပင္ အမ်ိဳးသား ပညာေရးဥပေဒ ျပင္ဆင္ေပးေရး အတြက္ ဆႏၵျပလႈပ္ရွားခဲ့ၾကသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ၀န္းရံျပည္သူမ်ားသည္လည္း ဖမ္းဆီး အက်ဥ္းက်ခံေနရဆဲ ျဖစ္သည္။ ။

No comments:

Post a Comment