Saturday, July 30, 2016

ဥပေဒေမဂ်ာ တတိယႏွစ္တြင္ လူ႔အခြင့္အေရးဘာသာရပ္ ထည့္သြင္းသင္ၾကားရန္ စီစဥ္

ထြန္းထြန္းသိန္း


တကၠသိုလ္ ဥပေဒေမဂ်ာ တတိယႏွစ္မွာ လူ႔အခြင့္အေရး ဘာသာရပ္ကို ထည့္သြင္းသင္ၾကားဖို႔ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက စီစဥ္ေနပါတယ္။

လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယခင္က အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဥပေဒဘာသာရပ္ထဲမွာ အပိုင္းတပိုင္း အေနနဲ႔သာ ပါဝင္ေနတဲ့အတြက္ တကၠသိုလ္ ဥပေဒတန္း တတိယႏွစ္မွာ သီးသန္႔ ဘာသာရပ္အေနနဲ႔ ထည့္သြင္းဖို႔ စီစဥ္ေနၾကတာပါ။

ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တကၠသိုလ္ ၁၄ ခုက ဥပေဒနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဆရာ ဆရာမေတြကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္က စီစဥ္မႈနဲ႔ ၃ ရက္ၾကာ အလုပ္႐ံုေဆြးေႏြးပြဲ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။

“လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာက လူတိုင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒအရလည္း ကာကြယ္ဖုိ႔ လိုအပ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်မတို႔က အရင္တုန္းကက်ေတာ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဥပေဒဘာသာရပ္ထဲမွာ အပိုင္းတပိုင္း အေနနဲ႔ေတာ့ ပါပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုကေတာ့ သပ္သပ္ေပါ့ေနာ္၊ မယူမေနရ ဘာသာရပ္တခုအေနနဲ႔ Human Resource တတိယႏွစ္မွာ ထည့္သြင္းၿပီးေတာ့ သင္ၾကားေပးဖုိ႔ အဲဒါအတြက္ပါ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီ Workshop လုပ္ရတာပါ” လို႔ ေတာင္ႀကီးတကၠသိုလ္ ဥပေဒပညာဌာနမွ ပါေမာကၡ/ဌာနမႉး ေဒါက္တာနီလာစိုးက ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူ႔အေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိရွိမႈ အားနည္းေနေသးတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ အေနနဲ႔ မျဖစ္မေန သင္ၾကားသင့္တယ္လို႔လည္း တကၠသိုလ္ဆရာေတြက ေျပာၾကားၾကပါတယ္။

“Human Rights ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အခ်က္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ က်ေနာ္တို႔ေတာင္မွ သင္ခဲ့ရတဲ့ ဘာသာရပ္တခု မဟုတ္ဘူး။ အဲေတာ့ ခုခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႔ Human Right သည္ ဘာလဲဆို ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြအေနနဲ႔ အမ်ားႀကီးလိုအပ္တယ္။ အမ်ားႀကီးသိဖို႔လိုသလို၊ က်ေနာ္တို႔လည္း သိဖို႔လိုသလို ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြ သိဖို႔လိုတယ္” လို႔ ျပည္တကၠသိုလ္ ဥပေဒပညာဌာနမွ ကထိက/ဌာနမႉး ဦးမိုးျမင့္ေက်ာ္က ေျပာပါတယ္။

တကၠသိုလ္ ဥပေဒေမဂ်ာရဲ႕ တတိယႏွစ္မွာ လူ႔အခြင့္အေရးဘာသာရပ္ကို ထည့္သြင္းသင္ၾကားဖို႔ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက ခြင့္ျပဳထားၿပီး လာမယ့္ ၂၀၁၆-၂၀၁၇ ပညာသင္ႏွစ္မွာ ထည့္သြင္းဖို႔အတြက္ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

သင္႐ိုးညႊန္တန္း ေရးဆြဲမႈကိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္၊ ရွိပ္ဆီး (SHAPE-SEA) နဲ႔ မဟီေဒါ (Mahidol) တကၠသိုလ္ စတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းေတြနဲ႔ ဥပေဒသင္တန္း ဆရာ ဆရာမေတြ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ဇူလိုင္ ၂၅ ရက္ကေန ၂၇ ရက္ထိ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။

No comments:

Post a Comment