Friday, September 2, 2016

တ႐ုတ္ျပည္က “ႏွစ္ျပည္တရြာ” နဲ႔ ဗိသုကာ ရန္ကုန္သား တာေတ

ေက်ာ္ခ


ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုင္ဂ်ာယန္ၿမိဳ႕မွာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇူလိုင္လေႏွာင္းပိုင္းက ျပဳလုပ္တဲ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔အစည္း ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာစံုညီအစည္းအေဝးကို တရုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ မူဆယ္ၿမိဳ႕ကေနတဆင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံ ေရႊလီၿမိဳ႕ကို ျဖတ္ၿပီး မိုင္ဂ်ာယန္ကို သြားခဲ့ပါတယ္။

တရုတ္-ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ အဓိက ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚကၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ မူဆယ္ၿမိဳ႕ကေတာ့ ေနျခစ္ျခစ္ ေတာက္ ပူတဲ့ ေအာက္မွာ ဖုန္တလံုးလံုးထေနၿပီး ကားလမ္းေပၚက ဖုန္မႈန္႔ေတြဟာ လမ္းေဘး တေလွ်ာက္မွာရွိတဲ့ ကုန္စံု ဆိုင္ေတြ၊ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ေတြနဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္ေတြထဲထိ လြင့္ပ်ံ႕ေနပါတယ္။ ဖုန္မႈန္႔ေတြမ်ားလို႔ တခ်ဳိ႕ခရီးသြား ေတြဆိုရင္ မ်က္ေတာင္ေမြး၊ မ်က္ခံုးေမြးနဲ႔ ဆံပင္ေတြကို ျဖဴလို႔။

တရုတ္ႏိုင္ငံ ေရႊလီၿမိဳ႕ဘက္ကူးလိုက္ေတာ့ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ဂိတ္ေလးသာ ျခားထားေပမယ့္ မတူညီတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြ ကြာျခားလြန္းတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ လမ္းေတြ၊ တိုက္တာ အေဆာက္အအံုေတြနဲ႔ သစ္ပင္ေတြ ထိန္းသိမ္းထားပံုေတြက ၿမိဳ႕မူဆယ္နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကို ကြာျခားပါတယ္။ တခ်ဳိ႕သစ္ပင္ေတြမ်ားတဲ့ လမ္းေတြဆိုရင္ မြန္းတည့္ေနေအာက္မွာ ေတာင္ အေအးဓာတ္ေတြ ရေနပါတယ္။

ကားေပၚမွာ အတူပါလာတဲ့ မိတ္ေဆြ သတင္းေထာက္ တေယာက္က “တရုတ္က တို႔ျမန္မာျပည္က ေျမေပၚ ေျမ ေအာက္ သယံဇာတေတြသာ ရသမွ် အကုန္ယူတာ သူတို႔ႏိုင္ငံၾကေတာ့ လမ္းေဘးသစ္ပင္ေတာင္ ေသခ်ာ ထိန္းသိမ္း ထား တယ္” ဆိုၿပီး မခ်င့္မရဲေျပာေသးတယ္။ လယ္ကြင္းေတြ၊ ေတာင္တန္းေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕ေရႊလီရဲ႕ျမင္ကြင္းေတြကလည္း တကယ္ကို စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းလွပါတယ္။

ေရႊလီမွာ လာႀကိဳေပးတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ မြန္ႏြယ္ဖြား အမ်ဳိးသမီး မိတ္ေဆြ တေယာက္က သူ႔အိမ္လိုက္လည္ဖို႔ ဖိတ္လို႔ က်ေနာ္တို႔လည္း ေရာက္တုန္း ေရာက္ခိုက္လိုက္လည္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔သြားရမယ့္ ေနရာေလးက ေရႊလီၿမိဳ႕နဲ႔ ၈ ကီလိုမီတာ ေလာက္ကြာေဝးတဲ့ ေနရာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္တကၠစီေတြ ငွားၿပီးသြားၾကတယ္။ တရုတ္စကား မတတ္ ေပမယ့္ မိတ္ေဆြက ဒီေနရာကို ပို႔လိုက္လို႔ ကားဆရာကို မွာလိုက္တယ္။ ကားဆရာလည္း အဲဒီေနရာ ေရာက္ေတာ့ ေရာက္ၿပီဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ လက္ဟန္ေျခဟန္ျပၿပီး ဆင္းခိုင္းလိုက္ပါတယ္။

တရုတ္ျပည္က “ႏွစ္ျပည္တရြာ”

ကားရပ္ေပးတဲ့ ေနရာေရွ႕မွာေတာ့ တရုတ္ဘံုေက်ာင္းဝက မုခ္ဦးလိုမ်ဳိး မုခ္ဝတခု ေတြ႔ရပါတယ္။ ေလ့လာေရးခရီးသည္ ေတြ လည္း အဲဒီမုခ္ကို ေနာက္ခံထားၿပီး အမွတ္တရ ဓာတ္ပံုေတြ တလွည့္စီ ရုိက္ေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ မုခ္ဝက တရုတ္စာ ေတြနဲ႔ ေရးထားေတာ့ ဘာမွန္းေတာ့ မသိပါဘူး။ ေလ့လာေရး ခရီးသည္ကားႀကီးတခ်ဳိ႕ လမ္းေဘးခ်ရပ္ၿပီး ကားေပၚက ဆင္းလာတဲ့ ခရီးသည္တခ်ဳိ႕က မုခ္ဝရဲ႕ေရွ႕က လက္မွတ္ အေရာင္းဌာနေလးမွာ လက္မွတ္ ဝယ္ေနၾက တာ ေတြ႔ပါတယ္။

ခဏအၾကာမွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို အိမ္လည္ဖို႔ဖိတ္တဲ့ မိတ္ေဆြက ေနာက္တကၠစီတစီးနဲ႔ အတူပါလာၿပီး သူ႔အိမ္သြားဖို႔ ေခၚပါတယ္။ မိတ္ေဆြကိုေမးၾကည့္လိုက္မွ ဒီမုခ္ဦးက “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ထဲကို ဝင္တဲ့မုခ္ဦး။

ဝင္ေၾကးကေတာ့ တေယာက္ကို တရုတ္ ယြမ္ ၃၀ (က်ပ္ ၅၀၀၀ ေက်ာ္) ပါတဲ့။ မိတ္ေဆြကလည္း ဒီဝန္းထဲမွာ ေနတဲ့ သူ၊ သူနဲ႔ လိုက္သြားေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဝင္ေၾကးေပးစရာ မလိုပါဘူး။ သူကလည္း အဝင္မုခ္ဦး မဟုတ္တဲ့ ေဘးလမ္းက ပတ္ေခၚသြားတယ္။

လမ္းအဝင္ေရာက္ေတာ့ ပုဂံက ေရွးေဟာင္းေစတီလို ပံုတူကို ေဆာက္လုပ္ေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေစတီေပၚမွာ အလုပ္ လုပ္ ေနၾကတဲ့ ပန္းရံဆရာေတြကလည္း ျမန္မာစကား ေျပာေနၾကတာ သတိထားမိလိုက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ မိတ္ေဆြ ေနာက္ လိုက္ေနရင္းကေန သူ႔ကိုေမးေတာ့ ဒါက ပုဂံက ေစတီပံုေတြကို ဒီမွာ ပံုတူျပန္ေဆာက္ေနတာတဲ့။ ဒီႏွစ္ျပည္တရြာ ဆိုတာကလည္း ျမန္မာ ျပည္က ရြာကို ဒီမွာ ပံုတူေဆာက္တာလို႔ေျပာပါတယ္။ အေၾကာင္းစံုကို သိခ်င္ ရင္ေတာ့ သူ႔အေဖကို ေမးလို႔ ဆိုပါတယ္။

ႏွစ္ျပည္တရြာရဲ႕ အဝင္လမ္းမမွာေတာ့ ကေလးေတြလက္ဆြဲၿပီး ထြက္လာတဲ့ ျမန္မာ အမ်ဳိးသမီးတခ်ဳိ႕ကို ထပ္ေတြ႔ရ ပါ တယ္။ ရြာအဝင္လမ္းကေလးရဲ႕ ေဘးမွာေတာ့ စိမ္းစိုေနတဲ့ စပါးခင္းေတြ၊ ကြ်ဲေကာၿခံေတြနဲ႔ စိုက္ခင္းၿခံတခ်ဳိ႕ကို ဓနိမိုး၊ ဝါးထရံကာ အိမ္ေလးေတြနဲ႔ ျမန္မာျပည္ထဲက ရြာေလးအလား ထင္မွတ္ေလာက္ေအာင္ လုပ္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။

ရြာထဲဝင္လာရင္းနဲ႔ တေနရာမွာ ေရႊတိဂုံပံုတူ ေစတီႀကီးတဆူကိုပါ ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။ ေစတီရဲ႕ ေျခရင္းနားမွာေတာ့ ႏွစ္ျပည္ တရြာ လို႔ တရုတ္-ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာနဲ႔ေရးထားတဲ့ အုတ္တိုင္ကိုေတြ႔ျမင္ရပါတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး။ မိတ္ေဆြ အမ်ဳိးသမီးရဲ႕ ဖခင္ ဦးျမတ္ေခါင္နဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ရလိုက္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ဧည့္သည္ေတြလာတယ္လို႔ သိလိုက္ရတဲ့ ဦးျမတ္ေခါင္ က အလုပ္ လုပ္ ေနရင္းက ထလာတာပါ။

ရည္မြန္တဲ့ အၿပံဳးနဲ႔ ဆံပင္ရွည္ထားထားတဲ့ ဦးျမတ္ေခါင္ရဲ႕ လက္ေတြမွာ၊ အက်ၤီမွာနဲ႔ ေဘာင္းဘီေတြမွာေတာ့ ဘီလပ္ ေျမေတြ ေပက်ံ ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ က်ေနာ္က သူ႔ကို “ႏွစ္ျပည္တရြာ” အေၾကာင္း စိတ္ဝင္စားလို႔ စပ္စုေတာ့ သူက စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွင္းျပပါေတာ့တယ္။

၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္က တရုတ္-ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အစိုးရေတြက ႏိုင္ငံ နယ္စပ္မ်ဥ္းသတ္မွတ္လိုက္တဲ့ အခါမွာ နယ္စပ္မ်ဥ္း ေပၚ က်ေရာက္ေနတဲ့ ရြာေလးက ႏွစ္ရြာကြဲသြားပါတယ္။ အဲဒီရွမ္းရြာေလးကို အမွီျပဳၿပီးေတာ့ တရုတ္ ခရီးသြား လုပ္ငန္း ရွင္ သူေဌးတဦးက ေျမဧက ၆၀ ေက်ာ္ဝယ္ယူၿပီး “ႏွစ္ျပည္တရြာ” လို႔ အမည္ တပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္လိုက ေတာ့ ယိက်ဳိင္လ်န္းေကာ္ (Yi Zhai Liang Guo) လို႔ေခၚပါတယ္။

တရုတ္ျပည္၊ ျမန္မာျပည္ ႏွစ္ျပည္ကေန ကြဲထြက္သြားတဲ့ ရြာေလးကို အေျခခံၿပီး “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ရယ္လို႔ အမည္ တပ္ ထားလို႔ စီးပြားေရးအရ ခရီးသြားေတြအတြက္ အဓိက ပစ္မွတ္ထားၿပီး ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က တည္ေဆာက္ ခဲ့တာလို႔သိရပါ တယ္။ “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ရဲ႕ ပုံသဏၭာန္က ရန္ကုန္က တိုင္းရင္းသား ေက်းရြာနဲ႔ေတာင္ ခပ္ဆင္ဆင္ရယ္ပါ။

ဒီသူေဌးကလည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ တရုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္တဲ့ အထဲမွာ တႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာနဲ႔ ထိပ္တန္း ၁၀ ဦး စာရင္းမွာပါဝင္ခဲ့သူလို႔ ဦးျမတ္ေခါင္ က ေျပာပါတယ္။ “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ရဲ႕ ပိုင္ရွင္ တရုတ္သူေဌးဟာ ဒီအလုပ္ကို မလုပ္ခင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ၂ ႏွစ္ေလာက္ ဆပ္ျပာ သြားေရာင္း ခဲ့သူ လို႔ ဆိုပါတယ္။

မႏၱေလးမွာ ဆပ္ျပာေရာင္းစဥ္အခါက သူ႔အလုပ္သမား ျဖစ္ခဲ့သူေတြကို တရုတ္ျပည္မွာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္ ေနခ်ိန္မွာ ေခၚယူၿပီး သူ႔ရဲ႕ကုမၸဏီမွာ အလုပ္ေတြ ေပးထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူ႔မွာလည္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း ကုမၸဏီ အျပင္ ေက်ာက္စိမ္း ကုမၸဏီနဲ႔ အျခားလုပ္ငန္းေတြလည္း ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

“ႏွစ္ျပည္တရြာ” ပိုင္ရွင္ အေနနဲ႔ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္း အလဲကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၿပီး အေျခအေန ေပးလာရင္ ခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ပူတာအိုနဲ႔ ျမစ္ႀကီးနားတို႔မွာလည္း “ႏွစ္ျပည္တရြာ” လို အလားသဏၭာန္ တူတဲ့ လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ရဲ႕ ပိုင္ရွင္ဟာ တရုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ မိုင္ဂ်ာယန္ၿမိဳ႕နားမွာလည္း ကခ်င္တိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ႕ ရိုးရာ တခုျဖစ္တဲ့ မေနာကြင္းႀကီးကိုလည္း တည္ေဆာက္ထားၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ခရီးသြား ဧည့္သည္ေတြကို အခမဲ့ ဝင္ ေရာက္ေလ့လာခြင့္ေတြေပးထားတယ္လို႔သိရပါတယ္။ ခရီးသြားေတြ အဝင္အထြက္မ်ားလာတဲ့ အခ်ိန္ ေရာက္လာ ရင္ေတာ့ ဝင္ေၾကး ေကာက္ေတာ့မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ေရႊလီၿမိဳ႕မွာ လက္ရွိေဆာက္လုပ္ေနဆဲ ျဖစ္တဲ့ “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ထဲမွာ တရုတ္ပံုစံနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ေရတြင္းေလးလည္း ရွိ ပါတယ္။ အဲဒီေရတြင္းဟာ နယ္စပ္က ရြာေလး ႏွစ္ျခမ္း ကြဲမသြားခင္တုန္းက အတူေသာက္ခဲ့ၾကတ့ဲ ေရတြင္းေလးလို႔ ဆို ပါတယ္။ ခရီးသြားေတြကေတာ့ အဲဒီေရတြင္းေလးနားေရာက္ရင္ အမွတ္တရဓာတ္ပံုေတြရိုက္ၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ရြာထဲမွာ ေရႊတိဂုံဘုရား၊ က်ဳိက္ထီးရိုးေစတီ၊ နဲ႔ ပုဂံက ေစတီပံုတခ်ဳိ႕ကို ေတြ႔ျမင္ရသလို ေသသပ္ လွပတဲ့ ဓနိမိုး ဝါးထရံကာနဲ႔ အိမ္ေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ေရကန္ေလးနဲ႔တြဲၿပီး အင္းေလးကအိမ္ေတြလို အလား သဏၭာန္ တူ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ အိမ္ေတြရဲ႕ ဝါးထရံေတြကို ယက္လုပ္ေပးေနတဲ့ သူေတြဟာ သဲေတာ-ဝမ္းတြင္းဘက္က ဝါးထရံ ယက္လုပ္တဲ့ ကြ်မ္းက်င္သူေတြကို ေခၚခန္႔ထားတာလို႔ ဆိုပါတယ္။

“ႏွစ္ျပည္တရြာ” ဟာ ေဆာက္လုပ္ေနဆဲ ကာလမွာေတာင္ ခရီးသြားေတြက အဆက္မျပတ္ဝင္ေရာက္ ေလ့လာ ေနၾက တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တရုတ္ျပည္မႀကီးကေန ခရီးသြား ကုမၸဏီေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ၿပီး လာလည္တဲ့ ဧည့္သည္ေတြဟာ တရက္ ကို အေယာက္ ၃၀၀၀ ေလာက္ ပံုမွန္လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကတယ္လို႔ိ ဆိုပါတယ္။

ဧည့္သည္ လာလည္တဲ့ ဝင္ေၾကးကရတဲ့ ဝင္ေငြတင္ တရက္ကို က်ပ္ သိန္း ၁၅၀ အထက္မွာ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ သႀကၤန္ကာလ၊ တရုတ္ ႏွစ္သစ္ကူး ကာလနဲ႔ အားလပ္ရက္ေတြမွာဆိုရင္ ခရီးသည္ သိန္းဂဏန္းေလာက္ အထိဝင္ၿပီး ကားရပ္စရာ ေနရာေတာင္ မေလာက္တဲ့ အထိျဖစ္တယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ကို တကူးတက မသြားႏိုင္ေသးတဲ့ တရုတ္ႏိုင္ငံသားေတြအဖို႔ေတာ့ “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ဟာ ျမန္မာျပည္ က ထူးျခား တဲ့ ေနရာေတြက အေငြ႔အသက္ေလးေတြကို ဒီေနရာမွာ တစုတစည္းတည္း ျမင္ခြင့္ရၾကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ နယ္စပ္မ်ဥ္းေၾကာင့္ ကြဲသြားတဲ့ ရြာေလးကို ရည္ရြယ္ၿပီး “ႏွစ္ျပည္တရြာ” လို႔ အမည္ တပ္ထားေပမယ့္ ကြဲသြားတဲ့ ရြာေလးထဲက အေၾကာင္းအခ်က္ အနည္းငယ္သာ ဒီရြာေလးထဲမွာ ရွိတာပါ။ ရြာထဲက ဘုရားေစတီေတြ ဆိုရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြ အမ်ားအျပား သြားလာၾကတဲ့ အထင္ကရ ေနရာေတြက ဘုရား၊ ေစတီ ပုထိုးေတြကို အဓိကထားၿပီး စုထားတဲ့ သေဘာပါ။

ဓနိမိုး၊ ဝါးထရံကာအိမ္ေတြဆိုရင္လည္း အင္းေလးေရကန္ထဲက အိမ္ေလးေတြကို မွီျငမ္းထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ အိမ္ေလးေတြကိုေတာ့ ျပန္ငွားၿပီး အိမ္ထဲမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက လာတဲ့ ပန္းခ်ီ၊ ပန္းပုနဲ႔ ျမန္မာျပည္ျဖစ္ ပစၥည္းတခ်ဳိ႕ကို ေရာင္းပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းဆိုရင္ေတာ့ ပုသိမ္ထီးနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အႀကိဳက္ေတြ႔မယ့္ အမွတ္တရ ပစၥည္းေတြကို တင္ဖို႔ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ႏွစ္ျပည္တရြာ ဗိသုကာ တာေတ

“ႏွစ္ျပည္တရြာ” ရဲ႕ ဗိသုကာ ပညာရွင္ကေတာ့ အသက္ ၇၀ အရြယ္ မြန္ တိုင္းရင္းသား ဦးျမတ္ေခါင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ တရြာလံုးရဲ႕ ေစတီပုထိုးေတြ၊ အေဆာက္အအံုေတြက သူကိုယ္တိုင္ ဒီဇိုင္းဆြဲၿပီး ဦးေဆာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့တာ ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ထဲမွာ သူေဌးကလြဲရင္ အလုပ္သမား အမ်ားစုဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ စုစုေပါင္း ျမန္မာ အလုပ္သမား ၁၀၀ ေလာက္ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဆံပင္ရွည္ရွည္ထားၿပီး လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာေနထိုင္ေျပာဆိုတတ္တဲ့ ဦးျမတ္ေခါင္ကို မင္းသိခၤဝတၳဳေတြထဲက ဇာတ္ေကာင္ တဦးဦးနဲ႔တူတယ္လို႔ခံစားမိလို႔ သူ႔ငယ္ဘဝ အေၾကာင္းစပ္စုမိပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း အဲဒီလို ဇာတ္လမ္းေတြထဲက ဇာတ္ေကာင္ တဦးလို ထူးခၽြန္သူလို႔ ဆိုရမွာပါ။

ေနာက္တခုက သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တာေမြၿမိဳ႕နယ္ အရိုးကုန္းရပ္ကြက္မွာရွိတဲ့ ဘုရင့္ေနာင္ ရုပ္ရွင္ရုံ နား က အိမ္မွာ ကိုေအာင္ထြန္း လို႔ ေခၚတဲ့ စာေရးဆရာ မင္းသိခၤ ေထာင္က ထြက္လာစဥ္က အတူေန အတူစားခဲ့ဖူးတဲ့ မိတ္ေဆြ ရင္းခ်ာ တေယာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဦးျမတ္ေခါင္ဟာ ငယ္စဥ္ကတည္းက အတန္းေက်ာင္း မေနခဲ့ရပါဘူး။ ျမန္မာစာကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာပဲ သင္ခဲ့ရၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ထြက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ သူ႔ရဲ႕ အိပ္စရာေနရာေတြဟာ ပန္းဆိုးတန္း ခုံးေက်ာ္တံတားနဲ႔ ေရႊတိဂုံဘုရား အေရွ႕ဘက္မုခ္ လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက သူ႔ရဲ႕ အေပါင္းအသင္း မိတ္ေဆြေတြဆိုတာ ခိုးဆိုးလုႏိႈက္ေနၾကတဲ့ မိတ္ေဆြေတြခ်ည္းပဲလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။

တခါတရံမွာ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း ေငြလိုတဲ့အခါမွာ ခိုးတဲ့ ႏႈိက္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ခဲ့ဖူးတယ္လို႔ ေျပာျပပါေသးတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္ လမ္းေပၚမွာ က်င္လည္ေနတဲ့ ကာလတုန္းကေတာ့ သူ႔နာမည္ကို ေအာင္ခ်စ္မင္း၊ ကိုစံရွား၊ ကိုတာေတ စသျဖင့္ လမ္းေပၚကနာမည္ အမ်ဳိးမ်ဳိးေပးထားၿပီး တာေတ ဆိုတဲ့ နာမည္ကေတာ့ အထင္ရွားဆံုး လူသိမ်ားတဲ့ နာမည္ လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဦးျမတ္ေခါင္က လမ္းေပၚမွာ ေနခဲ့တဲ့ဘဝကို သူအရမ္းႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေပါင္းခဲ့တဲ့ အေပါင္းအသင္းေတြဟာ အခ်င္းခ်င္းအေပၚမွာ သိပ္ေကာင္းတယ္။ သိပ္ေပ်ာ္စရာေကာင္းတယ္ လို႔ကို အရင္တုန္းက တာေတ ဘဝကို ညႊန္းပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း အဲဒီဘဝကို တကယ္ လြမ္းဆြတ္ပံု ရပါတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပန္းခ်ီဆရာလိုင္းထဲေရာက္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လမ္းမေပၚက ဘုရင့္ ရုပ္ရွင္ရုံမွာ ရုပ္ရွင္ ပိုစတာေတြကို ပင္တိုင္ဆြဲရင္းအသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းခဲ့ရပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာကိုေတာ့ လမ္းေဘးမွာပဲ သင္ခဲ့ ရၿပီး အခု အသက္ ၇၀ အရြယ္အထိ သင္ယူေနတုန္းလို႔ ဆိုပါတယ္။

ဘဝကို ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ရုန္းကန္ရင္း တရုတ္-ျမန္မာ နယ္စပ္ မူဆယ္ၿမိဳ႕မွာ အေျခခ်ၿပီး အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ခဲ့ရာက သူ႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီလက္ရာကို သေဘာက်တဲ့ တရုတ္သူေဌးက “ႏွစ္ျပည္တရြာ” စီမံကိန္းမွာ လုပ္ကိုင္ေပးဖို႔ ကမ္းလွမ္း လာ ရာ ကေန “ႏွစ္ျပည္တရြာ” မွာ ကိုယ္တိုင္ ဒီဇိုင္းဆြဲ၊ ကိုယ္တိုင္ ပန္းရံဆရာ လုပ္ျဖစ္သြားတာလို႔လည္း ေျပာပါတယ္။

ဦးျမတ္ေခါင္ လို႔ေခၚတဲ့ ရန္ကုန္သားႀကီး ကိုတာေတဟာ လာမယ့္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ထဲမွာ ပင္စင္ယူေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

သူအနား မယူခင္ကာလ အတြင္းမွာေတာ့ “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ထဲမွာ ေစတီ အဆူ ၃၀ ေလာက္ တည္သြားမယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။

အဲဒီ အထဲမွာ ပုဂံဘုရားေတြျဖစ္တဲ့ ေရႊစည္းခုံ၊ ေလာကနႏၵာ၊ ထီးလိုမင္းလို၊ မႏူဟာ နဲ႔ ထင္ရွားတဲ့ေစတီ တခ်ဳိ႕ကို တည္ေဆာက္ သြားမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဒီရြာထဲမွာပဲ ျမန္မာျပည္က ေရကန္ႀကီး တကန္ကို ပံုတူ တူးေဖာ္ဖို႔ လည္း ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

ဦးျမတ္ေခါင္ဟာ ဒီအရြယ္အထိ ႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့၊ ဒုကၡ၊ ေသာကေတြ ၾကားထဲကေနပဲ ထူးခြ်န္တဲ့ လူတေယာက္ ျဖစ္လာ ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့သူပါ။ သူကိုယ္တိုင္ကလည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ့ အရာေတြကို ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္တဲ့ စိတ္ရွိသူ ဇြဲ၊ လံု႔လ၊ ဝီရိယ ရွိသူလို႔ ဆိုရပါမယ္။

ငယ္စဥ္က လမ္းေဘးမွာ ခိုးဆိုးလုႏိႈက္သူေတြနဲ႔အတူေန၊ အတူစား၊ အတူအိပ္ၿပီး လူမိုက္ေတြလို႔ အုပ္စုဖြဲ႔ရိုက္ႏွက္ ေနထိုင္ လာခဲ့တဲ့သူတဦး ဘဝကေန လက္ရွိဘဝမ်ဳိးျဖစ္လာဖို႔ အခ်ိန္ေတြကို ေခြ်းေတြနဲ႔ ရင္းၿပီး ေပးဆပ္ခဲ့ရပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ထိလည္း အလုပ္ကို ႏုပ်ဳိဖ်တ္လတ္စြာနဲ႔ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့သူ တေယာက္ဆိုတာ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါ တယ္။

သူ႔အေၾကာင္းေတြကို စပ္စုလို႔ အားမရေသးေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ မိုင္ဂ်ာယန္ၿမိဳ႕ကို အခ်ိန္မီ အေရာက္သြားရမွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ သူ႔ရုံးခန္းထဲက ဧည့္မွတ္တမ္းစာအုပ္မွာ က်ေနာ္နဲ႔ အတူ သတင္းေထာက္ေတြတခ်ဳိ႕လိုက္ၿပီး ဧည့္လက္မွတ္ ေတြထိုးခဲ့ၾကပါတယ္။ မွတ္တမ္းေတြထဲမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္က နာမည္ႀကီးစာေရးဆရာေတြ၊ ပန္းခ်ီဆရာေတြရဲ႕ လက္မွတ္ ေတြ ကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။

ဧည့္မွတ္တမ္းမွာ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီး ေနာက္မွာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔ မိုင္ဂ်ာယန္ကို ခရီးဆက္ဖို႔ ေစာင့္ေနတဲ့ ကားေပၚ တက္ ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဦးျမတ္ေခါင္ကလည္း ကားနားအထိ လိုက္ပို႔ပါတယ္။ ဦးျမတ္ေခါင္းဟာ ျမန္မာျပည္က လာတဲ့သူေတြနဲ႔ စကားေျပာလို႔ ဝေသးပံု မေပၚေသးတာ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ အထင္းသား ျမင္ေနရပါတယ္။

ကားထြက္ေတာ့မယ္ လုပ္ေတာ့ က်ေနာ္သူ႔ကို “ကဲျပန္ေတာ့မယ္ ရန္ကုန္သား ကိုတာေတႀကီးေရ။ အခြင့္ႀကံဳရင္ေတာ့ ျပန္ဆံုခ်င္ပါေသးတယ္” လို႔ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ေတာ့ ကိုတာေတ မ်က္လံုးအိမ္မွာ မ်က္ရည္စို႔လာၿပီး ကားနားတိုးလာပါ တယ္။

“ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကင္းကြာေနတဲ့ ငါ့ရဲ႕နာမည္ကို မင္းေခၚလိုက္တာ ငါ့စိတ္ထဲ ေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္သြားတယ္။ ဘယ္လို မွန္းကို မသိဘူး။ တခုခုကို လြမ္းသလိုမ်ဳိး တမ်ဳိးႀကီး ခံစားရတယ္ကြာ” ဆိုၿပီး ရင္လႈိက္သံႀကီးနဲ႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။

သူေျပာေနရင္းမွာပဲ ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုင္ဂ်ာယန္ ၿမိဳ႕ဘက္ကိုသြားမယ့္ က်ေနာ္တို႔ ကားေလး စထြက္ပါတယ္။ ကား ထြက္သြား ေပမယ့္ ကိုတာေတႀကီးကေတာ့ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ရင္း “ႏွစ္ျပည္တရြာ” ရဲ႕ ေရႊတိဂုံဘုရား ေျခရင္းမွာ က်န္ခဲ့ ပါေတာ့တယ္။ ။

No comments: