မင္းမင္း
ယေန႔ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ ဥပေဒေပါင္း ၄၈ခုကိုဦးစားေပးျပဌာန္းရန္ႏွင့္ ျပဌာန္းၿပီးသားဥပေဒအခ်ိဳ႕မွာလည္း နည္းဥပေဒမထုတ္ျပန္ဘဲ ၾကန္႔ၾကာေနရသည့္ဥပေဒမ်ားစြာ ရွိေနသည္ဟု သူရဦးေရႊမန္းက ဥကၠဌအျဖစ္တာဝန္ယူထားသည့္ ဥပေဒေရးရာႏွင့္အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္က လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပလိုက္သည္။
ဥပေဒတစ္ရပ္ျပဌာန္းၿပီးပါက လိုအပ္သည့္နည္းဥပေဒကို သံုးလ(ရက္ေပါင္း ၉၀)အတြင္း ေရးဆြဲထုတ္ျပန္ရန္သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ဥပေဒျပဌာန္းၿပီး ၃ႏွစ္ခန္႔ၾကာသည့္တုိင္ေအာင္ နည္းဥပေဒေရးဆြဲထုတ္ျပန္ျခင္းမရွိေသးသည္ကို စိစစ္ေတြ႔ရွိရသည္ဟု ေကာ္မရွင္က လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခဲ့သည္။
ထို႔သို႔ နည္းဥပေဒေရးဆြဲထုတ္ျပန္ရန္ ၾကန္႔ၾကာမႈ၊ ပ်က္ကြက္မႈတို႔ေၾကာင့္ ျပဌာန္းထားေသာဥပေဒ၏ အကာအကြယ္ႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္ကို ျပည္သူမ်ား မရရွိဘဲျဖစ္ေနေၾကာင္း ေကာ္မရွင္၏ဒုတိယဥကၠဌျဖစ္သူ ဦးကိုကိုႏုိင္က ေကာ္မရွင္ကိုယ္စား စက္တင္ဘာ ၁၂ရက္၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပသည္။
"ဥပေဒျပဌာန္းၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း နည္းဥပေဒမရွိေသးသျဖင့္ လိုက္နာရမည့္သူမ်ားက မည္သို႔လိုက္နာရမည္ကိုမသိရွိသလို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမည့္ ဌာန၊ အဖြဲ႔အစည္းကလည္း မည္သို႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရမည္ကို မသိရွိႏုိင္ပါ။ ထို႔အတူ ျပည္သူမ်ားကိုလည္း အသိပညာေပးႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ" ဟု ဦးကိုကိုႏုိင္ကေကာ္မရွင္၏ကိုယ္စား ေျပာၾကားသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကာလအတြင္း ျပဌာန္းခဲ့သည့္ ဥပေဒမ်ားအနက္ နည္းဥပေဒထုတ္ျပန္ျခင္းမရွိေသးသည့္ ဥပေဒေပါင္း ၂၇ခုရွိေနသည္ဟုလည္း ေကာ္မရွင္၏ တင္ျပခ်က္တြင္ ပါရွိသည္။
ထုတ္ျပန္လိုက္သည့္ နည္းဥပေဒမွာလည္း မူလျပဌာန္းသည့္ ဥပေဒႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိ၊ မရွိ စိစစ္သံုးသပ္ရန္ လိုအပ္သလို နည္းဥပေဒေရးဆြဲထုတ္ျပန္ရာတြင္ ပူးေပါင္းညွိႏႈိင္းမႈအားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕နည္းဥပေဒမ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာ မူလဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္ညီညြတ္မႈမရွိျခင္းဘဲ ကြဲလြဲေနသည္ကို စိစစ္ေတြ႔ရွိရသည္ဟု ေကာ္မရွင္က ဆိုထားသည္။
နည္းဥပေဒထုတ္ျပန္ခြင့္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၉၇(က)တြင္ "ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သည္
ဥပေဒတစ္ရပ္ ျပဌာန္းသည့္အခါ ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္အား ထုတ္ျပန္ခြင့္ကို အပ္ႏွင္းႏုိင္သည္" ဟု ပါရွိသည္။
သူရဦးေရႊမန္းဦးေဆာင္သည့္ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္ကမူ"ျပည္ေထာင္စုအဖြဲ႔အစည္း တစ္ရပ္ရပ္အား အပ္ႏွင္းျခင္းမျပဳဘဲ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က
ေရးဆြဲထုတ္ျပန္ျခင္းလည္း ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္" ဟု ဆိုသည္။
ေကာ္မရွင္က ဦးစားေပးျပဌာန္းရန္ လိုအပ္သည္ဟုဆိုထားသည့္ ဥပေဒေပါင္း(၄၈)ခုမွာေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္သည္။
၁) ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆိုင္ရာဥပေဒ
၂) အစိုးရဝယ္ယူေရးဥပေဒ(Procurement Law)
၃) သြင္းကုန္ပမာဏျမင့္တက္ျခင္းမွ အကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒ(Safeguard Law)
၄) ဒီဇိုင္းဥပေဒ
၅) ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ဥပေဒ
၆) မူပိုင္ခြင့္ဥပေဒ(Copy Right Law)
၇) တီထြင္မႈ မူပိုင္ခြင့္ဥပေဒ(Patent Law)
၈) အမ်ိဳးသမီးမ်ားအား အၾကမ္းဖက္မႈကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဥပေဒ
၉) ေပါက္ေဈးေအာက္ေလွ်ာ့၍ ေရာင္းခ်ျခင္းကို တားဆီးေရးဥပေဒ(Anti-Dumping Law)
၁၀) ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဥပေဒ
၁၁) ေထာက္ပံ့တင္ပို႔မႈအေပၚ အကာအကြယ္ေပးေရးဥပေဒ(Countervailing Law)
၁၂) ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးဆိုင္ရာဥပေဒ
၁၃) နည္းပညာကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ အသက္ေမြးပညာဥပေဒ
၁၄) မသင္မေနရပညာေရးဥပေဒ
၁၅) Information and Technology Law(IT Law)
၁၆) ျမန္မာ့ပုဂၢလိကပိုင္ျပဳလုပ္ေရးဥပေဒ
၁၇) အလွကုန္ပစၥည္းဥပေဒ
၁၈) ကုန္သြယ္ေရေၾကာင္းသြားလာေရးတူးေျမာင္းဥပေဒ
၁၉) ႏုိင္ငံျခားသားအလုပ္သမားဆိုင္ရာဥပေဒ
၂၀) လုပ္ငန္းခြင္ေဘးအႏၱရာယ္ကင္းရွင္းေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးဥပေဒ
၂၁) စက္မႈဇုန္ဥပေဒ
၂၂) ဓာတ္ခြဲခန္းဆိုင္ရာ အရည္အေသြးစစ္ေဆးေရးဥပေဒ
၂၃) အမ်ိဳးသားျပတိုက္ႏွင့္ ျပတိုက္မ်ားဥပေဒ
၂၄) အမ်ိဳးသားစာၾကည္တုိက္ဥပေဒ
၂၅) အပင္ႏွင့္ အပင္ထြက္ပစၥည္းမ်ား ပိုမႊားေရာဂါထိန္းခ်ဳပ္ေရးဥပေဒ
၂၆) ေက်ာင္းျပင္ပႏွင့္ တစ္သက္တာပညာေရးဥပေဒ
၂၇) အေျခခံပညာေရးဥပေဒ
၂၈) ပုဂၢလိကသင္ ပညာေရးဥပေဒ
၂၉) အဆင့္ျမင့္ပညာေရးဥပေဒ
၃၀) ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ိုင္၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား
၃၁) ေၾကြးၿမီဆိုင္ရာ သတင္းအခ်က္အလက္ဥပေဒ
၃၂) ဘဏ္ႏွင့္ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္သူမ်ားအား အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒ
၃၃) ျမန္မာႏုိင္ငံနယ္ျခားေစာင့္ရဲတပ္ဖြဲ႔ဥပေဒ
၃၄) ျမန္မာႏုိင္ငံရဲတပ္ဖြဲ႔ ရဲဝန္ထမ္းဆိုင္ရာဥပေဒ
၃၅) ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးအဖြဲ႔ ဥပေဒ
၃၆) ျမန္မာ့ေလဆိပ္မ်ား အာဏာပိုင္ဥပေဒ
၃၇) တိက်စြာတိုင္းတာျခင္းနည္းပညာဥပေဒ
၃၈) ျမန္မာႏုိင္ငံ က်န္းမာေရးမွဴးေကာင္စီဥပေဒ
၃၉) ျမန္မာႏုိင္ငံေဆးဝါးေကာင္စီဥပေဒ
၄၀) တိုင္းရင္းေဆးပညာျဖင့္ ပုဂၢလိကက်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈလုပ္ငန္းဆိုင္ရာဥပေဒ
၄၁) HIV ပိုး ကူးစက္ခံရသူမ်ား၏ အခြင့္အေရးဆိုင္ရာဥပေဒ
၄၂) ေဆးပစၥည္းကိရိယာဥပေဒ
၄၃) ျမန္မာ့အသံႏွင့္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကို အမ်ားျပည္သူဝန္ေဆာင္မႈ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္
အသံထုတ္လႊင့္ျခင္းလုပ္ငန္းအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသည့္ ဥပေဒ
၄၄) တိရစၦာန္ေမြးျမဴေရးႏွင့္ က်န္းမာေရးဥပေဒ
၄၅) အမ်ိဳးသားအိမ္ရာဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဥပေဒ
၄၆) ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းဥပေဒ
၄၇) အေဆာက္အအံုႏွင့္ ေဆာက္လုပ္မႈက႑ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဥပေဒႏွင့္
၄၈) တံတားႀကီးမ်ားဥပေဒတို႔ ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment