Friday, February 19, 2010

ခါးသီးမႈ နာက်ည္းမႈတို႔ ဘယ္ကိုသြားမလဲ

ေဇာ္မင္း (လူ႔ေဘာင္သစ္)

ဟိုတုန္းက ဆန္းထြန္း (မန္းတကၠသိုလ္) ဆိုတဲ့ စာေရးဆရာၾကီးတဦး ရိွခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာစာေပေလာကမွာ ထင္ရွားခဲ့သူေတြထဲက တဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆန္းထြန္း (မန္းတကၠသိုလ္) ဟာ သူ႔ကေလာင္နာမည္ ေနာက္မွာ မန္းတကၠသိုလ္ဆိုတာကို တပ္ထားေပမယ့္ ေခတ္ပညာေရးအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဘီေအ၊ အမ္ေအ စတဲ့ ဘြဲ႔ေတြ မရရိွခဲ့ပါဘူး။

ေျပာရရင္ ဘုန္းၾကီးလူထြက္တဦးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာစာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အလြန္ထူးခြ်န္သူ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မႏၲေလးတကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းသားေတြကို ျမန္မာစာ ပို႔ခ်ေပးဖို႔ တကၠသိုလ္ဆရာ အလုပ္ကို ရရိွခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာလည္း ျမန္မာစာ ပို႔ခ်သင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ စာေရးေတာ့ ဆန္းထြန္း (မန္းတကၠသိုလ္) ဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္နဲ႔ စာေတြ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာလည္း လူ႔ဂြစာလို႔ နာမည္ေက်ာ္ပါေသးတယ္။

သူကိုယ္တုိင္ေရးတဲ့ သူကိုရင္ဘဝတုန္းက အေၾကာင္းအရာတခုကို မဂၢဇင္းတခုမွာ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းကလို႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါကို ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ လူငယ္ လူလတ္ လူၾကီးအားလံုး အတုယူသင့္တယ္ထင္လို႔ မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ၿပီး မွ်ေဝလုိက္ပါတယ္။

သူငယ္ငယ္တုန္းက ကိုရင္ဘဝမွာ မႏၲေလးကို ေရာက္လာပါတယ္။ မႏၲေလးက စာသင္တုိက္တခုမွာ ေနထုိင္ရင္း စာလုိက္ရပါတယ္။ တေန႔ေတာ့ သကၤန္းတစံုေလာက္ ဝယ္ဖို႔ဆိုၿပီး အိမ္ေတာ္ရာဘုရားနဲ႔ ဆက္ေနတဲ့ ဆင္တံတားဆိုတဲ့ ရပ္ကြက္က သကၤန္းပရိကၡရာေရာင္းတဲ့ အတန္းကို သြားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သကၤန္းဆုိင္ တဆုိင္ေရွ႕မွာ မတ္တပ္ရပ္ေနရင္း သကၤန္းဆုိင္ပုိင္ရွင္ အဖြားၾကီးကို သကၤန္းတစံုေလာက္ ဝယ္ခ်င္လို႔ သကၤန္းေတြ ၾကည့္ပါရေစလို႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္။

အဲလို ေျပာလုိက္ေတာ့ သကၤန္းဆုိင္ပိုင္ရွင္ အဖြားၾကီးက သူ႔ကိုတခ်က္ အကဲခတ္လုိက္ၿပီး “ကိုရင္ ဘယ္စာေမြးပြဲေတြ ေအာင္ၿပီးၿပီလဲ” လို႔ ေမးခြန္းထုတ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ကိုရင္က “စာလုိက္ေနတုန္းပါ။ ဘယ္စာေမြးပြဲမွ မေအာင္ေသးပါဘူး” လို႔ ျပန္ေျဖပါတယ္။ သူအဲသလိုလည္းေျပာေရာ ဆုိင္ရွင္အဖြားၾကီးက “ဘယ္စာေမးပြဲမွ မေအာင္ေသးရင္ တပည့္ေတာ္မ ကိုရင့္ကို သကၤန္း မေရာင္းႏုိင္ဘူး” ဆိုၿပီး လုပ္သတဲ့။ ဆန္းထြန္း (မန္းတကၠသိုလ္) အေလာင္းအလ်ာ ကိုရင္ဟာ ဆိုင္ရွင္အဖြားၾကီးရဲ႕ အေျဖေၾကာင့္ ေဒါသျဖစ္လုိက္တာ ဆတ္ဆတ္ကို တုန္သြားတာပါပဲ။

သကၤန္းကို အလကား လာအလႉခံတာလည္းမဟုတ္၊ ပုိက္္ဆံေပးၿပီး ဝယ္ပါမယ္လို႔ ေျပာတာေတာင္ သူ႔ကို အဲလို ေျပာရမလားဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ေၾကာင့္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဆုိင္ရွင္အဖြားၾကီးက “ကိုရင္ စာေမးပြဲေအာင္ရင္ တပည့္ေတာ္မ ဆိုင္ကို ျပန္လာခဲ့။ ကိုရင့္ဆီက ပုိက္ဆံမယူဘူး။ ကိုရင့္ကို တပည့္ေတာ္မ သကၤန္းတစံု လႉမယ္” လို႔ ဆက္ေျပာလုိက္တယ္။ တျခား သကၤန္းဆုိင္ေတြ ဆင္တံတားတန္းမွာ အမ်ားအျပား ရိွေပမယ့္ ကိုရင္ဟာ ေဒါသလည္းထြက္၊ ရွက္လည္းရွက္ေတာ့ ဘယ္သကၤန္းဆုိင္ကိုမွ မဝင္ေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းကို တန္းျပန္လာခဲ့တယ္။ စိတ္ထဲမွာလည္း ဒီမိန္းမၾကီး တေန႔က် ငါ့အေၾကာင္း သိမယ္ဆိုၿပီး ၾကိမ္းဝါးမိေသးတယ္။ ကိုရင့္အေနနဲ႔ ေဒါသထြက္မယ္ဆိုလည္း ထြက္ထုိက္ပါတယ္။ သကၤန္းဆုိင္ဆိုတာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတခုပဲ။ သကၤန္းကို ပုိက္ဆံနဲ႔ ေရာင္းတာမို႔လား။ စားေမးပြဲေအာင္မွ ေရာင္းေပးမယ္ စားေမးပြဲမေအာင္ေသးရင္ မေရာင္းဘူးလို႔ သတ္မွတ္ထားတာမွ မဟုတ္တာကိုး။

ေနာက္ ၆ လဆိုလား၊ ၁ဝ ေလာက္ ရိွေတာ့ဆိုလား ကိုရင္ဟာ ပထမဆံုး သူေျဖရတဲ့ စာေမးပြဲကို ေအာင္သြားခဲ့တယ္။ ဒါနဲ႔ ဆင္တံတားက အဲဒီသကၤန္းဆုိင္ကို ျပန္သြားၿပီး ဆုိင္ေရွ႕မွာ မတ္တပ္ရပ္ၿပီး လူလံုးျပလုိက္တယ္။ အဖြားၾကီးက “ဘာလဲ ကိုရင္” လို႔ ေမးလုိက္ေတာ့ ကိုရင္က “တကာမၾကီး က်ဳပ္စာေမးပြဲ ေအာင္သြားၿပီ။ အဲတာ လာေျပာတာ” လို႔ ျပန္ေျဖလုိက္တယ္။ ဆုိင္ရွင္အဖြားၾကီးက ကိုရင့္ကို မွတ္မိတယ္။ ကိုရင့္ကို ဆုိင္ေပၚက ခံုပုေလးေပၚမွာ အထုိင္ခုိင္းၿပီး ရွစ္ခုိးရင္း သကၤန္းတစံု ကိုရင့္ကို လႉလုိက္တယ္။

ဆရာၾကီးဆန္းထြန္းက သူ႔ေဆာင္းပါးထဲမွာ အဲဒီကိစၥကို အခုလုိျပန္ၿပီး မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ သကၤန္းဆိုင္ပုိင္ရွင္ အဖြားၾကီးက အဲဒီေခတ္တုန္းက လတ္လ်ားလတ္လ်ား လုပ္ေနတဲ့ ကိုရင္ေတြကိုလည္း ျမင္ဖူးဟန္ရိွေတာ့ သူ႔ကိုလည္း အဲသလိုမွတ္ၿပီး ပညာစမ္းလိုက္တာလို႔ ထင္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ မခံခ်င္စိတ္နဲ႔ ၾကိဳးစားေတာ့ စာေမးပြဲလည္း ေအာင္ခဲ့ပါတယ္။ သူ နည္းနည္းၾကီးလာေတာ့ ဒီကိစၥကို သေဘာေပါက္လာပါတယ္တဲ့။

အဖြားၾကီးသူ႔ကို ေျပာတဲ့အေျပာက စိန္ေခၚမႈ တမ်ဳိးလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ အဖြားၾကီး ေျပာလုိက္လို႔ ခံစားရတဲ့ ေဒါသထြက္မႈ၊ ခါးသီးမႈ၊ စိတ္နာက်ည္းမႈေတြဟာ စာလုိက္ေနတဲ့ ကိုရင္ကို တဖက္မွာ တြန္းအားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီး စာပိုၾကိဳးစားဖို႔ ျဖစ္လာရတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ တကယ္လို႔ အဖြားၾကီးကို စိတ္နာတဲ့ ခါးသီးမႈသက္သက္ကို စိတ္ထဲမွာေမြးထားၿပီး တႏုံ႔ႏုံ႔နဲ႔ခံစားေနရင္ စာၾကိဳးစားဖို႔ တြန္းအားသေဘာမ်ဳိး ျဖစ္မလာေတာ့ဘဲ အဲဒီခါးသီးမႈဟာ ကာယကံရွင္ကိုပဲ ေနာင္မွာ အက်ဳိးယုတ္ေစတယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ သူၾကီးျပင္းလာေတာ့ အဲဒီ သကၤန္းဆုိင္ပုိင္ရွင္ အဖြားၾကီးကို သူ႔ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္အျဖစ္ မွတ္ယူတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ေနာက္တခုကေတာ့ ဒီဇာတ္လမ္းနဲ႔ တုိက္႐ုိက္မဟုတ္ေပမယ့္ ဆင္ဆင္တူတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ တခုပါ။ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီး ၿပီးခါစ ဂ်ပန္ေတြ စစ္ရံႈးသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဒါက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ပါ။ မိတၴီလာမွာ စခန္းခ်ေနတဲ့ မဟာမိတ္ စစ္ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္သူ ၿဗိတိသွ် ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဝီလီယမ္စလင္းကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း သြားေတြ႔တုန္းက ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္စလင္းရဲ႕ ႐ံုးထဲကို ဝင္လာတဲ့အခါမွာ စစ္ၿပီးခါစေလးပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဂ်ပန္စစ္ယူနီေဖာင္း ဝတ္ထားၿပီး ခါးမွာလည္း ဂ်ပန္ဓားရွည္ၾကီး ခ်ိတ္ထားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ စစ္ၿပီးစဆိုေတာ့ တျခားအစားထိုး ဝတ္ဖို႔ ယူနီေဖာင္းေတြလည္း မရိွေသးလို႔ မသတ္မွတ္ရေသးလို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အေစာင့္ အဂၤလိပ္စစ္သားေတြက ဂ်ပန္ေတြ လက္နက္ခ်ၿပီးမွ ဒီဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ ဘယ္ကေန ေပၚလာတာလဲလို႔ ယံုထင္ေၾကာင္ထင္ ျဖစ္ၿပီး စစ္လားေဆးလား ျဖစ္ပါေသးတယ္။ ထားပါေတာ့။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္စလင္းနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ ေရွ႕ေလွ်ာက္ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးကို ဘယ္လိုဆက္လုပ္ၾကမလဲ ဆိုတာမ်ဳိး ေဆြးေႏြးၾကပါတယ္တဲ့။ ေဆြးေႏြးၾကတဲ့အထဲမွာ ေနာင္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးစနစ္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ စတာေတြလည္း ပါပါလိမ့္မယ္။ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီ ပံုစံနဲ႔ သြားမယ့္ အေၾကာင္းအရာေတြလည္း ပါမွာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ တျခားႏုိင္ငံေရး အေၾကာင္းအရာေတြလည္း ပါမွာပါ။ အဲဒီေနရာမွာ အဲသလိုေျပာဆို ေဆြးေႏြးေနရင္းကေန ဗိုလ္ခ်ဳပ္စလင္းက ဂ်ပန္စစ္ယူနီေဖာင္း ဝတ္ထားဆဲျဖစ္တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ၿပီး “Aung San, you can not be a politician and a general at the same time” လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္မယ္ဆိုရင္ အရပ္သား ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရာထူးကို တခ်ိန္တည္း တၿပိဳင္ထဲ ယူထားလို႔ မရဘူးဆိုတာကို ေျပာတာပါ။

စိတ္နာက်ည္းမႈ၊ ခါးသီးမႈနဲ႔ တုိင္းတာၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္ဆိုတာ ရန္သူေဟာင္းပါ။ ရန္သူေဟာင္းမွ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ၾကီး ရိွပါေသးတယ္။ အမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကို ေရွ႕ကတည္ထားၿပီး ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္တုိင္းျပည္က ဘုရင္ကို နန္းခ်ၿပီး နယ္ခ်ဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တာပါ။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ သယံဇာတေတြကိုလည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဂုတ္ေသြးစုတ္ အျမတ္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲသလို ကိုလိုနီလုပ္ နယ္ခ်ဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္ကို တုိက္ထုတ္ဖို႔အတြက္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္နဲ႔ေတာင္ ေပါင္းခဲ့ရေသးတာပဲ။ တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေနရာမွာ သူတို႔ေျပာတုိင္း လုိက္လုပ္ရမွာလား။ သူတို႔ အဂၤလန္က ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီစနစ္္က ဘာ့ေၾကာင့္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေကာင္းလို႔ ျမန္မာေတြက အတုယူရမွာလဲ။

ကိုယ္က မၾကာခင္ လြတ္လပ္ေရး ရေတာ့မွာ ဆိုတာကလည္း ေသခ်ာေပါက္နီးပါး တြက္လို႔ရေနၿပီ။ ခင္ဗ်ားတို႔ အဂၤလိပ္ေတြ ဝင္မရႈတ္နဲ႔ ကိုယ့္တုိင္းျပည္ကို ကိုယ့္စိတ္ၾကိဳက္ အုပ္ခ်ဳပ္မွာပဲလို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေျပာလို႔ ရပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္လည္း သင္းတို႔ ငါတို႔ေျမၾကီးေပၚကေန ထြက္မသြားခင္ အရိွန္အဝါ ရိွေနဆဲမို႔ သူတို႔ေျပာသလို၊ တုိက္တြန္းသလို ခဏေတာ့ လုပ္လုိက္မယ္။ သူတို႔ထြက္သြားတာနဲ႔ ငါတို႔တုိင္းျပည္ကို ငါတို႔ၾကိဳက္တဲ့ စနစ္နဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္မယ္ဆိုၿပီး ေတးထားလည္း ရတာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ အဲသလို မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီစနစ္နဲ႔ သြားမယ္ဆိုတာကို ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့အတြက္ တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ဖြဲ႔စည္းဖို႔ ေရြးေကာက္ပြဲဝင္တဲ့အခါမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဟာ အရပ္သား ျဖစ္ေနပါၿပီ။ စစ္တပ္ကေန ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရာထူး ကေန ႏုတ္ထြက္ခဲ့ပါတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကေန ဦးေအာင္ဆန္း ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီ နယ္ခ်ဲ႔သူေတြကို စိတ္နာက်ည္းတာနဲ႔ ခါးသီးတာနဲ႔ သူတို႔နဲ႔ မတူၿပီးေရာ ကိုယ္လုပ္ျခင္တာ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္မ်ိဳးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဦးစားမေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒါဟာ ေႏွာင္းလူေတြအတြက္ သင္ခန္းစာယူဖို႔ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။

ခါးသီးမႈ နာက်ည္းမႈေတြ ဆိုတာ အိမ္ေထာင္စုအတြင္း၊ ေဆြမ်ဳိးစုအတြင္း၊ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း၊ ေတာ္လွန္ေရးအတြင္း၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ႏုိင္ငံတခု အတြင္းမွာ ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ရိွၾကပါတယ္။ ရိွေနတတ္ ပါတယ္။ ဒီခါးသီးမႈ နားက်ည္းမႈေတြဟာ လံုးလံုးေပ်ာက္မသြားဘဲ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အနဲနဲ႔အမ်ား က်န္ရိွေနတာကလည္း သဘာဝပါ။ သို႔ေသာ္ အဆုိပါ ခါးသီးမႈ နားက်ည္းမႈေတြကို တႏုံ႔ႏံု႔ ခံစားၿပီး ေဒါသအမ်က္ ထြက္ေနတာထက္ အလုပ္တခုလုပ္ႏုိင္ဖို႔ တြန္းအားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းလဲေစတာက ပိုလို႔ အက်ဳိးရိွပါတယ္။ ဘာသာေရး သေဘာနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ခါးသီးမႈေတြ နာက်ည္းမႈေတြကို ရိွရင္ ရိွတယ္လို႔ သေဘာထား၊ အဲဒီေနာက္ကိုေတာ့ မလုိက္နဲ႔ဆိုတဲ့ သေဘာပါ။ အဲဒီေနာက္ကို လုိက္မိရင္ေတာ့ လုိက္မိတဲ့သူသာ အက်ဳိးယုတ္ေစပါတယ္။

အခုလို တင္ျပတာက အမွားလုပ္ေနတဲ့သူေတြကို ေထာက္မျပေတာ့ဘူးလား၊ အျပစ္က်ဴးလြန္ခဲ့သူေတြကို အေရးယူ အျပစ္မေပးေတာ့ဘူးလား၊ ေၾကေအးခုိင္းတာလားဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။

အမွားလုပ္ခဲ့သူေတြ လုပ္ေနသူေတြလည္း သက္ဆုိင္သလို အခ်ိန္အခါ၊ အေျခအေနအရ တေန႔ ဒါေတြကို ျပန္လည္ေပးဆပ္ရမွာပါ။

ဆိုလိုတာက တခ်ိန္တုန္းက အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ရင္ထဲမွာ၊ စိတ္ထဲမွာ ရလာခဲ့တဲ့ ခါးသီးမႈေတြ၊ နားက်ည္းမႈေတြ ေနာက္ကိုပဲ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လုိက္ေနရင္ ကာယကံရွင္အတြက္ လုပ္သင့္ လုပ္ထုိက္တာေတြ ေရွ႕မွာဆက္မလုပ္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနရင္ အက်ဳိးမရိွႏုိင္ဘူးလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခုဟာ သီးျခားစီ ျဖစ္တည္ေနတယ္ ဆိုတာကို ေထာက္ျပလိုရင္းပါ။ အဲတာကို သေဘာေပါက္ရင္ အားလံုးအတြက္ အက်ဳိးရိွပါလိမ့္မယ္။

No comments:

Post a Comment