Monday, September 5, 2016

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အခက္အခဲ အားလံုးကို အတူတကြ ေက်ာ္ျဖတ္ရင္ဆုိင္မည္

ေနသာ

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ အခက္အခဲအားလုံးကုိ ေက်ာ္ျဖတ္ရင္ဆုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္စဥ္တြင္ ျပည္သူလူထု၏ ဆႏၵမ်ားေအာင္ျမင္ရန္ “ အေနာက္ကေန ဆိုရင္လည္း ေနာက္ကေနေပးမယ္။ ေရွ႕ကခံဆိုရင္လည္း ေရွ႕က ခံေပးမယ္။ ဒါဟာ အစုိးရေကာင္းမ်ားရဲ႕ တာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ” ဟု ျငိမ္းခ်မ္း ေရးညီ လာခံ ေနာက္ဆုံးေန ့၌ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာၾကားရာတြင္ နုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ျဖစ္သူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ ၂၁ ရာစုပင္လုံ ေနာက္ဆုံးေန ့တြင္ နုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢဳိလ္ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ က ေက်းဇူးတင္စကား ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး သူမေျပာၾကားခဲ့သည့္ ေက်းဇူးတင္စကား အျပည့္အစုံကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။

" ဒီညီလာခံကုိ လာၿပီးေတာ့ အားေပးတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား ၊ဒီညီလာခံျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ အေထာက္အကူပုဂၢိဳလ္မ်ား အားလုံးနဲ႕ တကြ ဒီညီလာခံကုိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးစြာနဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံသူ၊ႏုိင္ငံသားအေပါင္းနဲ႕ မိတ္ေဆြမ်ား အေပါင္း၊ ကမၻာတစ္၀ွမ္းရွိမိတ္ေဆြမ်ားအေပါင္းကုိ ေက်းဇူးတင္တယ္ဆုိတာေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဒီညီလာခံႀကီးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးျဖစ္စဥ္ရဲ႕ တစိတ္တပုိင္းျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုဆုိတာဟာ အစဥ္တစုိက္ ဆက္ၿပီး ေတာ့ လုပ္ေနရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မတုိ႔ဟာ အခုဒီ ညီလာခံခန္းမအတြင္းမွာေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွသာ ၿငိိမ္းခ်မ္းေရး အေၾကာင္းစဥ္းစားဖို႔ မဟုတ္ပါ ဘူး။အစည္းအေ၀းေတြက်င္းပတဲ့အခ်ိန္မွသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္းစဥ္းစားဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိန္လုံး ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ ဘယ္လုိရေအာင္ ယူၾကမလဲ။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ျပည္ေထာင္စုႀကီး ခုိင္ခံ့ေအာင္လုိ႔ ၊ က်န္းမာေအာင္လုိ႔ ဘယ္ လုိ ကၽြန္မတုိ႔ လုပ္ၾကမလဲ ဆုိတာကုိ အစဥ္တစုိက္ ကၽြန္မတုိ႔ စဥ္းစားေနရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္ ။ အခုဒီ ညီလာ ခံႀကီး အတြင္းမွာ ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြ အားလုံးကုိ ျပည္သူလူထုသိႏုိင္ေအာင္လုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ တုိက္ရုိက္လႊင့္ ေပးပါ တယ္။ ဒီလုိလႊင့္ေပးျခင္းအားျဖင့္ လူထုဟာ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံထဲမွာ မျဖစ္မေန ပါ၀င္ရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္တယ္ဆုိတာလည္း ကၽြန္မတုိ႔ နားလည္ေစခ်င္တယ္။

ကၽြန္မတုိ႔ အေနနဲ႕ လည္း ကၽြန္မတုိ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရဖုိ႔အတြက္ ဘယ္လုိ အခက္အခဲေတြကို ေက်ာ္လႊားဖုိ႔ လုိမလဲဆုိတာ ကုိလည္း နားလည္ေစခ်င္တယ္။ အခက္အခဲ ေတြ ရွိတယ္ဆုိတာ သိမွ ဒီလုိအခက္အခဲေတြကုိ ဘယ္လုိေက်ာ္လႊားရ မ လဲဆုိတာ အေျဖကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ရွာနုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆုိရင္ အစုအဖြဲ႕အသီးသီးေျပာသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအရ၊ အစုအ ဖြဲ႔မ်ားအရ ေျပာသြားတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္သူေတြဟာအတိတ္ကုိ ပုိၿပီးေတာ့ လွည့္ၾကည့္တဲ့ေနရာမွာ အားသန္သူလဲ။ ဘယ္ သူေတြဟာ အနာဂတ္ကုိ မ်က္ႏွာမူတဲ့ေနရာမွာ အားသန္လဲ ဆုိတာလည္း ေပၚလာပါ လိမ့္မယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ လည္း ထာ၀ရမဟုတ္ပါဘူး။ အခုအခ်ိန္မွာ အတိတ္ကုိလွည့္ၾကည့္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ေနာင္တစ္ ခ်ိန္မွာ အနာဂတ္ ဘက္ကုိ လွည့္သြားတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ျဖစ္ဖုိ႔လည္း ကၽြန္မတို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ အတိတ္ရဲ႕ ခ်ည္ ေႏွာင္မႈကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ခံေနမွာလား။ အနာဂတ္ကုိ သတၱိရွိရွိနဲ႕ တည္ေဆာက္သြားမွာလားဆုိတာ ကၽြန္မတုိ႔ တစ္ဦးခ်င္း၊ တစ္ဦးခ်င္း ဆုံးျဖတ္ရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ဟာ အစုအဖြဲ႕တစ္ခုအတြက္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပုဂၢိလ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု တစ္စုအတြက္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတုိ႔ ျပည္ေထာင္စုႀကီးအတြက္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ ကၽြန္မတုိ႔ သေဘာေပါက္ဖုိ႔လုိပါတယ္။

ျပည္ေထာင္စုႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုိတာကလည္း ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ သက္ဆုိင္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဒီခန္းမထဲမွာ ဒီျဖစ္စဥ္ကုိ တစ္ ကမၻာလုံးကလည္းစိတ္၀င္စားၾက ပါတယ္။ ဒီလုိၿငိမ္းခ်မ္းေရးရယူဖို႔ ဆုိတာ အင္မတန္မွ ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥပါ။ တျခားႏုိင္ငံ ေတြမွာလည္း ဒီလုိပဲ အခက္အခဲေတြ ေက်ာ္လႊားၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရေအာင္ယူခဲ့ရ ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ယူခဲ့တဲ့အခ်ိန္္မွာ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ မုဒိတာပြားၾကတယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာၾကတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ လူ သားခ်င္းေတြက လူသားေတြ ထဲမွာ ဆုိရင္ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ႏြယ္မႈဆုိတာရွိေနတာ။ တစ္ေနရာမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ရ သြားၿပီဆုိရင္ ကၽြန္မတုိ႔ ႏုိင္ငံအတြက ္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရသလုိ၊ ကၽြန္မတုိ႔ ႏုိင္ငံမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေအာင္ျမင္တယ္ဆုိရင္ တျခား ႏုိင္ငံေတြ အတြက္လည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေပးရာေရာက္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတုိ႔အားလုံး ကုိယ့္ရဲ႕ တာ၀န္ဟာ ဘယ္ေလာက္ ႀကီးမားတယ္။ ဒီတာ၀န္ကုိ ေက်ေက်ပြန္ပြန္ထမ္း ေဆာင္ႏုိ္င္ဖုိ႔ အခြင့္အေရး ဟာ ဘယ္ေလာက္ ဂုဏ္သိကၡာရွိတယ္ဆုိတာကုိ ေမ့လုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။အခုဆုိိလုိ႔ရွိရင္ ကၽြန္မတုိ႔ ဒီညီလာခံဟာ ညီလာခံရဲ႕ နိဒါန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ပထမအစည္းအေ၀းပါ။ ပထမအစည္းအေ၀းေတြ ၿပီးလုိ႔ရွိရင္ ေနာင္ လည္း စည္းအေ၀းေတြ လာဦးမွာပါ။ ဒီအစည္းအေ၀းေတြ ၾကားထဲမွာလည္း လုပ္စရာေတြက အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အမ်ိဳးသားအဆင့္ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား လုပ္ဖုိ႔ ဆုိတာဟာ အခုလက္ရွိ ဒီညီလာခံ ၿပီးတာနဲ႕ ဒီအစည္းအေ၀း ပီးတာနဲ႕ စတင္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ျပင္ဆင္ရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ CSO ဖိုရမ္ေတြ က်င္းပဖို႔အတြက္ လည္း ကၽြန္မတို႔ စတင္ၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္စရာအလုပ္ေတြကေတာ ့အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ လုပ္ရ က်ိဳးနပ္ပါတယ္။

ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔လုပ္ေနတာဟာ ကၽြန္မတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ လုပ္ေနတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ႏိုင္ငံရဲ႕အနာဂတ္ဆိုတာ အင္မတန္မွ ၾကာရွည္တဲ့ ကာလႀကီးပါ။ အနာဂတ္မွာ ဒီႏုိင္ငံရဲ႕အရိပ္ကို ခိုလံႈသြားရမယ့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ားဆိုတာလည္း မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ ရွိလာပါလိမ့္မယ္။ ဒီကမၻာႀကီး ဘယ္ေလာက္ထိ ၾကာၾကာခံ မလဲ ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔ တစ္ေယာက္မွ မသိပါဘူး။ ဒီကေန႔ ကၽြန္မတို႔ႏိုင္ငံကို မွီတင္းေနထိုင္သူအားလံုး လံုၿခံဳဖို႔အတြက္၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာခ်မ္းသာဖို႔အတြက္ ကၽြန္မတို႔ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါဟာ ကၽြန္မတို႔ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ၿပီလို႔ အားလံုးက ေျပာႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မတို႔ညီလာခံကို တက္ေရာက္လာတဲ့ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအားလံုး၊ ဒီညီလာခံရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈမွာ ပါ၀င္ ရမယ့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအားလံုးဟာ လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ ကၽြန္မအေနနဲ႔ တုိက္တြန္းခ်င္ ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ဒီေလာကႀကီးမွာ လာသြားတာဟာ တစ္ခဏပါပဲ။ အသက္ဘယ္ေလာက္ရွည္ႏုိင္မလဲ၊ ကၽြန္မနားလည္သ ေလာက္က ေတာ့ ဒီကမၻာမွာ အသက္အရွည္ဆံုးေနခဲ့ဖူးတဲ့ပုဂိဳလ္ဟာ ၁၂၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၂၀ ဆို တာလည္း ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ သက္တမ္းနဲ႔ စာလုိ႔ရွိရင္၊ ကမၻာႀကီးရဲ႕ သက္တမ္းနဲ႔စာလို႔ရွိရင္ ၁၂၀ ဆို တာ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး။ အဲ့ေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ကံေကာင္းလို႔၊ က်န္းမာေရးေကာင္းလို႔ ၁၂၀ အထိ ေနႏုိင္တယ္ပဲ ဆိုပါဦးစုိ႔။ ဒီ ၁၂၀ ဆိုတာ တစ္ခဏေလးပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔လို အသက္ေရာက္ရွိေနတဲ့သူေတြဆိုလို႔ရွိရင္ ၁၂၀ အထိ ေနရမယ္ဆိုရ ေတာင္ သိပ္မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႔ဟာ ကုိယ္ရွိတဲ့အခ်ိန္ေလးကို တန္ဖိုးရွိေအာင္လို႔ သံုးၾကပါစုိ႔။

ကိုယ္ရွိတဲ့အခ်ိန္ေလးကို အရင္တုန္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ကိစၥေတြကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ အာဃာတေတြ ပြားေနမယ့္အစား၊ တစ္ဦးေပၚတစ္ဦး သံသယေတြ ပြားေနမယ့္အစား က်န္တဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ ဘယ္လို ဒီအာဃာတေတြ ေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္မလဲ။ ဘယ္လို ဒီသံသယေတြ ကင္းစင္သြားေအာင္ လုပ္မလဲ။ ဘယ္လုိေကာင္းမြန္တဲ့ တန္ဖိုးရွိတဲ့ အေမြအႏွစ္ တစ္ခုကို ခ်ထားခဲ့မလဲဆိုတာ စဥ္းစားၾကပါစုိ႔လုိ႔ ကၽြန္မအေနနဲ႔ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။

အခု ကၽြန္မတို႔ ညီလာခံအတြင္းမွာ တစ္ခါတစ္ေလလည္း အထစ္အေငါ့ေလးေတြ ျဖစ္တယ္ေပ့ါေနာ္။ မၾကည္လင္တဲ့ ကိစၥေလးေတြလည္း ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီညီလာခံျဖစ္ေျမာက္ေအာင္လို႔ လုပ္ေပးတဲ့ ပုဂိဳလ္မ်ားအားလံုးကို ကၽြန္မ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အခ်ိန္ကလည္း သိပ္ရွိခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ရွိခဲ့တာမဟုတ္ဘူး ဆုိေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေမးပါတယ္။ ဒီလုိဆို ဘာလုိ႔ အျမန္လုပ္လဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ မေစာင့္သလဲဆိုေတာ့ ဒါေစာင့္ရမယ့္ ကိစၥမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔မွာ ရွိတဲ့အခ်ိန္ကို လုၿပီးေတာ့ လုပ္ေနရတာပါ။ ရွိတဲ့အခ်ိန္ကိုလုၿပီးလုပ္ ေနတာ ဆိုတာ ကၽြန္မတို႔အတြက္လည္းမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ အစုိးရအတြက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ေနာင္လာမယ့္ မ်ိဳးဆက္ေတြအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔အစုိးရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ေထာက္ခံမႈမရွိရင္ေတာ့ ဘယ္ကိစၥ ကိုမွ ေအာင္ျမင္ေအာင္လုပ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ၊ ေထာက္ခံမႈ ေလးစားမႈရ ေအာင္လို႔ ဒီညီလာခံႀကီးကို ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္လို႔ အားလံုး၀ိုင္းၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားဖို႔လုိပါတယ္။ ျပည္သူေတြက ၾကည့္ ေနၾကပါတယ္။ ျပည္သူေတြက နားေထာင္ေနၾကပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ ျပည္သူေတြက သံုးသပ္ေနၾကပါ တယ္။ ဘယ္သူေတြဟာ ဘယ္လိုစိတ္ထားရွိတယ္။ ဘယ္လို ျပႆနာေတြကို ကၽြန္မတို႔ေတြအားလံုး ေက်ာ္လႊားရမယ္။ ဘယ္သူေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံအတြက္ အဓိက ေစတနာထားၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတာကို ျပည္သူေတြက ဆံုးျဖတ္မွာပါ။

ကၽြန္မတို႔ လူတစ္ဦးရဲ႕တန္ဖိုးဆိုတာ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ေျပာင္းေနပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေန႔တိုင္း ေန႔တိုင္းဟာ ေန႔အသစ္ပါ။ ေန႔တိုင္း ေန႔တုိင္းတာဟာ အခြင့္ေကာင္းပါ။ အခြင့္အေရးအသစ္ပါ။ တစ္ေန႔ျပန္ၿပီးေတာ့ မိုးေမွာင္ရာကေန မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ တစ္ေန႔ျပန္ၿပီးေတာ့ အခြင့္အေရးသစ္ေတြ ရလာတာပါ။ ဒီအခြင့္အေရးသစ္ေတြကို ထိုက္ထုိက္တန္တန္ သံုးၾကပါလို႔ ကၽြန္မ တိုက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ သံုးျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္မတို႔လိုခ်င္တဲ့ပန္းတိုင္ကို ရမွာပါ။

အခုေျပာသြားတဲ့ထဲမွာ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေ၀ဖန္တာတို႔ တိုက္ခိုက္တာတို႔လည္း ပါသြားပါတယ္။ ဒီကိုယ္စားလွယ္ေတြ ထဲမွာ။ ကၽြန္မကလည္း ဒီလုိျဖစ္တာဟာ ဘာမွ ေၾကာက္စရာမရွိဘူးလို႔။ ကၽြန္မ ဒီလုိပဲ ယံုၾကည္ပါတယ္။ စိုးရိမ္စရာ မရွိပါဘူး။ ျပသနာကို စိုးရိမ္စရာမရွိပါဘူး။ ျပႆနာ မရွိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ၾကတာကသာ စိုးရိမ္စရာျဖစ္ပါတယ္။ ျပႆနာ မရွိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနလို႔ရွိရင္ေတာ့ ျပႆနာေတြ ကၽြန္မတို႔ ေျဖရွင္းႏို္င္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သတၱိရွိရွိနဲ႔ ကၽြန္ မတို႔ ဒီျပႆနာေတြကို ရင္ဆုိင္မယ္။ ရင္ဆိုင္ႏုိင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို ကၽြန္မတို႔ ေမြးထုတ္မယ္။ အတူလက္တြဲၿပီး ေတာ့ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ကူညီမယ္။ ေဖးမမယ္။ တစ္ဦးရဲ႕အျမင္ကို တစ္ဦးက ေလးစားမယ္။ နားေထာင္မယ္။ သေဘာ ခ်င္းမတိုက္ဆုိင္ရင္ေတာင္မွ ဘာေၾကာင့္ မတိုက္ဆိုင္တဲ့ သေဘာထားေတြ ရွိေနတာလဲဆိုတာ စဥ္းစားရမယ္။ ဒါမွ ကၽြန္မတို႔ အားလံုးဟာ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ လုိခ်င္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းတုိင္ကို ေရာက္သြားနုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မကေတာ့ ဒီအစည္းအေ၀းကို ေန႔တိုင္းလည္း မတက္ခဲ့ပါဘူး။ အစည္းအေ၀း ဖြင့္ပြဲေန႔နဲ႔ အခု ဒီအစည္းအေ၀းၿပီး တဲ့အခ်ိန္မွာ လာၿပီးေတာ့ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိလုပ္ျခင္းဟာ ကၽြန္မဟာ ဒီျဖစ္စဥ္ႀကီးကို အေလးမထားလို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မ အင္မတန္မွ အေလးထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ မူတစ္ခုက ဘာလဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔နုိင္ငံရဲ႕ အဓိကအင္အားဟာ ဘယ္မွာရွိသလဲဆိုေတာ့ ျပည္သူထဲမွာရွိတယ္ဆိုတဲ့ မူေပၚမွာ ကၽြန္မတို႔ အေျခခံပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြဆီမွာ အဓိကအင္အား မရွိပါဘူး။ ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့သူမ်ား၊ ႏိုင္ငံကို ေခါင္းေဆာင္တဲ့ အစိုးရအဖြဲ႔ဆိုတာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ ကိုက္ညီစြာ၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြကို ျဖည့္ဆည္းေပးဖို႔တာ၀န္ဟာ အႀကီးမားဆံုးတာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ဟာ လုိအပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ပံ့ပိုးေပးမယ္။ လုိအပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဆႏၵေတြေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္ အေနာက္ကေနဆိုရင္လည္း ေနာက္ကေနေပးမယ္။ ေရွ႕ကခံဆိုရင္လည္း ေရွ႕က ခံေပးမယ္။ ဒါဟာ အစုိးရေကာင္း မ်ားရဲ႕ တာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ျပည္သူလူထုေတြ လုိခ်င္တဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရ ႏိုင္ဖို႔ ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္ၿပီးခံပါ ဆို္ရင္လည္း ေရွ႕ကေန ဦးေဆာင္ၿပီးခံပါ့မယ္။ အေနာက္ကေန ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ကာပါ ဆုိရင္လည္း အေနာက္ကေနခံၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ကာပါ့မယ္။

No comments: