Friday, September 9, 2016

ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ သမိုင္းအျမင္သစ္ လိုအပ္သည္

စိုင္းလတ္


ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ဖက္ဒရယ္စနစ္သုိ႔ ဦးတည္ေသာ မွန္ကန္သည့္ ေျခလွမ္းတလွမ္း ေရြ႕လ်ားႏိုင္ခဲ့သည္။ ၎မွာ ၿပီးခဲ့ေသာႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလက လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ေသာ တႏုိင္ငံလုံး ပစ္ခတ္တိုက္ခိုက္မွဳ ရပ္စဲေရး သေဘာတူစာခ်ဳပ္ (NCA) ၏ ရလဒ္တခုျဖစ္သည္။ က်င့္သံုးမည့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္ႏွင့္ ထိုစနစ္ကို တည္ေထာင္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသည္ လာမည့္ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားတြင္ ေဆြးေႏြးရမည့္ အေႀကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္သည္။ အစုိးရ၊ တပ္မေတာ္၊ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ား ပါ၀င္မည့္ ထိုေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး ျဖစ္စဥ္၏ အဓိက အေရးပါေသာ အစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္သည္။

သို႔ေသာ္လည္း သမိုင္းပညာရပ္ႏွင့္ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားက ထိုျဖစ္စဥ္တြင္ မည္သည့္ေနရာ၌ အံ၀င္ေနပါသနည္း။

ထုိေမးခြန္းတြင္ အဓိက အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္ ၂ ခ်က္ရွိသည္။ ပထမအခ်က္မွာ ႏုိင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္၏ ႏွစ္ ၇၀ သက္တမ္းရွိ လက္နက္ကုိင္ ပဋိပကၡကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္မည့္ နည္းလမ္းတခုျဖစ္သည္။ ထုိပဋိပကၡမ်ားသည္ ကုိလုိနီေခတ္ႏွင့္ ကုိလုိနီ ေခတ္လြန္ သမုိင္းမ်ား၏ ရလဒ္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ သမိုင္းအေမြအႏွစ္အျပင္ လြတ္လပ္ျပီးေခတ္ ႏိုင္ငံေရးအႏိုင္ရသူမ်ားက သမိုင္းေရးရာတြင္ လူနည္းစုမ်ား၏ ကုိယ္ပုိင္သီးျခား သမုိင္းမ်ားအား ပယ္ဖ်က္ျပီး လူမ်ားစု လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ ၎တို႔၏ ဖက္ဒရယ္စနစ္ႏွင့္ တန္းတူညီမွ်မႈ ေတာင္းဆုိမွဳကို ႏွိပ္ကြပ္ရာမွ ဆက္လက္ျဖစ္ပြားေနေသာ ပဋိပကၡျဖစ္သည္။

ဒုတိယ အခ်က္မွာ ယခုကဲ့သို ့ အဖြဲ႔ေပါင္းစံုအၾကား ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးျခင္းအားျဖင့္ သမိုင္းေပး ပဋိပကၡမ်ား ေျဖရွင္းမည့္ ႀကံဳေတာင့္ႀကံဳခဲ ႏုိင္ငံေရးလမ္း ဖြင့္ေနစဥ္ကာလတြင္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္၌ ၂၀၁၆ -၂၀၁၇ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ သမုိင္းဘာသာရပ္ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသားသစ္ တေယာက္မွ် မရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္တကၠသုိလ္တခုတည္းကသာ သမိုင္းဌာနရွိသည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ရန္ကုန္တကၠသုိလ္သည္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ အႀကီးဆုံးျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သမုိင္းဌာနက သမုိင္းေရးသားျခင္းကို ရာစုႏွစ္၀က္ ခန္႔ၾကာေအာင္ လက္၀ါးႀကီး အုပ္ထားခဲ့ပါသည္။ သမုိင္းဌာနတြင္ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသားသစ္ မရွိျခင္းသည္ သမိုင္းပညာရပ္ႏွင့္ သမိုင္းပညာရွင္တို႔၏ အခန္းက႑ က်ဆင္းမွဳကို ထင္ဟပ္ေနသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ၾသဂုတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္မွ သမုိင္းဆရာမ/ဆရာမ်ား၊ စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ပါ၀င္ေသာ “လူငယ္မ်ား၏ သမုိင္းဘာသာရပ္အေပၚ စိတ္၀င္စားမႈအေျခအေန” စကား၀ုိင္းေဆြး ေႏြးပြဲတခုကုိ ရန္ကုန္အေျခစုိက္ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ သုေတသနအသင္း (Myanmar Cultural Research Society) က ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အဆုိပါ စကား၀ုိင္းတြင္ ပါ၀င္ေဆြးေႏြးသူမ်ားက ယခင္စစ္အစိုးရမ်ားလက္ထက္က သမုိင္းဘာသာရပ္၏ ဂုဏ္သိကၡာကုိ ထိခိုက္ေစခဲ့ေသာ ျပဳမူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ေထာက္ျပေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

သမုိင္းေရးသားရာတြင္ အစုိးရ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္း၏ အဓိကရလဒ္ တခုမွာ အစုိးရအႀကိဳက္ သမုိင္းဇာတ္ေၾကာင္းမ်ား ေရးသားျခင္းျဖင့္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအား ပံ့ပိုးေပးခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ သမုိင္းဌာန၏ ကုိယ္ပုိင္သမုိင္း ဂုဏ္သိကၡာလည္း က်ဆင္းခဲ့ရသည္။ ပညာရွင္အမ်ားအျပားက မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾကေသာ္လည္း (တခါတရံ အစိုးရႏွင့္ အကြၽမ္း၀င္သူမ်ားက ဌာနအႀကီးအကဲျဖစ္ေလ့ရွိေသာ) သမိုင္းဌာနက အစုိးရ၏ လိုအင္ဆႏၵကို မဆန္႔က်င္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ အစိုးရ အလိုက်အတိုင္း ဗမာလူမ်ိဳးတို႔၏ အဓိကက်မႈႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပရႈ႕ေထာင့္မွေန၍ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္ျပင္းထန္ေသာ သမုိင္းဇာတ္ေၾကာင္းမ်ားကုိ ေရးသားခဲ့ၾကသည္။

သမိုင္းကို ဗမာ႐ႈေထာင့္တခုတည္းကမွ ခ်ည္းကပ္ျပီး ဗမာဘုရင္လက္ေအာက္မဟုတ္ပဲ သီးျခားလြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ခဲ့သည့္ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏သမိုင္းတို႔ကို တကၠသိုလ္တြင္ ဖယ္ထုတ္ေရးသားျခင္းျဖင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားအား လူမ်ားစု၏ ထာ၀ရႀသဇာခံသဖြယ္ ပံုေဖာ္ေပးခဲ့သည္။

Myanmar Cultural Research Society ၏ အခမ္းအနားတြင္ ေဆြးေႏြးသည့္ ေခါင္းစဥ္တခုမွာ လက္ရွိ (လူသိမ်ားေသာ) သမိုင္း အခ်က္အလက္မ်ားအေပၚ ယံုၾကည္အားထားႏိုင္မႈ ျဖစ္သည္။ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားက သမိုင္းဆိုသည္မွာ အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြးျငင္းခံုရသည့္ ကိစၥျဖစ္သည္ဟု တင္ျပသည္။ သို႔ေသာ္ သိေနေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးအရ တို႔ထိမရေသးေသာ အမွားအယြင္းမ်ားရွိေနေႀကာင္း၊ ထိုအမွားအယြင္းမ်ားအား ျပင္ရန္လိုအပ္ေႀကာင္း၊ သမိုင္းသုေတသနႏွင့္ သင္ႀကားေရး နည္းလမ္းမ်ားကိုလည္း အေျပာင္းအလဲ ျပဳလုပ္သင့္ေႀကာင္း အႀကံျပဳခဲ့သည္။

အဆိုပါ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို ျပည္တြင္း ျပည္ပ၊ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူမ်ားက ေထာက္ခံသင့္သည္။ အဘယ္ေႀကာင့္ဆိုေသာ္ ယခုလက္ရွိ တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူမ်ား နားလည္ထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသမိုင္းသည္ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡ (တနည္းအား ျဖင့္ အစိုးရမွ ဖယ္ဒရယ္၊ တန္းတူေရးကို ျငင္းဆန္ျပီး တိုင္းရင္းသားမ်ားကို “ေသာင္းက်န္းသူ” မ်ားအျဖစ္သတ္မွတ္ကာ တရား၀င္ႏွိပ္ကြပ္ရန္) ကိုသာ အားေပးသည့္အတြက္ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တပ္မေတာ္၊ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ သမိုင္းနားလည္မွဳကို ျပန္လည္တည့္မတ္ရန္ လိုသည္။ အထူးသျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ နယ္ေျမ ဆက္စပ္မွဳဆိုင္ရာ သမိုင္း နားလည္ယံုႀကည္မွဳကို ျပန္လည္တည့္မတ္ရန္ အေရးႀကီးသည္။

လူသား ပထ၀ီ (Human Geography) ရွဳေထာင့္မွႀကည့္လွ်င္ သမိုင္းသည္ ပထ၀ီဆိုင္ရာ ျဖစ္စဥ္မ်ား ျဖစ္သည္။ အစိုးရတခု၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာဟုဆိုရာတြင္ သတ္မွတ္ပိုင္နက္ နယ္ေျမအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးျဖစ္သည္။ ထိုနယ္ေျမတြင္းရွိ လူမ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ရွိရာ အာဏာဆက္လက္က်င့္သံုးႏိုင္ေရး၊ အာဏာက်ယ္ျပန္႕ေရးအတြက္ ထိုနယ္နိမိတ္မ်ားကို အၿမဲမျပတ္ သတ္မွတ္ဖန္တီးေနရသည္။ ထိုနယ္ေျမႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ ဆက္ႏြယ္မွဳမ်ားကိုလည္း အျမဲသတ္မွတ္ ဖန္တီးေနရသည္။ နယ္ေျမအေပၚ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္ေရးသည္ အဓိက ေသာ့ခ်က္ျဖစ္သည္။

ဥပမာ တိုင္းရင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုေနသည့္ ဖက္ဒရယ္စနစ္၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြြင့္ ဆိုသည္မွာ ၎တို႔ယူဆသည့္ ဘိုးဘြားပိုင္နယ္ေျမမ်ားအေပၚ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းအုပ္ခ်ဳပ္ရန္ျဖစ္သည္။
ထိုနည္းတူစြာ အစိုးရအျမဲ ေျပာဆိုေနသည့္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာတည္ျမဲေရးဆိုသည္မွာ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္တြင္းရွိ နယ္ေျမအားလံုးကို ဗဟိုအစိုးရက ရာႏွဳန္းျပည့္ ထိ္န္းခ်ဳပ္ထားႏိုင္ေရး ျဖစ္သည္။ အစိုးရက ထိုနယ္ေျမမ်ားအားလံုးသည္ ႏိုင္ငံ၏ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာပိုင္နယ္ေျမဟု ဆိုသည္။ လူနည္းစု တိုင္းရင္းသားမ်ားဘက္မွ ၾကည့္ပါက တိုင္းရင္းသားျပည္နယ္မ်ားဟု ယေန႔အခ်ိန္တြင္ သိထားၾကေသာ နယ္ေျမမ်ားသည္ ဗမာအစိုးရမ်ား၏ ကိုလိုနီျပဳမႈေၾကာင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရေသာ သူတို႔၏ ဘိုးဘြားပိုင္ေျမမ်ား ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမ်ိဳးသား သမိုင္းစာေပမ်ားတြင္ အေနာ္ရထာမင္း တည္ေထာင္သည့္ “ပထမျမန္မာႏိုင္ငံ” ႏွင့္ စတင္ၿပီး “ဒုတိယ ျမန္မာႏိုင္ငံ”၊ “တတိယ ျမန္မာႏိုင္ငံ” အျဖစ္ ဗမာဘုရင့္ႏိုင္ငံမ်ားသာလွ်င္ က်ယ္ျပန္႔စြာျဖင့္ တေလွ်ာက္လံုး ၾသဇာ အာဏာ ႀကီးမားစြာ ရွိခဲ့သကဲ့သို႔ ေဖာ္ျပထားခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီေခတ္ မတိုင္မွီကတည္းက သီးျခားရွိခဲ့သည့္ တိုင္းရင္းသားနယ္ေျမမ်ား၊ အင္အားႀကီး မြန္ႏွင့္ ရခိုင္ ႏိုင္ငံေတာ္မ်ား၏ အခန္းက႑ကို ေမွးမွိန္ထားျပီး တိုင္းရင္းသားတို႔သည္ ဗမာဘုရင္မ်ား၏ ေယဘုယ် လက္ေအာက္ခံအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ အင္အားႀကီး ဗမာဘုရင္မ်ားကို ပုန္ကန္သည့္ သစၥာေဖာက္မ်ားအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထိန္းသိမ္းရန္အတြက္ ၎တို႔အား ၾကမ္းတမ္းစြာ ဖိႏွိပ္ၿဖိဳခြဲခဲ့ရေႀကာင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ဆိုသည္။ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ခဲ့ျခင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ႏိုင္ငံ ကိုယ္ပိုင္နယ္ေျမျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ျခင္း၊ ဗမာဘုရင္မ်ားကို အႏိုင္ရရွိခဲ့ျခင္းစသည္တို႔ကို ေဖ်ာက္ထားျပီး ျဖိဳခြင္းခံရသည့္ လက္ေအာက္ခံ မ်ားအျဖစ္သာ ေဖာ္ျပသည္။

ျပႆနာက ထိုမွ်ႏွင့္ မၿပီးပါ။ လူနည္းစု၏ ဘိုးဘြားပိုင္ေျမပိုင္ဆိုင္မႈ ကိုလည္း အသိအမွတ္မျပဳပါ။ ဥပမာေကာင္းတခု ျပရလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္းတြင္ “တို႔ဘိုးဘြား အေမြအႏွစ္မို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေပ” ဟု စပ္ဆိုထားသည္။ ေမးစရာ ရွိလာသည္မွာ “တို႔” ဆိုသည္မွာ မည္သူနည္း။ မည္သူ၏ “ေျမ” ျဖစ္သနည္း။ “ဘိုးဘြား” ဆိုသည္မွာ မည္သူတို႔ကို ရည္ညႊန္းပါသနည္း။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းက “ႏိုင္ငံ” ဆိုသည္ကို လူမ်ားစု၏ ႐ႈေထာင့္မွ ႀကည့္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အင္အားႀကီးသည့္ အုပ္စုက ယူဆထားေသာ ႏိုင္ငံပိုင္နက္ နယ္ေျမရွိ အရာအားလံုးႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္းထိပ္မွသည္ ေတာင္ပိုင္း အစြန္အထိ သူတို႔ပိုင္ဆိုင္သည္ဟု ထင္ျမင္သျဖင့္ လူနည္းစုမ်ား၏ ဘိုးဘြားပိုင္ေျမဆိုသည့္ အမွတ္လကၡဏာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားသည္။ ထိုသို႔ဆိုပါလွ်င္ လူနည္းစုမ်ားအတြက္မူ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းသည္ လွည့္ဖ်ားမႈတခုသာ ျဖစ္သည္။ သမိုင္းဆိုင္ရာ စံုစမ္းေလ့လာမႈ အသစ္မ်ား လိုအပ္ေနပါသည္။

အတိုခ်ံဳးရလွ်င္ အမ်ိဳးသား သမိုင္းဇာတ္ေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ သီခ်င္းတို႔သည္ လူနည္းစု အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ား၏ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး သမိုင္းမ်ားႏွင့္ ဘိုးဘြားပိုင္ေျမ အခြင့္အေရးကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ျငင္းပယ္ထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူနည္းစုမ်ားက ဖက္ဒရယ္စနစ္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး သတ္မွတ္ နယ္ေျမမ်ား၌ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္ ေတာင္းခံလာသည့္အခါ ၾသဇာအင္အား ႀကီးမားသည့္ေနရာတြင္ ရွိေနသူမ်ားက မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ လူနည္းစုမ်ားက ငါတို႔၏ ဘိုးဘြားပုိင္ေျမကို သူတို႔ပိုင္ေျမ အျဖစ္ ေတာင္းဆိုရတာလဲဟု နားမလည္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ၾကရသည္။

ယခု ေဆြးေႏြးမႈက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္၊ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတို႔ႏွင့္ မည္သို႔ သက္ဆိုင္ ေနပါသနည္း။

သက္ဆိုင္ပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးတို႔၏ အစိတ္အပိုင္း အမ်ားစုမွာ ဖက္ဒရယ္စနစ္ႏွင့္ ပတ္သက္ပါသည္။ ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခြင့္၏ အတုိင္းအတာႏွင့္ ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ေနပါသည္။ ပိုင္နက္နယ္ေျမအတြက္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားရျခင္းဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္ ခြဲျခား၍ မရပါ။

လက္ရွိ အမ်ိဳးသားသမိုင္းက အလုပ္မျဖစ္ပါ။ အမွားအယြင္းမ်ားက လူနည္းစုမ်ားကို လက္ေအာက္ခံျဖစ္ေစျခင္း၊ ဘိုးဘြားပိုင္ေျမ ရရွိခြင့္ကို အသိအမွတ္မျပဳျခင္း ႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ ခြင့္ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားကို အသိအမွတ္မျပဳျခင္းတို႔ ျဖင့္ ျပႆနာကို ပိုဆိုးသြားေစပါသည္။

သေဘာတရား႐ႈေထာင့္အျပင္ သမိုင္းသုေတသန၊ သမိုင္းေရးသားမႈႏွင့္ သင္ၾကားမႈတို႔တြင္ ခ်ဥ္းကပ္မႈအသစ္မ်ား ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ျပႆနာမ်ား ျမင့္တက္လာေစသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ လူမ်ားစုႏွင့္ လူနည္းစုအဖြဲ႔မ်ား ဖက္ဒရယ္စနစ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတို႔ကို ေဆြးေႏြးသည့္အခ်ိန္တြင္ အတိတ္ကို ျမင္သည့္ အျမင္မ်ားက တူညီၾကလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။

အေနာ္ရထာမင္း ကဲ့သို႔ သူရဲေကာင္းမ်ားသည္ (ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ပင္လွ်င္) လူနည္းစု ျပည္သူမ်ား၏ သူရဲေကာင္းမ်ား မဟုတ္ပါ။ ပုဂံသည္လည္း လူနည္းစု တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ ဂုဏ္ယူစရာ သမိုင္း အေထာက္အထား မဟုတ္ပါ။ ပထမျမန္မာႏိုင္ငံ (ပုဂံ)၊ ဒုတိယ ျမန္မာႏိုင္ငံ(ေတာင္ငူ) ႏွင့္ တတိယ ျမန္မာႏိုင္ငံ (ကုန္းေဘာင္) တုိ႔ကိုလည္း လူနည္းစု တိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ႏိုင္ငံမ်ားကို ဖ်က္ဆီးခဲ့သည္ဟုသာ နားလည္ထားပါသည္။ အဆိုပါ သူရဲေကာင္းဆိုသူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္မ်ား အေပၚ ဂုဏ္ယူေၾကာင္း ေဖာ္ျပရန္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ားကို ဖိအားေပးျခင္းကလည္း မက်က္ေသးသည့္ အနာေပၚသို႔ ဆားသိပ္သလိုသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

သို႔ေသာ္လည္း ယခင္စစ္အစိုးရမ်ားက ထိုကဲ့သို႔ေသာ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားကို ေျပာသည့္အခါတြင္ “အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာ”အမည္ကို အသံုးျပဳ၍ သူတို႔၏ တန္းတူညီမွ်ခြင့္ႏွင့္ နယ္ေျမပိုင္ဆိုင္ခြင့္မ်ားကို ျငင္းပယ္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ားက ျမင္ခဲ့ၾကသည္။ စစ္အစိုးရ လုပ္ေနက် အတိုင္းဟု နားလည္ခဲ့ၾကသည္။

သို႔ေသာ္ ယခုၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္တေလွ်ာက္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ေရး လုပ္ေနသည့္ကာလတြင္ ဗမာျပည္သူမ်ားက အထက္ပါ အမ်ိဳးသား သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားကို ထပ္မံေျပာဆိုေနျခင္းက လူနည္းစုအျမင္တြင္ ဗမာျပည္သူမ်ားပင္လွ်င္ ယခင္စစ္အစိုးရမ်ားႏွင့္ အႀကံတူျဖစ္သည္ဟု သတ္မွတ္သြားဖို႔သာ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။

ျပည္သူမ်ား (အစိုးရႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအ၀ိုင္းအခ်ိဳ႔ အပါအ၀င္) က အဆိုပါ သမိုင္းေၾကာင္း မ်ားကို ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုတခု ၂ ဦး ၂ ဘက္တည္ေထာင္ၾကရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ အမွန္တကယ္ ႐ိုးသားစြာ ေျပာေနၾကျခင္းလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အတိတ္သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရာတြင္ ျပႆနာကိုသာ ဆြေပးေသာ အမ်ိဳးသားသမိုင္းအျမင္က သူတို႔ကို မွားယြင္းေသာ အယူအဆမ်ားအတြင္းတြင္ ပိတ္မိေစၿပီး လူနည္းစုတိုင္း ရင္းသားမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ ကသိကေအာင့္ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။

နိဂံုးခ်ဳပ္ရလွ်င္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ တိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ား၏ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိေသာ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ သမိုင္းမ်ား၊ စံုလင္ကြဲျပားသည့္ အတိတ္အေၾကာင္းမ်ားကို လူမ်ားစု သမိုင္းမ်ားကဲ့သို႔ အသိအမွတ္ျပဳရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တဘက္ႏွင့္ တဘက္ အျပန္အလွန္ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကသည့္ ေသြးလႊမ္းေသာ အတိတ္သမိုင္းမ်ားရွိခဲ့သည့္တိုင္ တဘက္၏ အတိတ္သမိုင္းကို တဘက္က ဂုဏ္သိကၡာရွိစြာျဖင့္၊ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈျဖင့္ လူသားဆန္သည့္ အျမင္မ်ားျမင့္ ျမင္ၾကရန္ လိုအပ္သည္။ လက္ရွိ ႏိုင္ငံသမိုင္းက ထိုသို႔ျပဳလုပ္ရန္ ခြင့္မျပဳသည့္အတြက္ သမိုင္းဆိုင္ရာ ခ်ဥ္းကပ္မႈ အသစ္မ်ား အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနပါသည္။

သမိုင္းပညာရွင္မ်ား အေနျဖင့္ သုေတသနျပဳလုပ္ရန္၊ သင္ၾကားေပးရန္ ႏွင့္ အဆံုးအျဖတ္ခ်မွတ္သူမ်ား၊ ျပည္သူမ်ားကို သမိုင္းဆိုင္ရာ အသိအျမင္မ်ား ျဖန္႔ျဖဴးေပးရန္ နည္းလမ္းသစ္မ်ားရွာေဖြရာတြင္ အေရးပါသည့္ေနရာမွ ပါ၀င္ေပးႏိုင္ပါသည္။ ပါ၀င္ေပးသင့္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အတိတ္အေၾကာင္းကို ေလ့လာသူမ်ားက လက္ရွိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတြင္ ပါ၀င္ပံ့ပိုးေပးႏိုင္ပါသည္။

သမိုင္း (ႏွင့္ ဘာသာေရး) ကို ေျပာမည္ဆိုလွ်င္ ဓားထမ္းၿပီးေျပာရသည္ဆိုသည့္ စကားတခုရွိပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သမိုင္းအေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးညင္းခုန္ျခင္းက ပဋိပကၡႏွင့္သာ အဆံုးသတ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ႐ႈပ္ေထြးေသာ အေျခအတင္ ျငင္းခုန္မႈမ်ားကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္ရန္ အခ်ိဳ႕က သမိုင္းဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ားကို ေရွာင္ရွားၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သမိုင္းေၾကာင္းအရ ျဖစ္လာသည့္ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡ မ်ားကို ေျဖရွင္းရာတြင္ သမိုင္း၊ အထူးသျဖင့္ ထိုသမိုင္းကို ေျပာဆိုေရးသားပံုကို မ်က္ကြယ္ျပဳပါက အခ်ိန္ျဖဳန္းျခင္းသာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

No comments: