Saturday, May 28, 2016

ဧရာ၀တီတိုင္း လမ္းတံတား တင္ဒါႏွင့္ေလလံမ်ား စိတ္၀င္စားေၾကး ေကာက္သည့္စနစ္ ဖ်က္သိမ္း

ဆလုိင္းသန္႔စင္


ဧရာ၀တီတိုင္း ေဒသႀကီးအတြင္းရွိ လမ္းတံတား ဂိတ္ေၾကး ေလလံမ်ား၊ လမ္းတံတား တည္ေဆာက္ေရး တင္ဒါမ်ား ေခၚယူရာတြင္ စိတ္၀င္စားေၾကး ေကာက္ခံသည့္စနစ္ကို ဧရာ၀တီတိုင္း အစိုးရသစ္က ပယ္ဖ်က္လိုက္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

“ေဆာက္လုပ္ေရးဌာန လက္ေအာက္က လမ္းတံတား ဂိတ္ေၾကးေလလံေတြမွာ စိတ္၀င္စားေၾကး ေကာက္ခံတဲ့စနစ္ကို ဒီႏွစ္ကစၿပီး ဖ်က္သိမ္းလုိက္ပါၿပီ။ ဒါက က်ေနာ္တို႔အစိုးရရဲ႕ရက္ ၁၀၀ စီမံကိန္းအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္တာပါ။ စိတ္၀င္စားေၾကး ေကာက္တဲ့ စနစ္ အစား Show Money (ေလလံဆဲြႏိုင္သည့္ ေငြပမာဏ) ျပခိုင္း၊ ဘဏ္မွာသြင္းခုိင္းၿပီး ေလလံပဲြၿပီးတဲ့အခါ အဲဒီေငြေတြအကုန္ ျပန္ ထုတ္ေပးမယ့္စနစ္ကို ေျပာင္းလဲထားပါတယ္”ဟု ဧရာ၀တီတိုင္း အစိုးရအဖဲြ႔၀င္ လွ်ပ္စစ္၊ စြမ္းအင္၊ စက္မႈလက္မႈႏွင့္ လမ္းပန္း ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းေဌးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လမ္း၊ တံတား အသံုးျပဳခ ေကာက္ခံေရးဂိတ္မ်ားအား ယခင္ႏွစ္မ်ားက ေလလံပစ္ခဲ့ရာတြင္ ၾကမ္းခင္းေစ်းျဖင့္သာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို လုပ္ကိုင္ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး လုပ္ကိုင္လုိသူ မ်ားျပားသည့္အတြက္ စိတ္၀င္စားေၾကး ေကာက္ ခံ ၍ မဲႏိႈက္ေစခဲ့ၿပီး မဲေပါက္သူအား တႏွစ္တာ ေကာက္ခံခြင့္ျပဳသည့္စနစ္ က်င့္သံုးခဲ့သည္။

လမ္းတံတားေလလံ ၾကမ္းခင္းေစ်း က်ပ္သိန္း ၃၀၀ ေအာက္ တန္ဖိုးရွိ လမ္းတံတားမ်ားအတြက္ စိတ္ပါ၀င္စားေၾကး က်ပ္ ၁ သိန္း၊ က်ပ္သိန္း ၃၀၀ မွ ၆၀၀ ၾကား တန္ဖိုးရွိ လမ္းတံတားအတြက္ က်ပ္ ၂ သိန္း ႏွင့္ က်ပ္သိန္း ၆၀၀ အထက္ တန္ဖိုးရွိလုပ္ငန္းအတြက္ က်ပ္ ၃ သိန္း ေပးသြင္းရသည္။

လုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ အဆိုပါဂိတ္မ်ား လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရန္အတြက္ လူ ၃၀၊ ၄၀ ခန္႔ကိုေငြထုတ္ေပး၍ မဲႏိႈက္ေစျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ ခဲ့ၾကသည့္အတြက္ လမ္းတံတားပဲြတခုတြင္ လုပ္ကိုင္လိုသူေပါင္း ၁၅၀ မွ ၃၀၀ ေက်ာ္အထိ ၀င္ေရာက္မဲႏိႈက္မႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။

မဲေပါက္သူက လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိၿပီးေနာက္ ေလလံမဲႏႈိက္ပဲြၿပီးဆံုးခ်ိန္တြင္ စိတ္၀င္စားေၾကး က်ပ္ သိန္း ေထာင္ႏွင့္ခ်ီသည့္ေငြမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာအျဖစ္ သိမ္းယူေလ့ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ေျမာင္းျမၿမိဳ႕မွ လမ္းတံတားေၾကး ေကာက္ခံသည့္လုပ္ငန္းရွင္ တဦး ျဖစ္သူ ဦးစိုးစိုးက“စိတ္၀င္စားေၾကးစနစ္ ဖ်က္သိမ္းလုိက္ၿပီး Show Money ျပၿပီး လုပ္ခုိင္းတဲ့စနစ္ ေျပာင္းလုိက္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဧရာ၀တီတိုင္းမွာက တံတား ၂၇ စင္းရွိတာ ၂၂ စင္းကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ေတာ့ လုပ္ငန္းက ၅ ခုပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ဒါကို၀င္ဆဲြဖို႔က်ေတာ့ လူကအရမ္းမ်ားၿပီး ၿပိဳင္ဆိုင္မႈေတြက အရမ္း မ်ားသြားမယ့္ သေဘာရွိတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ဧရာဝတီတိုင္း အတြင္း တံတား ၂၇ စင္း ရွိရာ ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီလ အတြင္းက တံတား ၂၂ စင္း ၏ လမ္းတံတား အသုံးျပဳမႈ ေကာက္ခံ သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးဌာနက အဆုိပါ စိတ္၀င္စားေၾကးစနစ္ကို ဖ်က္သိမ္းခဲ့သလို ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာနက လည္း ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လမ္းတံတား ေဆာက္လုပ္မႈမ်ားအတြက္ တင္ဒါ ေခၚယူရာတြင္ လမ္းတံတား တင္ဒါေၾကး တန္ဖိုး၏ ၀.၂ ရာခိုင္ႏႈန္းကို စိတ္၀င္စားေၾကးအျဖစ္ ယခင္ႏွစ္မ်ားက ေကာက္ခံသည့္စနစ္ကို ယခုႏွစ္တြင္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည္။

“စိတ္၀င္စားေၾကး မေကာက္ဖို႔ ညြန္ၾကားခ်က္က ႏွစ္လယ္ေလာက္က ထြက္လာတဲ့အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက မေကာက္ ေတာ့တာပါ။ ယခင္တုန္းက ေကာက္ခဲ့တဲ့ဟာေတြကလည္း ဌာနအတြက္ ေကာက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကိုေပးသြင္း ရတာပါ”ဟု ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး ေက်းလက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဦးစီးဌာန ညြန္ၾကားေရးမႉး ဦးစိုးသန္းက ေျပာသည္။

ဧရာ၀တီတုိင္းေဒသႀကီး ေက်းလက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာနမွ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေငြလံုးေငြရင္း အသံုးစရိတ္ လမ္း အတြက္ က်ပ္ ၉၀၀၉ သန္း ရန္ပံုေငြျဖင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ကြန္ကရစ္လမ္း ၂၆ မိုင္ ၀.၁၁ ဖာလံု၊ ကတၱရာလမ္း ၂.၇ ဖာလံု၊ ေက်ာက္ေခ်ာလမ္း ၆၉ မိုင္ ၇.၇၄ ဖာလံုႏွင့္ ေျမသားလမ္း ၃၂ မိုင္ ၁.၉၂ ဖာလံု ေဆာင္ရြက္ ရန္ အိတ္ဖြင့္တင္ဒါ တင္သြင္းရန္ ဇြန္လ ၁၇ ရက္ ေနာက္ဆုံးထား ဖိတ္ေခၚထားေၾကာင္း သိရသည္။

တံတားရန္ပုံေငြ က်ပ္ ၁၇၉၉ သန္းျဖင့္ ကြန္ကရစ္တံတား ၁၈ စင္း၊ သစ္သားတံတား ၂၁ စင္းႏွင့္ ေရႁပြန္ (Box-Culvert) ၂၅ စင္း ေဆာက္လုပ္ရန္ အတြက္ အိတ္ဖြင့္တင္ဒါ တင္သြင္းရန္ ဇြန္လ ၁၇ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား ဖိတ္ေခၚထားသည္။

ဧၿပီလအတြင္းက ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ လမ္းတံတား အသံုးျပဳခေကာက္ခံသည့္ ဂိတ္ေပါင္း ၂၂ ဂိတ္ကို လုပ္ငန္းမ်ား ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည့္အတြက္ အဆိုပါဂိတ္မ်ား လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိရန္ ေပးသြင္းခဲ့ရသည့္ စိတ္၀င္စားေၾကးမ်ား ျပန္ထုတ္ေပးရန္ လုပ္ငန္းရွင္ မ်ားက ေတာင္းဆိုခဲ့ရာ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီလအတြင္းက ျပန္လည္ ထုတ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

No comments:

Post a Comment