AFP
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ စည္ကား႐ႈပ္ေထြးေနသည့္ ေစ်းတခု၏ ေနာက္တြင္ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေဆာက္လုပ္ထားေသာ အလုပ္႐ံု ထဲ၌ ကိုၾကည္သာက အိမ္တြင္းျဖစ္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ငယ္ Drone တခု၏ ပလတ္စတစ္ပန္ကာကို တပ္ေနသည္။ Drone မ်ားကို စိတ္ဝင္စားသူ ဝါသနာပါသူမ်ား တိုးပြားလာေနသည့္အခ်ိန္တြင္ အိမ္တြင္းျဖစ္ Drone မ်ားက ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေၾကာင့္ သူတို႔၏ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာ အိပ္မက္မ်ား ပ်က္စီးမသြားေအာင္ ကူညီေပးႏိုင္ခဲ့သည္။
စစ္အစိုးရ၏ လက္ေအာက္တြင္ တိုင္းျပည္က ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အထီးက်န္ျဖစ္ခဲ့၍ အင္ဂ်င္နီယာ ပညာမ်ား၊ ေနာက္ဆံုးေပၚ နည္းပညာမ်ား ရရွိႏိုင္ခြင့္ နည္းပါးခဲ့ရေသာ ဖန္တီးတီထြင္လိုၾကသည့္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ သစ္မ်ားက ကမၻာေပၚမွ တျခားေနရာမ်ားကို အမီ လိုက္ႏိုင္ရန္ အင္တာနက္ကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါသည္။
“Drone နည္းပညာကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေလ့လာဖို႔က မလြယ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က ဒီအေၾကာင္းေတြကို You Tube ဗီဒီယိုေတြမွာ ၾကည့္ခဲ့ရတယ္” ဟု ကိုၾကည္သာက ေျပာသည္။ လေပါင္းမ်ားစြာ ၾကည့္ခဲ့ရၿပီး အလြန္ေႏွးေကြး သည့္ အင္တာနက္ကိုလည္း ဗဟုသုတရွာေဖြေရးတြင္ သည္းခံခဲ့ရသည္။
“ပထမပိုင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ဘာေအာင္ျမင္မႈမွ မရခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တႏွစ္ေလာက္ စမ္းသပ္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာပါတယ္” ဟု သူက AFP သို႔ ေျပာသည္။
အသက္ ၂၆ ႏွစ္အရြယ္ ကိုၾကည္သာႏွင့္ သူ၏ အစ္ကိုဝမ္းကြဲ ျဖစ္သူ အသက္ ၃၀ အရြယ္ ကိုသက္စံတို႔သည္ သစ္သားအိမ္ တလံုးကို သူတို႔၏ နည္းပညာဆိုင္ရာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ျဖစ္သည့္ Myanmar Future Science ၏ အဓိက ေနရာတခု အျဖစ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ၾကသည္။
အေနာက္ဘက္ရွိ သူတို႔ အလုပ္ လုပ္သည့္ စားပြဲေပၚတြင္ ဝက္အူလွည့္ ထည့္သည့္ဘူးမ်ား၊ အလူမီနီယံေခ်ာင္းမ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ပံုစံငယ္ တခု၏ ကိုယ္ထည္ အစရွိသည့္ ပစၥည္းမ်ား အစရွိသည့္ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ရာ တီထြင္မႈ၏ သေကၤတမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။
သူတို႔ ကုမၸဏီက အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား ေပးျခင္းျဖင့္ ဝင္ေငြ ရွာေဖြပါ သည္။ Drone မ်ားႏွင့္ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ငယ္ကို အသံုးျပဳ၍ ေျမပံုမ်ား အတြက္ ေကာင္းကင္မွ ေျမတိုင္းထြာျခင္းႏွင့္ စိုက္ပ်ိဳးေျမမ်ား တိုင္းထြာမွတ္သားျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးေနသည္။
သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔၏ဆႏၵမွာ ကမၻာ့နည္း ပညာမ်ားကို ေပၚထြက္လာခါစ တီထြင္သူမ်ား အတြက္ လမ္းဖြင့္ ေပးလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို႔တြင္ ဆိုင္ငယ္ေလးတခုရွိၿပီး လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာငယ္ေလးမ်ား၊ ပန္ကာမ်ား ႏွင့္ Drone မ်ား ေလယာဥ္မ်ား အတြက္ ပလတ္စတစ္ကိုယ္ထည္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား၊ အေဝးထိန္းစနစ္သံုး ကားငယ္မ်ား ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လူငယ္မ်ားသည္ ေနာက္ဆံးေပၚ နည္းပညာ တိုးတက္မႈမ်ားကို ရရွိရန္ စိတ္အားထက္သန္ေနၾက ေသာ္လည္း ေငြေၾကး အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ခရီးမေရာက္ရျခင္းမ်ား ရွိေနသည္။ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ ၾကာျမင့္ခဲ့သည့္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၏ အေမြအႏွစ္တခုဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။
အသင့္ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ Drone အသစ္တခု၏ တန္ဖိုးမွာ က်ပ္ ၃ သိန္းရွိသည့္ အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လူငယ္အမ်ားစု တတ္ႏိုင္သည့္ ပမာဏထက္ မ်ားစြာ ေက်ာ္လြန္ေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လူတဦးခ်င္း၏ တႏွစ္ ပ်မ္းမွ်ဝင္ေငြမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂၇၀ သာ ရွိသည္ ဟု ကမၻာ့ဘဏ္က ခန္႔မွန္းထားပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ္တိုင္လက္ျဖင့္ တည္ေဆာက္သူမ်ား၏ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္မႈေၾကာင့္ ကုန္က်စ႐ိတ္ကို ၁၀ ေဒၚလာခန္႔ အထိ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ခဲ့သည္။ သူတို႔၏ ေလယာဥ္ငယ္မ်ား တည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ကုန္ပစၥည္း ထုပ္ပိုးေသာ Polystyrene ေဖာ့ကဲ့သို႔ ပစၥည္းမ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ေစ်းခ်ိဳသည့္ စက္ပစၥည္းမ်ားကို ရွာေဖြခဲ့ၾကသည္။
“ဒါက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ဝါသနာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေက်ာင္းသားလူငယ္ အမ်ားအျပား လုပ္ခ်င္ၾကသလိုပဲ၊ က်ေနာ္တို႔က ဒီလို အသံုးအေဆာင္ေတြနဲ႔ ပစၥည္းေတြ လုပ္ရတာကို အလြန္စိတ္ဝင္စားပါတယ္” ဟု ကိုၾကည္သာက ေျပာသည္။ သူက ပစၥည္း အစိတ္အပိုင္း အမ်ားစုကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းသည္။
လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းျခင္းျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား စိတ္ဝင္စားသည့္ ေနရာမ်ားမွအစ ဆႏၵျပပြဲမ်ား အထိ ေကာင္းကင္မွ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ယူခ်င္ေသာ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ား၊ ဗီဒီယို သမားမ်ား အတြက္ Drone မ်ားက ေရြးခ်ယ္စရာတခု ျဖစ္သည္။
ေရကူးသူမ်ား ငါးမန္း အႏၱရာယ္ ကာကြယ္ေပး ႏိုင္ရန္ အတြက္ ငါးမန္းမ်ားကို ေျခရာခံရာတြင္ Drone မ်ားကို ဩစေၾတးလ် ႏိုင္ငံတြင္ စတင္အသံုး ျပဳေနၿပီ ျဖစ္သည္။ Amazon ကုမၸဏီကလည္း ကုန္ပစၥည္းပို႔ေဆာင္ ေရးအတြက္ အသံုးျပဳရန္ ဆႏၵရွိေနသည္။ သို႔ေသာ္လည္း Drone မ်ား ေရပန္းစားလာျခင္းတြင္ လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာ စိုးရိမ္စရာမ်ားလည္း ရွိေနသည္။
စက္တင္ဘာလ အတြင္းက US Open တင္းနစ္ၿပိဳင္ပြဲ က်င္းပေနစဥ္ Drone တခု ပ်က္က်ခဲ့ သည့္အတြက္ ၿပိဳင္ပြဲကို အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ Drone မ်ားကို မျဖစ္မေန မွတ္ပံုတင္ခိုင္းရန္ သင့္မသင့္ စဥ္းစားေနၾကသည္။
ကေမၻာဒီးယားကဲ့သို႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံအခ်ိဳ႕တြင္ Drone အသံုးျပဳျခင္းကို တင္းက်ပ္စြာ ထိန္းခ်ဳပ္ ထားသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေနသည့္ Drone ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေနရာအမ်ား အျပားတြင္ ယခုအခ်ိန္အထိ ဥပေဒအရ ထိန္းခ်ဳပ္ ထားႏိုင္ျခင္း မရွိေသးပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဥပေဒအရ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးေနသည္။
သီတင္းပတ္ကုန္ ရက္မ်ားႏွင့္ အားလပ္ရက္ မ်ားတြင္ ဝါသနာရွင္မ်ားက သူတို႔၏ Drone မ်ားကို ယူေဆာင္၍ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပင္ဘက္ လူေနက်ဲပါးသည့္ ေနရာမ်ားသို႔ အဖြဲ႔လိုက္ သြားေရာက္ေလ့ ရွိပါသည္။
ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္အနီးရွိ ပန္းၿခံတခုအတြင္းမွ ေလထုထဲတြင္ ပ်ံသန္းသည္ကို ၾကည့္ေနေသာ လူငယ္ IT သမား တေယာက္က သူအမ်ားဆံုး ႀကံဳရသည့္ ကန္႔ကြက္မႈမွာ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ မေရမရာ ကန္႔ကြက္မႈမ်ား ျဖစ္သည္ ဟု ေျပာ သည္။
“က်ေနာ္က ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ လွပတဲ့ ႐ႈခင္းေတြကို က်ေနာ့္ရဲ႕ Drone နဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ၿပီး ျပခ်င္တာသက္သက္ပါ” ဟု သူက AFP သို႔ ေျပာသည္။ သူ၏ အမည္ကို Ethan ဟု အမည္ဝွက္ျဖင့္သာ သံုးစြဲေပးရန္လည္း ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။
“လူေတြက Drone နဲ႔ ႐ိုက္တဲ့ပံုေတြကို သေဘာက်ၾကတယ္။ အဲဒါေတြက အရမ္းၾကည့္လို႔ ေကာင္းပါတယ္။ က်ေနာ့္ရဲ႕ Drone က ေကာင္းကင္မွာ ပ်ံသန္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရတယ္။ အရမ္း ေပ်ာ္ပါတယ္” ဟု Ethan က ေျပာသည္။
ေကာင္းကင္ေပၚ တက္ေရး အကန္႔အသတ္မ်ား
ျမန္မာႏိုင္ငံ အလယ္ပိုင္း မိတၳီလာၿမိဳ႕ရွိ ေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသ ပညာတကၠသိုလ္၏ ပင္မ ေက်ာင္းေဆာင္မွာ ေလယာဥ္တစီး၏ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ထိုတကၠသိုလ္ရွိ သုေတသီမ်ားက Drone နည္းပညာကို သိပၸံနည္းက်သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ပိုမို အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ ေလ့လာေနၾကသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဇူလိုင္လမွ စက္တင္ဘာလ အတြင္းတြင္ တိုင္းျပည္၏ ေနရာအမ်ားအျပား၌ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ ေရလႊမ္းမိုးမႈ ေၾကာင့္ ထိခိုက္ပ်က္စီးခဲ့ရမႈမ်ား၏ သက္ေရာက္မႈကို သိရွိႏိုင္ရန္အတြက္ ေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာ တကၠသိုလ္က Drone ျဖင့္ ေလ့လာျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ ေရလႊမ္းမိုးမႈမ်ား ေၾကာင့္ လူ ၁ ဒသမ ၆ သန္းခန္႔ ထိခိုက္ နစ္နာခဲ့ရသည္။
“ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈေတြကို ကာကြယ္ဖို႔နဲ႔ တိုင္းတာဖို႔ အတြက္ Drone နဲ႔ ႐ိုက္ကူးထားတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြက အလြန္ အသံုးဝင္ပါတယ္” ဟု ေလေၾကာင္းႏွင့္ အာကာသပညာတကၠသိုလ္ ေမာင္းသူမဲ့ေလယာဥ္ဌာန (Department for Unmanned Aerial Vehicles) အႀကီးအကဲ ဦးသဲေမာင္ေမာင္က ေျပာသည္။
ေလ့လာတိုင္းထြာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရျခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ ဆံုး႐ံႈးရမႈ အတိုင္းအတာကို ရွာေဖြရန္၊ ျမစ္ကမ္းပါး ၿပိဳက်သည့္ ေနရာမ်ားကို ေျမပံုေပၚတြင္ မွတ္သားႏိုင္ရန္ႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရး စခန္းမ်ား အတြက္ အေကာင္းဆံုး ေနရာကို သတ္မွတ္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္ဟု သူက ဆိုသည္။
အသစ္ဖြင့္လွစ္လိုက္သည့္ ေမာင္းသူမဲ့ ေလယာဥ္ဌာနသည္ ႏိုင္ငံတကာမွ အဆင့္ျမင့္နည္းပညာမ်ားကို အမီလိုက္ႏိုင္ ရန္ ခက္ခက္ခဲခဲ ႀကိဳးစားေနရသည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဘ႑ာေငြ ရရွိမႈ နည္းပါးခဲ့ၿပီး ဥေပကၡာ ျပဳျခင္း ခံခဲ့ရသည့္ ပညာေရးစနစ္ တခုအတြက္ အံ့ဩစရာေတာ့ မဟုတ္ပါ။
ကိုၾကည္သာကဲ့သို႔ ဝါသနာရွင္မ်ားႏွင့္ သူ၏ ဇြဲေကာင္းေသာ ေဖာက္သည္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံက တျခားႏိုင္ငံမ်ားကို အမီလိုက္ႏိုင္ေရးတြင္ အေရးပါလာလိမ့္မည္ ဟု ဦးသဲေမာင္ေမာင္က ေျပာသည္။
“နည္းပညာ စိတ္ဝင္စားတဲ့ လူငယ္ေတြကို က်ေနာ္တို႔က အားေပးဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါမွလည္း က်ေနာ္တို႔ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု သူက ရွင္းျပသည္။

No comments:
Post a Comment