Friday, September 30, 2016

ၿမိဳင္ႀကီးငူ

နန္းဆိုင္ႏြမ္


ကရင္ျပည္နယ္ ဘားအံ ၿမိဳ႕မွ ကားျဖင့္ ၁ နာရီေက်ာ္ သြားလိုက္ရင္ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇန ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ ေနရာ ျဖစ္တဲ့ စံုနံ႔သာၿမိဳင္ေဆြၿမိဳ႕ေတာ္ ၿမိဳင္ႀကီးငူ အထူး ေဒသ ကို ေရာက္ရွိမည္။

ထိုေဒသ သြားရာ လမ္းတေလွ်ာက္မွာ ကတၱရာလမ္းမ်ားျဖစ္ကာ လုိင္စင္မဲ့ကားမ်ား လည္း သြားလာႏုိင္သည္။ ။ ယင္းေနရာသည္ ယခင္က DKBA ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ ေဒသ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယခု ေနာက္ပိုင္းတြင္ နယ္ျခား ေစာင့္တပ္ BGF စခန္းခ်ေနရာ ျဖစ္သည္။

ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ထိန္းခ်ဳပ္ေသာ ေနရာ ျဖစ္သည့္ စံုနံ႔သာၿမိဳင္ေဆြၿမိဳ႕ေတာ္ အဝင္ တြင္ ဧည့္သည္မ်ား သား၊ ငါးမ်ား ယူေဆာင္လာမည္ကို စိုးရိမ္စိတ္သျဖင့္ ေမးျမန္းမႈလည္း ရွိသည္။

စံုနံသာၿမိဳင္ေဆြၿမိဳ႕ေတာ္ အဝင္သို႔ ေရာက္သည့္အခါ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အတြက္ အလွဴခံ ေကာက္ ခံသည့္ေနရာတြင္ ကားသမား က ခဏ ရပ္ေပးၿပီး၊ အလွဴခံ ဌာနမွ ပန္းေရာင္ အႏၱရာယ္ကင္း ပရိတ္ႀကိဳး မ်ားကုိ ခရီးသြားသူတုိင္းကုိ တခုစီ ေပးသည္ကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရသည္။

ယင္းေဒသတြင္ နာမည္ႀကီးသလို ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားကုိ ဆဲြေဆာင္ႏုိ္င္ေသာ က်ဳံေထာ္ေရတံခြန္လည္း ရွိသည္။

စက္တင္ဘာလ ပထမအပတ္ကစၿပီး ကရင္ျပည္နယ္၊ ဘားအံခရုိင္၊ ဖာပြန္ခရိုင္နဲ႔ ထိစပ္ ေနတဲ့ နယ္ေျမ မယ္သေဝါ ေဒသ ျဖစ္ၿပီး တိုးတက္ေသာ ဗုဒၶဘာသာ ကရင္အမ်ဳိးသားတပ္မေတာ္ (DKBA) နဲ႔ တပ္မေတာ္၊ ကရင္နယ္ျခားေစာင့္တပ္ (BGF) တို႔ ပူးေပါင္း စစ္ဆင္ေရးမ်ား၊ တုိက္ပြဲ ျဖစ္ပြားမႈေၾကာင့္ စစ္ ကင္းမဲ့ဇံု ျဖစ္တဲ့ စံုနံ႔သာၿမိဳင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကို စစ္ေဘးေရွာင္ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ လာေရာက္ တိမ္းေရွာင္မႈမ်ားလည္း ရွိေနသည္။

စံုနံ႔သာၿမိဳင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ၿမိဳင္ႀကီးငူ အထူး ေဒသကို ၁၉၉၅ ခုနစ္တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ သားသတ္လြတ္ စားသည့္ေနရာ တခု ျဖစ္သလို စစ္ကင္းမဲ့ဇံု အျဖစ္ သတ္မွတ္သည့္ ေနရာ တခုလည္း ျဖစ္တယ္လို႔ စံုနံ႔သာၿမိဳင္ မွာ ေနထိုင္သည့္ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ ဦးေမာင္ က ေျပာသည္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္က စာရင္းအရ အိမ္ေျခ ၃၇၀၀၊ ရပ္ကြက္ ၁၇ ကြက္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း လက္ရွိတြင္ အိမ္ေျခႏွင့္ လူဦးေရမ်ား တုိးလာေၾကာင္း ဦးေမာင္ က ေျပာျပသည္။

သူက “ စံုနံသာၿမိဳင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး နယ္ေျမမွာေတာ့ လယ္ယာေတြ စိုက္ပ်ိဳးေရးေတြ မရွိဘူူး။ အဓိကေတာ့ က်ပန္း အလုပ္ ျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ ဘုရားတည္တာေတြမွာ ကူလုပ္ေပးတယ္။ ဆုိင္ကယ္ အငွားလုိက္တယ္။ စက္ေလွ ေမာင္းတယ္” ဟု ရွင္းျပသည္။

အဆိုပါ ေဒသတြင္ အစိုးရ မွ ေပးထားသည့္ လွ်ပ္စစ္မီးလည္း ယေန႔အထိ မရသျဖင့္ မီးစက္ျဖင့္ မီးေပးစနစ္သာ ကို အားကိုးေနရေၾကာင္း၊ မီးအသုံးျပဳမႈစရိတ္အျဖစ္ တလလွ်င္ တအိမ္ကုိ၂၀၀၀ က်ပ္ ေပးေဆာင္ေနရေၾကာင္း ၿမိဳင္ႀကီးငူ ေဒသခံမ်ားက ေျပာျပသည္။

“လွ်ပ္စစ္မီးက တလ ၂၀၀၀ က်ပ္ေပးရတယ္။ ဘယ္ေလာက္သံုးသံုး တလ ၂၀၀၀ က်ပ္ပဲ။ အရင္တုန္းက ၅၀၀ က်ပ္ပဲရွိတယ္။ အစိုးရ လွ်ပ္စစ္မီးေတာ့ မရေသးဘူး။ မီးစက္နဲ႔ပဲ တရြာလံုးကို ေပးေနတာ။ မီးစက္မီးက မနက္ ၅နာရီ မွာ ခဏ လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ည ၆ နာရီကေန ၈ နာရီ ထိလာတယ္” ဟု ဦးေမာင္က ေျပာသည္။

ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ထိန္းခ်ဳပ္သည့္ ေနရာအားလံုးတြင္ အသားမ်ား၊ မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ား ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကား သံုးစြဲမႈ မရတဲ့ ေနရာတခုလည္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အသား၊ ငါး စားလိုသူမ်ားက တျခား ေနရာ သို႔ သြားေရာက္ စားေသာက္ရေၾကာင္း သိရသည္။

ၿမိဳင္ႀကီးငူ ေဒသအတြင္းေနထုိင္သူမ်ားမွာ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္ ၏ အမိန္႔ ကို နာခံရေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားမ်ား ကိုလည္း ဆရာေတာ္က ပညာသင္ၾကားေပးထားေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားကေျပာသည္။

“ က်ေနာ္တုိ႔ကို ဆရာေတာ္က အုပ္ခ်ဳပ္တာ။ ဆရာေတာ္ ေျပာစရာပဲ နားေထာင္မယ္။ ဆရာေတာ္ က ေကာင္းေစခ်င္လုိ႔ ေျပာတာပဲ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕စကားကို လိုက္နာရမယ္” ဟု ၿမိဳင္ႀကီးငူ စံုနံသာၿမိဳင္ ေဒသတြင္ ေနထုိင္သည့္ အမ်ိဳးသားတဦးက ေျပာသည္။

ၿမိဳင္ႀကီးငူ ေဒသသို႔လုိက္ပို႔သည့္ ကားဆရာ ကလည္း “ ဒီေဒသက လူေတြက ဆရာေတာ္ အမိန္႔မရရင္ ဘယ္မွ မသြားဘူး။ ဆရာေတာ္ အမိန္႔မရဘဲ ၿမိဳ႕ေပၚတက္တုန္း ေနမေကာင္းေတြ ျဖစ္ရင္ သူတို႔က ဆရာေတာ္ကို အာခံလုိ႔ ေနမေကာင္းတာဆုိၿပီး ၿမိဳင္ႀကီးငူကို ျပန္သြားတာေတြ ရွိတယ္” ဟု ဆုိသည္။

ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇန သည္ ကရင္ျပည္နယ္ လႈိင္းဘြဲ႔ၿမိဳ႕နယ္ မွ ပိုးကရင္ လူမ်ိဳး ျဖစ္ၿပီး လူငယ္ ဘဝတြင္ ကရင္ အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (KNLA)တြင္ ရဲေဘာ္အျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့ဖူး သူတဦးျဖစ္ေၾကာင္း၊ သက္ေတာ္ ၂၀ တြင္ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့ကာ ေဒသအတြင္း ရွိ ဘုရား ပုထိုးမ်ား ျပန္လည္ ျပဳျပင္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သူျဖစ္သည္။

၁၉၈၂ တြင္ သားသတ္လြတ္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အသိုင္းအ၀န္းကို တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ သာမည ဆရာေတာ္ ၏ သာ၀က ရဟန္းတပါး ျဖစ္သည္။

ဗုဒၶဘာသာ တည္တံ့ျပန္႔ပြားေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး သာယာေသာ ေနရာတခု တည္ေဆာက္ရန္ ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးသည္။

ႏွစ္ေပါင္း၂၀ အတြင္း ဘုရားပုထိုးေစတီေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္ တည္ခဲ့သည္။ အျဖဴေရာင္ေစတီ အဆူ ၅၀ တည္ေဆာက္ၿပီးပါက ကရင္ျပည္နယ္တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရရိွလိမ့္မည္ဟု ဆရာေတာ္က နိမိတ္ဖတ္ မိန္႔ၾကားခဲ့ဖူးသည္။

ဧၿပီ ၂၄ ရက္ေန႔ က လိႈင္းဘြဲ႔ ၿမိဳ႕နယ္၊ ကြမ္းေတာေက်းရြာ၊ ရွင္မာကု အဂၤလီကန္ ဘုရားေက်ာင္းဝင္း အတြင္း၌ ေစတီတဆူကို ၂ ရက္ျဖင့္ အၿပီး တည္ခ့ဲေၾကာင္း၊ ဧၿပီ ၂၆ ရက္ေန႔ ကလည္း ေ႐ႊဂြန္းေက်း႐ြာရိွ မရ္ကဇ္ ဗလီ မြတ္စလင္ ဝတ္ျပဳေက်ာင္း ၏ နံေဘးလမ္းၾကားတြင္လည္း ေစတီငယ္တဆူကို ထပ္မံ တည္ထားခဲ့သည္။

ယင္းကိစၥအေပၚ ေဒသခံ ဘာသာျခားမ်ားက စိတ္အလိုမက် ျဖစ္ကာ အျငင္းပြားမႈ တခ်ိဳ႕ ရွိခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ က ေဒသအတြင္း ၾသဇာလႊမ္းမုိးမႈ ႀကီးမားသျဖင့္ ဘာသာျခား ေဒသခံ မ်ားက ျပႆနာ ႀကီးႀကီးမားမား ျပဳလုပ္ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။

၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ ထိုေနရာကို DKBA ၏ ဗဟိုဌာနခ်ဳပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့ၿပီး ဝင္းအတြင္း ေနထိုင္သူမ်ားသည္ ဆရာေတာ္၏ ကိုယ္က်င့္တရား စည္းကမ္းကို လိုက္နာရသည္။

ထိုစည္းကမ္းမ်ားမွာ ငါးပါးသီလကို တင္းတင္း က်ပ္က်ပ္ လိုက္နာရန္၊ အမ်က္ေဒါသမထားရန္၊ ခိုက္ရန္မျဖစ္ရန္၊ ႏိုင္ငံေရး မပတ္သက္ရန္၊ ဘာသာေရးအရ မတူကြဲျပားမႈ မ်ား ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးျခင္းမျပဳရန္ ႏွင့္ အတင္းအဖ်င္း မေျပာရန္ စသည့္ စည္းကမ္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ေဒသခံမ်ားက ေျပာျပသည္။

သက္ေတာ္ ၆၈ ႏွစ္ရွိ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ ၏ လက္ရွိ က်န္းမာေရးမွာ မေကာင္းမြန္သျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ႏွင့္ ရန္ကုန္တြင္သာ ေနထုိင္ၿပီး ေဆးကုသခံေနရေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္ ယင္းေနရာသည္ ျပည္သူမ်ားကို ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏုိင္ဆဲသည့္ေနရာ၊ လက္ရွိ တုိက္ပြဲေၾကာင့္ ဒုကၡသည္မ်ား နားခိုရာ စစ္ကင္းမဲ့ဇံုေနရာတခုပင္ ျဖစ္သည္။ ။

No comments:

Post a Comment