ေအာင္သူ
လိႈင္သာယာဘက္ကေန ရန္ကုန္ကို ထိုးထားတဲ့ တံတားေတြရဲ႕ တံတားျဖတ္သန္းခ ေကာက္ခံမႈေတြဟာ စင္ကာပူကို တင္ပို႔တဲ့ ကုန္က်စရိတ္နီးပါးေလာက္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ဒီအခေၾကးေငြေတြကို မေကာက္ခံဖို႔ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ရန္ကုန္တိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုစဥ္မွာ ေတာင္းဆိုလုိက္ပါတယ္။
ရန္ကုန္တုိင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းနဲ႔ ရန္ကုုန္တုုိင္းေဒသႀကီးထဲ စက္မႈဇုုန္က တာ၀န္ရွိသူေတြ ေတြ႔ဆံုပြဲကုိ ျမန္မာနိုင္ငံ ကုန္သည္မ်ားနဲ႔ စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း (UMFCCI) ႐ုံးမွာ ဧၿပီ ၂၅ ရက္ေန႔က ေတြ႔ဆုံစဥ္ အခုလုိ ေတာင္းဆုိလုိက္တာပါ။
“က်ေနာ္တို႔ ကြန္တိန္နာတလံုး သယ္လိုက္ရင္ တံတားကို ကူးလိုက္တာနဲ႔ ေငြ ၅ ေသာင္းနဲ႔ ၇ ေသာင္း ပိုကုန္ရတယ္။ ေဒၚလာေစ်းနဲ႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေဒၚလာ ၄၀ နဲ႔ ၆၀ ၾကားမွာရွိပါတယ္။ ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကေနၿပီး စင္ကာပူကို ေပ ၂၀ ကြန္တိန္နာ ၁ လံုး တင္ၿပီးသြားရင္ ေဒၚလာ ၃၀ နဲ႔ ၄၀ ပဲ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တံတားႀကီး ကူးလိုက္တာနဲ႔ အဲေလာက္အခေၾကးေငြ ေပးရမယ္ဆိုရင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ အျမန္ဆံုး ေျဖရွင္းသင့္လား၊ မသင့္ဘူးလားဆိုတာ ေပၚလြင္ပါတယ္” လို႔ လိႈင္သာယာစက္မႈဇုန္ ဒု-ဥကၠ႒ ဦးအုန္းစိုင္က ေျပာပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ စက္မူဇုန္ေတြရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္မီးကို လိုအပ္တဲ့ပမာဏထက္ အဆမတန္ေလ်ာ့ၿပီး ရေနတဲ့အတြက္ အခက္ခဲျဖစ္ေနတာေတြကို သက္ဆိုင္ရာအစိုးရအဖြဲ႔က ေျဖရွင္းေပးဖို႔လည္း ေတာင္းဆုိခဲ့ၾကပါတယ္။
အခုလုိ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ရန္ကုန္တိုင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းက “တံတားကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ရင္ က်ေနာ္တို႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ညႇိႏႈိင္းမယ္။ ဘာေၾကာင့္ညႇိႏႈိင္းမလဲဆိုရင္ ဒီတံတားရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္က ဘယ္ေလာက္ရွိခဲ့လဲ၊ ဘယ္အဆင့္ေလာက္ဆိုရင္ ဒီတံတားရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္က ေက်ေလာက္ၿပီ။ ဘယ္အေျခေနမ်ဳိးေလာက္နဲ႔ ေကာက္ခံမယ္ဆိုရင္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနတခုကို ညႇိႏႈိင္းပါမယ္။ ေနာက္တခ်က္က စက္မႈဇုန္ကို လႈိင္သာယာကို လာတဲ့အခါမွာ ေဆာက္လုပ္ေရးေတြကို က်ေနာ္တို႔ေခၚမယ္။ ဒါကိုေကာ ဘယ္ေလာက္တင္ဒါေပးထားလဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ေမးဦးမယ္။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြက ႏိုင္ငံေတာ္က ဘာမွမရပါဘူး။ သင့္ေတာ္တဲ့ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့သူ တေယာက္ကို တင္ဒါေပးထားတာ။ အဲဒီလူက ငါးေသာင္းယူေနတာ။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ control လုပ္မႈေတြကိုပါ လာထိခိုက္ေနတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္၀င္ေငြ ဘယ္ေလာက္ရလဲဆိုတာ ေဆာက္လုပ္ေရးက ဘာမွမရဘူး။ တခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ၀န္ႀကီးနဲ႔သိလို႔ သူတင္ဒါရသြားတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးေတြကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရမယ့္ အထဲမွာထည့္ၿပီး စဥ္းစားရမယ္” လို႔ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြအရ ျမန္မာႏိုင္ငံတဝန္းလံုးမွာ လမ္းတံတား၊ ဂိတ္ အသံုးျပဳေကာက္ခံခြင့္ ဂိတ္ႀကီး ဂိတ္ငယ္ေပါင္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီး အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက ေကာက္ခံေနတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံတ၀န္းက လမ္း၊ တံတား အသံုးျပဳခေကာက္ခံေနတဲ့ ဂိတ္ေပါင္း ၃၀၀ ေက်ာ္အနက္ ဂိတ္ေပါင္း ၁၆၀ ေက်ာ္ ရွိပါတယ္။
အဲဒီ့ဂိတ္ ၁၆၀ ေက်ာ္ကို ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔ကစၿပီး ဂိတ္ေၾကးေကာက္ခံျခင္း မျပဳေတာ့ဘဲ ေျဖေလ်ာ့ေပးေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment