Monday, September 5, 2016

ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကလည္း ပစ္ပယ္မရပါ

စိုင္းဝမ္းဆိုင္


ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အလိုအရ “ပင္လံုစာခ်ဳပ္” သည္ အဓိကမက်။ “ပင္လံု စိတ္ဓာတ္” သည္သာလွ်င္ ျပည္ ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံကို ထူေထာင္ရန္ႏွင့္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္တြင္ ၿဗိတိသွ်ထံမွ လြတ္လပ္ေရးကို အရယူေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီး အဓိကက် ေသာ အခ်က္္ျဖစ္သည္။

လြန္ခဲ့ေသာ ဇြန္လႏွင့္ ဇူလိုင္လမ်ားတြင္ NCA လက္မွတ္ေရးထို္းၿပီးသည့္ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ တႀကိမ္၊ လက္မွတ္မထိုးေသးေသာ အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ တႀကိမ္ အသီးသီး ေတြ႔ဆံုခဲ့ၾကရာတြင္ ၂ႀကိမ္ ၂ခါ စလံုး ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က သူ၏ အဆိုပါ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ကို အတိအလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံေရး ႏိုးၾကြားမႈျမင့္တက္ေနေသာ တိုင္းရင္းသား အင္အားစု အသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ ယထာဘူတက်က် စဥ္းစားေတြးေခၚ သည့္ ဗမာႏိုင္ငံေရးေလာကတုိ႔တြင္ ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိုးရိမ္ပူပန္မႈကို ျဖစ္ေစသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သို႔ တိတိက်က်ေျပာဆိုခဲ့သည္ကို အနီးကပ္ ေစာေၾကာေလ့လာၾကည့္ပါသည္။

ၾသဂုတ္လ ၄ ရက္ထုတ္ သွ်ွမ္းသံေတာ္ဆင့္တြင္ ေဖာ္ျပခ်က္အရဆိုလ်င္ ဇူလိုင္လ ၁ရ ရက္ေန႔တြင္ UNFC ႏွင့္ ရန္ကုန္ တြင္ ေတြ႔ဆံုခဲ့စဥ္က ပင္လံုႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေျပာဆိုခဲ့သည္မွာ ရွမ္းျပည္ေထာင္မ်ားႏွင့္ ခ်င္း၊ ကခ်င္ေတာင္တန္းေဒသမ်ားသည္ ဗမာႏွင့္အတူ လြတ္လပ္ေရးကို အတူ တကြ ရယူရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည့္အခ်က္သည္ လြတ္လပ္ေရးကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးခဲ့သည့္အခ်က္ ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ပင္လံု ဟူေသာ ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ေမြးဖြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္သည္သာလွ်င္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ထက္ ပို၍ အေရးႀကီးသည္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ေနာက္တခ်က္ ေထာက္ျပေျပာဆိုသြားသည္မွာ ကရင္နီ၊ မြန္၊ ကရင္ႏွင့္ ရခုိင္ႏွင့္ အျခားလူမ်ိဳးမ်ား မပါဝင္ခဲ့သျဖင့္ ပင္လံု စာခ်ဳပ္သည္ က်ဥ္းေျမာင္း ေနသည္၊ ပို၍ က်ယ္ျပန္႕ေအာင္လုပ္ရန္ လိုအပ္သည္၊ ပင္လံုစာခ်ုဳပ္ကို ပစ္ပယ္ကာ ပိုမို ျပည့္စံု ေသာ စာခ်ဳပ္တခုျဖင့္ အစားထိုးရမည္ဟု ဆိုလိုဟန္ရွိသည္။

ေစာေစာပိုင္း ဇြန္လ၂၈ ရက္တြင္ လက္မွတ္ေရးထို္းခဲ့ေသာ အဖြဲ႔ ၈ ဖြဲ႔ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ေတြ႔ဆံုစဥ္ကလည္း ေအာက္ပါ အတုိင္း တိတိက်က် ေျပာဆိုခဲ့သည္။

“ပင္လံုညီလာခံဆုိတာ ဘာကုိေျပာလုိတာလဲ၊ ပင္လံုစိတ္ဓာတ္ကုိ ေျပာလုိတာလား၊ စာခ်ဳပ္ကုိ ေျပာလုိတာလား၊ သေဘာတူညီခ်က္ကုိ ေျပာတာလားလို႔ ေမးခြန္းေတြ ေမးလာတာ ရွိပါတယ္။ ပထမဦးဆုံးအားျဖင့္ေတာ့ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကိုပဲ ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္က အဓိက မဟုတ္ပါဘူးလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ပင္လံုစာခ်ဳပ္က အဲဒီအခ်ိန္အခါတုန္းက လြတ္လပ္ေရးရဖို႔ ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးကိစၥနဲ႔ သက္ဆုိင္ၿပီး ခ်ဳပ္ဆုိခဲ့ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ စာခ်ဳပ္ကုိ ခ်ဳပ္ဆုိတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြက အားလံုးသိၾကတဲ့အတုိင္း အနည္းအက်ဥ္းပဲ ပါတယ္။ မပါတဲ့သူေတြက ပင္လံုစာခ်ဳပ္အေပၚ အေျခခံခဲ့မယ္ဆုိရင္ မိမိတုိ႔ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုေတြကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားတာလားလုိ႔ ေမးစရာျဖစ္လာမယ္”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ပင္လံုစာခ်ဳပ္အေပၚ သေဘာထားအျမင္သည္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေစခဲ့ပါသည္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ရပ္တည္ခ်က္သေဘာထားသည္ လြတ္လပ္ေရးရလုဆဲ အခ်ိန္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္တြင္ လုပ္ၾကံခံခဲ့ရသည့္ သူ၏ ဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္ေနသည့္သေဘာ အဓိပၸာယ္ ေကာက္ယူၾကပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ ၁၉၄၇ ႏွစ္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုသည့္ ကာလတြင္ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ယင္းကာလ ၾကားျဖတ္ ျမန္မာအစိုးရ၏ ကိုယ္စားလွယ္လည္း ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

သို႔ျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ ေဒၚစု၏ အျမင္သေဘာထားမ်ားသည္ မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ယထာဘူတက်က် အဆက္အစပ္ ရွိသည္ကို ဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္လာပါသည္။
ပထမ အခ်က္ျဖစ္သည့္ ၿဗိတိသွ်လက္ေအာက္မွ လြတ္လပ္ေရးကို အတူတကြ ရယူရန္အတြက္ ပူးေပါင္းခဲ့ၾကျခင္းသည္ အ ေရးႀကီးေသာအခ်က္ တခ်က္ ျဖစ္သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အျပည့္အဝ မွန္ကန္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ။

ထိုစဥ္ကာလ ပင္လံုညီလာခံ တေလွ်ာက္လံုးတြင္ ေတာင္တန္းေဒသ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ တစံုတရာ အတိုင္းအတာ တခုအထိ ႀကီးမားေသာ သံသယစိတ္မ်ားရွိခဲ့သည္ကို အထင္အရွားျမင္ေတြ႔ရပါသည္။ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားအေနႏွင့္ မိမိတို႔ အမွန္တကယ္လိုလားေသာ တန္းတူ၍ လြတ္လပ္သည့္ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံသစ္အစား ဗမာက ၿဗိတိသွ်ေနရာ ကို ဝင္ယူကာ အုပ္စိုးသူလက္သစ္အျဖစ္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားအေပၚ တဖက္သတ္ စိုးမိုးခ်ဳပ္ခ်ယ္ လာမည္ကို စိုးရိမ္မႈတုိ႔ ရွိေနခဲ့သည္ကို အထင္အရွား ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။

ဤသို႔ သံသယဝင္ကာ စိုးရိမ္ခဲ့ၾကသည္႔အတုိင္း အမွန္တကယ္ျဖစ္လာသည္ကို ၿဗိတိသ်ွတုိ႔ လက္ေအာက္မွ လြတ္လပ္ေရး ကို ရလာသည့္ အခ်ိန္မွ စတင္ကာ ယေန႔အထိ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္စဥ္မ်ား က သက္ေသထူၿပီး ျဖစ္ပါသည္။

ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံဥပေဒ (၁၉၄၇) တြင္ ခြဲထြက္ခြင့္ ပုဒ္မပါရွိလာသည္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား၏ စိုးရိမ္မႈမ်ား ေလ်ာ့ပါးေအာင္ မည္သည့္အတိုင္းအတာအထိ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရသည္ကို ထင္ရွားေစပါသည္။

သို႔ျဖစ္ပါသျဖင့္ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ပင္လံုတြင္ ရရွိခဲ့သည့္ ပူးေပါင္းမႈဟူသည္မွာ ေဒၚစုပံုေဖာ္သကဲ့သို႔ သံသယစိတ္မ်ား အၾကြင္းမဲ့ ကင္းစင္သည့္ ပူးေပါင္းမႈမ်ိဳး မဟုတ္ခဲ့ပါ။

တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအေနႏွင့္ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ျဖင့္ ဒုန္းဒုန္းခ် ပူးေပါင္းသည့္ သေဘာထက္ ထိုစဥ္ကာလ ပကတိ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း၏ ျပဌာန္းခ်က္သေဘာ (real politik)၊ ေကာင္းတန္ရာ၏ ဆုိ သည့္သေဘာ (calcualated risk) ျဖင့္ ေပါင္းစည္းခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ထုိစဥ္ကာလ ေတာင္တန္းေဒသမွ ေခါင္းေဆာင္ ႀကီးမ်ားသည္ အဆံုးအျဖတ္မွားခဲ့ေၾကာင္း ယေန႔အထိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ အတိတ္သမိုင္းက သက္ေသထူခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေပသည္။

ဒုတိယအပိုင္း သူေျပာသည့္ အျခားတိုင္းရင္းသားမ်ား ပါဝင္ျခင္းမရွိခဲ့ ဟူသည္မွာ ျပည့္စံုလံုေလာက္ေသာ အဆိုမဟုတ္သည့္အျပင္ လံုးလံုးလ်ားလ်ား မွန္ကန္ေသာ အဆိုလည္း မဟုတ္ေပ။ ထိုစဥ္ ကာလ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္သည့္ ၾကားျဖတ္ျမန္မာ အစိုးရ လက္ေအာက္တြင္ တိုက္ရိုက္ ရွိေနေသာ Burma Proper ေခၚ Ministerial Burma ေခၚ ဗမာျပည္မ ဟူသည့္ နယ္နိမိတ္တြင္ မွီတင္းေနထို္င္ၾကသည္မွာ ဗမာ အျပင္ မြန္၊ ကရင္၊ ရခုိင္ႏွင့္ အျခားတိုင္းရင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ကရင္နီ ေခၚ ကယားေဒသမွာ သီးျခား လြတ္လပ္ေသာေဒသဟု ၿဗိတိသွ်က သတ္မွတ္ထားေသာ ေဒသျဖစ္ပါသည္။

သို႔ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဥပေဒေၾကာင္းလမ္းအရ ဆိုလွ်င္ ဗမာျပည္မအတြင္းတြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ တုိင္းရင္းသားအားလံုးကို ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ပင္လံုညီလာခံတြင္ ကိုယ္စားျပဳကာ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ အျပင္ ယင္းပင္လံုစာခ်ဳပ္ကိုလည္း ၎ တိုင္းရင္းသားအားလံုးကိုယ္စား လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဇူလိုင္လ ၂၈ မွ ၃ဝ အထိ က်င္းပခဲ့သည့္ မိုင္ဂ်ာယန္ အစည္းအေဝးကို တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ ေကအင္ယူ ဒုဥကၠ႒ ေနာ္ေဆ ေဖာ္ေရာ္စိန္အား ကရင္သတင္းစင္တာမွ ေမးျမန္းခ်က္ကို ျပန္လည္ေျဖၾကားရာတြင္ မိမိ၏ပါတီသည္ အျခားတိုင္းရင္းသား မ်ား နည္းတူ ပင္လံုလက္စြဲ စာအုပ္တြင္ ပါရွိသည့္ လမ္းညႊန္ခ်က္တို႔ကို သေဘာတူ လက္ခံေၾကာင္း၊ ပင္လံုသည္ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္တို႔ႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ပတ္သက္ခဲ့ေသာ္လည္း အျခား တုိင္းရင္းသားတို႔အတြက္ပါ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းပိုင္ခြင့္၊ ဒီမိုကေရစီ ေရး၊ တန္းတူေရး အစရွိသည့္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံ ထူေထာင္ေရးဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ား ပါရွိသည့္ ပင္လံု စိတ္ဓာတ္ကို ထင္ဟပ္ေစေၾကာင္း အထူးျပဳေျပာဆိုသြားခဲ့ပါသည္။

ထပ္မံျဖည့္စြက္ေျပာဆိုရာတြင္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္သည္ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ထူေထာင္ေရးႏွင့္ တထပ္တည္း က်သျဖင့္ ေက အင္ယူ အေနႏွင့္ သေဘာတူ လက္ခံပါေၾကာင္း ထြက္ဆိုခဲ့ပါသည္။

ဤ႐ႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ ၁၉၄၇ တြင္ ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည့္ ဤစာခ်ဳပ္အား ပစ္ပယ္ကာ စာခ်ဳပ္အသစ္တခုႏွင့္ အစားထိုးသင့္သည္ဟူေသာ အဆိုမွာ မဆိုအပ္ေသာ ယထာဘူတ မက်ေသာ အဆိုပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤစာခ်ဳပ္သည္ လူမ်ိဳးအုပ္စုမ်ား ျပည္ေထာင္မ်ားအတြင္း အခ်င္းခ်င္း သေဘာတူ ခ်ဳပ္ဆိုထားေသာစာခ်ဳပ္ ျဖစ္၍ ယင္းသို႔ ေသာ စာခ်ဳပ္တရပ္အျဖစ္သာ သေဘာထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။

အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးကို ေအာင္ျမင္စြာ ေဖာ္ ေဆာင္ရာတြင္ ဤစာခ်ဳပ္အား တဆင့္ ႏွိမ့္ျခင္း၊ ေသးသိမ္ေစျခင္းျဖင့္ ေကာင္းက်ိဳးတစံုတရာ ျဖစ္ထြန္းလာစရာ အေၾကာင္း မရွိပါ။

စာခ်ဳပ္ပါ အခ်က္ေပါင္း ၉ ခ်က္တြင္ ကခ်င္ႏွင့္ ရွမ္းကိစၥမ်ားသာ ပါရွိခဲ့သည္၊ တိက်ရွင္းလင္းမႈမရွိ ဟူသည့္ အဆုိမွာ လည္း ယထာဘူတမက်ေပ။ အထူးသျဖင့္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္တခုလံုးကို ပစ္ပယ္ရာ က်ပါသည္။

စာခ်ဳပ္ပါ အခ်ိဳ႕အခ်က္အလက္တို႔သည္ ထိုကာလ လတ္တေလာ အေရးကိစၥမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေနသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ထူေထာင္ေရး၊ ရွမ္းျပည္နယ္၏ ဘ႑ာေရးကိစၥမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ ၾကံဳေတြ႔ေန ရေသာ ႏုိင္ငံေရး အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းရန္အတြက္ လံုေလာက္ျပည့္စံုမႈ မရွိဟု ဆိုပါက မျငင္းသာေပ။ တရားနည္းလမ္း က်ပါသည္။

သို႔ပင္ျငားလည္း အေရးႀကီးသည့္ အပိုင္းမ်ားမွာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု ထူေထာင္ေရးအတြက္ အေျခခံမူမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ျပည္နယ္တြင္း ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္၊ ဘ႑ာေရး ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းပိုင္ခြင့္၊ ဒီမုိကေရစီေရး၊ တန္းတူေရး ဆိုင္ရာစာခ်ဳပ္ပါ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

အေရးႀကီးသည္မွာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္သည္ လူမ်ိဳးမ်ားအခ်င္းခ်င္းၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အတူယွဥ္တြဲ ေနထို္င္ေရးအတြက္ အျပန္အလွန္ သေဘာတူခ်ဳပ္ဆိုထားေသာ ပဋိညာဥ္ စာခ်ဳပ္ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ ဆက္လက္၍ အေလးအျမတ္ထားၾကရမည္ ျဖစ္ၿပီး ေသးသိမ္ေအာင္ ပ်က္ျပယ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ရမည့္ အရာကိစၥတခု မဟုတ္ေပ။

ပင္လံုစာခ်ဳပ္သည္ ယေန႔အထိ တရားဝင္ဆဲဟု ယူဆလွ်င္ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံအား ေခၚယူရန္မလို။ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံေခၚယူျခင္းက မူလ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ပ်က္ျပယ္ေၾကာင္း၊ ပယ္ဖ်က္ေၾကာင္း ေၾကညာရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ပါက ဒုတိယပင္လံုညီလာခံမွ ရရွိလာေသာ သေဘာတူညီခ်က္တို႔သည္ မူလပင္လံုစာခ်ဳပ္ႏွင့္အၿပိဳင္ တည္ရွိေနၿပီး မည္သည့္စာခ်ဳပ္က တရားဝင္ ျဖစ္သည္ကို ဥပေဒေၾကာင္းလမ္းအရ ေမးခြန္းထုတ္စရာျဖစ္လာမည္ျဖစ္သည္။

သို႕မဟုတ္ ပင္လံု ဟူေသာ အမည္နာမကို သံုးမည္ဆိုပါကလည္း ပထမပင္လံုညီလာခံမွ ရလဒ္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ က်င္းပရမည္၊ သို႔မဟုတ္ပါက ေမးခြန္းထုတ္စရာ တသီႀကီး ရွိလာမည္ျဖစ္သည္။

႐ႈေထာင့္အျမင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိႏိုင္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ၁၉၄၇ တြင္ ေရးထိုးခဲ့ေသာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို အေျခခံ၍ ျပည္ ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ (၁၉၄၇) အေျခခံဥပေဒ ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး၊ တဆက္တည္းတြင္ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ ဟူ၍ ႏိုင္ငံသစ္ တခုေပၚထြန္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ပင္လံုစာခ်ဳပ္သည္ လူမ်ိဳးမ်ားအခ်င္းခ်င္းၾကား ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့သည့္ မျပဳမျပင္ေကာင္းေသာ အထြဋ္အျမတ္ထားရမည့္ ပဋိညာဥ္စာခ်ဳပ္အျဖစ္ သေဘာထားရေပမည္။

ပင္လံုဟူေသာ အမည္နာမကို အသံုးျပဳသည္ျဖစ္ေစ၊ အသံုးမျပဳသည္ျဖစ္ေစ အခ်ိန္ကာလႏွင့္အညီ လိုအပ္ေသာ ျဖည့္စြက္ခ်က္မ်ားကို နဂိုမူလ ပင္လံုရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ကို မေပ်ာက္မပ်က္ေစဘဲ ႏိုင္ငံတြင္း မွီတင္းေနထိုင္ၾကေသာ ျပည္သူတရပ္လံုး၏ဆႏၵ အစစ္အမွန္ကို ထင္ဟပ္သည့္ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ေရး အဝန္းအဝိုင္းအား ခ်ဲ႕ထြင္သြားရန္ အေရးႀကီးပါသည္။

No comments: