Saturday, March 7, 2009

ျမန္မာျပည္ ႏိုင္ငံေရး ျပည္သူေတြသာ အေျဖေပးႏိုင္

ဘယ္ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာ၊ ႏုိင္ငံေရး ပဋိပကၡ၊ ႏုိင္ငံေရး အၾကပ္ အတည္း၊ ႏုိင္ငံေရး အ႐ႈပ္ေတာ္ပုံ မဆုိ တစုံတရာ အတုိင္း အတာအထိ ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕အျမင့္ဆုံး အဆင့္ေနရာ ေရာက္လာၿပီဆုိရင္ ႏုိင္ငံတကာ ႏုိင္ငံေရး International Politics နဲ႔ကင္း လြတ္တာ မ႐ွိပါဘူး။ တနည္း မဟုတ္ တလမ္း၊ တမ်ဳိးမဟုတ္ တဖုံ ႏွီးႏြယ္ဆက္စပ္ ေနတတ္ပါတယ္။

ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕ႏုိင္ငံေရး အဆင့္ဟာ အိမ္နီးနားခ်င္း တုိင္းျပည္ေတြ ရဲ႕ႏုိင္ငံေရး၊ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံေရး၊ အာ႐ွႏုိင္ငံေရး၊ အဲဒီကေန ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရး အဆင့္နဲ႔ ဆက္ႏြယ္ ေနတာျဖစ္တယ္။ တခုနဲ႔တခု တဆင့္နဲ႔တဆင့္ ေၾကာင္းက်ဳိးယွက္ႏြယ္ ဆက္သြယ္မႈ contractual နဲ႔ ဆက္စပ္မႈ အေန အသား (context) ျဖစ္ေန ပါတယ္။

၁၉၆၂ စစ္တပ္ အာဏာသိမ္းတဲ့ ဗမာျပည္ရဲ႕ ၄၆ ႏွစ္သက္တမ္း ႐ွိႏုိင္ငံေရး ပဋိပကၡကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္လုိက္ရင္ အသစ္ေျပာင္းေလ အေဟာင္း နဲ႕တူေလ The more the changes, the more the things are the same ျဖစ္ေနတယ္။

၂၀၀၇ စက္တင္ဘာမွာ ေနာက္ဆုံး ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး လုိ႔လူသိမ်ား ၾကတဲ့ သံယာေတာ္ မ်ားရဲ႕ သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္ လႈပ္႐ွားမႈ ကစၿပီး ၂၀၀၈ ေမ ၁၀ ရက္အေျခခံဥပေဒသစ္ အတည္ျပဳ ဌာန္းေရး လူထုဆႏၵခံယူပြဲနဲ႔ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာ ခ်က္ေတြဟာ တခုနဲ႔တခု အျပန္အလွန္ တည္မွီလာတဲ့ ေၾကာင္းက်ဳိး ဆက္စပ္မႈ cause and effect နိယာမ ေတြအျဖစ္ ႏုိင္ငံတကာ အသုိင္း အ၀ုိင္းက ႐ႈျမင္ၾကပါတယ္။

ဘယ္သူမွေမွ်ာ္လင့္ မထားတဲ့ ေမ ၁၀ ရက္ ဆႏၵခံယူပြဲနဲ႔ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကုိ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ဆန္းပုိင္းမွာ နအဖတုိ႔ ႐ုတ္တရက္ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာ လုိက္တာဟာ ႏုိင္ငံတကာ ႏုိင္ငံေရး အဆင့္ International level အတြက္ အခြင့္ေကာင္းယူ အခ်က္ပုိင္ ပါးနပ္မႈ ထုိးႏွက္ခ်က္ တခုလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ ကမၻာ့ အေျခအေန ေရစီးေၾကာင္း အကြက္ထဲ ၀င္မိေအာင္ အမွီလုိက္တဲ့ ပါးနပ္မႈ ပါဘဲ။

စစ္ေအး တုိက္ပြဲလြန္ Post Cold War ေမ ၁၉၈၉ ေနာက္ပုိင္း လစ္ဘရယ္ ဒီမိုကေရစီ Liberal democracy စနစ္ဟာ အသံက်ယ္ေလာင္ စြာဦး ေမာ့လာပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီစနစ္မွာ ဆႏၵခံယူပြဲ referendum တုိ႔ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ election တုိ႔ဆုိတာ (ဟန္ျပျဖစ္ျဖစ္၊ တကယ့္ အႏွစ္သာရ ျဖစ္ျဖစ္) အဓိကအရးပါ အရာေရာက္ပါတယ္။ လုပ္ပုံလုပ္နည္း-ဟန္ပန္၊ အႏွစ္သာရ၊ အတုအေယာင္၊ အစစ္အမွန္ forms and substances က ဘာလဲ၊ ဘယ္လုိလဲဆုိတာ တက႑ပါ။ အဲဒါေတြကုိ အေနာက္အုပ္စု အပါအ၀င္ ကမၻာ့ အသုိင္းအ၀ုိင္းက အေလး အနက္ထားၿပီး စူးစုိက္ ေစာင့္ၾကည့္မႈ ႀကီးႀကီးမားမား သိပ္မ႐ွိပါၾကဘူး။ အေရးတယူ စိတ္၀င္စားမႈ သိပ္မ႐ွိၾကပါဘူး။ အဲဒါကုိ နအဖတုိ႔ ေကာင္းေကာင္း သိၾကပါတယ္။

ဒီမုိကေရစီနည္း က်တဲ့၊ အႏွစ္သာရ ေရာအသြင္သ႑န္ပါ စစ္မွန္တဲ့ဆႏၵခံယူပြဲ၊ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ ဟုတ္မဟုတ္ဆုိတာ သက္ဆုိင္ ရာ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ျပည္သူေတြအေပၚမွာ အထူးမူတည္ပါတယ္။ အဲဒီ တုိင္းျပည္ကုိ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ လက္႐ွိအစုိးရ တခုထဲ အေပၚမွာဘဲ လုံး၀ ဥႆုံ မူတည္တာ မဟုတ္ပါဘူး။

၂၀၀၈ ဆႏၵခံယူပြဲနဲ႔ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ-အဲဒီကိစၥႀကီး ႏွစ္ရပ္ ကုိ နအဖတုိ႔အမွတ္မထင္ ေၾကျငာလုိက္တာဟာ ပါးနပ္တဲ့ႏုိင္ငံေရး ထုိးစစ္တရပ္ျဖစ္တယ္၊ အခ်က္ပုိင္တဲ့ ႏုိင္ငံေရးက်ားကြက္ေ႐ႊ႔မႈႀကီး တခုလဲျဖစ္တယ္လုိ႔ ဘာ့ၾကာင့္ေျပာႏုိင္သလဲ?။

အေသခ်ာဆုံးအခ်က္ တခု ကေတာ့ ဘယ္သူမွသူ႔အေပၚ အျပစ္ျမင္အၾကပ္ကုိင္ဖိအားေပးတာ မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ သူဘယ္လုိဘဲ ဒီယုံျမင္လုိ႔ ဒီၿခံဳထြင္ထြင္ဘယ္သူမွသူ႔ကုိ ကဲ့ရဲ႕႐ႈပ္ခ်တာမ႐ွိဘူး။ အမ်ားစုလုိလုိက ႀကိဳဆုိေထာက္ခံလာတာေတြ႔ ရတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာင္ ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆီ တကယ္ဦးတည္ေတာ့မယ္လုိ႔ ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳၾကတယ္။

တကယ္တမ္းတဖက္တလမ္းကေန ျပန္ၾကည့္ရင္ ဒီမုိကေရစီဆုိ တာကုိ ဘယ္သူမွပုံေသကားခ်ပ္ အတိအက် အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိ ထားတာ မ႐ွိ၊ ဒီမုိကေရစီရဲ႕ ပုံပန္းသ႑ာန္နဲ႔အႏွစ္သာရကုိ စံခ်ိန္စံႏႈန္းပီပီျပင္ျပင္ ကန္႔သတ္ထားမႈမ႐ွိေတာ့ ဘယ္သူကဘဲ ဘယ္နည္း ဘယ္ပုံ လုိရာဆြဲဆြဲ - ခ်ဲ႕ကား- ခ်ဳံးခ်ဳပ္လုိ႔ရတယ္ဆုိတာ နအဖတုိ႔သိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ စည္းကမ္း႐ွိတဲ့ဒီမုိကေရစီဆုိၿပီး သူ႔ဘာသာ သူအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိ- လုိရာ ဆြဲခ်ဲ႕ကားသတ္မွတ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဘယ္လုိ အေၾကာင္းျပျပ သူ႕ဘက္က အသာစီးရေနေတာ့ စိတ္႐ွိလက္႐ွိကစားႏုိင္တဲ့အေနအထားပါ။ အဲဒီအေနအထားမွာ ဆႏၵ ခံယူပြဲနဲ႔ေ႐ြးေကာက္ပြဲကုိ ဒီႏွစ္ဒီလမွာလုပ္မယ္လုိ႔ နအဖတုိ႔ ထုတ္ျပန္လုိက္တာဟာ အခ်က္ပုိင္ပါးနပ္တဲ့ အခ်ိန္၀ယ္မႈ (buying time) လဲျဖစ္တယ္။ လိမ္လည္ေကာက္က်စ္တဲ့ နအဖ လုပ္ရပ္ဆုိတာ ကေတာ့ သမား႐ုိးက်အစြယ္အပြါး အေသးအမြား ကိစၥပါ။

ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရးေျပာင္းလဲမႈ အတြက္အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္ တခုက ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္လဲေရးျဖစ္စဥ္ democratization process ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးျဖစ္စဥ္ေပၚေပါက္ဘုိ႔ ျပည္သူလူထုအတြက္ (စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ က်မၼာေရး က႑ အသီး သီးမွာ) လြတ္လပ္ခြင့္ right ႐ွိတဲ့ႏုိင္ငံေရးလြတ္လပ္ခြင့္ political liberation ႐ွိရပါမယ္။

အဲဒါေတြ႐ွိရင္ လြတ္လပ္စြာလႈပ္႐ွားႏုိင္တဲ့ လူထုအေျခခံလူမႈ အဖြဲ႔အစည္း civil societies ေတြ႐ွိရပါမယ္။ ဗမာျပည္မွာ အဲဒါေတြ ဘာတခုမွမ႐ွိပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးလြတ္လပ္မႈ political rights မ႐ွိရင္ ဒီမုိကေရစီျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္လမ္းစ democratization process လဲလုံး၀မ႐ွိႏုိင္ဘူး။ အရင္းစစ္ေတာ့ အျမစ္ေျမ - အႏွစ္ခ်ဳပ္လုိက္ရင္ ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာႏွစ္႐ွည္လမ်ား တစ္ခံ/ အေသ ေသာ့ခတ္ political deadlock ခံေနရတာဟာ ဘာမွမဆန္းဘူး။ စစ္တပ္ေရလဲသုံး ေရ႐ွည္အာဏာ ဆုပ္ကုိင္မဲ့ အေျခခံဥပေဒကုိ မျဖစ္မေန ေထာက္ခံခုိင္းတဲ့ လူထုဆႏၵခံယူပြဲဆုိတာလဲ ဘာမွအဆန္းႀကီးမဟုတ္ဘူး။ အရာကိစၥအားလုံး စစ္တပ္ကခ်ည္း လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ေနမွေတာ့ ဒီလုိပုံစံဘဲထြက္လာမွာပါ။

ေရာမအင္ပါယာတန္ခုိးႀကီးထြားစဥ္ ဧကရာဇ္စစ္ဘုရင္ဂ်ဴးလီးယက္ ဆီဇာကုိ (သူအယုံၾကည္ရဆုံး စိတ္အခ်ရဆုံး အားအထား ရဆုံး) သူ႔ေသြးေသာက္ ရဲေဘာ္ ဘ႐ူးးတတ္စ္တုိ႔က ဘာ့ေၾကာင့္လြတ္ေတာ္ထဲ မွာ၀ိုင္းၿပီး ဓါးနဲ႔ထုိးသတ္ လုိက္ၾကတာလဲ။ တုိင္းျပည္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ ျပဌာန္းေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဂ်ဴးလီး ယက္ဆီဇာဟာ ဘယ္သူ႔ရဲ႕တုိက္တြန္း ေျဖာင္းျဖမႈကုိမွ နားမ၀င္ဘဲ သူ႔အတၱ ဆႏၵသည္သာ အရာရာ ျဖစ္တယ္ (I'm the State, I'm the Law ငါသည္သာ ႏုိင္ငံေတာ္၊ငါသည္သာဥပေဒ) လုိ႔ မာနတံခြန္တက္ တာကေနစတင္ခဲ့ တာျဖစ္တယ္။ နအဖ ထိပ္သီး ဗုိလ္သန္းေ႐ႊ လဲဘဲဆီဇာနဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ပါ။

ဗမာျပည္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကုိဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ - စစ္တပ္သည္သာ အခရာပါ။ ႏုိင္ငံေရးပါတီလဲစစ္တပ္ (မဆလ/တစည)၊ လူမႈအဖြဲ႔ အစည္းလဲ စစ္တပ္ ( ၾကံ့ဖြတ္၊ ၾကက္ေျခနီ၊ မီးသတ္၊ အမ်ဳိးသမီးေရးရာ)၊ ႏုိင္ငံေတာ္လဲ စစ္တပ္၊ အမိန္႔အာဏာ၊ ဥပေဒလဲစစ္တပ္ (ငါ့စကားႏြားရ) အရာခပ္သိမ္းစစ္တပ္ခ်ည္းတမုိးလုံးေဖ်ာက္ဆိတ္ ျဖစ္ေနတာေတြ႔ရပါတယ္။

၁၉၆၂ ဗုိလ္ေန၀င္းတုိ႔ အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ပုိင္း ၄၆ ႏွစ္ သက္ကာလအတြင္း ဗမာျပည္ဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ႏုိင္ငံေတာ္ social and state ကုိပီပီျပင္ျပင္ခြဲျခားျပထားတာ မ႐ွိေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ state ဆုိတာကုိ ျပည္သူလူထုအမ်ားစုက အုပ္စုိးသူအစုိးရလုိ႔ဘဲ မွတ္ယူ သိ႐ွိနားလည္ထားၾကပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ေအာင္လဲ စစ္တပ္ အာဏာပုိင္ ေတြ တေလွ်ာက္လုံးမႈိင္းတုိက္ ဦးေႏွာက္႐ုိက္ အယုံသြင္းခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒါဟာအင္မတန္ရင္ထုမနာ ေၾကကြဲမႈႀကီးပါ။

ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕ အဆင့္အျမင့္ဆုံးႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံတကာ ႏုိင္ငံ ေရးဟာယွက္ႏြယ္မႈ၊ ဆက္စပ္မႈ ႐ွိတယ္ဆုိတာ အစပုိင္းမွာ တင္ျပခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ကေန႔ဗမာျပည္အေနအထားအရ ဒင္းတုိ႔အသက္႐ႈေခ်ာင္ရာ အာဇီ ယံေရာ၊ ဒင္းတုိ႔အၿငိမ့္သား ဆင္ျဖဴေတာ္မွီီႀကံစုပ္ ႏုိင္တဲ့ တ႐ုပ္ေရာ၊ ဗမာ စစ္တပ္မွီခုိအားထားေနရေတာ့ သူ႔အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ ဉာဏ္နီ ဉာဏ္နက္သုံးၿပီး မသမာနည္းနဲ႔ စနစ္တက် ျငမ္းဆင္တာကုိ ဘယ္လုိဘဲ သိသိ၊ ကုလကိုယ္စားလွယ္ ဂမ္ဘာရီအစ ကမၻာ့အသုိင္းအ၀ိုင္း International Community အဆုံး (စုပ္သတ္ ညီးတြား႐ုံကလြဲလုိ႔) ဘာမွ မလုပ္ႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္တာဟာ ဘာမွေျပာင္းလဲမႈမ႐ွိတာနဲ႔ စာရင္ ေကာင္းပါ တယ္ (Referendum is better than nothing) လုိ႔ ဘဲ မခ်ိၿပံဳး ႏွစ္သိမ့္ၾကရပါတယ္။ နအဖ ဘာမွမေျပာင္းဘဲဆက္ၿပီးအခန္႔ သား ၿငိမ္ေန တန္႔ေန ေခါင္းမာတင္းခံေနရင္ေတာင္မွ ဘယ္လုိမွ မတတ္ႏုိင္ၾကဘူးဆုိတာကုိ သိေနၾကလုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဆမတ္က္ ေတာင္မွ လြန္ခဲ့တဲ့အႏွစ္ ၄၀ တုံးက ထုိင္းဒီမုိကေရစီျဖစ္စဥ္နဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ျပလုိက္ပါေသးတယ္။ စိတ္ညစ္ညဴးစြာနဲ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရရင္ ဗမာျပည္ ဒီမုိကေရစီျဖစ္ဘုိ႔ေနာက္ထပ္အႏွစ္ ၄၀ သြားဦးမလား-ဆို တာပါဘဲ။

အဲဒီမခ်ိၿပံဳးႏွစ္သိမ့္မႈေတြအားလုံးဟာ အာဇီယံ၊ တ႐ုပ္၊ အိႏိၵယ သာမက ကုလသမဂၢလုံၿခံဳေရးေကာင္စီ-ဗန္ကီမြန္းတုိ႔အတြက္ မ်က္ႏွာမပ်က္ ဣေႁႏၵဆယ္မႈလဲျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ မတတ္ႏုိင္ဘူး။ ေရနစ္တဲ့သူ၀ါးနဲ႔ ကူထုိး စိတ္ထားမ်ဳိးေတာ့ သူတုိ႔မွာမ႐ွိပါဘူးလုိ႔ ဆုေတာင္းရမွာဘဲျဖစ္တယ္။ ေမလ ၂ - ၃ မွာျမစ္၀ကြ်န္းေပၚက ျပည္သူအေသာင္းအသိန္း ေသေၾကပ်က္စီးေစတဲ့ နားကစ္ဆုိင္ကလုံး ေလမုန္တုိင္းကလည္း ႏူရာ၀ဲစြဲ လဲရာ သူခုိးေထာင္း တပူေပၚႏွစ္ပူဆင့္တဲ့ ေလာကငရဲဒုကၡဘုံႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအေနအထား၊ အဲဒီျပည္တြင္း ျပည္ပျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္ ျမင္ကြင္း တခုလုံးကုိေတြ႔ျမင္ရေလ-ဗမာျပည္သူေတြစိတ္တင္းထားဘုိ႔ လုိအပ္ ေလပါဘဲ။

ဒီလုိျဖစ္ေနတာကုိ ႀကိဳက္တယ္၊ မႀကိဳက္ဘူး။ လုိလားတယ္၊ မလုိ လားဘူးဆုိတာ တက႑ပါ။ ဘယ္ေလာက္ဘဲ စုပ္သပ္သပ္၊ ေတာက္ ေခါက္ေခါက္၊ နံရံကုိလက္သီးနဲ႔ထုိးထုိး- ဒါဟာ လက္႐ွိ ကမၻာ့ႏုိင္ငံေရး ျပယုဂ္ျဖစ္တယ္။ အာဇီယံကလဲ အေကာင္းျမင္ဆက္ဆံမႈ Constructive Engagement ကုိဘဲ ျပန္ၿပီးသုံးစြဲလာတယ္။

မိမိတုိ႔ရဲ႕ကုိယ္က်ဳိး စီးပြါးအျမတ္အစြန္း Economic Interest အတြက္ ျပည္တြင္းေရး၀င္ မစြက္ေရး non-interfear မူ အတုိင္းဆက္လက္ က်င့္သုံးသြားဘုိ႔ဘဲ ႐ွိပါ တယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္အေနအထား ကုိ သိျမင္နားလည္လုိ႔ စိတ္ဓါတ္ အားငယ္ ဘုိ႔မလုိပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ ကမၻာႀကီးကေတာ့ သူ႔ ျဖစ္ထြန္းမႈ နည္းလမ္း အတုိင္းသြားေနတယ္ - က်ေနာ္တုိ႔လုိလားတဲ့အတိုင္းသြားေနတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာကုိ ၾကည့္႐ူလက္ခံဘို႕လိုပါတယ္။ We like it or not, we need to look at the world the way it is. Not the way we want it to be. တခ်ဳိ႕ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြအဖုိ႔-ဗမာျပည္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ ၾကန္႔ၾကာေလ ဗမာစစ္တပ္အာဏာခုိင္ၿမဲေလ၊ အက်ဳိးအျမတ္ရေလျဖစ္ ေနတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ျပည္သူလူထုရဲ႕ဒုကၡအဖုံဖုံထက္ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ခြန္ထြန္းဦး၊ မင္းကုိႏုိင္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး ႏွိပ္ကြပ္မႈထက္ ) သူတုိ႔ရဲ႕ စီးပြားေရးအျမတ္အခြန္အတြက္ပုိၿပီးစိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ဗမာျပည္ ဒီမုိကေရ စီ ဆိတ္သုဥ္းမႈဟာ သူတို႔ကုိယ္က်ဳိးစီးပြါး ျဖစ္ထြန္းမႈ ထက္ အေရးမႀကီးပါ ဘူး။ ထုိင္းအစုိးရတက္ျဖစ္တဲ့အာဏာရ ထတ္ဆင္ ထုိင္းရတ္ထုိင္း TRT ပါတီျဖစ္ျဖစ္၊ အခုအစုိးရလုပ္ေနတဲ့ ထတ္ဆင္႐ုပ္ေသး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဆမတ္က္ရဲ႕ျပည္သူ႔စြမ္းအားပါတီ PPP ျဖစ္ျဖစ္၊ စီးပြားေရးပဓါန၊ ႏုိင္ငံေရးသာမည ေပၚလစီ လက္ကုိင္ ထားၿပီး နအဖကုိမ်က္ႏွာခ်ဳိေသြးေနတာပါ။

အဲဒါကုိလဲနအဖကေနာေၾကၿပီးသားျဖစ္ေတာ့မိမိရပ္တည္ေရး/ လုံၿခံဳေရးအာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ ႏုိင္ငံရပ္ျခား စီးပြားေရး အက်ဳိးအျမတ္နဲ႔လဲလွယ္တဲ့ (Foreign economic interest exchange with SPDC's security, stability and survival) မဟာဗ်ဴဟာကုိ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ အကြက္ေစ့ေစ့ ပါးပါးနပ္နပ္ က်င့္သုံးကစား လာႏုိင္တာျဖစ္တယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၊ ဒီမုိကေရစီ ထြန္းကားမႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ရ႐ွိမႈဆုိတာေတြဟာ ဘယ္ျပင္ပ အင္အားစု အေပၚမွာမွ မတည္မွီပါဘူး။ ဗမာျပည္ျပည္သူလူထုတရပ္လုံး အေပၚမွာ ဘဲလုံး၀ တည္မွီပါတယ္။

“သေဘာထားႀကီးၿပီးအာဏာကုိအလုိအေလ်ာက္ စြန္႔လြတ္ သြားတဲ့ အာဏာ႐ွင္ဆုိလုိ႔ကမၻာေပၚမွာ မ႐ွိဘူးပါ။ ဒီအခ်ိန္ဟာ ေတာ္လွန္ေရး အလွည့္အေျပာင္းျဖစ္ႏုိင္တဲ့ကာလျဖစ္ၿပီး ျမန္မာျပည္သူေတြ ရဲ႕သူရဲေကာင္း စိတ္ဓါတ္ကုိယုံၾကည္ၾက။ ကုလသမဂၢ လုံၿခံဳေရးေကာင္စီ တုိ႔ရဲ႕ အကူအညီကုိ ေမွ်ာ္ကုိး စိတ္ကူး ယဥ္ၿပီးအခ်ိန္မျဖဳန္းဘဲ အာဏာ ႐ွင္ကုိျပည္သူ႔အင္အားန႔ဲ ေျခမႈန္းတုိက္ဖ်က္ သြားၾက ”- ဆုိတဲ့ လူထု စိန္၀င္းရဲ႕လမ္းၫႊန္အဆုိအမိန္႔ဟာ ေသြးထြက္ေအာင္မွန္ကန္တဲ့ အမွန္ တရားသစၥာစကားျဖစ္ပါတယ္။

(မွတ္ခ်က္- ၄/၅/၀၈ ေဟာေျပာေသာ ထုိင္းအၿငိမ္းစား သံတမန္တဦးျဖစ္သူ Mr. Suraphong Jayanama ၏ ႐ွင္းလင္းခ်က္ ကုိ နားလည္ဉာဏ္မွီသေ႐ြ႕ကုိးကားပါသည္။)

No comments:

Post a Comment