႐ုိင္မေရာ့
ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ျမန္မာစစ္အစိုးရနဲ႔ ထိုင္းအစိုးရတို႔ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အႀကီးစား ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ အေကာင္အထည္ေဖၚသြားၾကဖို႔ သေဘာတူညီမႈေတြ ေပးထားၾကပါတယ္။
စီမံကိန္းကို လာမည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္သြားမွာျဖစ္ၿပီး ၁၀ ႏွစ္အတြင္း ၿပီးစီးေအာင္ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ စီမံကိန္းေတြ ခ်ထားပါတယ္၊ လက္ရွိမွာေတာ့ စီမံကိန္းကို စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း ေဒသခံေတြက ေျပာပါတယ္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကို တနသၤာရီတိုင္း၊ ထားဝယ္ၿမိဳ႔အနီးက ေမာင္းမကန္ကမ္းေျခ အထက္ပိုင္း နဘူးလယ္ေက်းရြာနဲ႔ ပင္လယ္ဘက္ ဟိန္းဇဲကြ်န္းစုအၾကားမွာ အေကာင္အထည္ေဖာ္မွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အနီးအနားရွိ လဲေရွာင္ရြာ၊ ထိန္ၾကီးရြာ၊ မယင္းႀကီးရြာ သရဘရြာ အစရွိတဲ့ ေက်းရြာအမ်ားအျပား ပါဝင္ပါတယ္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ၿမိဳ႔ျပေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ Italian-Thai Development ကုမၸဏီမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၈) ဘီလ်ံ အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ စက္မႈဇုန္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အႀကီးစား စီမံကိန္းမ်ားအား ထိုင္းႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္းထက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တည္ေဆာက္မည့္ ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွာ ရင္းႏႇီး ျမႇဳပ္ႏႇံဖို႔ စီမံထားေၾကာင္းလည္း ၾကားေနရပါတယ္။
ဤစီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသတြင္း ေပါင္းစည္းမိေရး နယ္ျခားျဖတ္ေက်ာ္ စၾကႍလမ္းတခု ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အျခား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ထိုင္း၊ တ႐ုတ္၊ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ လာအို ပို႔မည့္ ကုန္စည္မ်ား မလကၠာေရလက္ၾကား ျဖတ္ရန္ မလိုေတာ့ပဲ ခရီးတိုသြားမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
စီမံကိန္းမွာ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေရနံဓာတုစက္႐ုံ၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ၊ ဓာတ္ေငြ႔သန္႔စင္ စက္႐ုံတို႔ ပါ၀င္တယ္။ စီမံကိန္းရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က အဓိက ျမန္မာ့ဓာတ္ေငြ႔ေဖာက္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္ေပးဖို႔နဲ႔ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္ေပးဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာက ဆိုပါတယ္။
ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ေရနံဓာတုႏွင့္ သန္႔စင္ခ်က္လုပ္ေရးစက္႐ုံမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ သံမဏိစက္႐ုံမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံမ်ား၊ ပုိ႔ေဆာင္ေရးက႑အတြက္ ကားလမ္းမ်ား၊ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ားအတြက္ ေျမအက်ယ္အဝန္း တစ္သိန္းေက်ာ္ အသုံးျပဳသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းသည္ အာရွတိုက္တစ္ခုလံုးအတြက္ ပဓာနက်သည့္ အေရွ႔ႏွင့္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ အလြန္အေရးပါသည့္ စီမံကိန္းႀကီးတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔လည္း ျပည္ပသတင္းဌာနေတြမွာ သုံးသပ္ထားပါတယ္။
စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔အတြက္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ပညာရွင္ေတြက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ကတည္းက ေလ့လာမႈ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ႏွစ္ႏိုင္ငံအစိုးရေတြက သေဘာတူညီမႈ ရရွိခဲ့ၾကပါတယ္။
လမ္းမႀကီးမွာ ၈ လမ္းသြား အေဝးေျပးလမ္းမႀကီး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ လမ္းမႀကီးႏွင့္အတူ ရထားလမ္း၊ လူသြားလမ္း၊ ေဒသသံုးလမ္း ျပည္ေထာင္စုလမ္းႏွင့္ လမ္းလယ္ကြ်န္းမ်ား ပါဝင္ၿပီး ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းႏွင့္ ယွဥ္ၿပီး သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းပါ တည္ေဆာက္မွာ ျဖစ္ၿပီး လမ္းမႀကီးအက်ယ္မွာ စုစုေပါင္း မီတာ ၂၂၀ ရွိပါတယ္။
ယခုတည္ေဆာက္မည့္ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းဟာ ျမန္မာျပည္မွာ အၾကီးဆံုး စက္မႈ စီးပြားဇံု ျဖစ္လာမွာလို႔လည္း ႏိုင္ငံတကာ သတင္းဌာနေတြက ေရးသားထားၾကပါတယ္။
စစ္အစိုးရထုတ္ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွာေတာ့ “ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္း၊ သေဘာၤတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ စက္မႈဇုံနယ္ေျမ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရနံဓာတုဆိုင္ရာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ျခင္း၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ သံမဏိစက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္စက္႐ုံမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထားဝယ္-ဘန္ေကာက္ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရနံပိုက္လိုင္းမ်ား သြယ္တန္းျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ စီမံကိန္းကို အဆင့္ ၃ ဆင့္ ခြဲၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္မွာ ျဖစ္တယ္” လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
စီမံကိန္းတြင္ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းမွ ျမန္မာ-ထိုင္းနယ္စပ္အထိ အရွည္ ၁၇၀ ကီလိုမီတာရွိေသာ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းတို႔ကို အဆင့္လိုက္ တည္ေဆာက္သြားမွာ ျဖစ္ၿပီး ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ ကမၻာဒီးယားႏိုင္ငံ Sisophon ၿမိဳ႕ကို ျဖတ္သန္း၍ ဗီယက္နမ္ ဆိုရွယ္လစ္ သမၼတႏိုင္ငံ Vung Tam ၿမိဳ႕ႏွင့္ Qug Nhon ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ရွိသည့္ CMS Southen Corridor လမ္းမႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္သြားလာႏိုင္မယ္လို႔လည္း ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းေၾကာင့္ စီမံကိန္းတည္ေဆာက္မည့္ ေနရာေဒသတဝိုက္ရွိ ေဒသခံေတြအေပၚ ေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိး ႏွစ္မ်ဳိးလံုး သက္ေရာက္ႏိုင္တယ္လို႔ ထားဝယ္ေဒသခံ တစ္ဦးက အခုလို ေျပာပါတယ္။
“အတင္းအဓမၼ ေျပာင္းေရႊ႕တာေတာ့ နည္းနည္းပါးပါး ရွိတာေပါ့၊ ဒါေပမဲ့ ေျမေစ်းက အမ်ားႀကီး တက္လာတာေပါ့၊ သိပ္ေတာ့ မနစ္နာလွဘူး”
စီမံကိန္း တည္ေဆာက္မည့္ ေဒသတဝိုက္မွာ ထားဝယ္၊ မြန္ႏွင့္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား ေနထိုင္ၾကၿပီး စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရာမွာ ေဒသခံအခ်ိဳ႕က အလုပ္ရၾကမယ္လို႔လည္း ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။
“ဒီေဒသမွာရွိတဲ့ မြန္ ကရင္ ထားဝယ္ေတြက ေတာ္ေတာ္ေလး အလုပ္ရၾကမယ္၊ အလုပ္ေတြလည္း မ်ားလာမယ္၊ ယိုးဒယားတို႔ စင္ကာပူတို႔ ေရာက္ေနတဲ့ လူေတြလည္း အလုပ္ျပန္လုပ္ႏိုင္တယ္” လို႔ ေဒသခံတဦးက ဆိုပါတယ္။
စီမံကိန္းအေပၚ ေဒသခံအခ်ိဳ႕က ဆိုးက်ဳိးထက္ ေကာင္းက်ဳိး ပိုျဖစ္လာႏိုင္မယ့္ အေျခအေန ရွိမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေပမဲ့ တကယ့္လက္ေတြ႔မွာ ဘာျဖစ္လာႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို ေဒသခံေတြ ေတြးေတာထားပုံ မရပါဘူး။
စီမံကိန္းအေပၚ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလ့လာေနတဲ့ ပညာရွင္တေယာက္ကေတာ့ ဒီစက္မႈဇံုေၾကာင့္ ေဒသခံ လယ္ယာ ဆံုးရံႈးမႈေတြ၊ လူကုန္ကူးမႈနဲ႔ ျပည့္တန္ဆာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ၿပီး အဆိုးဆံုးကေတာ့ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ဆိုင္ရာ ျပႆနာေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
မြန္ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ဟံသာကလည္း ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းႀကီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေဒသခံေတြကို ဒုကၡအႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ေစတဲ့ စီမံကိန္းလို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။
သူက “ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အခုၾကားသိသေလာက္ဆိုရင္ ရြာေတြ အမ်ားအျပား ေျပာင္းေရႊ႕မႈေတြ လုပ္ေနရတယ္၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အဲဒီစီမံကိန္းအတြက္ ေျမဧကေပါင္း သိန္းေက်ာ္ အသံုးျပဳမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေဒသခံ ျပည္သူေတြရဲ့ လယ္ယာျခံေျမေတြ သိမ္းမယ္၊ အဲဒါေတြ ျဖစ္လာမွာပဲ၊ ေဒသခံေတြ ထိုက္သင့္တဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးေတြေတာ့ ရမွာ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီေတာ့ ေဒသခံေတြ ေတာ္ေတာ္နစ္နာမယ္၊ ေနာက္တခ်က္ စီမံကိန္း ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ လံုျခံဳေရးေတြ ရွိလာမယ္၊ တပ္ေတြ ခ်လာမယ္၊ ဒါ တြက္လို႔ရတယ္၊ တပ္အတြက္ စခန္းေတြ ေဆာက္လာမယ္၊ ျပည္သူေတြရဲ့ ျခံေျမေတြ ထပ္သိမ္းဦးမယ္၊ လူထုကို ခိုင္းမယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။
“စီမံကိန္းအတြက္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ပ်က္စီးမႈေတြလည္း အမ်ားအျပားရွိလာမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္မႈေတြလည္း ျဖစ္လာမွာပါ။ အဲဒီဒဏ္ေတြကိုလည္း ေဒသခံ ျပည္သူလူထုေတြကသာ ေကာင္းေကာင္းခံ ရဖို႔ရွိတယ္” လို႔ သူက ဆက္ေျပာပါတယ္။
ေရနက္ဆိပ္ကမ္းက ထြက္ေပၚလာမဲ့ အက်ိဳးအျမတ္ကို စစ္တပ္ရဲ့အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ အသုံးခ်သြားမယ္လို႔လည္း ႏိုင္ဟံသာ က သုံးသပ္ေျပာဆိုပါတယ္။
သူက “စစ္အစိုးရအေနနဲ႔ အက်ဳိးအျမတ္ရမယ္ဆိုရင္ သူတို႔ ဒီစစ္တပ္ကို ပိုမိုၿပီးေတာ့ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္မယ္၊ စစ္တပ္ကို ပိုမိုတိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ရင္ သူတို႔ကို ဒီအႏၲရာယ္ ေပးေနတဲ့ အင္အားစုကို ပိုမိုတိုက္ခိုက္ႏိုင္မယ္၊ သူတို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ ပိုမိုၿပီးေတာ့ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ အဲဒီလို တြက္ခ်က္ၿပီးေတာ့လည္း သူတို႔ လုပ္တာလဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။” လို႔ ဆိုပါတယ္။
စီမံကိန္း တည္ေဆာက္ရာ ေဒသတဝိုက္ရွိ ေဒသခံျပည္သူေတြ အမ်ားအျပား ေျပာင္းေရႊ႕ေပးခံၾက႐ုံမက အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း လုပ္ငန္းမ်ားလည္း ဆံုး႐ႈံးမႈေတြ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔လည္း ေဒသခံေတြက စိုးရိမ္ေနၾကပါတယ္။
No comments:
Post a Comment