Tuesday, December 1, 2009
NDC ခြဲတမ္း ျပႆနာ အပိုင္း - ၄
ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ကို ၁၉၅၅ ခုႏွစ္တုန္းက မဂၤလာဒုံ ေတာင္ပိုင္းတိုင္း စစ္ဌာန ခ်ဳပ္မွာ စတင္ ဖြင့္လွစ္ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔မွာ ဖဲြ႔စည္းပုံ W.E (B.A/437/1/58) နဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဝန္ၾကီး ဌာနရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း တခု အျဖစ္ ျပန္ဖဲြ႔ခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ရဲ႕ ေနရာကို မဂၤလာဒုံ ကေန ကန္ေတာ္ေလး (၃၄/၃၉) ေၾကးနန္း ဆက္သြယ္ေရး တပ္ဖြဲ႔ဆီ ေျပာင္းေရႊ႔ ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီကေန ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ေမလ ၅ ရက္ေန႔မွာ အမွတ္ (၄) အလံျပဘုရားလမ္း ဒဂုံ (၁) ေက်ာင္းအနီးဆီ ထပ္ေရႊ႔ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၂ဝ ရက္ေန႔မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ ေနရာကို ၉ မိုင္ခဲြဆီ ေျပာင္းေရႊ႔ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔မွာ ဖဲြ႔စည္းပုံ (War Establishment – W.E) ကဖ ၁ဝ၆၊ ၂- ၉၁ နဲ႔ ထပ္မံ ျပင္ဆင္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၆ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ၉ မိုင္ခဲြေနရာကေန ရန္ကုန္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ ကုန္းျမင့္သာဆီ ေျပာင္းပစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုန္းျမင့္သာကို စစ္႐ုံးၾကီးတခုလံုး ေျပာင္းေရႊ႔လာခ်ိန္မွာ ေနရာမဆန္႔တာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ကုိ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၉ ရက္ေန႔မွာ ကုန္းျမင့္သာကေန ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ရွိ စစ္႐ုံး ႐ုံးေဟာင္းဝင္းၾကီးအတြင္း ထပ္ေရႊ႔ခဲ့ပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္မွာ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၇ဝ ခုႏွစ္ထိ တပ္မႉးမ်ား မြမ္းမံ သင္တန္း ၉ ခုကို ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ထိ ဥပေဒရက္တို မြမ္းမံသင္တန္း ၁ဝ ခု ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းၿပီး ၁၉၉၂-၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ တပ္မႉးမ်ား မြမ္းမံ သင္တန္း ၄ ခုနဲ႔ အရာရွိၾကီးမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္မႈသင္တန္း ၄ ခု ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီသင္တန္းေတြတုန္းက ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ဟာ အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးတာေၾကာင့္ မဂၤလာဒံု ရန္ကုန္တုိင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ စုေပါင္းရိပ္သာ (ခေရပင္လမ္းခြဲ) မွာပဲ ဖုတ္ပူမီးတိုက္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဗိုလ္မႉးၾကီးအဆင့္ ဗ်ဴဟာမႉးေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္မွာ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးတဲ့ သင္တန္းကုိ စတင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာ အမွတ္စဥ္ ၁ ကေန ၉ အထိ အရာရွိၾကီး ဦးေရ ၅ဝဝ ဦးခန္႔ သင္ၾကားေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။
ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ရဲ႕ မူဝါဒဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္အဖဲြ႔အေနနဲ႔ နာယကအျဖစ္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္သန္းေရႊက ေဆာင္ရြက္ၿပီး ဥကၠ႒အျဖစ္ ဒုတိယ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ေမာင္ေအးက ေဆာင္ရြက္ပါတယ္။ အဖဲြ႔ဝင္ေတြအျဖစ္ ညိႇႏႈိင္းကြပ္ကဲေရးမႉး ဗိုလ္ေရႊမန္း၊ စစ္ေရးခ်ဳပ္၊ စစ္ေထာက္ခ်ဳပ္၊ စရဖခ်ဳပ္၊ ေလေၾကာင္း ကာကြယ္ေရး အရာရွိခ်ဳပ္၊ တပ္မေတာ္ေလ့က်င့္ေရး အရာရွိခ်ဳပ္၊ ေရတပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္၊ ေလတပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ အတြင္းေရးမႉးအျဖစ္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးတို႔ ပါဝင္ဖြဲ႔စည္းထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
အဲ့ဒီအဖဲြ႔ရဲ႕ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ တာဝန္ေတြထဲမွာ အမွတ္ ၃ နဲ႔ အမွတ္ ၄ အခ်က္ကို သုံးသပ္တင္ျပလုိပါတယ္။ အမွတ္ ၃ အရ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ခံယူလိုက္နာၿပီး အေျခခံဥပေဒအရ ေပၚထြန္းလာမယ့္ ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ၿပီး စည္းကမ္းျပည့္ဝတဲ့ ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို အရွိန္အဟုန္မပ်က္ ဆက္လက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေစေရးအတြက္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ဖို႔ဆိုၿပီး ပါရွိပါတယ္။ အမွတ္ ၄ အရ အနာဂတ္ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑မွာ ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ဖို႔ စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အျမင္ရွိၿပီး စြမ္းရည္ ၃ ရပ္ ထက္ျမက္ျပည့္စုံတဲ့ ကာကြယ္ေရး အင္အားစုၾကီးတရပ္ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ဖို႔တို႔ ပါရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီအခ်က္ေတြကို ေလ့လာသံုးသပ္ရရင္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးဟာ အနာဂတ္ ႏိုင္္ငံေတာ္သစ္မွာ အထက္ေဖာ္ျပပါ ႏိုင္ငံေတာ္ မူဝါဒေတြနဲ႔အညီ အဂၢမဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္စြမ္းရွိတဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြ တနည္းအားျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ေတြအျဖစ္ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးဖို႔ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ ထြက္ေနပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ၂ဝ၁ဝ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးရင္ စစ္တပ္က ခ်ဳပ္ကိုင္မယ့္ အေနအထားကို ဆက္လက္ အသက္သြင္းထားတာျဖစ္လုိ႔ မူမမွန္တာကို ေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တဖန္ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရး မူဝါဒ အမွတ္ ၂ ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ ရပ္ရြာေအးခ်မ္းသာယာေရး၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးတို႔အတြက္ တိုင္းရင္းသားျပည္သူေတြရဲ႕ ျပည္တြင္း အင္အားစုေတြအေပၚ အေျခတည္ကာ တပ္မေတာ္ကို မ႑ိဳင္ျပဳၿပီး အရန္ ကာကြယ္ေရး အင္အားစုေတြအျဖစ္ ေပါင္းစပ္လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တတ္ႏုိင္သမွ် ျပည္ပအမွီခို ကင္းစြာ ၾကိဳးစားတည္ေဆာက္ဖို႔ဆိုတဲ့ မူဝါဒကိုလည္း သုံးသပ္တင္ျပလိုပါတယ္။
ျပည္ပကေန အဆင့္ျမင့္တဲ့ နည္းပညာ၊ ေခတ္မီ စြမ္းရည္ထက္ျမက္တဲ့ စစ္လက္နက္၊ ခဲယမ္းပစၥည္းမ်ဳိးစံု၊ ယာဥ္မ်ိဳးစံု၊ အရန္ပစၥည္းေတြ စသျဖင့္ ေထာက္ပံ့ကူညီ ရယူမႈကုိ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ျခင္းနဲ႔ အေျခခံ ျပဳစုေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေသးဘဲ တပ္မေတာ္ကုိ ကိုယ့္နည္းကုိယ့္ဟန္ ၾကိဳးစားတည္ေဆာက္ခုိင္းေနတာဟာ တပ္မေတာ္ အင္အား ခ်ိနဲ႔ေအာင္ လုပ္ခုိင္းေနသလို ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ မူဝါဒ မွားယြင္းေနေၾကာင္း သံုးသပ္ရပါတယ္။
မဆလေခတ္က ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ဟာ တပ္မေတာ္ စစ္သခၤ်ဳိင္းပမာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး “မေကာင္းေက်ာင္းပို႔” ဆိုတဲ့ တပ္ဆို႐ိုးစကားေတာင္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ နအဖ ေခတ္က်မွသာ တပ္ရဲ႕ မူဝါဒ ေျပာင္းလဲသြားၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ကို ေရွ႕တန္းတင္ ေနရာေပးလာပါတယ္။ မဆလေခတ္က နပခ တိုင္းမႉး ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ဝမ္းတင္ဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ဘူးသီးေတာင္ - ေမာင္းေတာ အေရးအခင္းေၾကာင့္ ျပႆနာျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ စစ္ဆင္ေရးမွာ ထူးခြ်န္တဲ့ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ထြန္းရီကေတာ့ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေအးကိုရဲ႕ မနာလိုဝန္တို ေသြးထိုးမႈေၾကာင့္ အဲဒီ တကၠသိုလ္ရဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးအျဖစ္ ေခတၱစံျမန္းခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဦးေနဝင္းက ျဖစ္စဥ္အမွန္ သိသြားခဲ့လို႔ သူ႔ကုိ ေနရာျပန္ေပးခ်င္တာေၾကာင့္ ကာကြယ္ေရး ဝန္ၾကီးဌာန စစ္ဆင္ေရး အထူးအဖြဲ႔မႉး ရာထူးအသစ္ကုိ စတင္တီထြင္ၿပီး သူ႔ကို ေပးအပ္ခဲ့ပါတယ္။
နဝတ ျဖစ္ခါစ မဲသေဝါ အေရးအခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တပ္မ ၆၆ ကို စစ္အာဏာရွင္ေတြက ေက်နပ္မႈ မရွိဘဲ ျဖဳတ္ထုတ္ခ် အေရးယူခဲ့ပါတယ္။ တပ္မမႉးအား စစ္သံမႉး၊ ဒုတပ္မမႉးကုိ နယ္ဘက္ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ၊ ဗ်ဴဟာမႉးေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ဗိုလ္မႉးၾကီး သူရစိုးေအာင္နဲ႔ ဗိုလ္မႉးၾကီး တင္ေမာင္ဦးတို႔ကုိ နယ္ဘက္ ညႊန္ၾကားေရးမႉးနဲ႔ ရဲတပ္ရင္းမ်ား ကြပ္ကဲေရးမႉးေတြအျဖစ္ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဗ်ဴဟာမႉး ဗိုလ္မႉးၾကီး စန္းေအာင္ကိုေတာ့ တိုက္ခိုက္ေရးေက်ာင္း ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးအျဖစ္ တပ္ထဲမွာ ျပန္လည္ေနရာေပးခဲ့ပါတယ္။
ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ စန္းေအာင္ဟာ တပ္မ ၆၆ မွာ ရွိခဲ့စဥ္က ျပဳတ္သြားခဲ့တဲ့ ဒုတပ္မမႉး ဗိုလ္မႉးၾကီး ခင္ေအာင္ဗလ အပါအဝင္ အျခားဗ်ဴဟာမႉးေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ စစ္ေရးစစ္ရာ အင္မတန္မွ ညံ့ဖ်င္းလွသူျဖစ္ၿပီး၊ ေဒါသၾကီး ေမာက္မာကာ အရာရွိေတြကို အသားလြတ္ ထိုးၾကိတ္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ တိုက္ခိုက္ေရး ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးနဲ႔ ပူးတြဲတာဝန္ယူရတဲ့ ဗထူးတပ္နယ္မႉး ဘဝမွာလည္း ေရႊေညာင္တည္းခိုခန္းေတြမွာ ညဥ့္ငွက္ေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပါးဖို႔ ေရာက္လာတဲ့ တပ္ခြဲမႉး၊ တပ္စုမႉး၊ သင္တန္းသား လူပ်ိဳ အရာရွိေတြနဲ႔ မၾကာခဏ ဆံုေတြ႔ၾကရာက ျပႆနာ တက္ခဲ့ရတဲ့အထိ ေက်ာ္မေကာင္း ၾကားမေကာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
DSA အပတ္စဥ္ ၆ ဆင္း အဲဒီ ဗိုလ္မႉးၾကီး စန္းေအာင္ဟာ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ ျဖစ္သြားၿပီး၊ ထိုစဥ္က DSA အပတ္စဥ္ ၁ ဆင္း ရပခ တိုင္းမႉး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေမာင္ေအးကုိ DSA ညီအကိုခ်င္း အလြမ္းသင့္ခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေမာင္ေအး ဒုတိယ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ (ၾကည္း) ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာေတာ့ ဗိုလ္မႉးခ်ဳပ္ စန္းေအာင္ကုိ ေနရာေပးခ်င္လို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးအျဖစ္ ေျပာင္းေရႊ႔ေပးၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရာထူးသို႔ တိုးျမႇင့္ေပးခဲ့ျပန္ပါတယ္။
တဖန္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ေနာက္တဦးျဖစ္တဲ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ မုိးဟိန္းက်ေတာ့ တပ္မ ၅၅ မွာ ေခတၱ တပ္မမႉး တာဝန္နဲ႔ ဟိုမိန္းဌာနခ်ဳပ္ကုိ တုိက္ခိုက္ခဲ့စဥ္ ဘိန္းဘုရင္ ခြန္ဆာရဲ႕ အဖိုးတန္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ၊ ပရိေဘာဂပစၥည္းေတြ၊ အေဆာက္အဦးေတြသာမက အမိုး သြပ္ပါမက်န္ ခြာယူၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရန္ကင္း - ပါရမီရွိ သူ႔ရဲ႕ တုိက္ေဆာက္လုပ္ရာမွာ ကိုယ္က်ဳိးအတြက္ မတရား သံုးစြဲခဲ့တာေၾကာင့္ ေထာက္လွမ္းေရး အစီရင္ခံစာအရ တပ္မမႉး မျဖစ္ေတာ့ဘဲ တုိက္ခိုက္ေရး ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးအျဖစ္ လႊင့္သြားခဲ့ရပါတယ္။ DSA – ၁ဝ ေက်ာင္းဆင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မုိးဟိန္းလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေမာင္ေအးကုိ တပည့္ရင္းပီပီ အဖားေတာ္တာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးျဖစ္ကာ မတန္မရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရာထူး ရယူသြားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ၂ ဦးဟာ DSA ေက်ာင္းဆင္းေတြပီပီ DSA သင္တန္းသားေတြကိုပဲ မ်က္ႏွာသာေပးၿပီး ထုိးတင္ခဲ့တာေၾကာင့္ တုိင္းမႉးအမ်ားစုမွာလည္း DSA ေတြသာ ျဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္။ လူေတာ္ OTS ေက်ာင္းသား ဘြဲ႔ရႏွင့္ OTC အလုပ္သင္ဗိုလ္ ဘြဲ႔ရေတြ အႏွိမ္ခံခဲ့ရပါတယ္။
နအဖရဲ႕ မူဝါဒအရ ျပည္တြင္းစစ္မ်ား ေလ်ာ့နည္းလာၿပီျဖစ္လို႔ ေလ့က်င့္ေရးနဲ႔ သင္တန္းေတြကို ဦးစားေပးလာကာ အရာရွိေတြကို သင္တန္းေတြမွာ အမွတ္ေကာင္းေကာင္း ရမွ၊ သင္တန္းတက္ၿပီးမွ ရာထူးတိုးေပးတဲ့ “မူ” ကို ခ်မွတ္လာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗိုလ္သီဟသူရ စစ္ေမာင္နဲ႔ ဗိုလ္သီဟသူရ တင္ေအာင္ျမင့္ဦးတို႔ဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ေက်ာင္း တက္ၿပီးမွ ရာထူးတိုးခြင့္ရေပမယ့္လည္း သူတို႔နဲ႔ တပတ္စဥ္ထဲ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ DSA ၁၂ ဆင္း ဗိုလ္စိုးဝင္းက်ေတာ့ ေက်ာင္းေတာင္ မတက္လိုက္ရဘဲ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္သြားပုံ၊ DSA ၁၅ ဆင္း ဗိုလ္ဥာဏ္ဝင္းလို အရာရွိၾကီးေတြက ေရကုန္ေရခမ္း ၾကိဳးစားရကာ ေက်ာင္းတက္ၿပီးမွ ရာထူးတက္ရေပမယ့္ တပတ္စဥ္ထဲ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ (ယခင္) ရန္ကုန္တိုင္း တိုင္းမႉး ဗိုလ္ျမင့္ေဆြက်ေတာ့ အမ်ဳိးေတာ္၊ အဖားေတာ္လြန္းလို႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြက လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္အရ အေရးၾကီးလို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ သင္တန္းကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးသြားခဲ့ပုံေတြ၊ စစ္႐ုံးစခန္းမႉး ဗိုလ္လွေအာင္သိန္းကိုလည္း မရွိမျဖစ္လို႔ဆိုကာ သင္တန္း မတက္ခိုင္း၊ ေရွ႕တန္းမဆင္းခိုင္းဘဲ အလိုလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျဖစ္သြားပုံခဲ့ေတြဟာ သူတို႔ ခ်ထားတဲ့ မူအရ မွားယြင္းေနေၾကာင္း သုံးသပ္ရပါတယ္။
အထက္ပါ သုံးသပ္တင္ျပခ်က္ေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသုိလ္ရဲ႕ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္နဲ႔ မူဝါဒေတြဟာ မူမမွန္ျခင္းနဲ႔ မွားယြင္းေနျခင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ ေက်ာင္းအုပ္ၾကီးေတြရဲ႕ အရည္အေသြး ညံ့ဖ်င္းကာ အက်င့္စာရိတၱ ပ်က္စီးေနျခင္းနဲ႔ အဂတိ လိုက္စားျခင္း၊ DSA ေက်ာင္းဆင္းေတြကိုသာ ထိုးတင္ေနျခင္း၊ စာေတြ႔နဲ႔ လက္ေတြ႔ သဟဇာတ မျဖစ္ျခင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ကုိ နဝတနဲ႔ နအဖ ေခတ္မွာပဲ ၉ မုိင္ခြဲကေန ကုန္းျမင့္သာ၊ ကုန္းျမင့္သာကေန စစ္႐ံုးဆီ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေျပာင္းေရႊ႔ခံရျခင္း၊ ပံ့ပုိးမႈနဲ႔ ေထာက္ပံ့ေပးမႈ မ်ားစြာလုိအပ္ေနျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ကာ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ရဲ႕ ခြဲတမ္းျပႆနာေတြ တေန႔တျခား ၾကီးထြားလာေနတာကလည္း မထူးဆန္းလွပါေၾကာင္း သံုးသပ္ တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
No comments:
Post a Comment