စိုးသန္းလင္း
ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းတြင္ တစ္နာရီ ၂၅မိုင္ႏႈန္း၊ မႏၲေလး-ျမစ္ႀကီးနားလမ္းတြင္ ၁၉ဒသမ၂၅မိုင္ႏႈန္း စသျဖင့္ လက္ရွိ ေျပးဆြဲေနေသာ ျမန္မာ့မီးရထားမ်ားသည္ ဂ်ပန္ JICA ၏ ODA ေခ်းေငြမ်ားကို ဆက္လက္ ရရွိသြားပါက လာမည့္ ၂၀၂၂ တြင္ တစ္နာရီ ၆၂မိုင္ခြဲ(ကီလိုမီတာ ၁၀၀)ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲႏိုင္ၿပီး ခရီးၾကာ ခ်ိန္မ်ားလည္း ထက္၀က္ခန္႔ ေလ်ာ့က်သြားမည္ဟု ရထား၀န္ႀကီးဌာန၀န္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ျပည္ေထာင္ စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ဇန္န၀ါရီ ၂၈ ရက္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“စီမံကိန္းေတြၿပီးစီးမယ့္ ၂၀၂၂ ေရာက္ရင္ ရထားေတြက တစ္နာရီ ကီလိုမီတာ ၁၀၀ႏႈန္း ေျပးဆြဲႏိုင္မယ္။ ခရီးစဥ္ေတြနဲ႔ ၾကာခ်ိန္ေတြကိုလည္း ထက္၀က္ေလာက္ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ပါမယ္။ ရန္ကုန္-ေတာင္ငူလမ္းပိုင္း မွာ လက္ရွိ ရွစ္နာရီေက်ာ္ ေမာင္းရတာကေန ေလးနာရီေက်ာ္နဲ႔ ေရာက္ႏိုင္ပါၿပီ။ ေနာက္ၿပီး လက္ရွိလူနဲ႔ စက္နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ေနရတဲ့ ေနရာေတြမွာကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့စနစ္ေတြပါ ပါရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ၀န္ႀကီးက လႊတ္ေတာ္သို႔ ရွင္းျပခဲ့သည္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ JICA ကODA ေခ်းေငြအျဖစ္ ထုတ္ေခ်းမည့္ ယန္းေငြ ၆၃ဒသမ၂ ဘီလီယံ ထဲမွ ၂၀ ဘီလီယံ ကို ရထားပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ သံုးစြဲခြင့္ရလာလွ်င္၊ ၎မွတစ္ဆင့္ ရထားလမ္းပိုင္းရွိ လိုအပ္ခ်က္၊အေထြ ေထြျပင္ဆင္မႈမ်ား၊ အႀကံေပးစရိတ္ႏွင့္ အခြန္အခမ်ား အပါအ၀င္ ထပ္မံ လိုအပ္မည့္ေငြမ်ားပါ ရရွိလာပါက စီမံကိန္းအၿပီး ၂၀၂၂ တြင္ ျဖစ္လာႏိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ားကို ရည္ညႊန္းလ်က္ ၎က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သို႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ယခုခြင့္ျပဳလာမည့္ ယန္း၂၀ ဘီလီယံ ကို ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္း ၄၈၅မိုင္ခြဲမွ ရန္ကုန္-ေတာင္ငူလမ္း ၁၆၆ မိုင္အား ပထမအဆင့္အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာ ေခတ္မီလမ္းမ်ား၊ စက္ေခါင္းမ်ား၊ တြဲမ်ား ျပင္ဆင္ ျဖည့္စြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ကယ္တမ္းအားျဖင့္ အဆိုပါ ၁၆၆ မိုင္ကို အေထြေထြအရပ္ရပ္ ျပင္ဆင္မည္ဆို လွ်င္ ဂ်ပန္ယန္းေငြ ၆၄ဒသမ၂၆၃ ဘီလီယံ (ေဒၚလာ ၆၄၇ သန္း) ကုန္က်မည္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ယခုခြင့္ျပဳ လာမည့္ ယန္း ၂၀ ဘီလီယံပင္လွ်င္ ပထမအဆင့္ (ရန္ကုန္-ေတာင္ငူလမ္းပိုင္း)၏ သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔အတြက္ သာ စတင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ က်န္သည့္လိုေငြမ်ား ရရွိေရးအတြက္ ဆက္လက္ေဆာင္ ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ဦးသန္းေဌးကျဖည့္စြက္ ေျပာခဲ့သည္။
လက္ရွိမီးရထား၏ အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၀န္ႀကီးက “လက္ရွိမွာမီးရထား လမ္းမိုင္ေပါင္း ၃၇၀၁ ဒသမ ၄၄ မိုင္၊ သံလမ္းမိုင္က ၄၉၃၁ ဒသမ ၉၄မိုင္၊ တံတားစင္းေရက ၁၁၈၁၈စင္း၊ ဘူတာ ေပါင္းက ၉၄၄ ဘူတာ၊ ဒီဇယ္စက္ေခါင္း ၄၀၅လံုး၊ ခရီးရွည္စက္ေခါင္း ၁၆၅ေခါင္း၊ ခရီးတို စက္ေခါင္း ၇၁လံုး၊ လူစီးတဲြ ၁, ၂၉၉တြဲနဲ႔ ကုန္တြဲ ၃၃,၇၇တြဲတို႔နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။ လမ္းပိုင္းေတြဆိုရင္ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္က သက္တမ္းလြန္ ေနပါၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ အားလံုးကို မလြဲမေသြ develop လုပ္ရမယ့္ အေျခအေနေရာက္ေနပါ ၿပီ” ဟု ရွင္းျပခဲ့သည္။
သံလမ္းအဆက္မ်ားတြင္ ဇလီဖားတံုးမ်ား ေခတ္မမီေတာ့ျခင္း၊ ေဆြးျမည့္ျခင္း၊ ေက်ာက္ခင္းမျပည့္စံုျခင္း၊ မူလီ ဇာ၀ီမ်ား အခိုးခံထားရျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အဆက္ေနရာသို႔ ရထားျဖတ္တိုင္း ခုန္ေနရေၾကာင္း၊ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းတြင္ ၃၉ေပ အရွည္ရွိေသာ သံလမ္းအဆက္ေပါင္း ၅၄,၀၀၀ ေက်ာ္ရွိရာ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားစီးသည့္အခါ အခ်က္ေပါင္း ၅၄,၀၀၀ အေဆာင့္ခံရေၾကာင္း၊ တြဲမ်ား၊ စက္ေခါင္းမ်ား၏ ထက္၀က္ခန္႔ မွာလည္း ေခတ္မမီေတာ့သည့္ သက္တမ္းလြန္မ်ားျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မီးရထား ၀န္ေဆာင္မႈအား မလြဲမေသြ ျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္ေနသည့္ ယခုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ျမန္မာ့မီးရထားအေနျဖင့္ တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါ မွ်မရခဲ့ဘူးေသာ၊ အလြန္သက္သာေသာ အတိုးႏႈန္း(၀ ဒသမ ၀၁ရာႏႈန္း)ျဖင့္ ေပးလာမည့္JICA ၏ ODA ေခ်းေငြကို ရယူသင့္ပါေၾကာင္းလည္း မီးရထား၀န္ႀကီးက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
No comments:
Post a Comment