Tuesday, August 18, 2015

ျမန္မာႏိုင္ငံ ပထမဆုံး အြန္လိုင္းေစ်းဝယ္မႈ စိတ္ဝင္စားသူမ်ားျပား

မဇၥ်ိမ

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆုံးျဖစ္သည့္ အြန္လိုင္းေပၚက လက္ကားေရာင္းခ်ျခင္း ေစ်းကြက္ျဖစ္သည့္ Kaymu ကို အၾကိဳစမ္းသပ္လုပ္ေဆာင္မႈ ဆယ္ရက္အတြင္း ဝင္ေရာက္ ၾကည့္႐ႈသူေပါင္း ၃၀,၀၀၀ ေက်ာ္ရွိခဲ့ရာ ျမန္မာ အီး-ကုန္သြယ္ေရး Myanmar's e-commerce အတြက္ အနာဂတ္လမ္းပြင့္ခဲ့သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွ အေရာင္းကုန္ပစၥည္းကတ္တေလာက္မ်ားကို ၾသဂုတ္ ၁၁ တြင္ တရားဝင္ေဖာ္ျပကာ ျမန္မာ့ အြန္လိုင္းလက္ကားေစ်းကြက္ စတင္ျပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းသာမက ႏိုင္ငံရပ္ျခားရွိ ေရာင္းသူ ဝယ္သူမ်ားၾကားကို ခ်ိတ္ဆက္ေပးသည့္ အြန္လိုင္းေစ်းအေရာင္းအဝယ္ေစ်းကြက္ကို စတင္လုပ္ေဆာင္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာအြန္လုိင္းေစ်းကြက္ကို အြန္လိုင္းေစ်းကြက္ပလက္ေဖာင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ www.kaymu.com.mm ၏ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းပလက္ေဖာင္းသည္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၈ လကမွ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေစ်းကြက္တြင္းသို႔ လာေရာက္ဝင္ၾကည့္သူေပါင္းမွာ တစ္လလွ်င္ ၂၀-၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း တိုးတက္လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အဆိုပါ အြန္လိုင္းေစ်းကြက္ Kaymu သည္ ထြန္းသစ္စႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ထိပ္တန္းစာရင္းဝင္ အြန္လိုင္းေစ်းဝယ္ ဝန္ေဆာင္မႈျဖစ္လာသည့္ ဂုဏ္တစ္ရပ္ကို ေဆာင္ၾကဥ္းထားႏိုင္သည္ဟုဆိုသည္။

ဌာေနမန္ေနဂ်ာ မတ္လန္ဂါက "ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဝန္ေဆာင္မႈေစ်းကြက္က ျပီးခဲ့တဲ့ လေတြအတြင္း သိသိသာသာ အလြန္တိုးတက္လာခဲ့တာေတြ႔ရတယ္။" ဟု ေျပာသည္။ Kaymu အြန္လိုင္းေစ်းကြက္ေပၚတြင္ လာေရာက္ေရာင္းခ်သူေပါင္း ကမာၻအႏွံ႔ဆိုလွ်င္ တစ္သိန္းေက်ာ္ရွိျပီး ယင္းအနက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အေရာင္းသမားမ်ားမွာ ၅,၀၀၀ ခန္႔ရွိေၾကာင္း ခန္႔မွန္းရသည္။ "ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အြန္လုိင္းေစ်းကြက္ ပလက္ေဖာင္းတစ္ခုလုံးမွာဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဝင္ၾကည့္တဲ့သူေတြက ၂၀,၀၀,၀၀ ရွိျပီး အေရအတြက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။" ဟု ၎ကေျပာ သည္။

လက္ရွိတြင္ အြန္လိုင္းလက္ကားေစ်းကြက္တြင္ ထုတ္ကုန္ပစၥည္းေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ထက္မနည္းကို တင္ထားျပီးျဖစ္သည္။ တယ္လီေနာႏွင့္ ေအာ္ရီဒူး ဖုန္းေအာ္ပေရတာမ်ား ဝင္ေရာက္လာျခင္းေၾကာင့္လည္း ျမန္မာ့အြန္လိုင္းေစ်းဝယ္မႈ ဝန္ေဆာင္မႈကို ပိုမိုတိုးတက္ေစေၾကာင္းလည္း လန္ဂါက ေျပာသည္။ အြန္လိုင္းကုန္ပစၥည္းအေရာင္းအဝယ္သည္ ေရာင္းသူႏွင့္ ဝယ္သူႏွစ္ဖက္စလုံးအတြက္ အက်ိဳးရွိေစသည္။ အြန္လိုင္းလက္ကားအေရာင္းစာရင္းကတ္တေလာက္က ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားအတြက္ လည္းေဖာက္သည္သစ္မ်ား ရွာေဖြရလြယ္ေစမည္လည္းျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment